Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaveri istui baarissa klo 12 aamupäivällä perjantaina. Nipotanko turhasta, mutta mulla nousi vähän niskakarvat pystyyn

Vierailija
12.09.2025 |

Joku sisälläni sanoo, ettei tuo ole normaalia ja saa pohtimaan mikä on kulutuksen määrä. Olen pitänyt häntä normaalia elämää elävänä ihmisenä.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun mää juon niin aina aamulla/päivällä. Sitten illaksi kotiin kotiin. Turvallisempaa sillai. Nainen.

Vierailija
42/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaveri _istui baarissa_, vielä ei edes tiedetä joiko hän siellä olutta, alkoholitonta mahdollisesti ja vaikka jois viinaa niin mitä sitten? Kannattaa jokaisen joskus relata muutenkin, ja ainakin lakata kyyläämästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon minäkin päivisin. Seuraan samalla ohikulkijoita ja saan heistä inspiraatiota taiteelleni. T:Runoilija muusien armosta

Vierailija
44/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen absolutisti. Kannattaa kokeilla sitä teidänkin.

Vierailija
45/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spontaanit päiväkännit silloin tällöin aikuisella ihmisellä on ihan ok. 

Ja usein niitä kaikista hauskimpia. 

Vierailija
46/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut. Ei maailma muuttunut paremmaksi. Itse asiassa meni huonommin. Juhlissa en ollut yhtä sosiaalinen enkä tutustunut ihmisiin samoin. Hermot olivat kireällä kuten aiemminkin, mutta kesti pitempään saada itsensä rennoksi. Olin yhtä virkeä/väsynyt kuin käyttäessäni alkoholia.

Vierailija
47/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tämä on taas tätä. Itse tykkään käydä päivisin baarissa ja juon yleensä korkeintaan 4. Toiset tykkää käydä illalla ja vetää järjettömät perseet. Kummasta täytyy olla huolissaan? 

Korkeintaan 4 kesken työpäivän? Joopa joo trolli, ainakin toivottavasti. Luultavasti olet omasta mielestäsi ihan ajokunnossakin kun ajelet hakemaan lapsia tarhasta. 

Missä mä sanoin meneväni työpäivänä noita juomaan? Ja olenko mä puhunut lapsista mitään? Nyt pikkusen järkeä sinne otsalohkoon. Korona-aika jätti sen, että tajusin, että.on paljon mielekkäämpää käydä päivällä muutamalla kuin illalla. Se ei vaikuta niin paljon uniin, kuin iltajuominen. Ja joo, käyn harvoin. Mutta ajalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka iso ongelma juominen on. 

Vierailija
48/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut. Ei maailma muuttunut paremmaksi. Itse asiassa meni huonommin. Juhlissa en ollut yhtä sosiaalinen enkä tutustunut ihmisiin samoin. Hermot olivat kireällä kuten aiemminkin, mutta kesti pitempään saada itsensä rennoksi. Olin yhtä virkeä/väsynyt kuin käyttäessäni alkoholia.

Kauanko kokeilit? Viikon?

Vierailija
49/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tämä on taas tätä. Itse tykkään käydä päivisin baarissa ja juon yleensä korkeintaan 4. Toiset tykkää käydä illalla ja vetää järjettömät perseet. Kummasta täytyy olla huolissaan? 

Korkeintaan 4 kesken työpäivän? Joopa joo trolli, ainakin toivottavasti. Luultavasti olet omasta mielestäsi ihan ajokunnossakin kun ajelet hakemaan lapsia tarhasta. 

Kaikilla ei ole samanlainen työ. Luulen että olisi isompia ongelmia kuin 4 olutta, jos hakisin ventovieraita lapsia tarhasta.

Humalassa työskentely on muuten laitonta, työnantajan ottama tapaturmavakuutus ei ole voimassa ja lisäksi pomosi tulee joko ohjata sinut hoitoon tai antaa monoa jos ei sana mene perille. 

Mitä ihmettä sä jauhat. Kuka tässä on työaikana juonut? Sulla on sisälukutaito aivan hukassa. 

Vierailija
50/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai neljä annosta on vähän? 

Ei se ole minulle vähän. Sanoin korkeintaan neljä. Ja vertasin sitä siihen, että iltaisin ihmiset juovat baareissa yleensä enemmän. Ei toki kaikki. 

Vierailija
51/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden ja kaksi kuukautta.

Vierailija
52/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole samanlainen työ. Luulen että olisi isompia ongelmia kuin 4 olutta, jos hakisin ventovieraita lapsia tarhasta.

Humalassa työskentely on muuten laitonta, työnantajan ottama tapaturmavakuutus ei ole voimassa j

Kerro missä lakipykällässä kielletään olemassa töissä humalassa? On töitä joissa ei saa olla, mutta entäpä vaikka pienkonekorjaaja? Kirjakaupan myyjä? Siivooja? Yrityksen toimitusjohtaja?

Oletko jossain ay-liitossa töissä kun olet noin pihalla työelämästä? :D

Vierailija
53/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7 vuotta

Vierailija
54/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä mä sanoin meneväni työpäivänä noita juomaan? Ja olenko mä puhunut lapsista mitään? Nyt pikkusen järkeä sinne otsalohkoon. Korona-aika jätti sen, että tajusin, että.on paljon mielekkäämpää käydä päivällä muutamalla kuin illalla. Se ei vaikuta niin paljon uniin, kuin iltajuominen. Ja joo, käyn harvoin. Mutta ajalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka iso ongelma juominen on. 

Moneenko kertaan sinun pitää samaa asiaa erikseen yrittää spinnata toiseen suuntaan kuin mitä alkujaan sanoit kun huomasit puhuneesi hölmöjä. Ihme inttäjä.

Vaihtoehdot oli että juot työajan ulkopuolella (työpäivän jälkeen) tai sitten sen kuluessa. Sinä sanoit ettet juo työpäivän ulkopuolella joten sillä mennään. Eikä ennen töihinmenoa kännäys ainakaan sen parempi vaihtoehto ole. 

Vierailija
55/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro missä lakipykällässä kielletään olemassa töissä humalassa? On töitä joissa ei saa olla, mutta entäpä vaikka pienkonekorjaaja? Kirjakaupan myyjä? Siivooja? Yrityksen toimitusjohtaja?

Älä vaihta aihetta vaan kerro missä lakipykälässä kielletään olemassa töissä humalassa?

Vierailija
56/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai neljä annosta on vähän? 

Ei se ole minulle vähän. Sanoin korkeintaan neljä. Ja vertasin sitä siihen, että iltaisin ihmiset juovat baareissa yleensä enemmän. Ei toki kaikki. 

Jos vedät harva se päivä neljä ja vielä työpäivän mittaan niin aikamoinen alkoholiongelma sinullakin alkaa olla. 

Vierailija
57/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin yksityisyrittäjä ja pienessä yrityksessä oleva juo työaikana. Jotkut harvoin, osa taas usein. Ei ole vankilatuomioita tai sakkoja tullut eikä muitakaan rangaistuksia.

Vierailija
58/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaihta aihetta vaan kerro missä lakipykälässä kielletään olemassa töissä humalassa?

Perehdy niihin lakeihin jos kiinnostaa äläkä minulta niitä tivaa, voin kertoa että jokaisesta normifirmasta lentää hyvin herkästi pihalle jos työntekijä on paikalla humalassa, vaikka olisi mikä sihteerin homma kyseessä. 

Vierailija
59/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä viikonpäivällä ja kellonajalla. Itse käyn vuorotöissä ja saatan joskus, varsinkin kesällä lähteä vaikka maanantai aamupäivästä terdelle. Onko sit jotenkin vähemmän haitallista jos juo lauantaina ja vasta pimeän tultua?

Vierailija
60/87 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän halusi nauttia viimeisistä kauniista kesäpäivistä ja olusesta ennen ensi kesää.  Ei siellä baarissa paljoa pysty nykyisin juomaan, kallista se on.  Eiköhän tuo kellonajan tuijottaminen ole peräisin ulkolaisista tv-sarjoista, mihin aikaan on sopivaa aloittaa alkoholin nauttiminen.  Ei kai Suomessa sellaista ole.  Kauppa rupeaa myymään alkoholia klo 9, pitääkö sitä sitten jammata puolelle päivälle ennen, kuin saa aloittaa.