Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa đ
Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.
Kommentit (672)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet eri mieltÀ sen kovemmin lÀÀkitÀÀn. Itse pienikokoinen nainen. MitÀÀn logiikkaa ei ole, jos uskallat olla eri mieltÀ syötetÀÀn lÀÀkkeitÀ kuin isolle miehelle, vÀhÀn sama kuin tuo kommentti ettÀ kriminaaleja lÀÀkitÀÀn vielÀ enemmÀn. Kyse vallankÀytöstÀ.
Kauanko olit hoidossa? Miten on mennyt sen jÀlkeen?
Koko sen 3kk jonka yhdellÀ pÀÀtöksellÀ voi olla. On mennyt nukkuessa, kova kokemus hermostolle elimistölle, koen myös tyhmentyneeni noista lÀÀkkeistÀ
MinkÀikÀinen olet tai olit?
En ymmÀrrÀ. Miten hoitajat voi olla niin törkeitÀ ja miksi siitÀ ei valiteta?
Me ollaan siellÀ kaikki parhaillaan.
Vierailija kirjoitti: En ymmÀrrÀ. Miten hoitajat voi olla niin törkeitÀ ja miksi siitÀ ei valiteta?
Koska se on turhaa. NiillÀ resurssipula niin ei se saa mitÀÀn aikaan. KetÀÀn ei voi potkia ja uusia ei saa tilalle. Eli turhaa valittaa.
Vierailija kirjoitti: En ymmÀrrÀ. Miten hoitajat voi olla niin törkeitÀ ja miksi siitÀ ei valiteta?
Valitetaan mutta saavat olla ihan rauhassa
Tuntuu siltÀ ettÀ kimppuusi on kÀyty ja kohdeltu kuin vihollista. "MehÀn vain autamme".
keskitysleiri, ihmisarvo jÀÀ osaston seinien ulkopuolelle, kun palaat ulkomaailmaan, palaat lobotoituna. MitÀÀn todellisia ongelmiasi ei ole ratkaistu, se on ihan vitsi. Se sanoma mitÀ jÀÀ, on "ÀlÀ enÀÀ kiusaa muita ongelmillasi, tai muuten".
Tuntuu kuin jostain Vietnamin sodasta palaisi
Jo 24 sivua aiheesta, joka on teille akoille lĂ€heinen đ€Łđ
Menin etsimÀÀn ystÀvÀÀni 2006 ja minut otettiin sisÀÀn. Minua pidetÀÀn tÀÀllÀ vielÀkin kuulemma oman etuni takia. Edes tiedÀ mitÀ tavaroilleni ja vuokraasunnolleni tapahtui
Vierailija kirjoitti:
Menin etsimÀÀn ystÀvÀÀni 2006 ja minut otettiin sisÀÀn. Minua pidetÀÀn tÀÀllÀ vielÀkin kuulemma oman etuni takia. Edes tiedÀ mitÀ tavaroilleni ja vuokraasunnolleni tapahtui
Tiesitkö, ettÀ ihmisiÀ on oikeasti lukittuna jopa vuosiksi mielisairaaloihin, vailla tietoa vapautumisesta. Teet tietÀmÀttÀsi pilaa siitÀ mikÀ jollekin on todellisuutta.
Jos olet eri mieltÀ, sitÀ kovemmin kohdellaan. Kaikki valheetkin pitÀisi vain nyökytellÀ ja sanoa joo joo.
Olen ollut vain avohoidossa, joten en osaa vastata. Oli yhteistÀ toimintaa muiden potilaiden kanssa ja sitten keskusteluryhmiÀ, mitÀ johti terapeutti tms.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet eri mieltÀ, sitÀ kovemmin kohdellaan. Kaikki valheetkin pitÀisi vain nyökytellÀ ja sanoa joo joo.
Niin kova tarve saada ihminen runnottua, vaikka sitten vÀkivalloin heidÀn luomaansa sairauden muottiin
Vaikka olisikin sekaisin, noin sitÀ ei hoideta. Hoito on nyt sekoitettu vÀkivaltaan ja vallankÀyttöön. Henk.koht rajoja loukataan. En ole riehunut, hÀirinnyt, loukannut muiden rajoja, uhannut ketÀÀn ihmistÀ tai kÀyttÀytynyt vÀkivaltaisesti. Olisi eri asia kÀyttÀÀ voimaa, jos tuo olisi tilanne. PelkkÀ henkisesti sekaisin oleminen ei mielestÀni riitÀ syyksi marssia toisen ihmisen koskemattomuuden yli vÀkivalloin ja olla epÀkunnioittava tÀmÀn rajoille.
Ihminen sekaisin ja haavoittuvassa tilassa. TÀmÀ antaa muille vallan valita hyvÀn tai pahan miten toimia kys. ihmistÀ kohtaan. Psykiatria valitsee pahan.
MitÀ pitkÀaikaisia vaikutuksia tuollaisella hoitojaksolla on? Haittaako esimerkiksi työllistymistÀ?
Koko sen 3kk jonka yhdellÀ pÀÀtöksellÀ voi olla. On mennyt nukkuessa, kova kokemus hermostolle elimistölle, koen myös tyhmentyneeni noista lÀÀkkeistÀ