Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂

Vierailija
11.09.2025 |

Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.

Kommentit (672)

Vierailija
501/672 |
04.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista, ettÀ tuntemattomat henkilöt kokevat heillÀ olevan oikeuden sinuun

 

 

En tunnista tÀllaista, olen ollut useita kertoja osastohoidossa kuukausiakin

Vierailija
502/672 |
04.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SitÀ en ymmÀrrÀ ettei kanttiinista saa kortsuja. Osastolla kuitenkin heilutetaan peittoa vaikka sÀÀnnöt miten kieltÀÀ.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/672 |
05.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytÀÀ Jumalaa parantamaan noiden tekemÀstÀ vÀkivallasta

Vierailija
504/672 |
05.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista, ettÀ tuntemattomat henkilöt kokevat heillÀ olevan oikeuden sinuun

 

 

En tunnista tÀllaista, olen ollut useita kertoja osastohoidossa kuukausiakin

MitÀ muuta se on kun oikeus kÀydÀ kehosi kimppuun ja penÀtÀ tietoja elÀmÀstÀsi?

 

Vierailija
505/672 |
05.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Aluksi tuntuu, ettÀ kaikki ovat sinua vastaan ja hoitajatkaan eivÀt ymmÀrrÀ mistÀÀn mitÀÀn. TervehdyttyÀÀn ymmÀrrÀt, ettÀ hoito on Suomessa ihan hyvÀ.

Vierailija
506/672 |
05.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi tuntuu, ettÀ kaikki ovat sinua vastaan ja hoitajatkaan eivÀt ymmÀrrÀ mistÀÀn mitÀÀn. TervehdyttyÀÀn ymmÀrrÀt, ettÀ hoito on Suomessa ihan hyvÀ.

SiellÀ hoitaja linjoilla?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
507/672 |
05.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"hyvÀ potilas" pÀÀsee nopeammin pois; myöntyvÀinen, ei kyseenalaista mitÀÀn

Vierailija
508/672 |
05.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tosi mukavaa ja rentouttavaa sekĂ€ sain todella paljon terapiaa. Olin yksityisessĂ€ hoidossa, joten ehkĂ€ menetelmĂ€t erit. MitÀÀn lÀÀkkeitĂ€ ei ollut pakko syöÀ. 

Se on mun mielestĂ€ hyvĂ€ asia ettĂ€ keskityttiin siihen mielen hyvinvointiin aidosti.  Toki tuo paikka oli varmaan sellanen hyvinvointikeskus eikĂ€ sellanen psykiatrinen osastoa vastaava paikka. Tuollaista varmasti monet aidosti kaipaisivat sekĂ€ tarvitsisivat. MielestĂ€ni lÀÀkekeskeisyyttĂ€ on liikaa.

 

 

No mikÀ se paikka oli? Kai sen voi kertoa.

 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
509/672 |
05.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Taitaa olla vĂ€hĂ€n sellainen poliittinen instituutio, osittain. VĂ€hĂ€n terveydenhuoltoa siinĂ€ sivussa. 

Vierailija
510/672 |
05.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Viime keikalla (monia hoitoja) minusta kirjattiin etten halua keskustelua vaikka tasan yhden kerran kieltĂ€ydyin kun hoitaja ehdotti keskustelua myöhÀÀn illalla enkĂ€ halunnut pyöritellĂ€ asioita yötĂ€ vasten. Muina kertoina siis juttelin. 

Oli myös kirjattu etten ole psykoottinen vaikka kĂ€vin monta kertaa sanomassa ettĂ€ on harhoja.... 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
511/672 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Skitsofrenia ei ole mikÀÀn mielen sairaus vaan vakava hengellinen tila, jossa kyse demoneista

Vierailija
512/672 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsofrenia ei ole mikÀÀn mielen sairaus vaan vakava hengellinen tila, jossa kyse demoneista

Siis kyseessÀ on riivaustila

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
513/672 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Meno kuin persulassa. Ja niitÀ enemmistö onkin, psykopaateista jokainen.

Vierailija
514/672 |
07.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Saat tietÀÀ mitÀ on orjuus

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
515/672 |
07.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei psykiatrinen osastohoito tarkoita automaattisesti suljettua osastoa.

Vierailija
516/672 |
07.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla on huonoja kokemuksia. Aamupalalle kun menin kuulin ku hoitajat kuiskutteli ettĂ€ nyt se tulee. Muutenki tunnelma oli kummallinen. En tuntenut nĂ€itĂ€ hoitsuja ennestÀÀn. 

ErĂ€s taas nimitteli ihan avoimesti pĂ€in naamaa. Millon olin totinen torvensoittaja millon hoo moilanen. Olin pÀÀtynyt osastolle vaikean masennuksen ja itsariajatusten kourissa. EnÀÀ en osastolle hakeudu elleivĂ€t vĂ€kisi  kanna. PĂ€rjÀÀn itekseni tai sitte en.

Vierailija
517/672 |
07.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TylsÀÀ on. Ei mitÀÀn tekemistĂ€. Korttipakastakin puuttuu kortteja. Tosi huonoa ankeaa ruokaa. Vessan- ja suihkunovea ei saa lukkoon. 

Vierailija
518/672 |
08.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: SitÀ en ymmÀrrÀ ettei kanttiinista saa kortsuja. Osastolla kuitenkin heilutetaan peittoa vaikka sÀÀnnöt miten kieltÀÀ.

 

Koska se on monessa lÀhinnÀ ravintolan yhteydessÀ tai muuten enemmÀn lounaspaikkaa vastaava. Parhaimmillaan vaan pieni mesta mistÀ saa sipsiÀ, limua/sÀmpylÀÀ yms. VÀhÀn niinkuin normisairaalan kanttiini, ei niissÀkÀÀn kortsuja ole

 

 

Vierailija
519/672 |
08.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi tuntuu, ettÀ kaikki ovat sinua vastaan ja hoitajatkaan eivÀt ymmÀrrÀ mistÀÀn mitÀÀn. TervehdyttyÀÀn ymmÀrrÀt, ettÀ hoito on Suomessa ihan hyvÀ.

 

Juu juu, 6v traumoja ja vÀÀrÀ diagnoosi. Hyvin meni

Vierailija
520/672 |
08.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tosi mukavaa ja rentouttavaa sekĂ€ sain todella paljon terapiaa. Olin yksityisessĂ€ hoidossa, joten ehkĂ€ menetelmĂ€t erit. MitÀÀn lÀÀkkeitĂ€ ei ollut pakko syöÀ. 

Se on mun mielestĂ€ hyvĂ€ asia ettĂ€ keskityttiin siihen mielen hyvinvointiin aidosti.  Toki tuo paikka oli varmaan sellanen hyvinvointikeskus eikĂ€ sellanen psykiatrinen osastoa vastaava paikka. Tuollaista varmasti monet aidosti kaipaisivat sekĂ€ tarvitsisivat. MielestĂ€ni lÀÀkekeskeisyyttĂ€ on liikaa.

 

 

No mikÀ se paikka oli? Kai sen voi kertoa.

 

TiedĂ€n yhden mikĂ€ on tosi hyvĂ€. SyömishĂ€iriökeskus.  Ei tosin puhdas psykiatrinan sairaala koska vaan SH:n hoitoa (joka toki psyykkinen +fyysinen ongelma). Noilla on tuolla tosi hyvĂ€ hoitokokonaisuus. Sais ottaa muuhunkin mallia

 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi yksi yksi