Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSSISSIEN viikkoa 15 (ti-su)

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten taas lomat vietetty ja töissä ollaan. Olipas ihanaa olla reissussa ja lämmintäkin oli lähemmäs +20 astetta. Hyvään saumaan sattui kyllä meidän matka kun täällä oli ollut tosi tosi kylmä. Lapsenkin kanssa kaikki sujui ihan mallikkaasti, tosin tuo kolmen tunnin lentomatka oli kyllä ihan maksimi pojan kanssa, joka ei pysy hetkeäkään paikallaan eikä viihdy sylissä yhtään.

Tänään kävin aamulla jo neuvolassa, kaikki hyvin. Vähän olin huolissani kun liikkeitä tuntuu tosi harvakseltaan edelleen. Sydänäänet kuului heti ja terkka epäilikin, että istukka olisi etuseinässä suodattamassa liikkeitä. Olipas mukava heti lomareissun jälkeen astua vaa' alle kuulemaan herkuttelujen seurauksia, n. 3 kiloa on nyt tullut lisää lähtöpainosta. Alussahan paino vähän laski oksentelun takia, mutta nyt on suunta vankasi ylös päin..

Perjantaina on rakenneultra, sitä odotetaan kovasti. Sukupuolta ei meinata kysyä, mies kun ei halua, minä ehkä haluaisinkin, mutta koitan malttaa..

Ei muuta kun töiden kimppuun,

mukavaa viikkoa ja viikonlopun odotusta..

jondeliini rv19+4

Vierailija
2/42 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää on ihan tyhjä joten tällä kertaa ei tule romaania =D

Kovasti piti kommentoida kaikenlaista mutta joku dementia vei taas aivot narikkaan kokonaan..

Miehen nukkumisen muistan sentään.. Mun mieheni jää aina valvomaan ja katsomaan telkkua mun jälkeeni (siinä 23 aikaan) ja nukkuu autuaana kun lähden töihin. Hällä on kokonaistyöaika joten ei ole niin tarkkaa moneenko hän töihin menee, useimmiten joskus ysin maissa ja lähtee silti kolmen-puol neljän aikaan. Pöh miten voinkin kadehtia! Ite taas mielelläni kuukahdan illalla ajoissa ja nukun niin myöhään kun mahdollista.. Duunipäivinä pyrin tosin raahaamaan itseni jo mieluiten seiskaan töihin niin pääsen kolmen aikaan poiskin. Raskauden aikana ei muuten ole kovin montaa kertaa onnistunut =D

Viikonloppuisin nukutaan sit molemmat aika myöhään. lapsia kun ei vielä ole. Ja koirakin on sellainen unijukka että nukkuu mielellään vaikka puolille päiville. Mulla onkin välillä tekeminen että saan sen raahattua ylös sohvalta aamulla ennen töihin lähtöä..

Onkohan vähän turhan aikaista, mut me meinataan tilata tänään vaunut... L´coo rattaat on mun mielestä ehkä hienoimmat ikinä ja ne sattuu oleen tarjouksessa 399.. Ja kantokassi siihen sitten 70e.. Ja niiden rattaiden lähtöhinta on kumminkin 790 joten alennus on ihan sika hyvä! Onko teillä muuten kokemusta kyseisestä merkistä? Niitä sanotaan rattaiden mersuiksi..

Paitsi tietty suurin ratasasiantuntija eli mun isä, jonka mielestä ainoat oikeat rattaat on Emmaljungat ja kaikki muut on huonoja. Iskän kokemus muuten perustuu tasan yksiin rattaisiin joissa mun kummipoikani köröttelee... =D Hermot meinas eilen mennä kun isukki selosti oikein paatoksella miten meidän on käytettävä järkeä ja hankittava Emmaljungat!!! Hemmetin hölmö =D Carenat se tuomitsi heti, nehän on niitä halpoja puutarhakalusteita (Voi hyvä tavaton isi, Gardenia pumput ja letkut lienevät niitä mitä se tarkoitti) ja kaikissa muissakin oli jotain vikaa.. PAITSI TIETENKIN =D Ja tietenkin meidän yli 30 vuotiaiden kannattaisi nyt vaan tehdä niin että odotetaan kun porukat tulee Helsinkiin niin isi tulee mukaan ostamaan että saadaan kunnolliset =D Oih ja voih... Koita siinä sit käyttäytyä niinkun yli 30 vuotias kun lähinnä 13 vuotiaan käytös oli lähinnä fiiliksiä. Iskä on maailman kultaisin mies, mutta voi kun sen sairasloma loppuis jo!! Sillähän leikattiin siis se sappi just ennen pääsiäistä ja 3 vkoa sairaslomaa=se tylsistyy kotona jo nyt.

Systerilta tietenkin kyselen neuvoja rattaisiin kun se niitä käyttääkin!

