Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6 v liikkuu jatkuvasti. Pitäiskö pakottaa olemaan paikallaan?

Vierailija
10.04.2007 |

Poikani 6,5 v on aina ollut liikkessä. Siis sellainen, että kun hän istuukin, niin vähintään varpaat heiluvat. Kun porukka lapsia istuu ringissä lattialla, niin hän koko ajan laittaa jalat suoriksi, jalat koukkuun, rapsuttaa kättä, heiluttaa hiuksia, jalat suoriksi, rapsuttaa jalkaa, korjaa asentoa....

Muistan hänen jo kolmevuotiaana illalla nukahtaneen kesken kuperkeikan. Nyt hän ei enää niin liikkuvainen ole, mutta sellainen jatkuva, ärsyttävä, liikkuminen on päällä koko ajan.

Hän rakastaa kuunnella monimutkaisiakin kirjoja. Hän istuu ihan nätisti siinä vieressä, kunhan kiehnää ja rapsuttaa itseään. Ehkä puolen tunnin jälkeen sitten hän ei enää jaksa, vaan valuu lattialle tai alkaa seisomaan päällään - silti kuunnellen eikä halua, että lukemista lopetetaan.

Voiko paikallaan pysymistä opettaa? Pitäisikö minun alkaa kiinnittämään huomiota enemmän siihen, että jos varvaskin heiluu, niin sitten lopetan lukemisen? Onko mitään tapaa kehittää tätä ärsyttävää tapaa?

Poika ei ole levoton eikä keskittymiskyvytön. Hän ei myöskään ole kamalan liikunnallinen. Eli ei hän ulkona juokse, hän enemmin kävelee. Hän myös mielellään makaa vain lattialla haaveillen, mutta silloinkin hän koko ajan pyörii ja kiehnää. Olen alkanut ajatella, onkohan tämä ihan normaalia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän muuten söi omega-tabletteja viime vuonna ja minusta ne auttoivat. Taidanpa käydä ostamassa niitä taas.

Tuo ylläoleva artikkeli lisäaineista ja ravinnosta oli sangen mielenkiintoinen. Emme nyt paljoakan syö lisäaineellista ruokaa, mutta pitäisi alkaa kiinnittämään huomiota kokonaisuuteen huomiota.

Missä menee raja siitä, milloin unohtaminen on normaali ja milloin se on epänormaalia?

Vierailija
22/31 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. biovita. fi/suomi/terveyssivut/adhd. html

Nimittäin on satavarma että lapsesi joutuu silmätikuksi levottoman liikehdintänsä vuoksi niin eskarissa kuin koulussakin.

Tyttäreni luokalla on kaksi poikaa joilla on meno kokoajan päällä ja heillä on ADHD.

Toisen lapseni luokalla on myös poika jonka on näprättävä käsillään jotain koko ajan.

Totta on että näyttää ärsyttävältä häsellykseltä jos ei osaa olla paikallaan niinpä tee nyt jotain asiantilan korjaamiseksi, haluat taatusti auttaa lastasi ja noista lunnonlääkkeistä ei ole mitään haittaa Omega 3 kapselit, magnesium, sinkki jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sama pätee noihin kaikkiin neurologisiin ongelmiin. Diagnoosia ei tule, jos niistä ei ole toistuvasti ja useammalla elämänalueella HAITTAA.

Normaalia on kaikki se, mistä selvitään kumminkin ihan tavallisesti. ESim se on normaalia että minä jos kus kiireessä onohdan lompakon kotiin. Jos taas unohdan sen joka päivä ja samalla kotiavaimet ja maitokin jää aina pöydälle pahenemaan, se on epänormaalia. Ei välttämättä tosi nvielä mitään neurologista, mutta jotain sille jo tuossa vaiheessa pitäisi tehdä. Vaikka muistilista...

Vierailija
24/31 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon että ravinnolla on suuri merkitys nykyisin kasvaneisiin ongelmiin.

Ruoka-aineissa on mukana jäänteitä lannoitteista, niissä on lisäaineita jotka eivät luontaisesti sinne kuulu. Elimistömme ei ole kaikilta osin sopeutunut tapahtuneisiin muutoksiin. Lisäksi ihmiset on yksilöitä ja kaikille ei sovi makeiset, virvoitusjuomat yms. roskaruoka kuin vähäisissä määrin.

Aihe erilaisine oletuksineen syineen on mielenkiintoinen ja eipä siitä ole haittaa jos kokeilee ravitsemuksellisia muutoksia ja lisäravinteita.

Vierailija
25/31 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidanpa tosiaan mennä luontaistuotekauppaan tänään!

31: ei poika ole mikään säheltäjä, jolla on meno päällä jatkuvasti. Saan hänen liikkumiseensa etäisyyttä, kun eräs kaverini tulee meille kylään. Hänen poikansa hyppii pöydillä ja saa pelätä, karkaako hän pihalta vai ei (6 v myös). Ei, minun poikani on hyvin luotettava, ei ollenkaan " ylivilkas" , jolla on sata lasissa.

Tuo unohtelu minua kyllä vaivaa. Aina jotain häviää, koska hän on niin huolimaton ja suurpiirteinen. Ymmärrän sen, mikä on aikuisella normaaliuden raja, mutta en tunne lapsia kokonaisuutena niin hyvin, että tiedän sen.

Tuo huolimattomuus menee adhd:n piikkiin. Mutta niin minäkin olen kantapään kautta oppinut elämässä pikkutarkkuutta, ja olen ihan normaali.

Vierailija
26/31 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, sangen mielenkiintoista. Kuten sekin, että miksi tytöillä alkaa nykyaikana kuukautiset tavallista aikaisemmin - kai se menee ravinnon piikkiin.

Elämästä ei kyllä voi tehdä liian monimutkaista ja alkaa pohtimaan liian syvällisesti. Mutta sen voisi tehdä, että valitsee kaupassa kahdesta vaihtoehdosta sen paremman.

ap

Vierailija
27/31 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

justiinsa tuli tutkimustuloksia joiden mukaan esim synteettiset vitamiinit ja antioksidantit LYHENTÄVÄT ELINIKÄÄ. Minusta se on ihan konkreettinen haitta. Samoin on sen tosiasian laita, että monet niistä ei-synteettisistä ovat allergisoivia jne. Lisäravinteista VOI olla haittaakin!

Ja kun ravinnosta ja " lisääntyneistä" terveysongelmista puhutaan niin pitää muistaa myös, että länsimaiset ihmiset syövät nykyään monipuolisemmin ja terveellisemmin kuin koskaan ennen. OK, viljojen määrä oli ennen suurempi ja rasvan pienempi, ja kaikille muille kuin keliaakikoille se oli tietysti parempi, mutta samalla pitää ottaa huomioon, että vielä noi n50 vuotta sitten ruokaa oli säännöllisesti liian vähän, se oli yksipuolista (koska vihannekset eivät säilyneet kevääseen), aina enemmän tai vähemmän pilaantunutta, suolaista jne. Lisäksi kaikki odottavista äideistä alkaen joivat pitkään 1800-luvulle asti alkoholia, koska esim kaupungeissa se oli paljon veden juontia turvallisempaa...

TOhtori TOlonen tekee bisnestä, eikä hänen saamian tuloksia ole vahvistettu missään puolueettomassa, tieteellisillä menetelmillä vahvistetussa tutkimuksessa.

Vierailija
28/31 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sellaiset ihmiset (aikuiset siis) polttaa päivässä kaloreita monta sataa enemmän kuin sellaiset, jotka osaavat istuessaankin vaan istua... Eli anna pojan vaan liikkua.

Vierailija
29/31 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-). Vai että älykkyyden merkki...

Poika syö yhtä paljon kuin minä ja kylkiluut näkyvät. Ehkä juuri siksi :-)

ap

Vierailija
30/31 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tyyppisiä oireita. Eli vaikka pojalla ei olisikaan diagnoosiin johtavia ongelmia, niin ap:n kannattaa kuitenkin lukea aiheesta, koska siten voit oppia käsittelemään lastasi hyvin.

Vierailija
31/31 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viuhtoja ja mieheni myös. Jos on pakko istua paikallaan, ei kuuntelu meinaa onnistua. Sen verran voi olla paikallaan että röntgenkuvat yms saa otettua. Ei se ole älyyn meillä vaikuttanut ja mielenkiintoista nähdä onko tuleva lapsemme samanlainen. Jotkut ovat näitä liikkujia ja en muista että koulussa/päiväkodissa olisi asiasta sanottu.