Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kikan ylistäminen

Vierailija
12.09.2025 |

Kikka itse käytti seksikkyyttään päästääkseen julkisuuteen laulajana. Se on toksista naisellisuutta, naisellisuuden myymistä. Jos sitä myy, muodossa tai toisessa, se kostautuu myyjälle ennemmin tai myöhemmin. Niin kävi hänellekin, mutta sitten syytetään "patriarkaattia".

Hänen musiikkinsa ei ole minusta korkeatasoista, eikä häntä musiikkiuralle ajanut hänen musiikillinen lahjakkuutensa vaan nimenomaan halu tulla julkkikseksi, ja siihen musa-ura sopi.

Mitä ihailtavaa tässä kaikessa on?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä oli naisilla hankalempaa monessa asiassa, et taida ihan nyt tietää mistä puhut. Ei naisena niin vaan menty tekemään mitään itse haluaisi toteuttaa ja puhettakaan mistään kehopositiivisuus jutuista ja samanarvoisuudesta. Ysäri oli kuitenkin jo 30vuotta sitten....

Aivan kuin Kikka olisi tuon ajan Suomen ainoa naislaulaja :D Myikö Katri Helena seksillä musiikkiaan? Mm. Kaija Koo oli ysärin tulokas, nuoriso kuunteli hiphoppia, dancea, heviä, suomirokkia Kikka oli ihan yksin genressään Suomessa. Kukaan ei pakottanut käyttämään seksiä, se oli tapa myydä ja saada huomiota. 

Kikka napattiin tuohon genreen, joka oli silloin ajan henkeen sopiva ja sille oli markkinarako: sam fox ja sabrina olivat olleet suuria menestyksiä eikä Suomessa ollut ennestään vastaavaa. Toisaalta muistan Kikan kertoneen ihailevansa Madonnaa, joka toki vähän väliä koetteli rajoja paljastelun ja seksuaalisuuden rintamalla. 

22/22 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä oli naisilla hankalempaa monessa asiassa, et taida ihan nyt tietää mistä puhut. Ei naisena niin vaan menty tekemään mitään itse haluaisi toteuttaa ja puhettakaan mistään kehopositiivisuus jutuista ja samanarvoisuudesta. Ysäri oli kuitenkin jo 30vuotta sitten....

Meinaat että nykyään vaan mennään artistiksi tosta noin vaan?

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi