Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂

Vierailija
11.09.2025 |

Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.

Kommentit (672)

Vierailija
421/672 |
02.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Se on kanssa vaikea ymmĂ€rtÀÀ, ettĂ€ toki, jos osastolle joutuu on varmaan jotain ongelmia. Mutta miten VÄKIVALTA ennĂ€stÀÀn vaikeassa tilenteessa, heikoilla olevaa/ huonosti voivaa henkilöÀ kohtaan auttaa?? 

Vierailija
422/672 |
03.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Keho tuhotaan pakkolÀÀkkeillÀ

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/672 |
03.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Perustuu valheisiin, diagnoosit ihmisten keksimiÀ lokeroita, sen huomaa sitten kun sellaiseen joutuu. Ulkopuolelta on varmaan kiva muita diagnosoida ja lokeroida.

Vierailija
424/672 |
03.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuu valheisiin, diagnoosit ihmisten keksimiÀ lokeroita, sen huomaa sitten kun sellaiseen joutuu. Ulkopuolelta on varmaan kiva muita diagnosoida ja lokeroida.

Ja niin ettÀ samalla viedÀÀn vapaus, ihmisoikeudet, ihmisarvo, kunnioitus, huomaa esim joistain lÀÀkÀreistÀ ettei kunnioita yhtÀÀn, ovat ihmisinÀ mielestÀÀn niin paljon korkeammalla

Vierailija
425/672 |
03.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olin vielĂ€ suht nuori nainen kun noiden hampaisiin jouduin,  kauneus, terveys tuhottu... joiltain lĂ€htee kuukautiset pois noista lÀÀkkeistĂ€, kĂ€ytĂ€nnössĂ€ tehdÀÀn hedelmĂ€ttömĂ€ksi, siihen on mielestÀÀn oikeus, vĂ€kivaltaa, vĂ€kivaltaa, alaspainamista, niin paljon kĂ€rsimystĂ€, rauha ja ilo viedÀÀn elĂ€mĂ€stĂ€

Vierailija
426/672 |
03.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

LÀÀkitÀÀn tokkuraiseksi, itse pitÀÀ joka vaiheessa osata pyytÀÀ jos muuta kun huumaamista haluaa. Joka kerta eri ihminen vastassa, kova kiire lĂ€tkĂ€istĂ€ diagnoosi tai pÀÀstĂ€ eroon. Kukaan ei oikeasti halua ymmĂ€rtÀÀ miksi ahdistaa, lÀÀkkeet on ratkaisu kaikkeen. Luulin saavani apua, mutta tulin tuolla vain sairaammaksi, vaan opettipa sen ettĂ€ julkiselta on turhaa pyytÀÀ mitÀÀn apua mielenterveyden kanssa. Joko sitĂ€ ei saa, tai sitten se on todella huonoa. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
427/672 |
04.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

on pelottava paikka sellainen missÀ ei ole rakkautta tai inhimillisyyttÀ heikossa asemassa olevaa ja kÀrsivÀÀ ihmistÀ kohtaan ja suuri osa hoidosta perustuu valheisiin

Vierailija
428/672 |
13.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa kidutusta. Kuulemma ennen jopa oli jotain hoitoakin

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
429/672 |
13.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

up

Vierailija
430/672 |
18.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nosti! LisÀÀ 🙂

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
431/672 |
18.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tosi mukavaa ja rentouttavaa sekĂ€ sain todella paljon terapiaa. Olin yksityisessĂ€ hoidossa, joten ehkĂ€ menetelmĂ€t erit. MitÀÀn lÀÀkkeitĂ€ ei ollut pakko syöÀ. 

Se on mun mielestĂ€ hyvĂ€ asia ettĂ€ keskityttiin siihen mielen hyvinvointiin aidosti.  Toki tuo paikka oli varmaan sellanen hyvinvointikeskus eikĂ€ sellanen psykiatrinen osastoa vastaava paikka. Tuollaista varmasti monet aidosti kaipaisivat sekĂ€ tarvitsisivat. MielestĂ€ni lÀÀkekeskeisyyttĂ€ on liikaa

 

Ei mitÀÀn hyvinvointikeskusta vaan ap haluaa tietÀÀ millaista on ihan oikeassa sairaalassa.

 

 

Ei halunnut, vaan utelee psyk.osastosta.

Somaattisella osastolla potilaiden kohtelu on pÀÀsÀÀntöisesti asiallista. Psyk.os:lla ei ole. LisÀksi siellÀ on puristettu kaikki mahdollinen minimiin.

Mut ei psyk.os.lla kannata olla jos ei ole ihan pakko. Ja silloinkin kotiin mahd pian: siellÀ nujerretaan ihminen.

Vierailija
432/672 |
18.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuu valheisiin, diagnoosit ihmisten keksimiÀ lokeroita, sen huomaa sitten kun sellaiseen joutuu. Ulkopuolelta on varmaan kiva muita diagnosoida ja lokeroida.

Ja niin ettÀ samalla viedÀÀn vapaus, ihmisoikeudet, ihmisarvo, kunnioitus, huomaa esim joistain lÀÀkÀreistÀ ettei kunnioita yhtÀÀn, ovat ihmisinÀ mielestÀÀn niin paljon korkeammalla

 

 

Ei vaan lÀÀkĂ€rit on hyviĂ€. Hoitajissa kuspĂ€itĂ€ riittÀÀ. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
433/672 |
19.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuleeko noissa sairaalabakteereja?

Vierailija
434/672 |
22.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tosi mukavaa ja rentouttavaa sekĂ€ sain todella paljon terapiaa. Olin yksityisessĂ€ hoidossa, joten ehkĂ€ menetelmĂ€t erit. MitÀÀn lÀÀkkeitĂ€ ei ollut pakko syöÀ. 

Se on mun mielestĂ€ hyvĂ€ asia ettĂ€ keskityttiin siihen mielen hyvinvointiin aidosti.  Toki tuo paikka oli varmaan sellanen hyvinvointikeskus eikĂ€ sellanen psykiatrinen osastoa vastaava paikka. Tuollaista varmasti monet aidosti kaipaisivat sekĂ€ tarvitsisivat. MielestĂ€ni lÀÀkekeskeisyyttĂ€ on liikaa

 

Ei mitÀÀn hyvinvointikeskusta vaan ap haluaa tietÀÀ millaista on ihan oikeassa sairaalassa.

 

 

Ei halunnut, vaan utelee psyk.osastosta.

Somaattisella osastolla potilaiden kohtelu on pÀÀsÀÀntöisesti asiallista. Psyk.os:lla ei ole

 

 

 

KyllÀ, sama idea kuin n atsien tuhoamisleireissÀ, 'haitallisten' henkilöiden tuhoaminen

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
435/672 |
22.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Rangaistaan siitĂ€ ettĂ€ elĂ€mĂ€si on sinusta riippumattomista syistĂ€ raskasta, voit huonosti, ja tĂ€mĂ€ on syy hyökĂ€tĂ€ kimppuusi vĂ€ittĂ€en ettĂ€ aivoissasi on vika ja olet mielisairas 

Vierailija
436/672 |
22.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

UlkonÀöllĂ€ valtava merkitys ainakin nĂ€in naisen nĂ€kökulmasta. Ongelmat pyrkii peittĂ€mÀÀn kun siellĂ€ vĂ€kivalta on niihin vastaus. Toisaalta tĂ€llainenkin kirjaus minusta oli, ettĂ€ "peittelen ongelmiani"  Kaiken kaikkiaan mielivalta hallitsee hoidossa.  NĂ€in normaalissa yhteiskunnassa typerĂ€ olo kun osastolla piti oppia aina esittĂ€mÀÀn, eikĂ€ mikÀÀn oikein esittĂ€mĂ€llĂ€ muutu. SisĂ€isiin ongelmiin apu oli pyöreĂ€ 0 ja leima perÀÀn vaikeuttamaan elĂ€mÀÀ.

Vierailija
437/672 |
22.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kauheasti tehdÀÀn oletuksia esim elĂ€mĂ€ssĂ€si olevien asioiden syistĂ€ ja yleensĂ€ syyt on aina sinussa. Jos sanotkin toisin, sitĂ€ ei uskota. Diagnoosi perustuu noihin oletuksiin, jotka ovat aina jotain pahaa sinusta ja tukee oletusta "sairaudestasi" Esim. talousvaikeudet voitaisiin periaatteess  kÀÀntÀÀ niin, ettĂ€ sinĂ€ et kykene huolehtimaan itsestĂ€si -> sairauden oire. Vain taivas ja mielikuvitus rajana. Ja jos rakastaa juoruilua, on psyk sairaanhoitaja varmaan unelma-ammatti, kun muiden ongelmilla mĂ€ssĂ€ilyn voi kÀÀntÀÀ ammatilliseksi toiminnaksi. Ja jos joku potilas vĂ€hĂ€n Ă€rsyttÀÀ, voi koittaa lyodĂ€ pikkuisen vyön alle. 

Vierailija
438/672 |
22.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheasti tehdÀÀn oletuksia esim elĂ€mĂ€ssĂ€si olevien asioiden syistĂ€ ja yleensĂ€ syyt on aina sinussa. Jos sanotkin toisin, sitĂ€ ei uskota. Diagnoosi perustuu noihin oletuksiin, jotka ovat aina jotain pahaa sinusta ja tukee oletusta "sairaudestasi" Esim. talousvaikeudet voitaisiin periaatteess  kÀÀntÀÀ niin, ettĂ€ sinĂ€ et kykene huolehtimaan itsestĂ€si -> sairauden oire. Vain taivas ja mielikuvitus rajana. Ja jos rakastaa juoruilua, on psyk sairaanhoitaja varmaan unelma-ammatti, kun muiden ongelmilla mĂ€ssĂ€ilyn voi kÀÀntÀÀ ammatilliseksi toiminnaksi. Ja jos joku potilas vĂ€hĂ€n Ă€rsyttÀÀ, voi koittaa lyodĂ€ pikkuisen vyön alle. 

 

 

 

* siis niillÀ henkilökohtaisilla tai arkaluontoisillakin tiedoilla, joita henkilöstÀ saatu ongittua

Vierailija
439/672 |
22.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ihan kauhea paikka. Hoitajat olivat hirveitĂ€. Joukossa oli pari inhimillistĂ€ hoitajaa, mutta muut hoitajat kiusasivat nĂ€itĂ€. Potilailla oli oma tupakkahuone, mutta sitĂ€ ei saanut kĂ€yttÀÀ, jos hoitajat olivat tupakalla. Sama telkkarin kanssa. Jos hoitajat katsoivat sitĂ€, potilaat eivĂ€t saaneet tulla katsomaan. Omahoitajani sĂ€tti minua joka asiassa, paitsi jos lÀÀkĂ€ri tai toimintaterapeutti olivat lĂ€snĂ€. Silloin esitti enkeliĂ€. Yleisesti jĂ€i mielikuva, ettĂ€ miksi hoitajat edes olivat tuolla. EivĂ€t ainakaan potilaita varten. Jos sohvalla röhnöttĂ€viltĂ€ hoitajilta yritti kysyĂ€ jotain, vastaus oli yleensĂ€, ettĂ€ mene pois. Muut potilaat olivat kyllĂ€ mukavia opastivat minut talon tavoille. 

TĂ€mĂ€ joskus 2000-luvun alussa. Mutta tuskin mikÀÀn on muuttunut. 

Vierailija
440/672 |
22.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minut pakotettiin kuumeessa lenkille. En ole koskaan tykÀnnyt juoda maitoa, mutta en saanut poistua ruokalasta ennen kuin olin juonut lasin maitoa. En ymmÀrrÀ, miten tÀmÀ simputus oikein edisti toipumistani.