Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avopuoliso on napanuorassa vanhempiinsa

Vierailija
12.09.2025 |

Onko normaalia, että yli 30-kymppinen avomieheni soittelee/viestittelee vanhemmmilleen monta kertaa päivässä? Hän ei myöskään saa oikein itse aikaan mitään, vaan aina pitää saada iskä avuksi, joka sitten tekee, mitä poika pyytää. Meidän pitää myöskin käydä viikottain vähintään kahvilla hänen vanhempiensa luona. Minä ymmärrän toki perhesuhteet, mutta itse olen tottunut itsenäisempään elämään, eikä kaikki päätöksiä tarvitse hyväksyttää hänen  vanhemmilla kuten nyt tehdään. Olen miestäni vanhempi ja joskus minusta tuntuu, että minulla on pikkupoika kymppanina. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hyväksyt asian tai lopetat suhteen.

Jos olet niin itsenäinen ja aikuinen kun annat ymmärtää, tiedät, ettei toista pidä alkaa muuttamaan.

Vierailija
2/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse jo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintasi on punainen lippu.

Vierailija
4/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin perheissä on normaalia pitää tiiviisti yhteyttä. Se ei ole normaalia, jos aikuinen ei osaa tehdä mitään asioita tai päätöksiä ilman vanhempia, tai jos kaikki kumppanin kanssa puhutut asiat pitää hyväksyttää vanhemmilla.

Miksi sinun pitää käydä viikottain kumppanin vanhempien luona, kuka sitä vaatii? Miksi sinä menet, jos et haluaisi mennä?

Vierailija
5/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on 30-kymppinen, hän on todennäköisesti vampyyri. Kaikki muuta 1700-luvun alussa tai 1600-luvul lopussa syntyneet ovat jo aikaa sitten kuolleet.

Vierailija
6/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet niin itsenäinen ja aikuinen kun annat ymmärtää, tiedät, ettei toista pidä alkaa muuttamaan.

Ei vaan joko poika kasvaa tai suhde loppuu. 

Vierailija
7/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan siedettävää jos kyseessä on joku seinän poraaminen, mutta siinä vaiheessa kun mies soittelee synnytyslaitokselta äidilleen henkistä tukea niin ei paljon enää naurata. Eli ei jatkoon.

Vierailija
8/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Sano sille, että joko se aikuistuu tai suhde on loppu. Mä en tollaista miesvauvaa katselis hetkeäkään. Hyvät välit vanhempiin on ok, mutta sun äijälläs tuskin on vielä dementiaikäisiä vanhempia, joita tarttis kaiken aikaa holhota.

Vierailija
9/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheet eroavat näissä asioissa tosi paljon. Joissakin perheissä on ihan normaalia soitella tai viestitellä päivittäin. Itse olen kasvanut perheessä, jossa en ollut vanhempiini yhteydessä aikuisena edes joka kuukausi. Etäistä. Mieluummin tiivis ja rakastava perhe!

Vierailija
10/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun tunnet jääväsi aina kakkoseksi, on aika poistua kuviosta. Sitä ennen toki tarvitaan keskusteluja, että miksi niin tunnet.

Vierailija
11/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-kymppinen? Jos mies on 300 vuotias, niin onko mussukan vanhemmat jo 500 vuotiaita?

Vierailija
12/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikottaiset vierailut ovat ok, jos ne eivät ole ehdottomia ja jos ne eivät estä nuorta perhettä esim tekemästä viikonloppureissuja.

Mutta kyllä kolmekymppisenä osataan koti hoitaa ilman vanhempien apua. Kivahan se toki on, jos vanhemmat auttavat. Sillä etenkin pikkulapsiaikaan apu on oikeasti ihan hyödyllistäkin, että voi jäädä joskus ylitöihin tai tehdä parisuhdereissun tai käydä kahdestaan edes syömässä.

Vierailija
13/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani meni armeijaan, eikä muista ilmoittaa edes onko viikonlopun kiinni vai tulossa kotiin. Huomasi itsekin, että tarvii noita vähän paremmin ilmoittaa, kun tulee muutoksia alkuperäiseen tietoon. Mutta odottaa innolla opiskelujen alkamista, kun pääsee itsenäistymään.

Vierailija
14/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia. Sano sille, että joko se aikuistuu tai suhde on loppu. Mä en tollaista miesvauvaa katselis hetkeäkään. Hyvät välit vanhempiin on ok, mutta sun äijälläs tuskin on vielä dementiaikäisiä vanhempia, joita tarttis kaiken aikaa holhota.

Miksi yrittää muuttaa toista? Hyväksyy hänen tapansa tai on hyväksymättä. Mennään todella metsään, kun toisen pitää muuttaa käytöstään, johon on tyytyväinen. 

Vierailija
15/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrittää muuttaa toista? Hyväksyy hänen tapansa tai on hyväksymättä. Mennään todella metsään, kun toisen pitää muuttaa käytöstään, johon on tyytyväinen. 

On reilua kertoa syy miksi miettii eroa, ja antaa toiselle mahdollisuus toimia niin, että eroa ei tule. Jos toinen sitten päättää olla muuttamatta tapojaan, mihin hänellä on täysi oikeus, ainakin hän on saanut mahdollisuuden.

eri

Vierailija
16/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On reilua kertoa syy miksi miettii eroa, ja antaa toiselle mahdollisuus toimia niin, että eroa ei tule. Jos toinen sitten päättää olla muuttamatta tapojaan, mihin hänellä on täysi oikeus, ainakin hän on saanut mahdollisuuden.

eri

Niin sen keskustelun pitää mennä niin, että ap kertoo omista tuntemuksistaan, eikä niin, että ap syyttää puolisoaan. 

Vierailija
17/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan joko poika kasvaa tai suhde loppuu. 

Toisen muuttaminen omien mieltymysten mukaisesti on auttamatta suhteen loppu. Onko puolisosi muokannut sinuta halujensa mukaisen?

Vierailija
18/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vtun idiootti kirjoittaa "30-kymppinen" ? 🥱🥱

Vierailija
19/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen vtun idiootti kirjoittaa "30-kymppinen" ? 🥱🥱

Tuohan on palstan vakiintunut käytäntö. Ap kunnioittaa hienoa perinnettä.

Vierailija
20/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo hieman riippuu niistä vanhemmistakin. Siis, jos ne oikeasti haluavat puuttua joka asiaan, ja siksi poikansa kysy varmuuden vuoksi mielipidettä. Se saattaisi olla ongelmallista, sitten kun ei tehdäkään enää vanhempien pään mukaan.

Mutta tiivis yhteydenpito ei sinänsä tarkoita epäterveitä välejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi