Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Chappell Roan: "En tunne yhtään onnellista, levännyttä vanhempaa"

Vierailija
12.09.2025 |

Julkkislaulaja sanoi näin tänä vuonna.

Mielipiteitä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mädätystä

Missä? Miten?

Eikö ole hyvä, että vanhemmuuden psyykkisestä rasituksesta puhutaan? Puhumattomuus ei poista ilmiön olemassaoloa.

Jos vanhemmat eivät ole onnellisia ja levänneitä, se heijastuu myös lasten hyvinvointiin. Tärkeä asia siis.

Ai nykyään kaikkien pitäisi olla onnellisia ja levänneitä?

Sitäkö onni on??

Niin, sitähän se onni on, että ollaan onnellisia.

Vierailija
22/28 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin onnellinen ja levännyt lapsen kanssa. Harmi että siittäjä oli psykopaatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin mun elämäni onnellisimpia aikoja, niin en ole ollut tuolloin mitenkään erityisen levännyt. Ehkä siksi, että minä yhdistän onnellisuuden elämän merkityksellisyyteen enkä oman navan ympärillä pyörimiseen ja sohvalla makoiluun. 

Vierailija
24/28 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mädätystä

Missä? Miten?

Eikö ole hyvä, että vanhemmuuden psyykkisestä rasituksesta puhutaan? Puhumattomuus ei poista ilmiön olemassaoloa.

Jos vanhemmat eivät ole onnellisia ja levänneitä, se heijastuu myös lasten hyvinvointiin. Tärkeä asia siis.

Ai nykyään kaikkien pitäisi olla onnellisia ja levänneitä?

Sitäkö onni on??

:D :D

Hauska lause. Onko onni onnellisuutta? Ollaan isojen kysymysten äärellä tässä.

Vierailija
25/28 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mietin mun elämäni onnellisimpia aikoja, niin en ole ollut tuolloin mitenkään erityisen levännyt. Ehkä siksi, että minä yhdistän onnellisuuden elämän merkityksellisyyteen enkä oman navan ympärillä pyörimiseen ja sohvalla makoiluun. 

Kaikille levännyt olo ei tarkoita sohvalla makoilua.

Vierailija
26/28 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille levännyt olo ei tarkoita sohvalla makoilua.

Se on paljon muutakin. Katkeamattomat yöunet. Virkeä olo. Energisyys. Silmistä huokuu ilo ja elämänvoima. Uteliaisuus uuteen päivään.

Vierailija
27/28 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee hyvin esiin sukupolvien välinen kuilu. Onnellisuus ei synny jatkuvasta maksimaalisen täydellisten hetkien sarjasta (kuin ikuinen loma tai kokovartalohieronta), vaan siitä että kokee syvempää merkitystä omalla elämällään. Ihmissuhteita, joissa on mahdollista kasvaa ja muuttua, ponnistelusta tärkeiden päämäärien eteen ja vaivannäöstä, joka lopulta palkitaan. Jatkuvasta pintapuolisesta onnellisuuden tunteen tavoittelusta ei seuraa kuin mielenterveysongelmia. Jos lapsi saa 100 pakettia jouluna, hän ei ole oikeastaan kiitollinen tai iloinen yhdestäkään. Jos hän tekee kotitöitä ja säästää rahaa sitkeästi unelmaleluaan varten, sen saavuttaminen merkitsee jotakin erityistä. 

Minulla on kolme lasta, eikä elämä tosiaan ole aina ollut maksimaalisen onnellista. Olen joka aamu herännyt ja työskennellyt iltaan asti sekä äitinä, vaimona että omassa palkkatyössäni. Onnistumiset ovat pitkäjänteisen työn tulosta, ja tunnen suurta ylpeyttä ja tyytyväisyyttä, kuinka fiksuja, sinnikkäitä ja huomaavaisia lapsia olen kasvattanut. 

Vierailija
28/28 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee hyvin esiin sukupolvien välinen kuilu. Onnellisuus ei synny jatkuvasta maksimaalisen täydellisten hetkien sarjasta (kuin ikuinen loma tai kokovartalohieronta), vaan siitä että kokee syvempää merkitystä omalla elämällään. Ihmissuhteita, joissa on mahdollista kasvaa ja muuttua, ponnistelusta tärkeiden päämäärien eteen ja vaivannäöstä, joka lopulta palkitaan. Jatkuvasta pintapuolisesta onnellisuuden tunteen tavoittelusta ei seuraa kuin mielenterveysongelmia. Jos lapsi saa 100 pakettia jouluna, hän ei ole oikeastaan kiitollinen tai iloinen yhdestäkään. Jos hän tekee kotitöitä ja säästää rahaa sitkeästi unelmaleluaan varten, sen saavuttaminen merkitsee jotakin erityistä. 

Minulla on kolme lasta, eikä elämä tosiaan ole aina ollut maksimaalisen onnellista. Olen joka aamu herännyt ja työskennellyt iltaan asti sekä äitinä, vaimona että omassa palkkatyössäni. Onnistumiset ovat pitkäjänteisen työn tulosta, ja tunne

Ihan kivaa liibalaabaa, unohdit vain sen ettet voi määritellä mitä joku toinen pitää syvempänä merkityksenä omalle elämälleen. Esimerkiksi itse en lisäänny sillä suojelen luontoa. Jos lisääntyisin, kokisin toimivani arvojani vastaan ja elämäni muuttuisi omalta osaltani merkityksettömäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi