Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa đ
Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut osastohoidossa ja ainoat asiat, jotka minua siinÀ kiinnostavat ovat
1. saako siellÀ olla rauhassa, vai pitÀÀkö koko ajan vÀistellÀ jotain rasittavia hulluja
2. pitÀÀkö hoitajien ja lÀÀkÀrien kanssa pelata typeriÀ sosiaalisia pelejÀ, esim. teeskennellÀ tiettyÀ oiretta, jota ne tuputtaa, mutta jota ei oikeasti ole, ja sitten "parantua" siitÀ ja kiitellÀ kaikkia hyvÀstÀ hoidosta
3. onko siellÀ hyviÀ kirjoja luettavaksi, esim. klassikkoja, ja saako niitÀ lukea vapaasti omassa huoneessa
1. RIippuu osastosta. Joskus saa joskus ei
2. Kannatttaa mut riippuu miks oot siellÀ.
3. Kirjoja? MitÀ kirjoja? HyvÀ jos TV siellÀ. Jos sulla ei oo kÀnnykkÀÀ niin tekemistÀ et saa
Vierailija kirjoitti: Saako sinne ihan woltata ruokaa?
Ei.
En ole ollut ikinÀ pakkohoidossa. Se ettÀ sinua pidetÀÀn kuin vankia pakkohoitolassa ei ole olemista tai pakkohoitoa, se on kÀrsimystÀ ja vangitsemista.
Toki hyviÀ hetkiÀ minulla on ollut pakkohoidossa mitÀ muutaman kerran olen joutunut kÀrsimÀÀn.
Olisi hienoa ettÀ voisin todeta olleeni pakkohoidossa, sen sijaan ettÀ muistan kÀrsineeni.
Jotkut ei osaa olla vain
Kidutusta. Laillista ihmisten kiduttamista. Heikossa tilanteessa olevien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Saako sinne ihan woltata ruokaa?Ei.
Miksei :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Saako sinne ihan woltata ruokaa?
Ei.
Miksei :O
Suljettu osasto, lÀhetit voi jÀttÀÀ ovet auki yms. Turvallisuuskysymys
Sellaista ettei muista jaksosta juuri mitÀÀn kun annetaan niin paljon sÀhköshokkeja. Huom! Ei ole esiintynyt mitÀÀn dissosiatiivista muistinmenestystÀ koskaan. Muisti korjaantui nopeasti jakson jÀlkeen.
Vierailija kirjoitti:
Meno on aikalailla tÀsmÀlleen samanlaista kuin tÀllÀ palstalla
tai millÀ tahansa peruskoulun luokalla Suomessa
PipolÀÀkkeitÀ riittÀÀ ja kuola valuu molemmista suupielistÀ.
SehÀn tasan riippuu menetkö sinne lÀhetteellÀ M1 vai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut ikinÀ pakkohoidossa. Se ettÀ sinua pidetÀÀn kuin vankia pakkohoitolassa ei ole olemista tai pakkohoitoa, se on kÀrsimystÀ ja vangitsemista.
Toki hyviÀ hetkiÀ minulla on ollut pakkohoidossa mitÀ muutaman kerran olen joutunut kÀrsimÀÀn.
Olisi hienoa ettÀ voisin todeta olleeni pakkohoidossa, sen sijaan ettÀ muistan kÀrsineeni.
Jotkut ei osaa olla vain
Ei siellÀ ole kun yks osasto pakkohoidossa oleville. Muilla osastoilla on ihan vapaa liikkumisoikeus.
Vahvat lÀÀkitykset sumentaa mielen ja sitten siellÀ laahustaa pöllyssÀ. Ruoka-ajat rytmittÀvÀt tylsÀÀ olemista. Paino nousee lÀÀkityksen ja syömisen takia. Jotkut tuijotti telkkua ja joidenkin kanssa pelasin korttia. Toisinaan otetaan psykiatrin juttusille ja arvioidaan kuntoa. Loppuaikoina pÀÀsi ulos kÀvelylle ja ihan lopussa pÀÀsi yksin kÀvelemÀön, kun ei ollut enÀÀ harhoja. KyllÀhÀn se aika vankilalta tuntui.
Ihmettelen miksi kukaan kidutuksenvastainen taho ei ole puuttunut injektioihin
Onko kaikki tÀhÀn ketjuun vastanneet joutuneet psykiatriseen hoitoon vastoin omaa tahtoaan? Sellaisen kuvan vastauksista ainakin saa.
Pahan tekeminen pakkohoidossa ja injektioin oikeutetaan nÀin "tÀmÀ paha on pienempi kuin tilanteesi" mikÀ on sanojan oma mielipide. Kaikki perustuu mielivaltaan.
Ei kai sinne pÀÀse nykyisin.
Ja jos on kykenevÀinen nÀpyttelemÀÀn intensiivisesti, on tarpeeksi olemaan kotona.
Jotka siellÀ ovat, eivÀt vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki tÀhÀn ketjuun vastanneet joutuneet psykiatriseen hoitoon vastoin omaa tahtoaan? Sellaisen kuvan vastauksista ainakin saa.
KyllÀ olen joutunut. Uskonnollisten/hengellisten kokemusten vuoksi, jotka laitettiin psykoosiksi. "Apu" vaikutti pikemminkin vÀkivallalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ olen joutunut. Uskonnollisten/hengellisten kokemusten vuoksi, jotka laitettiin psykoosiksi. "Apu" vaikutti pikemminkin vÀkivallalta.
Ja ihan koulussa ja töissÀ olen ollut eli ei, en kirjoittele osastolta.
Joku vÀitti ettÀ itsetuhoiset voi jemmata omaan kroppaan vÀlineitÀ millÀ vahingoittaa itseÀÀn.