Tuntuu ettei mua haluttais asiakkaaksi
Olen käynyt pitkän aikaa lähikaupassani lähes päivittäin ostoksilla .
No eilen olin illalla ja yks myyjä totesi että oot taas täällä ostoksilla , totesin että niin oonkin. Sitten hän totesi että luojan kiitos ettei hän ole nyt kassalla. Mä olin vaan että olenko mä niin hankala asiakas.. no hän toteaa että onhan niitä hankalempiakin , mutta oothan sä tosi puhelias. No se on totta .. kysyin että oliko sitten tullut jotain valituksia / palautetta . Ei ollut tullut hänen mukaansa ainakaan, mä sitten siihen , eihän tässä nyt mitään ongelmaa ole , toki mä haluan että mulle sanotaan jos jtn on.
Tää oli jotenkin tosi outoa😑
Kommentit (197)
Mä käyn lähes päivittäin lähikaupassa kivasti tervehtii myyjät ja toki minäkin tervehdin...Onkohan AP hankala? Niin ja itse olen se karmea keski-ikäinen nainen😱😱😱,joiden pitäisi olla ttumaisia.
Vierailija kirjoitti:
Aspan tärkeää ymmärtää että hän saattaa olla asiakkaan ainoa kontakti koko päivänä. Jos saa ikävää palvelua vaikka itse on iloinen, kohtelias ja ystävällinen, vika ei ole asiakkaassa. Äänestä jaloillasi, vaihda mestaa. Tyhjän saa pyytämättäkin ja huonosta palvelusta ei kannata maksaa.
No kyseessä oli vain yksi myyjä joka ei ole vakityöntekijä vaan kesätyöntekijä.ei mulla aiemmin ole tälläistä ollut
Ei yksi myyjä koko yrityksen puolesta päätä. Pelkkä puheliaisuus ei porttikiellon peruste. Jos joku on vainoharhainen kaikista ihmisistä, hän itse tarvitsee sen lääkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn lähes päivittäin lähikaupassa kivasti tervehtii myyjät ja toki minäkin tervehdin...Onkohan AP hankala? Niin ja itse olen se karmea keski-ikäinen nainen😱😱😱,joiden pitäisi olla ttumaisia.
No ehkä olen hankala mutta tuntuu tälläinen aika tarpeettomalta
Olipa typerä kaupan työntekijä. Vaihtaisin kyllä kauppaa, jos mulle kaupassa joku noin sanoisi
Myyjältä ajattelematon ja tilanteeseen sopimaton töksäytys. Osalla aspoista ei vain ole sosiaalisia taitoja eikä minkäänlaista suodatinta. Näitä on ollut meidänkin lähikaupassa, tosin eivät ole pitkään siellä töissä viihtyneet. Todennäköisesti heistä on tehty niin paljon valituksia, että joko ovat saaneet lähtöpassit tai siirron muualle.
Toisaalta, jos ap olet kovin puhelias niin ymmärrän, että osa voi kokea sen häiritsevänä. Omaa käytöstä on joskus vaikea arvioida ulkopuolisen näkökulmasta. Se, mikä sinulle on normaalia puheliaisuutta voi olla toiselle yliavautumista, tilan viemistä tai tahdittomuutta. Varsinkin asiakaspalvelutilanteissa kannattaa joskus hillitä itseään, koska aspat joutuvat kohtaamaan jos jonkinlaista häirikköä ja ylituttavallista liiveihin uijaa eikä heillä siksi välttämättä enää riitä kärsivällisyyttä sinänsä harmittomillekaan jutuniskijöille.
Vierailija kirjoitti:
Myyjältä ajattelematon ja tilanteeseen sopimaton töksäytys. Osalla aspoista ei vain ole sosiaalisia taitoja eikä minkäänlaista suodatinta. Näitä on ollut meidänkin lähikaupassa, tosin eivät ole pitkään siellä töissä viihtyneet. Todennäköisesti heistä on tehty niin paljon valituksia, että joko ovat saaneet lähtöpassit tai siirron muualle.
Toisaalta, jos ap olet kovin puhelias niin ymmärrän, että osa voi kokea sen häiritsevänä. Omaa käytöstä on joskus vaikea arvioida ulkopuolisen näkökulmasta. Se, mikä sinulle on normaalia puheliaisuutta voi olla toiselle yliavautumista, tilan viemistä tai tahdittomuutta. Varsinkin asiakaspalvelutilanteissa kannattaa joskus hillitä itseään, koska aspat joutuvat kohtaamaan jos jonkinlaista häirikköä ja ylituttavallista liiveihin uijaa eikä heillä siksi välttämättä enää riitä kärsivällisyyttä sinänsä harmittomillekaan jutuniskijöille.
Enkö mä sanonut etten edes tuossa tilanteessa alkanut puhumaan hänelle mtn. Hän ei välttämättä muutenkaan ole tuolla enää kauan kerran on kesätyöntekijä.
Valita sen kaupan ketjuun. Valitus valuu alaspäin kauppiaalle ja se on noloa niille. En menisi enää
Jos totta, olihan asiaton kommentti. Toisaalta, jos käyt siellä jatkuvasti ja olet tullut tutuiksi kassoille, saattoi tämä olla huonosti heitetty läppä. Eli ei tarkoittanut pahalla. Tosin, ei ehkä ymmärtänyt, että saattaisit loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Jos totta, olihan asiaton kommentti. Toisaalta, jos käyt siellä jatkuvasti ja olet tullut tutuiksi kassoille, saattoi tämä olla huonosti heitetty läppä. Eli ei tarkoittanut pahalla. Tosin, ei ehkä ymmärtänyt, että saattaisit loukkaantua.
Njoo käyn siellä usein mutta tuntui se siinä vähän jännältä , ja muutenkin tarpeettomalta. Miks kommentoida kenenkään käyntejä 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa himpun keksityltä, varmasti on ikäviä asiakkaita, mutta ei ne kassat sano miten ärsyttää kun joku puheripulipotilas joka helkutin päivä käy ostoksilla. Ne voi ajatella noin, mutta ei sitä sanota ääneen että taasko olet täällä.
Siltä on voinut lipsahtaa vahingossa ääneen ja tää kuuli!
Olin päiväkodissa ja siellähän kuuluu huomioida, tuli ajatelleeksi joskus ääneen että taasko sä oot siinä, mene leikkimään...Ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa himpun keksityltä, varmasti on ikäviä asiakkaita, mutta ei ne kassat sano miten ärsyttää kun joku puheripulipotilas joka helkutin päivä käy ostoksilla. Ne voi ajatella noin, mutta ei sitä sanota ääneen että taasko olet täällä.
Siltä on voinut lipsahtaa vahingossa ääneen ja tää kuuli!
Olin päiväkodissa ja siellähän kuuluu huomioida, tuli ajatelleeksi joskus ääneen että taasko sä oot siinä, mene leikkimään...Ikävää.
Hän tuli kyllä mulle suoraan sanomaan eikä ollu mikään että myyjät keskusteli keskenään
Jospa asia olikin toisinpäin ja ap ymmärsi väärin. Ehkä myyjä tarkoitti, että onneksi hän ei ole nyt kassalla vaan myymälässä niin ehtii jutella ap:n kanssa. Jospa taustalla olikin tällainen kiva ajatus eikä ikävää porttikielto puheliaille -ajatusta.
Vierailija kirjoitti:
Jospa asia olikin toisinpäin ja ap ymmärsi väärin. Ehkä myyjä tarkoitti, että onneksi hän ei ole nyt kassalla vaan myymälässä niin ehtii jutella ap:n kanssa. Jospa taustalla olikin tällainen kiva ajatus eikä ikävää porttikielto puheliaille -ajatusta.
No en oikein usko , hän olemuksensa ei koskaan ole sellanen että haluais puhua mulle. Tosi sellanen taasko tuo puhuu tai että älä vaan puhu mulle.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on skitson merkki kun käy ostamassa monta kertaa päivässä/illassa aina yhden tuotteen kerralla.
Yhden terveen päästään tiedän. Mutta joutuu käymään kolmekin kertaa; Kun on toisessa kädessä keppi ja vain yhdellä kädellä voi kantaa kassia ja siinäkin rajoitus 1 maitotölkki, Muita kevyitä pystyyottamaan kassiin 3.4. Hänelle on yritetty löytää edes 1x kk perustarvikeiden kotiinkuljetus, jauhot,pulvet, pesuaineet, kahvit, paksteeseen kanarasioita jne. Ja on äärikivut. Ikää 60 kuitenkin -vasta- Joku appelsiinipussi on rajoilla, ... Toisella paikkakunnalla kun vielä oli, kauppias huomasi tämän surkeuden ja virallisiin palveluksiin ei kuulunut kotiinkuljetus,mutta kertoi,jos jätät lista hän tai vaimo kiikutta ostokset illan päätteeksi ja ei halunnut ottaa mitään korvausta kun on kiva että on vakiasiakas vaikkakin yhden hengen talous. ja niin oli joskus ujuttanut lahjaviinerin tai piirakoita salaa pussiin.
mutta tuolle oli selkeä tuki-ja liikuntaelinongelmat. Mutta joo- on noita yksinäisiä usein vanhuksia tai mt taustaisia jotka haluaa kaupoista jotain juttuseuraa tai matalan arvioinnin kynnyksellä mennään terveyskeskukseen. surullista. Olisi hyvä saada vaikka kauppakeskukseen sellainen vastaanotto -Pölinä koppi, sinne jonotus ja saat vaikka puolituntia puhua puhua puhua ja vastaanottohenkilö olisi jollain koulutuksella varustettu,saa vastapintaa kuitenkin.
sulle aappi, älä nyt sitten puhu enää yhtään mitään,tuntuu varmaan pahalle noi kommentit-no heitä voi toki ärsyttää,,mutta riittääkö ymmärrys myös sinulle-miksi.. pirtsakkaa syksyä sinulle ap, elämä on- kurjaa joskus.
olet tyylitön. asiaa voi pohtia asianmukaisestikin syvällisemmin. millaiset ihmissuhdetaidot mahtaakaan sulla olla-yksityiselämässä, naapurina,työtoverina- lyhyt limupilliajattelutapa ja .... xxxxx
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei haluta sinne enää. Mene jonnekin muualle hengailemaan.
