Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa đ
Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.
Kommentit (645)
Tylsyys. SiellÀ mitÀÀn tekemistÀ. Telkkarikin voi olla rikki
En jÀÀ puolustamaan tÀtÀ maata jos sota tulee, tÀmÀ maa on rikkonut ihmisoikeuksiani psykiatrisessa hoidossa ja kohdellut kuin vihollista. Ja olen ihan normaali työssÀkÀyvÀ fiksu ihminen.
Psykiatria on ihmisen murhaamista.
VĂ€kivaltaa "avun" varjolla, halveksimista, leimaamista, alas painamista
ElÀmÀn pilaamista, pelossa pitÀmistÀ, fyysisen terveyden, neurologisen terveyden tuhoamista, gaslightingia
YritetÀÀn viedÀ oikeus ihmisyyteen, tunteisiin ja elÀmÀÀn. Ne kaikki ovat "sairautta" sen jÀlkeen kun sinut on leimattu. Ja toisaalta se toteutetaan myös lobotoimalla lÀÀkkeillÀ.
YsÀrillÀ oli aika karu kokemus. Koko aikana kukaan ei tullut puhumaan minulle, kuukauden olin. Ihmisvarasto.
Ei mitÀÀn kontaktia oikein kehenkÀÀn, ei potilaisiin eikÀ hoitajiin.
Jos joutuu pidemmÀksi aikaa, niin asunnottomuus uhkaa. Kela laittaa tuet heti poikki kun joudut sairaalaan. Sille oli ihan oma sosiaalityöntekijÀ siellÀ, "nyt on olet tÀÀllÀ niin saadaan sinut tukesi katkaistua!"
Moni joutuu asunnottomaksi siksi, ettÀ joutuu pidemmÀksi ajaksi sairaalaan, aina luottotiedot menee.
Vierailija kirjoitti:
Tylsyys. SiellÀ mitÀÀn tekemistÀ. Telkkarikin voi olla rikki
Jos se ei ole rikki niin huutaa lujalla koko ajan.
En ole ollut osastohoidossa ja ainoat asiat, jotka minua siinÀ kiinnostavat ovat
1. saako siellÀ olla rauhassa, vai pitÀÀkö koko ajan vÀistellÀ jotain rasittavia hulluja
2. pitÀÀkö hoitajien ja lÀÀkÀrien kanssa pelata typeriÀ sosiaalisia pelejÀ, esim. teeskennellÀ tiettyÀ oiretta, jota ne tuputtaa, mutta jota ei oikeasti ole, ja sitten "parantua" siitÀ ja kiitellÀ kaikkia hyvÀstÀ hoidosta
3. onko siellÀ hyviÀ kirjoja luettavaksi, esim. klassikkoja, ja saako niitÀ lukea vapaasti omassa huoneessa
Saako sinne ihan woltata ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut osastohoidossa ja ainoat asiat, jotka minua siinÀ kiinnostavat ovat
1. saako siellÀ olla rauhassa, vai pitÀÀkö koko ajan vÀistellÀ jotain rasittavia hulluja
2. pitÀÀkö hoitajien ja lÀÀkÀrien kanssa pelata typeriÀ sosiaalisia pelejÀ, esim. teeskennellÀ tiettyÀ oiretta, jota ne tuputtaa, mutta jota ei oikeasti ole, ja sitten "parantua" siitÀ ja kiitellÀ kaikkia hyvÀstÀ hoidosta
3. onko siellÀ hyviÀ kirjoja luettavaksi, esim. klassikkoja, ja saako niitÀ lukea vapaasti omassa huoneessa
2. ei tarvitse teeskennellÀ, se oire keksitÀÀn kyllÀ mistÀ vaan. Ja kyllÀ pitÀÀ pelata.
Onko ne hoitajat niin sadistisia kun jotkut vĂ€ittÀÀ đ
Vierailija kirjoitti:
Oikeat hullut ovat siellÀ lÀÀkitty niin koomaan, ettet saa heihin oikein kontaktia vaikka haluaisit. Se on hyvin yksinÀinen paikka, kukaan ei oikein ota mitÀÀn kontaktia.
Vierailija kirjoitti: Onko ne hoitajat niin sadistisia kun jotkut vĂ€ittÀÀ đ
1 naishoitaja oli inhottava ja epÀystÀvÀllinen ja jos sai kÀyttÀÀ valtaa jotenkin minulle epÀedullisella tavalla, tuntui tekevÀn niin
Mun tyttöni joutui mielisairaalaan.Ei hÀnen sydÀmensÀ kestÀnyt enÀÀ ikÀvÀÀ / Mun tyttöni joutui mielisairaalaan...nyt hÀn uskoo olevansa Maria Magdalena.
MÀ aion muuttaa (hÀnen) luoksensa asumaan / MÀ aion ottaa yliannostuksen jotain sekoittavaa / MÀ aion ottaa yliannostuksen jotain huumaavaa..
HÀn ei tiedÀ vielÀ itsekÀÀn millaista elÀmÀÀ hÀn joutuu elÀmÀÀn / HÀn oppi vihansa kautta rakastamaan / HÀn oppi ylpeytensÀ kautta nöyrtymÀÀn.
Mun tyttöni joutui mielisairaalaan..nyt hÀn uskoo olevansa Maria Magdalena..
Vierailija kirjoitti: Onko totta ettÀ osastolle tulevilta potilailta tarkastetaan ruumiinaukot?
Tietysti. Hampaista otetaan mikrofonit pois ja pÀÀhÀn laitetaan foliosta tehty hattu.
Sitten sÀhköshokkihoitoa ja piikki rauhoittavaa.
Nuorena olin koditon, ja yksi mies vainosi ym. HÀn odotti työpaikan ulkopuolella, tuli talon kulmille yöaikaan ym ja uhkaili. Hakeuduin osastohoitoon jotta saisin olla "rauhassa". Oli ihan kivaa, mutta minut hÀÀdettiin sieltÀ aika nopeasti pois.
Sitten mies sai onneksi lÀhestymiskiellon.