Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂

Vierailija
11.09.2025 |

Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.

Kommentit (302)

Vierailija
161/302 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Onko totta ettÀ osastolle tulevilta potilailta tarkastetaan ruumiinaukot?

Tietysti. Hampaista otetaan mikrofonit pois ja pÀÀhÀn laitetaan foliosta tehty hattu.

Sitten sĂ€hköshokkihoitoa ja piikki rauhoittavaa. 

Joku vÀitti ettÀ itsetuhoiset voi jemmata omaan kroppaan vÀlineitÀ millÀ vahingoittaa itseÀÀn.

Vierailija
162/302 |
11.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut osastohoidossa ja ainoat asiat, jotka minua siinÀ kiinnostavat ovat

1. saako siellÀ olla rauhassa, vai pitÀÀkö koko ajan vÀistellÀ jotain rasittavia hulluja

2. pitÀÀkö hoitajien ja lÀÀkÀrien kanssa pelata typeriÀ sosiaalisia pelejÀ, esim. teeskennellÀ tiettyÀ oiretta, jota ne tuputtaa, mutta jota ei oikeasti ole, ja sitten "parantua" siitÀ ja kiitellÀ kaikkia hyvÀstÀ hoidosta

3. onko siellÀ hyviÀ kirjoja luettavaksi, esim. klassikkoja, ja saako niitÀ lukea vapaasti omassa huoneessa

1. RIippuu osastosta. Joskus saa joskus ei

2. Kannatttaa mut riippuu miks oot siellĂ€. 

3. Kirjoja? MitÀ kirjoja? HyvÀ jos TV siellÀ. Jos sulla ei oo kÀnnykkÀÀ niin tekemistÀ et saa

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/302 |
11.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Saako sinne ihan woltata ruokaa?

Ei.

Vierailija
164/302 |
11.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ole ollut ikinÀ pakkohoidossa. Se ettÀ sinua pidetÀÀn kuin vankia pakkohoitolassa ei ole olemista tai pakkohoitoa, se on kÀrsimystÀ ja vangitsemista.

Toki hyviÀ hetkiÀ minulla on ollut pakkohoidossa mitÀ muutaman kerran olen joutunut kÀrsimÀÀn.

Olisi hienoa ettÀ voisin todeta olleeni pakkohoidossa, sen sijaan ettÀ muistan kÀrsineeni.

Jotkut ei osaa olla vain

Vierailija
165/302 |
19.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kidutusta. Laillista ihmisten kiduttamista. Heikossa tilanteessa olevien.

Vierailija
166/302 |
19.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Miksei :O

Vierailija
167/302 |
19.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Miksei :O

Suljettu osasto, lÀhetit voi jÀttÀÀ ovet auki yms. Turvallisuuskysymys

Vierailija
168/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
169/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sellaista ettei muista jaksosta juuri mitÀÀn kun annetaan niin paljon sÀhköshokkeja. Huom! Ei ole esiintynyt mitÀÀn dissosiatiivista muistinmenestystÀ koskaan. Muisti korjaantui nopeasti jakson jÀlkeen.

Vierailija
170/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meno on aikalailla tÀsmÀlleen samanlaista kuin tÀllÀ palstalla

tai millĂ€ tahansa peruskoulun luokalla Suomessa 

Vierailija
171/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

PipolÀÀkkeitÀ riittÀÀ ja kuola valuu molemmista suupielistÀ.

Vierailija
172/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SehÀn tasan riippuu menetkö sinne lÀhetteellÀ M1 vai jotain muuta.

Vierailija
173/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut ikinÀ pakkohoidossa. Se ettÀ sinua pidetÀÀn kuin vankia pakkohoitolassa ei ole olemista tai pakkohoitoa, se on kÀrsimystÀ ja vangitsemista.

Toki hyviÀ hetkiÀ minulla on ollut pakkohoidossa mitÀ muutaman kerran olen joutunut kÀrsimÀÀn.

Olisi hienoa ettÀ voisin todeta olleeni pakkohoidossa, sen sijaan ettÀ muistan kÀrsineeni.

Jotkut ei osaa olla vain

Ei siellÀ ole kun yks osasto pakkohoidossa oleville. Muilla osastoilla on ihan vapaa liikkumisoikeus.

Vierailija
174/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vahvat lÀÀkitykset sumentaa mielen ja sitten siellĂ€ laahustaa pöllyssĂ€. Ruoka-ajat rytmittĂ€vĂ€t tylsÀÀ olemista. Paino nousee lÀÀkityksen ja syömisen takia.  Jotkut tuijotti telkkua ja joidenkin kanssa pelasin korttia. Toisinaan otetaan psykiatrin juttusille ja arvioidaan kuntoa. Loppuaikoina pÀÀsi ulos kĂ€velylle ja ihan lopussa pÀÀsi yksin kĂ€velemÀön, kun ei ollut enÀÀ harhoja. KyllĂ€hĂ€n se aika vankilalta tuntui. 

Vierailija
175/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi kukaan kidutuksenvastainen taho ei ole puuttunut injektioihin

Vierailija
176/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko kaikki tÀhÀn ketjuun vastanneet joutuneet psykiatriseen hoitoon vastoin omaa tahtoaan? Sellaisen kuvan vastauksista ainakin saa.

Vierailija
177/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Pahan tekeminen pakkohoidossa ja injektioin oikeutetaan nÀin "tÀmÀ paha on pienempi kuin tilanteesi" mikÀ on sanojan oma mielipide. Kaikki perustuu mielivaltaan.

Vierailija
178/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei kai sinne pÀÀse nykyisin. 

Ja jos on kykenevÀinen nÀpyttelemÀÀn intensiivisesti, on tarpeeksi olemaan kotona.

Jotka siellĂ€ ovat, eivĂ€t vastaa. 

Vierailija
179/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki tÀhÀn ketjuun vastanneet joutuneet psykiatriseen hoitoon vastoin omaa tahtoaan? Sellaisen kuvan vastauksista ainakin saa.

KyllĂ€ olen joutunut. Uskonnollisten/hengellisten kokemusten vuoksi, jotka laitettiin psykoosiksi. "Apu" vaikutti pikemminkin vĂ€kivallalta. 

Vierailija
180/302 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KyllĂ€ olen joutunut. Uskonnollisten/hengellisten kokemusten vuoksi, jotka laitettiin psykoosiksi. "Apu" vaikutti pikemminkin vĂ€kivallalta. 

Ja ihan koulussa ja töissÀ olen ollut eli ei, en kirjoittele osastolta.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: neljÀ yhdeksÀn seitsemÀn