Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂

Vierailija
11.09.2025 |

Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.

Kommentit (672)

Vierailija
401/672 |
24.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohoito oli elÀmÀn hirvein kokemus, koska jouduin siihen saatuani lÀÀkkeistÀ jo haittaa ja vieroitusoireita. Minulle syötetiin lisÀÀ lÀÀkkeitÀ mikÀ aiheutti lisÀÀ haittaa ja sotki vain pÀÀtÀ. Tunsin kituvani nahoissani lÀÀkkeiden vaikutuksesta eikÀ tÀmÀ ole liioittelua. SiispÀ, ÀlÀ saa lÀÀkkeistÀ haittaa ja ole osastolla samaan aikaan. Heivasin lÀÀkkeet pois ja paranin lopulta ja olen todennut omalla kohdallani ettÀ lÀÀkkeet sotkee lÀhinnÀ pÀÀtÀ ja tunne-elÀmÀÀ. Olen huomattavasti selkeÀmpi ja ajattelukykyisempi lÀÀkkeettÀ ja toimintakykyisempi myös.

Hoitajat istuivat jatkuvasti kopissa, ja öisin nÀin yhden hoitajan nukkuvan sohvalla työvuorossa. Jos potilas yritti tulla esim hetkeksi yöllÀ saadakseen uudestaan unta, he yrittivÀt antaa tarvittavia lÀÀkkeitÀ ettÀ menisi takaisin nukkumaan. Jos oli paha olo, kokoajan tungettiin tarvittavia lÀÀkkeitÀ. Ihmiskohtaamiset korvasi monesti lÀÀkkeet. Oikeastaan koko osa

 

 

Ja se ettĂ€ jos sinut on leimattu psykoottiseksi, sinulla ei saa olla omaa uskoa. Esim. itse koin kokemukset hengellisinĂ€ kokemuksina. TĂ€mĂ€ oli heille "sairaudentunnottomuutta" josta rankaistiin piikittĂ€mĂ€llĂ€ antipsykoottia suuri mÀÀrĂ€ vĂ€kisin. Uskoani tuo ei muuttanut mitenkÀÀn.  

Vierailija
402/672 |
27.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

LisÀÀ :)

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/672 |
27.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: EhtiköhÀn nainen rassauttaa mirriÀÀn siellÀ?

YmmÀrrÀtkö ettÀ suljetulla ollaan sekaisin eikÀ silloin tee mieli seksiÀ. Kuka ees haluaa hullun kanssa seksiÀ? Ja kyllÀ siellÀ huomaisi jos viipyisi jonkun huoneessa pitkÀÀn. On myös kielto ettÀ toisten huoneisiin ei saa mennÀ. Joku sekopÀÀ yritti tulla mun huoneeseen, niin kyllÀ oli hoitajat heti valppaana. Ei siellÀ ole mitÀÀn rauhallista paikkaa seksille. Vessa ehkÀ yöllÀ kun muut nukkuu. JÀÀ helposti kiinni. Yöksi annetaan vÀsyttÀvÀÀ lÀÀkettÀ ettÀ koko osasto nukkuu. Toisaalta jos ois hereillÀ eikÀ hoitajat paikalla niin voisi aulassa harrastella. SiellÀ missÀ olin ei nÀkynyt hoitajia yöllÀ missÀÀn, ei edes kansliassa. Aikapelottavaa toisaalta. Joku vois tappaakin jonkun siellÀ yön pimeinÀ tunteina kun kaikki potilashuoneiden ovet ovat auki.

Ei se mikÀÀn lintukoto ole, kuvauksesi vastaa enemmÀn masennuksen kaltaista haluttomuutta.

Sekaisin olo tarkoittaa sekaisin oloa. Silloin sĂ€ et tajua mitĂ€ seksi on tai onko se sopivaa. SĂ€ harrastat sitĂ€ jos sulle tulee ajatus ja sillĂ€ selvĂ€. LÀÀkkeet tekevĂ€t olon sekaisemmaksi etkĂ€ ymmĂ€rrĂ€ normaaleja rajoja. 