Asunnosta sen verran että kerrostalo ja 60 neliötä. Mies osti multa puolet siitä just vuodenvaihteessa.. Vähän koomista kun ei tietenkä olis tehty näin jos oltais tiedetty mun odottavan.. Pieneksi jää asunto aika pian ja syksyllä aletaan sit katsoon muuta. Joko tonttia tai sit omakotitaloa. Onhan tämä nykyinenkin onneks aika tilava, mutta viimeistään kun lapsi on vuoden tai kaksi alkaa ahistaan.. Joten mahdollisimman pian sit taas muuttoa kehiin..

No niin, tulipa tästä sittenkin romaani!

Colis ja Joululahja K-P 16+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen tekstiini piti näitä lisättävän, mutta taisi jäädä kun mietin kaaosmaista viikkoani ja sitä teille purin.

Mutta siis asiaan..

Meillä mies on todella herkkäuninen kaveri, ponkasee ylös joka ripauksesta ja esim. mun aamuvuorot on sille yhtä tuskaa. Herään silloin klo 5.30 ja painelen duuniin kello seitsemäksi. Yritän toimittaa asiani hiljaisesti ja silti mies vavahtuu herkeksi aina hereille. No, tietty lasten hoidossa tästä on kovasti etua minulle :) ja hän onkin aina osallistunut vauvan hoitoon kiitettävästi myös öiseen aikaan huolimatta siitä, että imettää ei pysty. Meillä on siis kaksi jo isompaa lasta, koululaisia molemmat ja nyt tulossa pahnan pohjimmainen syyskuussa. Uskon edelleen, että mies osallistuu samalla tavalla vauvan hoitoon kun teki aikaisemminkin. Toisaalta mies tekee pitkää päivää duunissa, joten täytynee aluksi katsoa siirrynkö vauvelin kanssa toiseen huoneeseen nukkumaan jos sattuu olemaan kova yöheräilijä.

Tilaa meillä on ruhtinaallisesti. Asumme neljä vuotta vanhassa omakotitalossa ja neliöitä on 200. Tilanne on nyt aivan eri kuin silloin kun näitä kahta edellistä kullanmurua odotin. Ensimmäisen kanssa meillä oli kerrostalo kaksio, noin 60 neliötä, asuimme siinä vajaa kolme vuotta, kunnes neiti kakkonen tuli maailmaan. Sitä siirryimme rivitalokolmioon ja myöhemmin neliöön. Nyt nautimme omakotitalon

tuomista eduista ja isosta asuntolainasta, mutta elämä on valintoja ;).

Pippurimamman vatsa kuvat olivat aivan ihania. Ollaan tasan samoilla viikoilla ja mun vatsa kuta kuinkin jo saman kokoinen. Mulla vain ylävatsa huomattavan paljon pyöreämpi. Mies kutsuu sitä Pizzavatsaksi :) , joten ei taida kaikki olla vauvan aikaan saannoksia.

Oliko se suloinen pikkuneiti dumplen esikoinen? Oikea murunen!

Nyt taas palaan " nauttimaan" vapaapäivän tuomista askareista...siivousta yms. Blääh :)

terveisin Haikarapolska 19+3

Vierailija
4/42 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen on siis takana, onneksi. Saa taas vähäsen arkeakin. Olimme ihan kotosalla, eipä mitään sen kummempaa, melkeinpä voisi sanoa, että normaali viikonloppu. Meillä on pikkusen matkan päässä koulu jossa aina poltetaan kokkoa pääsiäisenä. Oli niin mahdoton tuuli, että en itse eikä isäntäkään sitten halunnut sinne mennä. No, plikan kummisetä pelasti ntin pääsiäisen ja lähti sitten kokolle hänen kanssaan. Me katottiin keittiön ikkunasta... :) Eipä sitä kokkoa sitten poltettu, kun tuuli oli niin mahdoton.

Olen ollut pikkusen huolissani, kun tuo masuasukki on ollut niin hiljanen viime päivinä, paitsi eilen. En meinannut kauppakeikkaa saada kunnialla loppuun, kun laittoin vastaan niin mahdottomasti. Veti niin vattaa kovaksi, että teki mieli lyödä kaksinkerroin. Se meni sitten ohi, kun huilasin vähän aikaa. Sama juttu tänään. En muista yhtään oliko edellisessä näin, mutta kaippa se normaalia on. En oikein uskaltaisi soittaa neuvolaankaan, jos sieltä taas tulee huonoja uutisia. (pari km takana) Eiköhän se ole sitä elämää kuitenkin.

Pitäisi siivota kauheasti, kun nti täytti eilen 4v ja lauantaina onkin sitten kulmakunnan kovimmat bileet... Hyvä, että joskus tulee raivattua. ;)

Masu tuntuu paisuvan ja onpa hyvä, että en ole ainoa jolla on tuota ylävatsaa, mitenkäs se olikaan, että pitsavatsa... Tai sitten kaikki " pehmonen" nousee ylöspäin. Ensi viikolla olisi rakenneultra ja odotan sitä innolla. Saan kuulla sen " lopullisen" ajan ja ehkä sen jälkeen osaisin nauttia kunnolla tästä kaverista. Nyt on kuitenkin sellainen pelko vielä, että jos kuitenkin jotain. Vaikka koitan onnellinen ollakin jokaisesta hetkestä ja liikkeestä, mitä mulle on nyt suotu.

Mutta nyt pitäisi vielä mennä käymään kaupassa, kun kaikkia ei muistanut eilen tuoda. Pitäisi ehkä sitä paperia alkaa miettimään, ainakin odotusaikana :D Sitten hakea nti hoidosta ja tehdä sapuskaa, sitten mies tuleekin jo kotiin ja taas alkaa armoton siivous. Saan olla vähän rennommin päivisin, kun olen saikulla. No, onhan tuo siivoaminen paljon mukavampaa porukalla.

Oikein hauskaa viikon jatkoa. Voikaahan paksusti!

vm78+iiro rv19+0

Vierailija
5/42 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut rakenneultrasta..

Siellä se vaavi köllötteli, on kovin liikkuvaa sorttia.. Pyöri kuin väkkärä..

Kaikki tuntui olevan kunnossa, löytyi kaikki, mitä nyt yleensä katsotaan, näkyi jopa pienet sormet ja varpaat.. Sydän sykki vimmatusti.. =)

Paino oli nyt 420g, joten näillä viikoilla pysytään.. Koko vastasi viikkoja 21 ja nythän mulla on menossa rv 20+5.. Istukka etuseinässä, kuten arvelinkin, sillä potkuja ja muksauksia tulee molemmille sivuille, ei eteen päin.. Istukka vaimentaa vielä sen verran..

Oli kyllä taas mukavaa nähdä ja kuulla, että kaikki menee hyvin ja vauva kehittyy normaalisti...

Ihanan aurinkoista päivää kaikille!

Piiu ja 007

Vierailija
6/42 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika väsy olo, mitäs tuijottelin telkkua ilta myöhään..

Kiva kun oli uusia kirjoittelijoita, Tervetuloa vaan :)

Käytiin tänään siskon 3 viikkoista typyä ihailemassa. Yllättäen sylittelin pientä nyyttiä koko vierailun ajan, parisen tuntia :D Ihana! Kiinnyn yleensä pikku hiljaa vauvoihin, siis tuttujen vauvoihin, joita näkee useammin. (muiden vauvoihin en niinkään edes kiinny) Ja nyt oon kiintynyt tuohon tulevaan kummityttööni korviani myöten! Saispa sen tänne tuhisemaan :)

Se kuva tosiaan (edellisessä pinossa) oli esikois tyttärestäni, tällä hetkellä siis ainokaiseni. Pian 6-vuotias eskarilainen :) Pitäs taas kuvata masuakin pitkästä aikaan, edellisen kuvan laitoin viikoilta 13+, on varmaan vähän kasvanut siitä..!

Ois varmaan aika mennä jo koisimaan. Palaillaan!

Dumle + kuutti huomenna alkaakin jo 18 rv Hui hui :P

Vierailija
7/42 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi eilen 6 viikon työjakso. Voi miten innoissani olen!! Työni tulee olemaan hvyin vaihtelevaa ja saan itse vaikuttaa päiviin ja tekemisiini. Tänään itse asiassa hoidan tuurauksenkin, ensi viikolla myös kolmena päivänä. IHANAA kun annetaan mahdollisuus heti alussa!

Sain sitten innostuksen hakea vielä toiseenkin oppilaitokseen, printtasin eilen hakupapereita ja tänään ajattelin niitä täytellä ja liitteeksi tulevia tehtäviä tehdä.

KIITOS kaikille jotka niin kauniisti kommentoitte mun masukuvaa, tuli hyvä mieli! Itse en nyt muista nikkejä, mutta masukuva jonka muistan katsoneeni ja se oli aika omani jälkeen niin voi miten kaunis oli!! Jonkun lapsestakin oli kuvaa ja voi miten kauniit summukat sieltä loistivat... :) ja jos jokin kuva on jäänyt välistä katsomatta niin saapi vaikka vinkata niin mieluusti katselen!! Musta on ihanaa nähdä muiden kasvavia palloja!!

Omaa oloa. Ihan ok olo. Mitä nyt masu ei oikein eilisestä päivästä pitänyt, oli illalla ihan kosketusarka oikealta kyljen tuntumasta. No pitää tänään ottaa rauhallisemmin. Eilen oli vaavilla jokin riehupäivä...voi miten tuo jaksoi pitää älämölöä! Välistä ihan kipeää teki...

===> HUOM!!! <===

OLISIKO TÄÄLLÄ HALUKKAITA TURUN SEUDUN TAPAAJIA?

Raision Myllyssä olisi mukava tavata. Siellä on lapsillekin tekemistä! Olisin innokkaana itse järkkäämässä :)

Nyt painelen töihin valmistautumaan!

Palailemisiin :)

-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 19+4

Vierailija
8/42 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä leivotaan ja yritetään kovasti siivoilla.. Yhden lapsen synttärit viikonloppuna.. Jihuu! Saapi kakkua.. Vaikka parempi olis jättää kait syömättä.. =) Meillä näitä synttäreitä riittää kun elelemme uusio perheessä.. =)

Taas mentävä.. poikkesin vaan lukemaan kuulumisia..

9/42 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen nukkumisesta ollut puhetta. Meillä mies nukahtaa yleensä ennen mua. Pään kun pistää tyynyyn, niin parissa minuutissa on unessa ja mä taas saatan pyöriä tunnin tai pari valveilla. Usein menee paljon ennen mua nukkumaankin, kun nousee aikasin töihin ja mä taas saan jäädä köllimään, kun olen hoitovapaalla ja teen satunnaisesti keikkaa, lähinnä viikonloppuja. Esikoisen tahtiin siis heräilen ja poika heräilee yleensä n. klo 10. Mies nousee viikonloppuisin pojan kanssa ja yleensä herättää hänet vähän aikaisemmin. Ennen esikoisen syntymää mies heräsi silloinkin aina mua aikaisemmin. Mä kun oon niiiiiiiiin aamu-uninen. Sitten kun lopulta nukahdan, niin voisin nukkua vaikka 10h. No, syksyllä sitä saa taas heräillä parin kolmen tunnin välein yöllä syöttämään. Tässähän sitä saa jo hyvin harjoitusta, kun pitää vessassa ravata pari kertaa yössä.

Mulla on ollut voinnit entisellään. Kaikki ok, välillä päänsärkyä ja väsymystä. Harvakseltaan tuntuu liikkeitä. Useampi päivä on jo mennyt niin, etten ole mitään tuntenut. Ma on rakenneultra. Molemmat haluittais kovasti tietää vaavin sukupuoli. Jos ei kerro, niin ei me mennä sitä yksityiseltä kysymään.

Edea+Pikkis 19+2

Vierailija
10/42 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo torstai. Äkkiä on mennyt tämä viikko.

Ei mulla mitään asiaa ole. Tervetuloa haikarapolska. Tänne mahtuu.

Näin viime yönä unta että olimme ultrassa. Oli muuten erikoinen vekotin. Siitä näkyi ihan selvästi että lapsi oli poika. Minä olin pudota sängystä niin hämmästynyt olin. Sitten seuraavaksi olin iloinen pojasta. Saas nähdä mitä tapahtuu kun viimein pääsemme oikeasti rakenneultraan.

Nyt olen väsynyt. Nuorempi tyttö on nuhassa ja yskässä ja nukkuu huonosti. Tänä iltana juotan pullollisen yskänlääkettä ja toisen panadolia, jos vaikka vaihteeksi nukuttaisiin meilläkin.

Kyllä huomaa ettei valvomiskunto ole ihan entisellään.

terv peikkoäet ja turkulainen 15+4

Vierailija
11/42 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilooraan oli tupsahtanut tänään sikiötutkimusyksiköstä seerumin seulontatutkimuksen tulos ja normaalihan se on eli aihetta lisätutkimuksiin ei ole. JES!

Tätähän sitä tietenkin toivoi mutta olihan siinä epätietoisuudessa riskinsäkin. En tosin kyllä ehtinyt asiaa pahemmin ajatella, kun on sellaista tohinaa ollut viime päivät. Hirmuinen vaunukuume on iskenyt ja mies ihmetteli että mikäs minuun tällä kerralla on nyt iskenyt. Viimeksi vauvan laskettuna päivänä vasta saimme roudattua kotiin pinnasängyn ja vaunut eli aika viime tippaan jäi.

Löysin netistä sellaisen sivuston jossa kaupataan pakettina yhdistelmiä, matkarattaita ja sitten hintavalinnan mukaan sitteriä, matkasänkyä ja syöttätuoliakin lisänä. Onko kellään kokemuksia sellaisesta ruotsalaisesta merkistä kuin MODI?

Systeemit löytyy muuten osoitteesta www.tervekauppa.fi jos jotakuta muuta jo kiinnostaa..

Aurinkoista torstaipäivän jatkoa Espoosta toivottelee Typykkä ja Hermanni 17 vkoa (kuten huomaatte käytän edelleen sitä omaa la-päivää enkä Jorvista saatua, hih!)

Vierailija
12/42 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva että huomenna on jo pe.

Mä en ymmärrä miten sitä voi olla niin väsynyt koko ajan,no joo osaksi se akia että mun verenpaine on aika alhainen 98/48 (norm115/70)

Tänään oli neuvola ja kaikki oli ihan ookoo.hemoglobini oli 129 ja vauvan sydänänet jumpsutti lukemia 136:)Eipä siel sen kummempia.Rakenne ultra on ens tiistaina tosi kiva päästä taas vauvaa ;)))

Huomenna lapset menevät isälleen ja minä&mieheni lähdetään katsomaan heppoja jotka ovat " vauvaevakossa" toinen anjalankoskella ja toinen imatralla.Siellä imatralla asuu mun hyvä ystävä ja esikoisen kummisetä&täti joten päästään niitäkin sitten moikkaamaan ja jäädän yöksi.

nyt pitääkin taas lopetella....kuullaa myöhemmin.

möhis&rakkausvauva 18+6

Vierailija
13/42 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan kaikki aamuvirkkuja, tyttökin herää sujuvasti kukonlaulun aikaan ja vienkin likan hoitoon jo 6.30. Ja meillä aikuisilla kello siis soi 5.20 joka armas päivä. Mutta sittenhän pääsen töistä pois jo kolmen maissa. Tosin sitten harvoin nähdään kyllä kymppiuutisia vaan nukkumatti korjaa koko porukan. Omituinen rytmi mutta minkäs teet. Äitini vitsaili aina että ovat tehneet minusta varmaan leipurin koska olen aina ollut parhaimmillani aamusta :)

Asumme kaksiossa 55,5 neliötä, muutimme tänne kun asunto valmistui kesällä 2003. Kämppä on oma mutta hinnat täällä Espoossa on sen verran hurjat ettei tee kyllä mieli maksaa lisähuoneesta jotain 60 000 euroa. Pieneksi tämä käy jossain vaiheessa muttei nyt oteta mitään stressiä muuttamisesta mihinkään. Todennäköisesti sitten kun lähtö tulee muutamme johonkin lähemmäksi kotikontuja (eli Tamperetta). Sieltä sentään vielä uusi rivarineliö irtoaa ihan kohtuuhintaan verrattuna tähän valtakuntaan. Huomaa itsekin että tyttö tykkää niin kovasti aina mummolassa vierailusta ja kyllähän sitä itsekin olisi mukava nähdä vanhempiaan useammin. Puhumattakaan siitä että heistä voisi joskus olla myös apua lasten kanssa... Tämä oravanpyörä on kyllä jo nähty mutta onhan siinä riskinsä kun molempien pitäisi hankkia uusi työpaikka jne.

t: Typykkä vielä uudestaan, nyt lupaan lopettaa :)

Vierailija
14/42 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas!

Huomasin tuossa taas tekstejänne lueskellessani, että ensi viikolla on aika monella tiedossa rakenneultra, itselläni mukaan lukien. @piiu@ ja sparven olivatkin jo siellä käyneet. Kerrottiinko kummallekaan teistä lapsen sukupuolta? Me haluaisimme mieheni kanssa kovasti tietää kumpi tuolla masussa köllöttelee. Aika hauskaa, mutta mulla on ihan poika-olo. Aikaisemmat kaksi lastamme ovat tyttöjä ja silloinkin " tiesin" ilman tutkimuksia molemmista sukupuolen etukäteen. No, okei...totuushan on, että mahdollisuus olla oikeassa on aika suuri, 50% virhemarginaali, mutta jotensakin uskon tavallaan myös tähän naisen/äidin vaistoon. Tiedä häntä sitten...

Todella mielenkiinnolla odotan teidän kaikkien kuvauksia rakenneultrasta ja yksityiskohtia pienokaisen koosta, pituudesta, sormista, varpaista yms. :)

Niin ja kiitos kaikille mukavasta vastaanotosta tälle palstalle :)

Haikarapolska 19+4

Vierailija
15/42 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sit käytyä intilaisessa päähieronnassa. Olihan se ihan rentouttavaa ja näin, mut tuskin meen toista kertaa. Liian hellävaraista ja rauhallista mulle.

Olen rattaita jo tässä miettinyt aikalailla. Päätynytkin joko Brion tai emmaljungan yhdistelmiin, mut nyt sit sellanen kysymys et kumpi on parempi. Pehmeä vai kova kantokassi? Paljon kanniskelen kassia sisälle, koska rattaat tulevat aina jäämään kerrostalomme ala-aulaan. Hissittömässä talossa kun asumme. Ekassa kerroksessa kuitenkin, mut siihenkin on ne about 6 rappusta. En ala yksin joka päivä ees taas vekslaamaan niissä. Eikä meidän kaksiossa oikein ole edes säilytyspaikkaa niille.

Kovasti tekis jo mieli ostella kaikenlaista vauvalle,mut en tiedä onko vielä turhan aikaista. Ens viikolla pääsen Ouluun vähän isompiin liikkeisiin käymään ja kierteleen. Saa nähä tarttuuko mitään mukaan.

Liikkeitää ja potkuja edelleen odottelen. Tai en ole ihan varma olenko jo tuntenut niitä. Vaikea sanoa mitkä on olleet mitäkin, kun aikasempaa kokemusta ei ole... No maanantaina on onneks rakenneultra. Näkee oman pienokaisen ja toivottavasti sukupuolen. Onko muilla jo nimivaihtoehdot valmiina? Meillä on ollut jo ennen raskautta. Jännä sit nähä aikanaan toteutuuko ne. Meillähän ei ristiäisä ole olleenkaan vaan nimiäiset. Itse kun en kuulu kirkkoon ja mieskin on eroamassa. Nyt olenkin sit miettinyt minkälaiset ne nimiäiset vois olla. En oo koskaan sellaisissa käynyt. Onneks on monta kuukautta vielä aikaa suunnitella niitäkin.

Voiko muuten liikkeet/potkut tuntua ns ylävatsaan. Niinku sisuskalut " pomppis tai jotain? Kahtena päivänä peräkkäin tunsin outoa jytkettä siellä. Mut tuntu et eikai ne niin ylhäällä ois tuntunu? Mun kohdun korkein kohta on nyt noin navan kohdalla. Tyhmiä taas kyselen... sori. Kaikki on vaan niin uutta mulle.

Mutta oikein mukavaa viikon jatkoa kaikille!!

Uma81 17+6 (huomena vaihtuu taas viikko!!!)

Vierailija
16/42 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin tässä Ikean sivuja ja ajattelin kurkata tännekkin nopiasti. Saas nähä millasen lastin kanssa kotiudutaan Ikean reissulta. Maanantaina olis tarkotus mennä sinne vähän shoppailemaan, pinnasänkyä, lipastoa, tytölle koulupöytää ja uutta sänkyä.. Ne ainakin hankinta listalla!

Uma - Ainakin moni sanoo että kerrostalo asumiseen sopis paremmin pehmeä kantokoppa. Kevyempi ja varmasti helpommin kannettavissa! Kokeile jossain liikkeessä niiden eroja kantamisessa, huomioiden että siihen tulee se vauvakin ;) Ja mä muutenkin ajattelen että kantokoppa on käytännöllisempi, näin syysvauvalle etenkin.

Kukas se niistä MODI rattaista puhu..(?) Just, pari päivää sitten joku laitto linkin sinne tervekaupan sivuille ja mainosti niitä, kukas se sitten olikaan :P Ihan ok kärryiltä vaikutti ja ilmeisestikin Ruotsissa aika suositut. Ite kyllä enemmän luotan tutuimpiin merkkeihin :)

Kai ne Emmaljungat pitäis käydä pikku hiljaa tilaamassa.. Tai kerkeehän ne, mutta toimitukseenkin voi mennä jotain 8-12 vkoa. Kova ois jo hiku saada vaunut hankittua :) Kukas se pohti että Briot vai Emmaljungat paremmat?! Taitaa olla laadullisesti hyvin samaa luokkaa! Pieniä eroja ominaisuuksissa ja ulkonäkökin vaikuttaa mielipiteeseen. Esikoisella oli aikanaan Emmaljungat ja silloin niin tykästyin niihin, että kannatus pysyy! (vaikka ne Briotkin on varmasti yhtä hyvät)

Omassa masussa on kova mylläys käynnissä. Ihanaa kun tuntee jo liikkeitä useasti päivässä ja itse asiassa tänään makoiltiin miehen kanssa sängyllä, olin ilman paitaa ja hyvinpä näkyi Kuutin kuperkeikat masun päältäkin :D Vielä ei oo mies tuntenut omaan käteensä niitä, taitaa olla aina niin malttamatonkin, ettei kauaa jaksa odotella. Mutta näkipähän nyt ihan omin silmin liikeet!

Huomenna aamusta neuvola, jota odottelenkin jo mielenkiinnolla. Mies lähtee mukaan jos vaan suinkin jaksaa yövuoron jälkeen..

Mutta koisimaan käy nyt tämän mammam tie!

Vierailija
17/42 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Kiirettä on pitäny joten kirjottelu on jääny vähemmälle.Lukemassa olen käyny pikaisesti monesti.En valitettavasti muistaa kommentoida kaikkea.

Uusia kirjottajia oli tullu mukaan :) tosi kivaa.Tervetuloa!

Nukkumis galluppiin.Mä olen yleensä ollu iltavirkku ja aamulla nukkunu pitkään.Raskauden alkuaikana menin kyllä nukkumaan ajoissa klo21-22 aikaan.Nyt kun poju muutti tytön kanssa samaan huoneeseen heidänki unirytmit on muuttunu täysin.Eli aamuvirkuiksi muuttuivat kun nukkuvat yönsä (yleensä) heräämättä.Ylös noustaan klo7.

Nukkumaan mennään klo21 aikaan.

Olen sitte itsekkin kömpinyt nukkumaan monesti ku ollaan lapset satu sänkyyn.Nyt huomaa,että alkuraskauden tajuton väsymys on helpottanu ja iltaisin pystyy valvomaan pitempään.Tai sitte se johtuu siitä ku olen saanu lapset samaan aikaan päiväunille ja olen monena päivänä itsekkin mennyt nukkumaan päikkärit.

Meillä oli ennen niin,että yöllä mies hoiti tytön kun imetin yöllä vielä pojua.Mutta nyt kun ei saa mitään palvelua (siis juotaavaa)yöllä ja nukkuu tytön kanssa samassa huoneessa.Aluksi ku totutteli uuteen järjestelyyn,mies kävi yöllä antamassa tuttia pojalle.Jotenki se vaan jäi päälle ja öisin olin tosi väsynyt.Joten mies hoitaa suurimmaksi osaksi kaikki lasten heräämiset yöllä.Aamuisin noustaan suht samaan aikaan.Viikonloppuisin olen yrittänyt antaa miehen nukkua aamulla pitempään ku on valvonut todella pitkään iltaisin tehden töitä koneella.

Lapset ei kyllä malta antaa isän nukkua.

Ensi viikon pe mullakin on rakenneultra.Ihanaa taas päästä katsomaan vauvaa.Mekin toivotaan,että se sukupuoli selviäisi.Tärkeitän toki on,että vauvalla on kaikki kunnossa.

pari päivää sitte yks vanhempi nainen kysy koska mun LA on ja ku kerroin,että 9.9 ni hän totesi,että hui Onpa sulla ISO maha jo nyt siihen nähden!!!No ei se nyt niin kamalan iso ole.Ja eihän ole enää kauaa ku raskauden on raskauden puoliväli.Munki maha on edelleen sellanen kaksiosainen :( eli kaikki ylimääräinen on ylämahassa;)

Ollaan lähdössä tänään kyläilemään pitemmälle ja jäädään yöksi.Kauhistuttaa jo valmiiksi kuinka paljon tavaraa sitä pitää pakkaa mukaan.Olen koko aamun tässä siivoillu,että on kivampi palata siistiin kotiin.

Eipä mulla ihmeempää.Aika omanapainen kirjotus.Anteeksi :(

Aurinko kaikille:)

AuringonTytär rv 18+5

Vierailija
18/42 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terkut rakenneultrasta. Olipas ihanaa taas nähdä vauveli, ja etenkin, että kaikki on niinkuin pitää. Siis siltä osin mitä siinä käytiin läpi. Kovasti vilkutteli käsillään ja kaikki sormetkin näkyivät. Mies sanoi, että täytyy olla tyttö kun niin tyttömäisesti liikuskeli. Ja näin viime yönä unta, että ultrassa näkyi tyttö. Oikeasti ei kysytty sukupuolta, pidetään se yllätyksenä. Molemmat ovat oikein tervetulleita, vaikka kyllähän se tyttö ehkä vähän enemmän on pojan jälkeen toiveissa..

Istukka oli takaseinämässä eikä edessä kuten epäilin. Liikkeitä tunnen edelleenkin harvakseltaan, mutta ei siis kuitenkaan syytä huoleen.

Vaunuista oli täällä ollut puhetta, meillä on kokemusta vain vuoden 2005 Brio Nova-mallista pehmeällä kantokopalla ja tosi hyvät ovat olleet meidän tarpeisiin. Pehmeästä kopasta saa kätevästi tehtyä lämpöpussin ottamalla pohjakovike pois kun vauva on vähän isompi ja haluaa jo istua. Mitään vikoja ei ole ollut, joten voin ainakin tältä osin suositella. Ja ihan pienenä reissussa poika nukkui kopassa, hyvin toimi siinäkin tarkoituksessa.

Eipä nyt muuta tule mieleen tällä kertaa,

Hyvät viikonloput

Jondeliini 19+6, hih, huomenna kympit paukkuu..

Vierailija
19/42 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea juttu Typykkä!!! Nyt säkin pääset taas nauttimaan täysillä =D

Ja tosiaan, hienoa että on uusia tullut mukaan, tervetuloa munkin puolestani!

Me ei saatu niitä L´coo vaunuja kun yllättäen ne myytiin loppuun sillä välin kun mä pähkäilin ja laitoin viel meiliäkin sinne kauppaa et mikä on kantavuus ja takuu ym. Höh ja hitto! Ne olis olleet sikamakeet!!!! No, ehkei vaunuissa ole pakko olla teak koristeita ja nahkaa.. Pöh vaan! Mut toisaalta, onpa ainakin aikaa katsella.

Mä kävin tänään neuvolassa. Ja voi luoja mikä valas mä olen jo!!!!!!!!! Paino oli noussu 9 kiloa.. Järkytyksen järkytys!!!!! On siinä nesteitä kyl jonkun verran, mulla on jalat aivan turvoksissa samoin kuin kädet. ELi tarvii alkaa tosiaan välttään sitä suolaa.. Normaaliahan tällänenkin painonnousu on, ei terkka pitänyt ollenkaan pahana mut mä kyllä tyrmistyin täysin. No, ei auta nyt ruikuttaa vaan todellakin katsoa sitä suolaa ja liikkua enemmän kun nyt taas siihen kykenen. Mitään herkkuja en ole onneks muutenka syönyt! Enkä tosiaan sentään näytä siltä et melki kymmenen olis pamahtanu lisää.. Huhhuh.

Aluksi vähän hermostutti kun en ite (neuvolan täti kyl kuuli) kuullu niitä sydänääniä, mutta mukelo veti kuulemma niin kovasti kuperkeikkaa koko ajan ette sen takia oli vaikea löytää kohta kun se katosi jatkuvasti alta. Loppujen lopuksi mäkin kuulin selvän sykkeen joka sinä sit siirtyili iloisesti dopplerin alla puolelta toiselle mamman masussa. Kaikki oli kunnossa siis. Ihanaa.

Rakenne ultra on meillä vasta 30.4, mut aika menee niin nopeaan että pian se sieltä tulee. Samana iltana me lähdetäänkin sit prahaan.

Nyt pitäs kaiketi taas jatkaa töitä. Joten kivaa perjantain jatkoa ja viikonloppua kaikille. Tuskin taaskaan jaksan availla konetta ennen maanantaita.

Colis ja Joululahja K-P 17+1

Vierailija
20/42 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikilla päivä sujunut toistaiseksi hyvin. :)

Uma81 kyseli kantokopista. Meillä oli esikoisella käytössä pehmeä kantokoppa, ja mekin asutaan hissittömässä kerrostalossa (heh, ja kolmannessa kerroksessa, en oo vielä keksinyt kuinka raahaan kaksi lasta yksin ylös monta kertaa päivässä...). Mun mielestä se oli parempi kun kova (meillä on myös kova koppa parvekevaunuissa, enkä sitä kyllä jaksais kannella jatkuvasti). Mutta kai toikin on tottumiskysymys, itse aion jatkaa pehmeällä linjalla syysvauvankin kanssa.

Kylläpäs on eroja neuvolan tädeissä. Tuli vaan mieleen nimittäin tosta Colatoffeen painonnoususta. Mulla itselläni oli alkuviikosta neuvola, ja painoa nyt tullut koko raskauden aikana kokonaista KOLME kiloa, mikä mun mielestä ei tosiaankaan ole paljoa, esikoisen aikana oli ainakin tuplaten tässä vaiheessa. Mutta täti neuvolassa oli suorastaan kauhuissaan. Siinä se päivitteli jotain että " Nyt on kyllä yläkanttiin..." No, mun mielestä se oli lähinnä huvittavaa, enkä jaksa siitä stressiä ottaa, mutta tosiaan hauskaa kuinka eri tädit suhtautuvat asioihin eri lailla. Esikoisen kanssa mulla oli eri terkkari, eikä se ollut kovinkaan huolissani mun painon noususta vaikka sitä tulikin melko paljon yhteensä. Hyvinpä tuo lähti synnytyksen jälkeen karisemaankin imettäessä. :)

Osaisko joku auttaa TUPLAVAUNUasiassa? Toi esikoinen tosiaan on sitten syyskuussa 1 v ja 7 kk, eli tarvitaan sitten tuplarattaat. Pitäis löytää jotkut mahdollisimman kapeat ja mielellään sen verran tukevilla pyörillä että pääsee lumisohjossakin eteen päin. Oon lisäksi itse tykästynyt tohon heittoaisaan, mutta sitähän nyt ei kaikissa malleissa läheskään ole. Emmaljungat ja Briot oon tsekannut, olis varmasti hyvät mutta hintakin on uutena aika kova. Ostettiin nää esikoisen Emmaljungat uutena, ja on ihan moitteettomat olleet, mutta jälkikäteen ajatellen oltais halvemmillakin pärjätty mainiosti. Ehdotuksia / kokemuksia tuplista kellään?

Nyt muillekin tilaa, kivaa päivää kaikille!

Minzy ja masuvauva 17 + 4