Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaveri istui baarissa klo 12 aamupäivällä perjantaina. Nipotanko turhasta, mutta mulla nousi vähän niskakarvat pystyyn

Vierailija
12.09.2025 |

Joku sisälläni sanoo, ettei tuo ole normaalia ja saa pohtimaan mikä on kulutuksen määrä. Olen pitänyt häntä normaalia elämää elävänä ihmisenä.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tämä on taas tätä. Itse tykkään käydä päivisin baarissa ja juon yleensä korkeintaan 4. Toiset tykkää käydä illalla ja vetää järjettömät perseet. Kummasta täytyy olla huolissaan? 

Ai neljä annosta on vähän? 

Opettele lukemaan!

"korkeintaan 4."

Vierailija
62/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro missä lakipykällässä kielletään olemassa töissä humalassa? On töitä joissa ei saa olla, mutta entäpä vaikka pienkonekorjaaja? Kirjakaupan myyjä? Siivooja? Yrityksen toimitusjohtaja?

Oletko jossain ay-liitossa töissä kun olet noin pihalla työelämästä? :D

Älä vaihta aihetta vaan kerro missä lakipykälässä kielletään olemassa töissä humalassa?

Perehdy niihin lakeihin jos kiinnostaa äläkä minulta niitä tivaa, voin kertoa että jokaisesta normifirmasta lentää hyvin herkästi pihalle jos työntekijä on paikalla humalassa, vaikka olisi mikä sihteerin homma kyseessä. 

Ei lennä eikä se ole kielletty lain kannalta. Työnantajalla on oikeus lähettää alkoholinalaisena oleva työntekijä hoitoon. Irtisanoa ei saa ennen kuin kaikki muut keinot on kokeiltu. 

Sinulla ei ole hajuakaan lakipykälistä ja niiden tulkinnoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tämä on taas tätä. Itse tykkään käydä päivisin baarissa ja juon yleensä korkeintaan 4. Toiset tykkää käydä illalla ja vetää järjettömät perseet. Kummasta täytyy olla huolissaan? 

Olet alkoholin suurkuluttaja, mutta sitähän sinä et tunnusta.

Vierailija
64/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiiriä voi itse pienentää, mikäli koet, ettei jonkun vapaa-ajanvietto tai elämäntapa ole tasollesi sopiva.  Heillä on kuitenkin itsemääräämisoikeus vajota miten alas haluaa.  Hyvät kaverit voivat joskus kannatella ja omalla esimerkillään saada liikaa juopottelevan ajattelemaan omilla-aivoilla, mitä tulevaisuudeltaan haluaa.  Tukea saa tarjota, mieluimmin ei tyrkyttämällä/ "nalkuttamalla", se todennäköisesti loitontaa kaverisuhdetta.  Tiedät varmaankin mihin suuntaan.  🍺

Vierailija
65/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet autisti-jankuttaja ja paranoidinen pahvi.

Vierailija
66/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa voida vaan heittäytyä arjen pyörteestä pois ja istua tuopin ääreen keskellä päivää. Ei olisi velvollisuuksia ja kiireitä vaan tekisi juuri tuollaista, mitä en koskaan tee. Täydellinen irtiotto. Ihan varmasti kun työ- ja perhe-elämä joskus hellittää niin istun terassille katsomaan muiden kiirettä. Ei todellakaan kiinnosta, mitä joku siitä ajattelee. 

Vierailija
67/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeintaan 4 kesken työpäivän? Joopa joo trolli, ainakin toivottavasti. Luultavasti olet omasta mielestäsi ihan ajokunnossakin kun ajelet hakemaan lapsia tarhasta. 

Eihän tässä puhuttu työpäivästä mitään.

Se on katsos koulutuksen puute ja siitä johtuva lukemisen ymmärtämisen vaikeus.

Vierailija
68/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä työpaikka jankkaajalla ei ilmeisesti ole koskaan vapaapäiviä, koska 12.00 juominen tarkoittaa automaattisesti työpaivän aikana juomista tai työpäivää ennen. On se vaan tehokas, kun tekee 7 päivää viikossa töitä. 

Vierailija
69/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos käyn 6 kertaa vuodessa juomassa korkeintaan neljä. Voihan viljat. Aikamonem alkoholitestin olen eläissäni tehnyt, eikä kyllä koskaan ole tulokset olleet lähelläkään riskirajaa. Siellä on jollain mammalla nyt todella pahaolla. 

Vierailija
70/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 12 aamupäivällä?

Nipotat turhasta, ei klo 12 ole aamu. Se on keskipäivä ja lounasaika. Tai oikeastaan paremmin sen nipotuksen turhuuden tai tarpeellisuuden tietää siitä, mikä on tilanne tunnin tai kahden päästä.

Kello 12 ei ole keskipäivä, keskipäivä on tänään kesäaikana Helsingissä kello 13:16.

Vierailija
71/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tämä on ihan piristävä aloitus.  Me aikuiset tiedämme, että mietoja alkoholeja myydään ihan laillisesti ruokakaupoissa, R-kioskeissa.  Vahvempia Alkossa sekä luvan saaneissa, anniskelupaikoissa.  Paikkakunnan tai kaupunginosan kantiksissa & mitä hienoimmissa ruokaravintoloissa.  Alkoholia kuten tiedämme saa myydä (täysi-ikäiselle) laillisesti & sitä saa ostaa (täysi-ikäinen) laillisesti.  Kun jokin menee normin yli, siihen on omat säännöt.  Palstan historia todentaa sen, että tärkeässäkin aiheessa keskustelun ja mielipiteiden pitäisi olla ylläpitäjän hyväksyntää nauttivia.  Miksi alatte hetimiten syyttelemään jonkun avointa kertomaa tai ap:n vastausta kysymykseenne.  Kumpi se oikeammin on nipo? hän joka syyttelee, nimittelee, tulkitsee tahallaan jotain? vai ap.  

