Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂

Vierailija
11.09.2025 |

Miten alistetussa asemassa siellä on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.

Kommentit (490)

Vierailija
161/490 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Onko totta että osastolle tulevilta potilailta tarkastetaan ruumiinaukot?

Tietysti. Hampaista otetaan mikrofonit pois ja päähän laitetaan foliosta tehty hattu.

Sitten sähköshokkihoitoa ja piikki rauhoittavaa. 

Joku väitti että itsetuhoiset voi jemmata omaan kroppaan välineitä millä vahingoittaa itseään.

Vierailija
162/490 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut osastohoidossa ja ainoat asiat, jotka minua siinä kiinnostavat ovat

1. saako siellä olla rauhassa, vai pitääkö koko ajan väistellä jotain rasittavia hulluja

2. pitääkö hoitajien ja lääkärien kanssa pelata typeriä sosiaalisia pelejä, esim. teeskennellä tiettyä oiretta, jota ne tuputtaa, mutta jota ei oikeasti ole, ja sitten "parantua" siitä ja kiitellä kaikkia hyvästä hoidosta

3. onko siellä hyviä kirjoja luettavaksi, esim. klassikkoja, ja saako niitä lukea vapaasti omassa huoneessa

1. RIippuu osastosta. Joskus saa joskus ei

2. Kannatttaa mut riippuu miks oot siellä. 

3. Kirjoja? Mitä kirjoja? Hyvä jos TV siellä. Jos sulla ei oo kännykkää niin tekemistä et saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/490 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Saako sinne ihan woltata ruokaa?

Ei.

Vierailija
164/490 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut ikinä pakkohoidossa. Se että sinua pidetään kuin vankia pakkohoitolassa ei ole olemista tai pakkohoitoa, se on kärsimystä ja vangitsemista.

Toki hyviä hetkiä minulla on ollut pakkohoidossa mitä muutaman kerran olen joutunut kärsimään.

Olisi hienoa että voisin todeta olleeni pakkohoidossa, sen sijaan että muistan kärsineeni.

Jotkut ei osaa olla vain

Vierailija
165/490 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kidutusta. Laillista ihmisten kiduttamista. Heikossa tilanteessa olevien.

Vierailija
166/490 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Miksei :O

Vierailija
167/490 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Miksei :O

Suljettu osasto, lähetit voi jättää ovet auki yms. Turvallisuuskysymys

Vierailija
168/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
169/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista ettei muista jaksosta juuri mitään kun annetaan niin paljon sähköshokkeja. Huom! Ei ole esiintynyt mitään dissosiatiivista muistinmenestystä koskaan. Muisti korjaantui nopeasti jakson jälkeen.

Vierailija
170/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meno on aikalailla täsmälleen samanlaista kuin tällä palstalla

tai millä tahansa peruskoulun luokalla Suomessa 

Vierailija
171/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipolääkkeitä riittää ja kuola valuu molemmista suupielistä.

Vierailija
172/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tasan riippuu menetkö sinne lähetteellä M1 vai jotain muuta.

Vierailija
173/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut ikinä pakkohoidossa. Se että sinua pidetään kuin vankia pakkohoitolassa ei ole olemista tai pakkohoitoa, se on kärsimystä ja vangitsemista.

Toki hyviä hetkiä minulla on ollut pakkohoidossa mitä muutaman kerran olen joutunut kärsimään.

Olisi hienoa että voisin todeta olleeni pakkohoidossa, sen sijaan että muistan kärsineeni.

Jotkut ei osaa olla vain

Ei siellä ole kun yks osasto pakkohoidossa oleville. Muilla osastoilla on ihan vapaa liikkumisoikeus.

Vierailija
174/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat lääkitykset sumentaa mielen ja sitten siellä laahustaa pöllyssä. Ruoka-ajat rytmittävät tylsää olemista. Paino nousee lääkityksen ja syömisen takia.  Jotkut tuijotti telkkua ja joidenkin kanssa pelasin korttia. Toisinaan otetaan psykiatrin juttusille ja arvioidaan kuntoa. Loppuaikoina pääsi ulos kävelylle ja ihan lopussa pääsi yksin kävelemäön, kun ei ollut enää harhoja. Kyllähän se aika vankilalta tuntui. 

Vierailija
175/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi kukaan kidutuksenvastainen taho ei ole puuttunut injektioihin

Vierailija
176/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki tähän ketjuun vastanneet joutuneet psykiatriseen hoitoon vastoin omaa tahtoaan? Sellaisen kuvan vastauksista ainakin saa.

Vierailija
177/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahan tekeminen pakkohoidossa ja injektioin oikeutetaan näin "tämä paha on pienempi kuin tilanteesi" mikä on sanojan oma mielipide. Kaikki perustuu mielivaltaan.

Vierailija
178/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinne pääse nykyisin. 

Ja jos on kykeneväinen näpyttelemään intensiivisesti, on tarpeeksi olemaan kotona.

Jotka siellä ovat, eivät vastaa. 

Vierailija
179/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki tähän ketjuun vastanneet joutuneet psykiatriseen hoitoon vastoin omaa tahtoaan? Sellaisen kuvan vastauksista ainakin saa.

Kyllä olen joutunut. Uskonnollisten/hengellisten kokemusten vuoksi, jotka laitettiin psykoosiksi. "Apu" vaikutti pikemminkin väkivallalta. 

Vierailija
180/490 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen joutunut. Uskonnollisten/hengellisten kokemusten vuoksi, jotka laitettiin psykoosiksi. "Apu" vaikutti pikemminkin väkivallalta. 

Ja ihan koulussa ja töissä olen ollut eli ei, en kirjoittele osastolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi