Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa đ
Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.
Kommentit (672)
SitÀ en ymmÀrrÀ ettei kanttiinista saa kortsuja. Osastolla kuitenkin heilutetaan peittoa vaikka sÀÀnnöt miten kieltÀÀ.
Kannattaa pyytÀÀ Jumalaa parantamaan noiden tekemÀstÀ vÀkivallasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista, ettÀ tuntemattomat henkilöt kokevat heillÀ olevan oikeuden sinuun
En tunnista tÀllaista, olen ollut useita kertoja osastohoidossa kuukausiakin
MitÀ muuta se on kun oikeus kÀydÀ kehosi kimppuun ja penÀtÀ tietoja elÀmÀstÀsi?
Aluksi tuntuu, ettÀ kaikki ovat sinua vastaan ja hoitajatkaan eivÀt ymmÀrrÀ mistÀÀn mitÀÀn. TervehdyttyÀÀn ymmÀrrÀt, ettÀ hoito on Suomessa ihan hyvÀ.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi tuntuu, ettÀ kaikki ovat sinua vastaan ja hoitajatkaan eivÀt ymmÀrrÀ mistÀÀn mitÀÀn. TervehdyttyÀÀn ymmÀrrÀt, ettÀ hoito on Suomessa ihan hyvÀ.
SiellÀ hoitaja linjoilla?
"hyvÀ potilas" pÀÀsee nopeammin pois; myöntyvÀinen, ei kyseenalaista mitÀÀn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tosi mukavaa ja rentouttavaa sekÀ sain todella paljon terapiaa. Olin yksityisessÀ hoidossa, joten ehkÀ menetelmÀt erit. MitÀÀn lÀÀkkeitÀ ei ollut pakko syöÀ.
Se on mun mielestÀ hyvÀ asia ettÀ keskityttiin siihen mielen hyvinvointiin aidosti. Toki tuo paikka oli varmaan sellanen hyvinvointikeskus eikÀ sellanen psykiatrinen osastoa vastaava paikka. Tuollaista varmasti monet aidosti kaipaisivat sekÀ tarvitsisivat. MielestÀni lÀÀkekeskeisyyttÀ on liikaa.
No mikÀ se paikka oli? Kai sen voi kertoa.
Taitaa olla vÀhÀn sellainen poliittinen instituutio, osittain. VÀhÀn terveydenhuoltoa siinÀ sivussa.
Viime keikalla (monia hoitoja) minusta kirjattiin etten halua keskustelua vaikka tasan yhden kerran kieltÀydyin kun hoitaja ehdotti keskustelua myöhÀÀn illalla enkÀ halunnut pyöritellÀ asioita yötÀ vasten. Muina kertoina siis juttelin.
Oli myös kirjattu etten ole psykoottinen vaikka kÀvin monta kertaa sanomassa ettÀ on harhoja....
Skitsofrenia ei ole mikÀÀn mielen sairaus vaan vakava hengellinen tila, jossa kyse demoneista
Vierailija kirjoitti:
Skitsofrenia ei ole mikÀÀn mielen sairaus vaan vakava hengellinen tila, jossa kyse demoneista
Siis kyseessÀ on riivaustila
Meno kuin persulassa. Ja niitÀ enemmistö onkin, psykopaateista jokainen.
Ei psykiatrinen osastohoito tarkoita automaattisesti suljettua osastoa.
Mulla on huonoja kokemuksia. Aamupalalle kun menin kuulin ku hoitajat kuiskutteli ettÀ nyt se tulee. Muutenki tunnelma oli kummallinen. En tuntenut nÀitÀ hoitsuja ennestÀÀn.
ErÀs taas nimitteli ihan avoimesti pÀin naamaa. Millon olin totinen torvensoittaja millon hoo moilanen. Olin pÀÀtynyt osastolle vaikean masennuksen ja itsariajatusten kourissa. EnÀÀ en osastolle hakeudu elleivÀt vÀkisi kanna. PÀrjÀÀn itekseni tai sitte en.
TylsÀÀ on. Ei mitÀÀn tekemistÀ. Korttipakastakin puuttuu kortteja. Tosi huonoa ankeaa ruokaa. Vessan- ja suihkunovea ei saa lukkoon.
Vierailija kirjoitti: SitÀ en ymmÀrrÀ ettei kanttiinista saa kortsuja. Osastolla kuitenkin heilutetaan peittoa vaikka sÀÀnnöt miten kieltÀÀ.
Koska se on monessa lÀhinnÀ ravintolan yhteydessÀ tai muuten enemmÀn lounaspaikkaa vastaava. Parhaimmillaan vaan pieni mesta mistÀ saa sipsiÀ, limua/sÀmpylÀÀ yms. VÀhÀn niinkuin normisairaalan kanttiini, ei niissÀkÀÀn kortsuja ole
Vierailija kirjoitti:
Aluksi tuntuu, ettÀ kaikki ovat sinua vastaan ja hoitajatkaan eivÀt ymmÀrrÀ mistÀÀn mitÀÀn. TervehdyttyÀÀn ymmÀrrÀt, ettÀ hoito on Suomessa ihan hyvÀ.
Juu juu, 6v traumoja ja vÀÀrÀ diagnoosi. Hyvin meni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tosi mukavaa ja rentouttavaa sekÀ sain todella paljon terapiaa. Olin yksityisessÀ hoidossa, joten ehkÀ menetelmÀt erit. MitÀÀn lÀÀkkeitÀ ei ollut pakko syöÀ.
Se on mun mielestÀ hyvÀ asia ettÀ keskityttiin siihen mielen hyvinvointiin aidosti. Toki tuo paikka oli varmaan sellanen hyvinvointikeskus eikÀ sellanen psykiatrinen osastoa vastaava paikka. Tuollaista varmasti monet aidosti kaipaisivat sekÀ tarvitsisivat. MielestÀni lÀÀkekeskeisyyttÀ on liikaa.
No mikÀ se paikka oli? Kai sen voi kertoa.
TiedÀn yhden mikÀ on tosi hyvÀ. SyömishÀiriökeskus. Ei tosin puhdas psykiatrinan sairaala koska vaan SH:n hoitoa (joka toki psyykkinen +fyysinen ongelma). Noilla on tuolla tosi hyvÀ hoitokokonaisuus. Sais ottaa muuhunkin mallia
En tunnista tÀllaista, olen ollut useita kertoja osastohoidossa kuukausiakin