Olen ehtinyt siivota ja nyt hetken rentoudun, ja nautin olkuen, avasin 4,6 % oluen, ja kohta alan laittaa ruokaa.  Elämäntapani mukaisesti harrastan  pätkäpaastoilua 8:16. Kun avautui 8h ruokaikkuna, jonka jälkeen alkaa yhtäjaksoinen paasto 16h.  Viestin kirjoitusaika ei liity pätkäpaaston aikoihin.  Mahtavaa viikonvaihdetta teille ja nauttikaa varsinkin te jotka saatte viettää sitä vapaa-aikana.  Jotkut joutuvat hoitamaan muita tärkeitä asioita, eikä niihin voida/saa sisällyttää alkon käyttöä.

Vierailija
72/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä olet vit.. nipo!

Vierailija
73/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan joskus Kiva käydä päiväkaljalla.  🍺

Vierailija
74/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo nyt ei ihan jokapäiväistä ole niin menee vähän nipotuksen puolelle. 

Päinvastoin on huolestuttavaa jos alkaa toistua

Vierailija
75/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän normaalikulutustyyppejä ja joskus kotonakin kello 7 aamulla puolitoista viinipulloo, ja sitten ei mitään kolmeen viikkoon, ei mitään! mikäs siinä,kuka sanoo milloin. Joskus  miten kuten.

Vierailija
76/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä, joka veti aina hirveät perseet oli tiukat rajat "juoma-ajoille". Sai ihan hirveät raivarit ja piti mykkäkoulua, jos lomamatkalla join lounaalla yhden oluen. Ennen klo 16:tta ei kuulemma alkoholia saanut nauttia. Jos oikein hurjaksi ryhdyin, saatoin illallisella juoda päälle vielä yhden viinilasillisen.

Itse ryyppäsi, petti ja oksenteli pitkin kämppää, mutta tämä olisi pitänyt hyväksyä ilman pienintäkään poikkisanaa.

Alkoholistihan siitä sitten tuli.

Vierailija
77/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä työpaikka jankkaajalla ei ilmeisesti ole koskaan vapaapäiviä, koska 12.00 juominen tarkoittaa automaattisesti työpaivän aikana juomista tai työpäivää ennen. On se vaan tehokas, kun tekee 7 päivää viikossa töitä. 

Sä olet niin oikeassa, on jopa sääli, ettei kaikki ole tiedostaneet, ettei ainoa oikea työaika ole 8-16.  Lähipiirissäni on yötöitä myös kolmea vuoroa.  Yövuoroihin liittyy myös pitkiä vapaita.  Kolmivuorotyöstä tulee luonnollisesti vapaat jotka voivat olla myös arkipäiviä.  Kyllä heillekin pitäisi suoda normaali vapaa-ajan käyttö.  Muistan yhden perheen kolmea vuoroa tehneestä sanottiin avioeroon päätyneen liiton jälkeen, ettei se ollut yllätys kun sen mies tuli kotiin useimmiten vasta aamulla.  No mehän naurettiin sille juoru-tietämys-kommentille vatsat kipeänä.

Vierailija
78/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos käyn 6 kertaa vuodessa juomassa korkeintaan neljä. Voihan viljat. Aikamonem alkoholitestin olen eläissäni tehnyt, eikä kyllä koskaan ole tulokset olleet lähelläkään riskirajaa. Siellä on jollain mammalla nyt todella pahaolla. 

Joopa joo.  On todella ikävää, että joidenkin (mun oletus) ehkä menneisyyteen liittyy niin pahoja asioita jotka ovat johtuneet alkoholista, kotona tehdystä sahdista tai kiljuista joka melko yleisestä juomien runsaan käytön sekoittamina aiheutti perheessä, väkivallan, monenlaisen pelon ja varuillaan olon, jonka johdosta muut pakenevat kotoa.  Hirmuisät eivät ole mikään pikkuasia. lapset voivat vaurioitua loppuelämäkseen.  Kokemukseen saattaa liittyä vannominen, ettei itse koskaan sorru samaan.  En osaa varmuudella sanoa, mutta käytökseen saattaa liittyä se, että kontrolloi ja paheksuu ystäviä myöden mitä he saavat tehdä jotta ovat riittävän hyviä ihmisiä.  Mutta nythän aloitus on kuitenkin päivällä terassilla istuneesta kaverista.  Joskus on mukavakin mikäli ketju liikkuisi tämänkaltaisella ei niin väkivaltaista traumoja sisältävällä keskustelulla.  Mutta taitaa olla kuitenkin, ettei traumaattinen henkilö halua tai kykene pysähtymään, vaan on tultava palstalle kaikkine katkeruuksineen syyttämään ja epäilemään, että juurikin sinä sen kaljan terssilla juova olet samanlainen pahan perus, joka oman elämäni pilasi jo lapsuudessa.   

Vierailija
79/79 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyhdeksältä on varsinkin kesäisin parasta sihauttaa keppanapullo auki. Istua keittiön pöydän ääressä ja tuumailla maailman menoa. Katsella ikkunasta ja aistia olevansa elossa. Kyse ei ole juopottelusta. Monesti on vapaapäivä vaan mukava aloittaa tuolla tavoin. Sitten kevyelle lenkille, kalaan tai jotain. Ottakaa rennosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä