Käytettyjen kenkien hintataso?
Paljonko voisi pyytää laadukkaista kengistä, jotka siististi pidettyjä, uutena ostettuja ja yhdellä lapsella olleita?
Yritin huuto.netissä myydä, mutta lähtöhinnat 7-10e taisivat olla liian korkeat...vaikka kengät ovat uutena maksaneet 40-50e tai ylikin. Eikö kysyntä kohdannut tarjontaa vai oliko nuo hinnat liian korkeat?
Kiitos jo etukäteen hintavinkeistä.
Kommentit (9)
ja se nostaa hintaa kun kengät ei mene pieneen kuoreen ;)
Itse maksan hyväkuntoisista Eccoista tms. mielelläni 15 tai jopa25 euroa kirpputorilla jos on vähän käytetyt.
Myin mm Kavat, Viking Wash, Boby, Melania kenkiä, kokoja 25-28. Tietääkseni ovat ihan laatumerkkejä kaikki.
Ostin uudet Ecco välikausikengät, Eccon sandaalit ja Ecco nauhalliset kesäkengät. Mietin vain, että olisi kiva ostaa edullisesti jotkut rymykengät tuohon pihalle.
Jos myyt poikien kenkiä, niin vinkkaa huutonet nikkisi minulle
Babybel:
Myin mm Kavat, Viking Wash, Boby, Melania kenkiä, kokoja 25-28. Tietääkseni ovat ihan laatumerkkejä kaikki.
Käytetyt kengät ovat vähän hankalia, kun kenkä aina muotoutuu käyttäjänsä mukaan - eli vaikka kengät olisivat ihan siistit, ne ovat kuitenkin jo yhden käyttäjän muokkaamia. (Tosin jostain luin, että kengän pitää olla jo aika käytetty, jotta asialla olisi oikeasti väliä.)
Itse ostan 2-vuotiaan poikani vaatteista melkein kaikki käytettyinä, mutta kenkiä en koskaan - ihan varmuuden vuoksi. Muutenkin tykkään valita oikeaa kokoa ja lestiä olevan kengän asiantuntevan myyjän kanssa. Poikkeuksena on ehkä jotkut kumisaappaat, joilla ei ole niin väliä, sekä ihan vauva-aikojen kengät, jotka olivat jalassa lähinnä koristeina ja muutenkin jalka kasvoi silloin ihan mieletöntä vauhtia.
Vähän aiheen vierestä, mutta ehkä tuo voisi (huutiksessa toki postikulujen lisäksi) selittää, miksi käytettyjä kenkiä on vaikea myydä? Itsekin myin huuto.netissä joskus sellaisia vauvan kenkiä, jotka olivat olleet ehkä 10 kertaa jalassa - ovh. 50 e, pyytämäni hinta 7 e, eikä mennyt kaupaksi. Helpoiten uskoisin huutiksessa kenkien menevän osana vaatepakettia, kun postikulut alkavat isojen pakettien kohdalla suunnilleen samoja riippumatta parista kengistä. Tällä lailla olen itse saanut vanhoja kenkiä kiertoon. Tosin noissa paketeissa on taas se ongelma, että tiettyä vaatekokoa käyttävä lapsi ei automaattisesti käytä tietynkokoisia kenkiä, enkä itse esimerkiksi osta kenkiä vaatepaketeissakaan.
Ja postimaksutkin tekee niistä hintavia. Ja moni tuntuu ostavan vain tiettyjä merkkejä. Itse myin vauva-ajan (eli tosi vähän käytetyt) timberlandit huutiksessa ja hinta nousi huimaksi 5euroksi ;) Muita kenkiä en sitten viitsinyt edes laittaa myyntiin, kun tuntuu ettei hinta kata edes pakkausvaivaa.
Uskoisin, että niinkään hinta ei välttämättä se ongelma vaan se, että jos pitää postittaa. Ainakin minä olen saanut ihan hyvin myytyä meidän yhdellä pojalla käytössä olleita kenkiä noin 30% hinnalla uusien vastaavien hinnasta, mutta asutaankin ns. hyvässä paikassa, josta on helppo monen pääkaupunkiseutulaisen hakea ja tarkastaa tuotteen kunto ihan paikanpäällä. Meillä on pojalla aina paljon kenkiä ja siten ne kengät jää vielä hyvässä kunnossa pieniksi jopa näissä isommissa koissa.
Mikäli asut pääkaupunkiseudulla, niin kokeilepa laittaa vaikka tuonne tän palstan osta- ja myy-palstalle myyntiin. Jos taas asut jossain pienemmällä paikkakunnalla, niin tee kengistä vaikka 2-3 kengän paketteja (samaa kokoa, erityyppisiä kenkiä, esim kävelykengät, lenkkarit ja sandaalit), jotta postikulut ei tule kohtuuttomiksi kenkäparia kohti.
Mitä noihin käytettyihin kenkiin tulee, niin en minäkään ainokaisiksi kengiksi käytettyjä ostaisi, mutta hyväkuntoiset kengät menee oikein hyvin kakkoskenkinä ja esim. kumpparit ja juhlakengät on varmasti ihan sama ostaa käytettyinä. Itse olen vaan niin onnettomassa raossa, että on ihan täysi työ löytää kengät edes uutenakaan, puhumattakaan että nyt jostain käytetyt kengät pojalle löytyisi.
Mutta kaikenlaiset " erikoiskengät" (juhlakengät, kumpparit jne.) voivat olla käytettyjä jos ovat hyväkuntoiset ja tosi mieleiset. Passeli hinta riippuu kovasti kengän kunnosta, käyttötarkoituksesta ja merkistäkin. Jos löytäisin esim. hyväkuntoiset, vähänkäytetyt Naturinon kävelykengät, voisin maksaa jopa 25-30 ¿ (uutena kun niiden hinnat pyörivät siinä 70 ¿:ssä).
myy pakettina -postikulut ei silloin niin suuret. huutikseen paljon hyviä kuvia...