Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂

Vierailija
11.09.2025 |

Miten alistetussa asemassa siellä on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.

Kommentit (429)

Vierailija
401/429 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohoito oli elämän hirvein kokemus, koska jouduin siihen saatuani lääkkeistä jo haittaa ja vieroitusoireita. Minulle syötetiin lisää lääkkeitä mikä aiheutti lisää haittaa ja sotki vain päätä. Tunsin kituvani nahoissani lääkkeiden vaikutuksesta eikä tämä ole liioittelua. Siispä, älä saa lääkkeistä haittaa ja ole osastolla samaan aikaan. Heivasin lääkkeet pois ja paranin lopulta ja olen todennut omalla kohdallani että lääkkeet sotkee lähinnä päätä ja tunne-elämää. Olen huomattavasti selkeämpi ja ajattelukykyisempi lääkkeettä ja toimintakykyisempi myös.

Hoitajat istuivat jatkuvasti kopissa, ja öisin näin yhden hoitajan nukkuvan sohvalla työvuorossa. Jos potilas yritti tulla esim hetkeksi yöllä saadakseen uudestaan unta, he yrittivät antaa tarvittavia lääkkeitä että menisi takaisin nukkumaan. Jos oli paha olo, kokoajan tungettiin tarvittavia lääkkeitä. Ihmiskohtaamiset korvasi monesti lääkkeet. Oikeastaan koko osa

Ja se että jos sinut on leimattu psykoottiseksi, sinulla ei saa olla omaa uskoa. Esim. itse koin kokemukset hengellisinä kokemuksina. Tämä oli heille "sairaudentunnottomuutta" josta rankaistiin piikittämällä antipsykoottia suuri määrä väkisin. Uskoani tuo ei muuttanut mitenkään.  

Vierailija
402/429 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/429 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ehtiköhän nainen rassauttaa mirriään siellä?

Ymmärrätkö että suljetulla ollaan sekaisin eikä silloin tee mieli seksiä. Kuka ees haluaa hullun kanssa seksiä? Ja kyllä siellä huomaisi jos viipyisi jonkun huoneessa pitkään. On myös kielto että toisten huoneisiin ei saa mennä. Joku sekopää yritti tulla mun huoneeseen, niin kyllä oli hoitajat heti valppaana. Ei siellä ole mitään rauhallista paikkaa seksille. Vessa ehkä yöllä kun muut nukkuu. Jää helposti kiinni. Yöksi annetaan väsyttävää lääkettä että koko osasto nukkuu. Toisaalta jos ois hereillä eikä hoitajat paikalla niin voisi aulassa harrastella. Siellä missä olin ei näkynyt hoitajia yöllä missään, ei edes kansliassa. Aikapelottavaa toisaalta. Joku vois tappaakin jonkun siellä yön pimeinä tunteina kun kaikki potilashuoneiden ovet ovat auki.

Ei se mikään lintukoto ole, kuvauksesi vastaa enemmän masennuksen kaltaista haluttomuutta.

Sekaisin olo tarkoittaa sekaisin oloa. Silloin sä et tajua mitä seksi on tai onko se sopivaa. Sä harrastat sitä jos sulle tulee ajatus ja sillä selvä. Lääkkeet tekevät olon sekaisemmaksi etkä ymmärrä normaaleja rajoja. 

Vierailija
404/429 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä palstan naiset tietää! Huomatkaa jo 21 sivua 🤣👍

Vierailija
405/429 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista muista lääkkeistä kuin Tervetuloa-piikistä on oikeus kieltäytyä. Ei sitä tietenkään siellä informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.

Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijää, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.

Osaston päivämaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedä. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltä niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.

Sosiaalityöntekijä ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvät osaston ilmoitustaululta.

Potilaan on kuitenkin itse pidettävä huolta näistäkin asioistaan.

Ei ole. Lääke laitetaan pakolla jos kieltäydyt. 

Vierailija
406/429 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista muista lääkkeistä kuin Tervetuloa-piikistä on oikeus kieltäytyä. Ei sitä tietenkään siellä informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.

Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijää, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.

Osaston päivämaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedä. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltä niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.

Sosiaalityöntekijä ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvät osaston ilmoitustaululta.

Potilaan on kuitenkin itse pidettävä huolta näistäkin asioistaan.

Ei ole. Lääke laitetaan pakolla jos kieltäydyt. 

Toi voi tavata sosiaalityöntekijän on vale xD Mun aikana oli kyllä paperilla sellanen mut ei ikinä oikeesti töissä. Tai tais se kerran jopa olla

Vierailija
407/429 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
408/429 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut vain olla pakkohoidossa, niin minulla ei ole vastausta. Esim. kuin ensimmäisen kerran jouduin pakkohoitoon niin pakkohoitoni osastolla oli paljon apinoita.

Esim. Kun saavuin lääkärin vastaanotolta suljettujen ovien sisälle ensimmäisen kerran niin minulle huusi sopivalla äänellä yksi potilas heti nyt ensimmäisenä että olen gangsteri, hän avasi suun sillä tavoin että sen voi luokita huutamiseksi. 

Tämä kertoo jo paljon hoidostani mitä olen saanut kokea nyt reippaita muutamia vuosia. Jotkut hoitajat ja lääkärit, sekä psykologi oli tuominnut minut täysin psykopaattiseksi skitsofreenikoksi täydellä mitalla

Jos tämä kommentti ei saa näkyä lopullisesti niin se vain todistaa sen kuinka nihilistejä olette poliitisessa systeemissä nihilistisellä tavalla.

Vierailija
409/429 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: En ymmärrä miksei sinne saisi woltattua mitään. Hoitajat ilmoittaa vaikka jonkun tilauspäivän kerran viikossa, potilaat näyttää etukäteen mitä on tulossa ja mistä ja tavaroiden saapuessa hoitajat käy ne läpi ja varmistaa ettei seassa ole mitään vahingollista. Tuollahan eletään aivan umpiossa.

Voi woltata ainakin siellä missä olen ollut, näin lähettejä useamman kerran kun olin siellä.

Vierailija
410/429 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi kiva jos kaikki saisivat vastauksen tehtyä pakkohoitokokemuksista sen koettua ja oltua pakkohoitoa eikä luulohoitoa potilaasta

Vierailija
411/429 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosini on tullut minuun kohdistuvaan vainoamiseen eikä siihen että minä vainoan, vainoaja on jättänyt minulle traumoja lapsuudestani

Ystävällisin terveisin ei gangsteri

Vierailija
412/429 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Voiko potilaat panna siellä keskenään?

Helposti jos mieli tekee.

Onko siellä kanttiini tms mistä voi ostaa kortsuja?

Limua ja sipsejä yms saa kanttiinista mut kortsuja siellä ei todellakaan ole :D Lähikauppaan saa toki mennä sitkun oikeudet... Mut sitä ennen, ihan paljaalla meet jos haluut. 

Muuten hyvä mutta tuo kanttiini. Sitä ei ole.

Vierailija
413/429 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se väite että katsotaan ruumiinaukot (emätin, suu ja suoli) kun tulee osastolle?

Vierailija
414/429 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: En ymmärrä miksei sinne saisi woltattua mitään. Hoitajat ilmoittaa vaikka jonkun tilauspäivän kerran viikossa, potilaat näyttää etukäteen mitä on tulossa ja mistä ja tavaroiden saapuessa hoitajat käy ne läpi ja varmistaa ettei seassa ole mitään vahingollista. Tuollahan eletään aivan umpiossa.

Voi woltata ainakin siellä missä olen ollut, näin lähettejä useamman kerran kun olin siellä.

Varmasti joka paikassa eri käytönnöt. Voi olla osastoillakin eroa. Tiedän että saman talon eri osastoilla oli ihan eri käytännöt, toiseen sai. Toiseen ei

Vierailija
415/429 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Voiko potilaat panna siellä keskenään?

Helposti jos mieli tekee.

Onko siellä kanttiini tms mistä voi ostaa kortsuja?

Limua ja sipsejä yms saa kanttiinista mut kortsuja siellä ei todellakaan ole :D Lähikauppaan saa toki mennä sitkun oikeudet... Mut sitä ennen, ihan paljaalla meet jos haluut. 

Muuten hyvä mutta tuo kanttiini. Sitä ei ole.

Noh, joissain on. Ja joissain ei. Eli joo, osassa paikassa vielä huonommin saa kortsuja edes teoriassa :D

Vierailija
416/429 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen Mariskan Murha-kappaleesta sanat liittyen kohteluun

toivon et varastetulle

Tavaralle sä löytisit hyvääkin käyttöä

En voi nostaa syytettä, ei mulla oo näyttöö

Varastettu niin paljon, tapettu, tuhottu elämää

Vierailija
417/429 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen muiden asioiden vuoksi sairaalan läpi ja halveksunta tulee kun katsoo hoitajia ja lääkäreitä, ei voi mitään kun omat kokemukset tulee mieleen 

Vierailija
418/429 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosisairaan leima on siitä ikävä, että samassa hetkessä ihmisoikeutesi loppuu siihen paikkaan, ainakin näille jotka valtaa käyttävät 

Vierailija
419/429 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosisairaan leima on siitä ikävä, että samassa hetkessä ihmisoikeutesi loppuu siihen paikkaan, ainakin näille jotka valtaa käyttävät 

Ei myöskään tunnu kauhean reilulta että riippumatta omista tekemisistäsi kohdellaan aivan murhaajana koska joku skitsofreenikko jossain puukotti jonkun. Monesta jutusta saisi ns.normaali ihminen nostettua kunnianloukkaussyytteen.

Vierailija
420/429 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myöskään tunnu kauhean reilulta että riippumatta omista tekemisistäsi kohdellaan aivan murhaajana koska joku skitsofreenikko jossain puukotti jonkun. Monesta jutusta saisi ns.normaali ihminen nostettua kunnianloukkaussyytteen.

Ketään muuta kuin mielisairaaksi leimattua ei voi kohdella niin, että kohtelijan oma_kuvitelma/mielikuvitus/LUULO  oikeuttaa ihan mihin vaan tätä ihmistä kohtaan, vaan näin se tuolla näkyy menevän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme