Tuntuu ettei mua haluttais asiakkaaksi
Olen käynyt pitkän aikaa lähikaupassani lähes päivittäin ostoksilla .
No eilen olin illalla ja yks myyjä totesi että oot taas täällä ostoksilla , totesin että niin oonkin. Sitten hän totesi että luojan kiitos ettei hän ole nyt kassalla. Mä olin vaan että olenko mä niin hankala asiakas.. no hän toteaa että onhan niitä hankalempiakin , mutta oothan sä tosi puhelias. No se on totta .. kysyin että oliko sitten tullut jotain valituksia / palautetta . Ei ollut tullut hänen mukaansa ainakaan, mä sitten siihen , eihän tässä nyt mitään ongelmaa ole , toki mä haluan että mulle sanotaan jos jtn on.
Tää oli jotenkin tosi outoa😑
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupassa pitää käydä joka päivä?
No kuuluuko se sulle jotenkin? Ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihmettelen vain miksi siellä pitää joka päivä rampata. Tuolla tavalla tekee helposti turhia heräteostoksia.
Kaupassa voi käydä just niin monena päivänä, kun on tarve. Kävin itsekin yhdessä vaiheessa eräässä Alepassa lähes päivittäin. Tuli ostettua eväät töihin tuosta kaupasta, koska kunnollista ruokapaikkaa ei ollut lähettyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihmettelen vain miksi siellä pitää joka päivä rampata. Tuolla tavalla tekee helposti turhia heräteostoksia.
Mä en kaipaa elämääni mitään valvojaa joka määrittelee tälläsiä asioita
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa voi käydä just niin monena päivänä, kun on tarve. Kävin itsekin yhdessä vaiheessa eräässä Alepassa lähes päivittäin. Tuli ostettua eväät töihin tuosta kaupasta, koska kunnollista ruokapaikkaa ei ollut lähettyvillä.
Aivan, mä käyn joskus ilta alessa , joskus haen ruoka aineksia joskus haen herkkuja. Olen kävellen tai pyörällä matkassa vaikka matkaa on muutama sata metriä niin ei kiinnosta rehata paljon kerralla. Ei kenenkään tarvitse tällästä selitellä
Lopeta jaaritteleminen. Kaikkea tajunnanvirtaa ei tartte suoltaa ulos. Jos olet yksinäinen, hommaa itsellesi ystäviä. kaupassa työssä olevat ei ole velvollisia sun terapeuteiksesi.
Kumma ketju. Myyjällä petti tilannetaju ja filtteri pahemman kerran mutta aloittajan viestit ovat sen verran aukkoisia ja vaikeaselkoisia, etten ihmettelisi, jos häntä on vaikea tulkita myös kasvokkain tapahtuvissa vuorovaikutustilanteissa. Sitten on viestikaupalla jankkaamista siitä, kuinka usein kaupassa saa käydä ja onko ongelmainen, jos käy päivän aikana useammin kuin kerran. Tässä käydään keskustelua kahdesta eri asiasta rinnakkain.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jaaritteleminen. Kaikkea tajunnanvirtaa ei tartte suoltaa ulos. Jos olet yksinäinen, hommaa itsellesi ystäviä. kaupassa työssä olevat ei ole velvollisia sun terapeuteiksesi.
Mä vihaan ihmisiä ei kiinnosta alkaa mielistelemään. No ei niiden ole pakko puhua mulle tiedän !!!!!!!!!! Näköjään mun päälle saa vaikka sylkeä kun olen hankala. Joo heihei
Vierailija kirjoitti:
Kumma ketju. Myyjällä petti tilannetaju ja filtteri pahemman kerran mutta aloittajan viestit ovat sen verran aukkoisia ja vaikeaselkoisia, etten ihmettelisi, jos häntä on vaikea tulkita myös kasvokkain tapahtuvissa vuorovaikutustilanteissa. Sitten on viestikaupalla jankkaamista siitä, kuinka usein kaupassa saa käydä ja onko ongelmainen, jos käy päivän aikana useammin kuin kerran. Tässä käydään keskustelua kahdesta eri asiasta rinnakkain.
Mä olen sanonut että käyn lähes päivittäin en useamman kerran päivässä. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää. En tajua tätä että tullaan sanomaan että pakko olla ongelma kun käy päivittäin.
En ole yllättynyt tämän keskustelun perusteella, että kaupan henkilökunnalla on mennyt aloittajaan hermo. Ap ei ymmärrä omaa käytöstään ja on sitä mieltä, ettei hänen puheliaisuutensa voi olla ongelma, koska hän ei juuri NYT tällä kerralla puhunut tälle myyjälle. Ei myöskään näytä ymmärtävän sitä, mitkä viestit tässä ketjussa ovat hänelle suunnattuja ja mitkä yleisluontoista jorinaa/jankutusta/keskustelun kommentointia.
Sillä ei ole mitään väliä, ettet puhunut tälle myyjälle NYT mitään. Kokonaiskuva ratkaisee ja sinulle on ilmeisen hyvästä syystä syntynyt maine häiritsevän puheliaana asiakkaana. Et hankaloita ylenpalttisella puhumisella pelkästään myyjien työtä vaan myös muiden asiakkaiden asiointia. Jos vaikkapa jäät kassalla jatkuvasti suustasi kiinni ja takanasi oleva jono sen kuin kasvaa, niin kyllä jonkun on sanottava sinulle käytökseksi häiritsevyydestä.
Olen tehnyt asiakaspalvelutyötä ja suututtaa tämmöiset asiakkaat, jotka eivät koskaan näe omassa käytöksessään mitään ongelmaa ja uhriutuvat heti, kun joku heille lopulta aiheesta huomauttaa. Yleensä asia on valitettavasti ollut niin, että nätisti sanominen ei näihin asiakkaisiin tehoa vaan on töksäytettävä tiukasti, jotta viesti menee perille. Vaikka siellä käytöksen taustalla olisi sosiaalisten taitojen heikkoutta, kognitiivisia ongelmia, toiminnanohjauksen häiriöitä tai muuta vastaavaa, niin emme me voi ruveta kohtelemaan silkkihansikkain joka ikistä asiakasta, joka ei ymmärrä, miten kaupassa asioidaan. Me olemme asiakaspalvelijoita, emme maksettuja kuuntelijoita tai höpinäkavereita, saati sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia. Meidän tehtävämme on varmistaa, että KAIKILLA asiakkailla on sujuvaa ja helppoa asioida meillä. Ei pelkästään tietyillä spesiaalitapauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kaipaa elämääni mitään valvojaa joka määrittelee tälläsiä asioita
Oletko sä oikeasti noin sekaisin ja harhainen? Mä vain ihmettelin asiaa ja sä vänkytät mun olevan valvoja ja määrittelen mitä muut saa tehdä. Missä helvetissä mä muka määräsin yhtään mistään???? Mä vain ihmetelin! Ihmeellisiä vainoharhaisia sekoja taas liikkeellä. Käy stna vieköön vaikka kymmenen kertaa päivässä kaupassa jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
En ole yllättynyt tämän keskustelun perusteella, että kaupan henkilökunnalla on mennyt aloittajaan hermo. Ap ei ymmärrä omaa käytöstään ja on sitä mieltä, ettei hänen puheliaisuutensa voi olla ongelma, koska hän ei juuri NYT tällä kerralla puhunut tälle myyjälle. Ei myöskään näytä ymmärtävän sitä, mitkä viestit tässä ketjussa ovat hänelle suunnattuja ja mitkä yleisluontoista jorinaa/jankutusta/keskustelun kommentointia.
Sillä ei ole mitään väliä, ettet puhunut tälle myyjälle NYT mitään. Kokonaiskuva ratkaisee ja sinulle on ilmeisen hyvästä syystä syntynyt maine häiritsevän puheliaana asiakkaana. Et hankaloita ylenpalttisella puhumisella pelkästään myyjien työtä vaan myös muiden asiakkaiden asiointia. Jos vaikkapa jäät kassalla jatkuvasti suustasi kiinni ja takanasi oleva jono sen kuin kasvaa, niin kyllä jonkun on sanottava sinulle käytökseksi häiritsevyydestä.
Olen tehnyt asiakaspalvelutyötä ja s
Etkö nyt vieläkään ymmärrä on kyseessä ollut yks myyjä vain ? Ei mun takia ne jonot mitenkään ole kasvaneet.
Vierailija kirjoitti:
En mene enää minnekään ruokakauppaan lopetan syömisen. Jos kerran tälläsen takia mun pitää kauppaa vaihtaa
Joo tuohan onkin täysin normaalin aikuisen kirjoittelua.
Oikein malliesimerkki miehestä, joka tunnistaa että ympärillä tapahtuu -jotain- outoa, muttei ymmärrä että aiheuttaa sen omalla käytöksellään. "Minä vaan vähän juttelin."
Vierailija kirjoitti:
Oikein malliesimerkki miehestä, joka tunnistaa että ympärillä tapahtuu -jotain- outoa, muttei ymmärrä että aiheuttaa sen omalla käytöksellään. "Minä vaan vähän juttelin."
Olen nainen , vertaatko mun puheliaisuutta johonkin seksuaaliseen häirintään😄🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mene enää minnekään ruokakauppaan lopetan syömisen. Jos kerran tälläsen takia mun pitää kauppaa vaihtaa
Joo tuohan onkin täysin normaalin aikuisen kirjoittelua.
No voitko jo antaa olla tämän arvioinnin ?
Vierailija kirjoitti: Etkö nyt vieläkään ymmärrä on kyseessä ollut yks myyjä vain ? Ei mun takia ne jonot mitenkään ole kasvaneet.
Eli oletko puhunut ikinä koskaan vain yhden myyjän kanssa? Vai kaikkien kanssa jutellut, ja yksi nyt sanoi asiasta?
Onko sulla ikinä epäilty autismin kirjon haasteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on skitson merkki kun käy ostamassa monta kertaa päivässä/illassa aina yhden tuotteen kerralla.
Sanoinko monta kertaa illassa , tai monta kertaa päivässä . Päivittäin käyn yleensä . Enkä mä nyt yhtä tuotetta käy hakemassa. Ja onko siinä joku raja kuinka monta kertaa käy
Kuinka paljon sinä sitten pölpötät jos ihan mainintaa tulee? Kuulostaa kyllä keksityltä tarinalta
Vierailija kirjoitti:
Mies? Missä vaiheessa sanoi että on mies? Minä kuvittelin että oli vanhempi nainen jolla mielenterveyden ongelmia