Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (1200)
Mun viesti poistettiin. Miksi? Kerroin siinä kauppareissustani. Onpa kummallinen ketju. Sanon kohta, että hyvästi ja tänks ja moi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta sähköpyörästä talvella? Kannattaako hankkia talvirenkaat vai nostaa pyörä talveksi varastoon? Miten akku kestää pakkasessa?
Ohjaan sinut ystävällisesti toiseen ketjuun, ei ole aihepiiriin kuuluvaa. :)
En pysty lähtemään, kun pyörä on just huollossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta sähköpyörästä talvella? Kannattaako hankkia talvirenkaat vai nostaa pyörä talveksi varastoon? Miten akku kestää pakkasessa?
Ohjaan sinut ystävällisesti toiseen ketjuun, ei ole aihepiiriin kuuluvaa. :)
En pysty lähtemään, kun pyörä on just huollossa.
Huumori on aina hyväksi!😊🤭
Tuosta toisten ohjaamisesta tuli mieleen hauska tapaus muutaman vuoden takaa.
Mannerheimintien liikennevalot oli rikki ja paikalle oli lähetetty poliisi ohjaamaan liikennettä.
Siinähän tulee risteyksessä autoja aika monesta suunnasta. Hän yritti varmaan parhaansa, pyöri siellä kuin hyrrä, mutta ei pystynyt ihan hahmottamaan kokonaisuutta. Ohjasi vahingossa autoja törmäyskurssille. Pelti kolisi ja lamput helisi. Kenellekään ei käynyt mitään.
Iltapäivälehdet otti ilon irti tapauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun viesti poistettiin. Miksi? Kerroin siinä kauppareissustani. Onpa kummallinen ketju. Sanon kohta, että hyvästi ja tänks ja moi.
Älä luovuta, kyllä tästä selvitään.
Vapaapäivä , torstai. Ihanaa
.Siivous odottaa kuten aina ja löhöttelen tv n edessä .
Vierailija kirjoitti:
Vapaapäivä , torstai. Ihanaa
.Siivous odottaa kuten aina ja löhöttelen tv n edessä .
Sama meininki. Kattelen ihan mitä vaan hömppää, kun pitäis siivota :) :) :)
Olin luennoilla (yksin) ja nyt luen kurssimateriaalia. Huomenna yksi luento ja sitten alkaa viikonloppu minkä vietän myös yksin
Minäkin olen kiitellyt tuon pitkästi kirjoittavan sujuvaa kieltä. Mukava lukea, vaikka välillä onkin vähän ankeampia kuulumisia.
Kirjoittelemisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kiitellyt tuon pitkästi kirjoittavan sujuvaa kieltä. Mukava lukea, vaikka välillä onkin vähän ankeampia kuulumisia.
Kirjoittelemisiin.
Kiitos viestistä. Kirjoitan kahdessa ketjussa täällä. Ehkä jos teen eroa niin tämä ketju tulee varmaan olemaan paikka missä kuulumiset hieman surullisempia ja yksinäisyys esillä enemmän. Toisessa ketjussa sitten enemmän arkipäivän juttuja kerron. Näin saan jonkun jaon kirjoittamisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin tuttua. Kummallisesti katoaa viestejä. Puutarhuri, mummeli, Eri ovat ainakin kertoneet poistavansa viestejä. Multakin on lähtenyt joskus. Ihmettelen.
Sinä taisit poistaa tuon kyseisen kauppareissuviestini, kun kirjoitin siinä myös "tulitauosta"? Ilmeisesti tämä oli sinulle liikaa.
Huoh, oikeasti, nyt pitäisi saada sun jotain muutakin ajateltavaa. Mutta sun pitää itse tahtoa, että ajatusmaailmasi muuttuu. Kärsit itse tässä kaikkein eniten.
Ilta hämärtyy, kun on pilvinen päivä. Kudon tummanharmaata, piti laittaa valot, että silmukat näkyy. Kaikista vaikeinta on kutoa mustaa lankaa. Kellään kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Mietin, kun metsäkonekuski sanoo, että alalle ei kannata hakeutua jos ei ole luontoihminen. Itse taas mietin miten nämä kaksi asiaa liittyvät toisiinsa. Tuollainen puiden kaataminen monesti, kun tuhoaa luontoa. Metsänpohja kärsii, linnunpesiä tuhoituu, purot sameutuvat jne. Tuhon jäljet suuria. Metsuri voi ehkä vielä sanoa olevansa luontoihminen työnsä puolesta, mutta voiko metsäkonekuski. Minusta ei. Samalla itse olen luontoihminen, mutta en voisi ikinä kaataa puita ainakaan niin, että koko metsä menisi matalaksi.
Oikeastaan puiden kaataminen on minusta ikävää. Eräs kaatoi pihastaan ison koivun jo vuosia sitten ja minä muistan sen puun vieläkin aina, kun kävelen ohi. Toki kai se laho oli. En sitä kiistä, mutta vanhoja koivuja ihailen erityisesti ja isoja kuusia. Olen niitä täällä laskenut ja löytänyt monia isoja.
Täytyyhän metsään hoitaa, että se voi hyvin, ihan niin kuin puutarhaakin. Valoisuus lisääntyy, sairaat puut poistetaan jne. Metsänomistaja rakastaa metsäänsä. Tv metsurin vaimo
Kerron, että kuuntelen edelleen Radio Patmosta. Vaikka viestini poistettiin. Rauhallista iltaa kaikille.
En ota ketjun ihmisten asioihin kantaa, mutta yhden sukulaisen puoliso oli koko ikänsä hankala. Jos asiat ei menneet hänen haluamallaan tavalla, hän alkoi uhkailla saavansa sydänkohtauksen tai ajavansa rekan alle. Kaikki tiesi, ettei sellaisesta ollut pelkoa. Hän oli vain jotenkin keinoton, vailla ihmissuhdetaitoja. Kun uhkailut ei toimineet, unohti itsekin puheensa. Kuoli ihan muuhun sairauteen iäkkäänä. Yhtä hankalasti käyttäytyi loppuun asti. Joku syyhän siihen täytyi olla, mutta ei se selvinnyt kai koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerron, että kuuntelen edelleen Radio Patmosta. Vaikka viestini poistettiin. Rauhallista iltaa kaikille.
On poistunut monia viestejä. Asiattomia ok, mutta kateus vie kalatkin vedestä - niin myös kivatkin viestit.
Jatketaan kirjoittelua.
Kaikillahan meillä on omat murheemme, sairautemme, huonot päivät, vaikeat masennukset, kellä mitäkin. Ei se oikeuta kuitenkaan tahalliseen ilkeyteen ventovieraita ihmisiä kohtaan, eihän?
Ihan tolkuttoman kiire työpäivä ja vielä olis ollu muuta menoa illalle, en jaksanu. Heitin pizzan uuniin ja vajosin sohvaan:)
itsellä on paljon ystäviä ja tuttuja mutta viihdyn kokoajan enemmän itsekseni mitä vanhemmaksi tulen.
En jaksa mitään turhanpäivästä enkä tyhjäpäistä jauhantaa.
Mutta enemmän saisi olla yhteisöllisyyttä silti suomessa. Olen yrittänyt löytää tapoja olla ihminen ihmiselle lyhyissä kohtaamisissa.
Maksaa jonkun ostokset kaupassa jos rahat ei olekkaan riittäneet, jutella vanhuksille, antaa positiivista palautetta jos jollain on kiva tyyli tmv. Pienillä asioilla voi muita ilahduttaa.
Katsos vaan, minunkin viestini on poistettu. Olen siis se joka mietti kauppalistaa, viikonlopun ruokaa ja perässä vedettävää ostoskärryä. Ja varmaan montaa muutakin asiaa.. ;-)
Mitähän sopimatonta siinä viestissä oli? Tai niissä muissa pidemmissä jotka oli kuin olisi lukenut kirjettä ja niin kaunista suomenkieltä.
Mutta joo, olisin vaan päivittänyt siihen, että pottuja tuli ostettua reilu kilo eli näemmä teen sitten kerralla pellillisen niitä lohkoperunoita ja voisihan niitä tietty dippailla porkkanoiden ja kurkun kaverina lauantai-illan herkkuna.. Sipseistä olen itseni onneksi jo vierottanut kokonaan. Huh.
Sellaista mietin myös, että olen tehnyt aina tylsästi ihan tavis-lohkoja mutta miten mahtaisi toimia jos maustaisi niitä (myös) grillausmausteella. Ehkä pitää varovasti vaan osaan kokeilla lisämaustetta ja loput tehdä jo hyväksi todetulla tavalla.
Nätti viesti:)