Vierailija
404/672 |
27.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllĂ€ palstan naiset tietÀÀ! Huomatkaa jo 21 sivua đŸ€ŁđŸ‘

Vierailija
405/672 |
27.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista muista lÀÀkkeistÀ kuin Tervetuloa-piikistÀ on oikeus kieltÀytyÀ. Ei sitÀ tietenkÀÀn siellÀ informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.

Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijÀÀ, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.

Osaston pÀivÀmaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedÀ. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltÀ niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.

SosiaalityöntekijÀ ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvÀt osaston ilmoitustaululta.

Potilaan on kuitenkin itse pidettÀvÀ huolta nÀistÀkin asioistaan.

Ei ole. LÀÀke laitetaan pakolla jos kieltĂ€ydyt. 

Vierailija
406/672 |
27.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista muista lÀÀkkeistÀ kuin Tervetuloa-piikistÀ on oikeus kieltÀytyÀ. Ei sitÀ tietenkÀÀn siellÀ informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.

Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijÀÀ, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.

Osaston pÀivÀmaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedÀ. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltÀ niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.

SosiaalityöntekijÀ ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvÀt osaston ilmoitustaululta.

Potilaan on kuitenkin itse pidettÀvÀ huolta nÀistÀkin asioistaan.

Ei ole. LÀÀke laitetaan pakolla jos kieltĂ€ydyt. 

Toi voi tavata sosiaalityöntekijÀn on vale xD Mun aikana oli kyllÀ paperilla sellanen mut ei ikinÀ oikeesti töissÀ. Tai tais se kerran jopa olla

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
407/672 |
27.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija
408/672 |
27.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ole ikinÀ saanut vain olla pakkohoidossa, niin minulla ei ole vastausta. Esim. kuin ensimmÀisen kerran jouduin pakkohoitoon niin pakkohoitoni osastolla oli paljon apinoita.

Esim. Kun saavuin lÀÀkĂ€rin vastaanotolta suljettujen ovien sisĂ€lle ensimmĂ€isen kerran niin minulle huusi sopivalla ÀÀnellĂ€ yksi potilas heti nyt ensimmĂ€isenĂ€ ettĂ€ olen gangsteri, hĂ€n avasi suun sillĂ€ tavoin ettĂ€ sen voi luokita huutamiseksi. 

TÀmÀ kertoo jo paljon hoidostani mitÀ olen saanut kokea nyt reippaita muutamia vuosia. Jotkut hoitajat ja lÀÀkÀrit, sekÀ psykologi oli tuominnut minut tÀysin psykopaattiseksi skitsofreenikoksi tÀydellÀ mitalla

Jos tÀmÀ kommentti ei saa nÀkyÀ lopullisesti niin se vain todistaa sen kuinka nihilistejÀ olette poliitisessa systeemissÀ nihilistisellÀ tavalla.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
409/672 |
27.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: En ymmÀrrÀ miksei sinne saisi woltattua mitÀÀn. Hoitajat ilmoittaa vaikka jonkun tilauspÀivÀn kerran viikossa, potilaat nÀyttÀÀ etukÀteen mitÀ on tulossa ja mistÀ ja tavaroiden saapuessa hoitajat kÀy ne lÀpi ja varmistaa ettei seassa ole mitÀÀn vahingollista. Tuollahan eletÀÀn aivan umpiossa.

Voi woltata ainakin siellÀ missÀ olen ollut, nÀin lÀhettejÀ useamman kerran kun olin siellÀ.

Vierailija
410/672 |
27.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Se olisi kiva jos kaikki saisivat vastauksen tehtyÀ pakkohoitokokemuksista sen koettua ja oltua pakkohoitoa eikÀ luulohoitoa potilaasta

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
411/672 |
27.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Psykoosini on tullut minuun kohdistuvaan vainoamiseen eikÀ siihen ettÀ minÀ vainoan, vainoaja on jