Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂
Miten alistetussa asemassa siellä on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.
Kommentit (356)
En jää puolustamaan tätä maata jos sota tulee, tämä maa on rikkonut ihmisoikeuksiani psykiatrisessa hoidossa ja kohdellut kuin vihollista. Ja olen ihan normaali työssäkäyvä fiksu ihminen.
Väkivaltaa "avun" varjolla, halveksimista, leimaamista, alas painamista
Elämän pilaamista, pelossa pitämistä, fyysisen terveyden, neurologisen terveyden tuhoamista, gaslightingia
Yritetään viedä oikeus ihmisyyteen, tunteisiin ja elämään. Ne kaikki ovat "sairautta" sen jälkeen kun sinut on leimattu. Ja toisaalta se toteutetaan myös lobotoimalla lääkkeillä.
Ysärillä oli aika karu kokemus. Koko aikana kukaan ei tullut puhumaan minulle, kuukauden olin. Ihmisvarasto.
Ei mitään kontaktia oikein kehenkään, ei potilaisiin eikä hoitajiin.
Jos joutuu pidemmäksi aikaa, niin asunnottomuus uhkaa. Kela laittaa tuet heti poikki kun joudut sairaalaan. Sille oli ihan oma sosiaalityöntekijä siellä, "nyt on olet täällä niin saadaan sinut tukesi katkaistua!"
Moni joutuu asunnottomaksi siksi, että joutuu pidemmäksi ajaksi sairaalaan, aina luottotiedot menee.
Vierailija kirjoitti:
Tylsyys. Siellä mitään tekemistä. Telkkarikin voi olla rikki
Jos se ei ole rikki niin huutaa lujalla koko ajan.
En ole ollut osastohoidossa ja ainoat asiat, jotka minua siinä kiinnostavat ovat
1. saako siellä olla rauhassa, vai pitääkö koko ajan väistellä jotain rasittavia hulluja
2. pitääkö hoitajien ja lääkärien kanssa pelata typeriä sosiaalisia pelejä, esim. teeskennellä tiettyä oiretta, jota ne tuputtaa, mutta jota ei oikeasti ole, ja sitten "parantua" siitä ja kiitellä kaikkia hyvästä hoidosta
3. onko siellä hyviä kirjoja luettavaksi, esim. klassikkoja, ja saako niitä lukea vapaasti omassa huoneessa
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut osastohoidossa ja ainoat asiat, jotka minua siinä kiinnostavat ovat
1. saako siellä olla rauhassa, vai pitääkö koko ajan väistellä jotain rasittavia hulluja
2. pitääkö hoitajien ja lääkärien kanssa pelata typeriä sosiaalisia pelejä, esim. teeskennellä tiettyä oiretta, jota ne tuputtaa, mutta jota ei oikeasti ole, ja sitten "parantua" siitä ja kiitellä kaikkia hyvästä hoidosta
3. onko siellä hyviä kirjoja luettavaksi, esim. klassikkoja, ja saako niitä lukea vapaasti omassa huoneessa
2. ei tarvitse teeskennellä, se oire keksitään kyllä mistä vaan. Ja kyllä pitää pelata.
Vierailija kirjoitti:
Oikeat hullut ovat siellä lääkitty niin koomaan, ettet saa heihin oikein kontaktia vaikka haluaisit. Se on hyvin yksinäinen paikka, kukaan ei oikein ota mitään kontaktia.
Vierailija kirjoitti: Onko ne hoitajat niin sadistisia kun jotkut väittää 🙂
1 naishoitaja oli inhottava ja epäystävällinen ja jos sai käyttää valtaa jotenkin minulle epäedullisella tavalla, tuntui tekevän niin
Mun tyttöni joutui mielisairaalaan.Ei hänen sydämensä kestänyt enää ikävää / Mun tyttöni joutui mielisairaalaan...nyt hän uskoo olevansa Maria Magdalena.
Mä aion muuttaa (hänen) luoksensa asumaan / Mä aion ottaa yliannostuksen jotain sekoittavaa / Mä aion ottaa yliannostuksen jotain huumaavaa..
Hän ei tiedä vielä itsekään millaista elämää hän joutuu elämään / Hän oppi vihansa kautta rakastamaan / Hän oppi ylpeytensä kautta nöyrtymään.
Mun tyttöni joutui mielisairaalaan..nyt hän uskoo olevansa Maria Magdalena..
Vierailija kirjoitti: Onko totta että osastolle tulevilta potilailta tarkastetaan ruumiinaukot?
Tietysti. Hampaista otetaan mikrofonit pois ja päähän laitetaan foliosta tehty hattu.
Sitten sähköshokkihoitoa ja piikki rauhoittavaa.
Nuorena olin koditon, ja yksi mies vainosi ym. Hän odotti työpaikan ulkopuolella, tuli talon kulmille yöaikaan ym ja uhkaili. Hakeuduin osastohoitoon jotta saisin olla "rauhassa". Oli ihan kivaa, mutta minut häädettiin sieltä aika nopeasti pois.
Sitten mies sai onneksi lähestymiskiellon.