Mä käyn ostamassa siellä joka päivä jotain. En mä siellä ruokakaupassa huvikseen käy
yksinäinen ja haluat jakaa muutoinkin pikkuostokset jos olet yhden hengentalous. Et osta suunnitellusti edes 3pv tarpeet, viikonkin jos oma auto-kotiinkuljetus,,vaan haluat pirstaloida tyyliin, vaikka yks maito , Sitten toisen kerran leipä. Eli tarve päästä ihmiskontaktiin jollain tapaa. Ymmärrettävää ja se on vielä " tervettä", että kokee noinkin terveen halun-tarpeen. Moni kiireessä ei vain ymmärrä tätä tai heiltä puuttuu muutoinkin kyky ymmärtää laajemmin syy-seuraussuhteita.
Joskus taitoa on sekin, että osaa lukea rivien välistä. Monilla vanhuksilla on yksinäisyyttä ja menevät matalalla kynnyksella terveyskeskukseen olemattoman vaivan takia joka somaattinen,mutta tosiasiallisesti onkin hnekinen yksinäisyys. Surullista. Älä nyt sitten enää puhu mitään, älä sano edes Päivääääääää taloon. Tee äkkiä ostokset ja men pois. Älä sitten edes vastaa jos nyt sitten joku moikkailee, ,hoida vain ostos ja mene pois. Vaihtele kauppoja, ehkä saat ns asiakkaasta kivan kauppatutun- päiväkävelyä, ostoksia ja kahvit toisen luona. Nyt on väsynyttä hnekilökuntaa, jätä heidät omaan rauhaansa.
No onneksi Sinä kuin väkivaltainen huumausainetyyppi riehuisi siellä.. Kivaa " syssyä" sulle, älä sure, maailmassa on kaikenlaista länkkyleukaa tai sittten omassa elämässään jotain mätää tai -ja lyhyt koulutus tai -ja ei sydämenviisauttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on skitson merkki kun käy ostamassa monta kertaa päivässä/illassa aina yhden tuotteen kerralla.
Yhden terveen päästään tiedän. Mutta joutuu käymään kolmekin kertaa; Kun on toisessa kädessä keppi ja vain yhdellä kädellä voi kantaa kassia ja siinäkin rajoitus 1 maitotölkki, Muita kevyitä pystyyottamaan kassiin 3.4. Hänelle on yritetty löytää edes 1x kk perustarvikeiden kotiinkuljetus, jauhot,pulvet, pesuaineet, kahvit, paksteeseen kanarasioita jne. Ja on äärikivut. Ikää 60 kuitenkin -vasta- Joku appelsiinipussi on rajoilla, ... Toisella paikkakunnalla kun vielä oli, kauppias huomasi tämän surkeuden ja virallisiin palveluksiin ei kuulunut kotiinkuljetus,mutta kertoi,jos jätät lista hän tai vaimo kiikutta ostokset illan päätteeksi ja ei halunnut ottaa mitään korvausta kun on kiva että on vakiasiakas vaikkakin yhden hengen talous. ja niin oli joskus ujuttanut l
Mä käyn jatkossakin vaikka joka päivä ostoksilla , eikä sitä tarvitse tulla kommentoimaan ja piste
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei haluta sinne enää. Mene jonnekin muualle hengailemaan.
Mä käyn ostamassa siellä joka päivä jotain. En mä siellä ruokakaupassa huvikseen käy
yksinäinen ja haluat jakaa muutoinkin pikkuostokset jos olet yhden hengentalous. Et osta suunnitellusti edes 3pv tarpeet, viikonkin jos oma auto-kotiinkuljetus,,vaan haluat pirstaloida tyyliin, vaikka yks maito , Sitten toisen kerran leipä. Eli tarve päästä ihmiskontaktiin jollain tapaa. Ymmärrettävää ja se on vielä " tervettä", että kokee noinkin terveen halun-tarpeen. Moni kiireessä ei vain ymmärrä tätä tai heiltä puuttuu muutoinkin kyky ymmärtää laajemmin syy-seuraussuhteita.
Joskus taitoa on sekin, että osaa lukea rivien välistä. Monilla vanhuksilla on yksinäisyyttä ja menevät matalalla kynnyksella terveyskeskukseen olematt
Mulla ei ole tarvetta selitellä miks käyn kaupassa usein . Ehkä vain haluan vaikkapa ilta alen takia.
Miksi tää kääntyy aina tähän? Mikä tarve sulla on kysellä tälläistä. Ei todellakaan ole enää koskaan minkäänlaista lääkitystä. Mieluummin kuolen kuin otan yhtäkään pilleriä.