Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂

Vierailija
11.09.2025 |

Miten alistetussa asemassa siellä on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.

Kommentit (598)

Vierailija
501/598 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista, että tuntemattomat henkilöt kokevat heillä olevan oikeuden sinuun

En tunnista tällaista, olen ollut useita kertoja osastohoidossa kuukausiakin

Vierailija
502/598 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä ettei kanttiinista saa kortsuja. Osastolla kuitenkin heilutetaan peittoa vaikka säännöt miten kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/598 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää Jumalaa parantamaan noiden tekemästä väkivallasta

Vierailija
504/598 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista, että tuntemattomat henkilöt kokevat heillä olevan oikeuden sinuun

En tunnista tällaista, olen ollut useita kertoja osastohoidossa kuukausiakin

Mitä muuta se on kun oikeus käydä kehosi kimppuun ja penätä tietoja elämästäsi?

Vierailija
505/598 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi tuntuu, että kaikki ovat sinua vastaan ja hoitajatkaan eivät ymmärrä mistään mitään. Tervehdyttyään ymmärrät, että hoito on Suomessa ihan hyvä.

Vierailija
506/598 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi tuntuu, että kaikki ovat sinua vastaan ja hoitajatkaan eivät ymmärrä mistään mitään. Tervehdyttyään ymmärrät, että hoito on Suomessa ihan hyvä.

Siellä hoitaja linjoilla?

Vierailija
507/598 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hyvä potilas" pääsee nopeammin pois; myöntyväinen, ei kyseenalaista mitään

Vierailija
508/598 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tosi mukavaa ja rentouttavaa sekä sain todella paljon terapiaa. Olin yksityisessä hoidossa, joten ehkä menetelmät erit. Mitään lääkkeitä ei ollut pakko syöä. 

Se on mun mielestä hyvä asia että keskityttiin siihen mielen hyvinvointiin aidosti.  Toki tuo paikka oli varmaan sellanen hyvinvointikeskus eikä sellanen psykiatrinen osastoa vastaava paikka. Tuollaista varmasti monet aidosti kaipaisivat sekä tarvitsisivat. Mielestäni lääkekeskeisyyttä on liikaa.

No mikä se paikka oli? Kai sen voi kertoa.

Vierailija
509/598 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vähän sellainen poliittinen instituutio, osittain. Vähän terveydenhuoltoa siinä sivussa. 

Vierailija
510/598 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keikalla (monia hoitoja) minusta kirjattiin etten halua keskustelua vaikka tasan yhden kerran kieltäydyin kun hoitaja ehdotti keskustelua myöhään illalla enkä halunnut pyöritellä asioita yötä vasten. Muina kertoina siis juttelin. 

Oli myös kirjattu etten ole psykoottinen vaikka kävin monta kertaa sanomassa että on harhoja.... 

Vierailija
511/598 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia ei ole mikään mielen sairaus vaan vakava hengellinen tila, jossa kyse demoneista

Vierailija
512/598 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsofrenia ei ole mikään mielen sairaus vaan vakava hengellinen tila, jossa kyse demoneista

Siis kyseessä on riivaustila

Vierailija
513/598 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meno kuin persulassa. Ja niitä enemmistö onkin, psykopaateista jokainen.

Vierailija
514/598 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tietää mitä on orjuus

Vierailija
515/598 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei psykiatrinen osastohoito tarkoita automaattisesti suljettua osastoa.

Vierailija
516/598 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huonoja kokemuksia. Aamupalalle kun menin kuulin ku hoitajat kuiskutteli että nyt se tulee. Muutenki tunnelma oli kummallinen. En tuntenut näitä hoitsuja ennestään. 

Eräs taas nimitteli ihan avoimesti päin naamaa. Millon olin totinen torvensoittaja millon hoo moilanen. Olin päätynyt osastolle vaikean masennuksen ja itsariajatusten kourissa. Enää en osastolle hakeudu elleivät väkisi  kanna. Pärjään itekseni tai sitte en.

Vierailija
517/598 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää on. Ei mitään tekemistä. Korttipakastakin puuttuu kortteja. Tosi huonoa ankeaa ruokaa. Vessan- ja suihkunovea ei saa lukkoon. 

Vierailija
518/598 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Sitä en ymmärrä ettei kanttiinista saa kortsuja. Osastolla kuitenkin heilutetaan peittoa vaikka säännöt miten kieltää.

Koska se on monessa lähinnä ravintolan yhteydessä tai muuten enemmän lounaspaikkaa vastaava. Parhaimmillaan vaan pieni mesta mistä saa sipsiä, limua/sämpylää yms. Vähän niinkuin normisairaalan kanttiini, ei niissäkään kortsuja ole

Vierailija
519/598 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, 6v traumoja ja väärä diagnoosi. Hyvin meni

Vierailija
520/598 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tosi mukavaa ja rentouttavaa sekä sain todella paljon terapiaa. Olin yksityisessä hoidossa, joten ehkä menetelmät erit. Mitään lääkkeitä ei ollut pakko syöä. 

Se on mun mielestä hyvä asia että keskityttiin siihen mielen hyvinvointiin aidosti.  Toki tuo paikka oli varmaan sellanen hyvinvointikeskus eikä sellanen psykiatrinen osastoa vastaava paikka. Tuollaista varmasti monet aidosti kaipaisivat sekä tarvitsisivat. Mielestäni lääkekeskeisyyttä on liikaa.

No mikä se paikka oli? Kai sen voi kertoa.

Tiedän yhden mikä on tosi hyvä. Syömishäiriökeskus.  Ei tosin puhdas psykiatrinan sairaala koska vaan SH:n hoitoa (joka toki psyykkinen +fyysinen ongelma). Noilla on tuolla tosi hyvä hoitokokonaisuus. Sais ottaa muuhunkin mallia