Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

P-Beth labrakoe kun halutaan tarkistaa olenko alkoholisti. Niin kyllähän se Suomessa on aina alkoholi syy ihmisten sairauspoissaoloille

Vierailija
12.09.2025 |

Joo todella kiva löydä vielä tuolla kasvoille. Henkinen jaksaminen todella vähissä ja olen ollut sairauslomalla, saattaa olla masennus. Migreeni on vaivannut ja estolääkitystä säädetty muutaman kerran. Nyt päällä aivan kamala flunssa ja se on astmaatikolle vaikeaa. Mä en voi mitään sille, että migreeninejä on ollut estolääkityksestä huolimatta. Mä en voi mitään sille, että sain tämän flunssan. Mä en voi mitään sille, että elämä on täyttä paskaa ja mieli on välillä täysin musta. Aiemmin mietin jopa itsemurhaa.

Joo totta kai syy on kuitenkin pakostakin alkoholi. Tätäkö tämä on Suomessa, että ensimmäisenä epäillään syyksi alkoholia, jos ihmisellä on vaikeaa ja useammasta oikeasta syystä on poissaoloja. Eihän syy voi olla muun kuin alkoholi. Huoh. Ei mulla asian suhteen hätää ole, mutta tuntuu silti pahalta, että epäillään tuollaista. Muutenkin niin paska olo ja suoraan sanottuna vituttaa kun piti vielä tämä flunssakin tulla.

Yritin sitten varata aikaa lähetteellä työterveyden sovelluksessa, mutta se ei päästänyt mua ajanvaraukseen. Sekin vielä. Laitoin sitten työterveyshoitajalle viestiä, että en pääse ajanvaraukseen enkä ala digiklinikan lääkärin aikaa viemään sen vuoksi, että sieltä sitten siirtää mut ajanvaraukseen. 

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vielä, että teen päivätyötä ja työterveys 30km päässä joten sotkee aamun töissä ikävästi kun yhden pitää lähteä labrassa käymään.

Ap

Vierailija
2/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Eli sulla määrätty työterveystarkastuksen yhteydessä Peth-koe? Se on ihan peruskauraa nykyään. Peth- puoliintumisaika on 4-10 päivää joten jos olet juomatta 2-3 viikkoa ennen koetta, ei sen pitäisi ainakaan kauheasti olla koholla, toki riippuen hieman miten paljon alkoholia on käytetty ennen testin tekemistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.

Yritin kesän alussa itsemurhaa ja sain olla sairaalassa sekavana vastailemassa moneen otteeseen kuinka paljon olin juonut ja kuinka paljon muuten menee 🤦

Papereihin oli kirjattu että "ehkä humalassa".

No en ollut, kun vetänyt tolkuttoman kasan pillereitä ja tuju intoksikaatio. Eikö ne edes tehneet testejä promilleista ja lääkeaineista?

Pitäis mennä b-pethiin mt-puolen asiakkuuden takia mutta enpä tiedä, hoito itsessään on traumatisoivaa ja suurin syy miksi en halua olla täällä pyöriteltävänä.

Vierailija
4/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Eli sulla määrätty työterveystarkastuksen yhteydessä Peth-koe? Se on ihan peruskauraa nykyään. Peth- puoliintumisaika on 4-10 päivää joten jos olet juomatta 2-3 viikkoa ennen koetta, ei sen pitäisi ainakaan kauheasti olla koholla, toki riippuen hieman miten paljon alkoholia on käytetty ennen testin tekemistä. 

Työterveysneuvottelu on tulossa ja siinä yksi stressitekijä lisää. Vihaan tällaisia. Kun mitä hittoa mä voin näille asioille! En mä huvikseni poissa ole ja suoraan sanottuna hävetti ilmoittaa tästä flunssasta, mutta kun en edelleenkään ole työkunnossa useamman päivän jälkeen.

Ap

Vierailija
5/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on välillä ihan kuraa ja vastoinkäymisiä ja hankaluuksia vaikka koittaisi toimia oikein .

Vierailija
6/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle psykiatri totesi keskivaikean masennuksen ja akuutin ahdistusreaktion. Tuo b-peth-testi oli juuri normaalin ylärajalla, joten kieltäytyivät hoitamasta, ennen kuin se on laskenut. 

Olin sitten kuukauden selvin päin ja arvo puolittui. Sen jälkeen olen ollut kuukausikaupalla sairaslomalla, juossut psykiatrilla, pään magneettikuvauksessa ja ties missä. Sairaspäiväraha juoksee, joten ei ole taloudellisia huoliakaan. 

Kunhan vain ihmettelen tätä nykyistä terveydenhoitohenkilökunnan ajatuksenjuoksua, että kaikki ongelmat johtuvat alkoholista, eikä työstressistä tai jostain muista ongelmista. Vaan vanhan sanonnon mukaan sen lauluja lauletaan, jonka leipää syödään.

Vierailija
7/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se testi on rutiinitoimenpide. Ymmärrän että olet uupunut ja ahdistunut. Työnantajalla on kuitenkin velvollisuus myös selvitellä työntekijän kuntoa jos sairauksia on paljon tai ne pitkittyy. Monella työpaikalla tulee rutiininomainen "keskustelu" kun tietty määrä poissaoloja on täynnä vaikka syy olisi selvillä ja kumpikin osapuoli tietää, ettei asialle voi tehdä mitään. 

Vierailija
8/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa enää yhtään tätä uhripuhetta. 

On hienoa, että ihmiset uskaltavat nykyään puhua avoimemmin heikkouksistaan ja vaikeuksistaan. Tästä moni ammattimarisija on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. Ei ole.

Vierailija
9/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on nyt joku henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan? Jos sulla ei ole ongelmia alkon kanssa niin mitä väliä? 

Vierailija
10/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on nyt joku henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan? Jos sulla ei ole ongelmia alkon kanssa niin mitä väliä? 

Onko jotkut oikeasti noin puusilmäisiä? Ap on selvästi uupunut ja ahdistunut monesta asiasta niin kyllä silloin tuntuu loukkaukselta kun ajatellaan kyse olevan vain alkoholista.

Vierailija
11/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin otettiin minultakin. Pienin se minun murheistani oli. Minullakin on muita ongelmia ja lääkkeitä ihan riittämiin. Jos tähän vielä alkoholia kiskoisin, olisi saamarin hyvä, että joku sen huomaisi.

Vierailija
12/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Kotkan kaupunginjohtaja?

Vierailija
13/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Kotkan kaupunginjohtaja?

Oletko sä idiootti?

Vierailija
14/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa enää yhtään tätä uhripuhetta. 

Meillä on töissä yksi uupunut ja se uuvuttaa kohta kaikki muutkin kun koko ajan pitää varoa sanomisiaan ja tekemisiään. 

Ja on se päihdeongelmainenkin jonka juominen on julkinen salaisuus. Hyvä se on, että näitä testejä tehdään. Joka suvusta, työpaikalta, yms heitä kuitenkin löytyy. 

Vierailija
15/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että asioita halutaan sulkea pois, ei tarkoita, että kaiken oletetaan johtuvan vain ja ainoastaan siitä. Kuin kiukuttelisi, että miksi otatte näytteitä vaarattomasta ihopatista, miksi heti luulette vaan että se on joku syöpä eikä mikään muu!?

Asioita tarkistellaan, ja se on hyvä asia. Muuten sinua ei voida auttaa.

Vierailija
16/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa halutaan katsoa tää ennen adhd-lääkkeen uusimista mutta siinäpä katsovat kun en juo ollenkaan alkoholia. Tiistaina labra. 

Vierailija
17/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jotkut oikeasti noin puusilmäisiä? Ap on selvästi uupunut ja ahdistunut monesta asiasta niin kyllä silloin tuntuu loukkaukselta kun ajatellaan kyse olevan vain alkoholista.

Voi meidän pientä lapsukaista kun sillä on nyt oikein paha meili. 

Vierailija
18/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveysneuvottelu on tulossa ja siinä yksi stressitekijä lisää. Vihaan tällaisia. Kun mitä hittoa mä voin näille asioille! En mä huvikseni poissa ole ja suoraan sanottuna hävetti ilmoittaa tästä flunssasta, mutta kun en edelleenkään ole työkunnossa useamman päivän jälkeen.

Ap

Pitäisikö sinun nyt vaan laittaa eläkepaperit vetämään? 

Vierailija
19/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin vielä, että teen päivätyötä ja työterveys 30km päässä joten sotkee aamun töissä ikävästi kun yhden pitää lähteä labrassa käymään.

Ap

30km päässä😂

Vierailija
20/56 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on rakasta kun koko aikaa täytyy ottaa kaikessa itseensä.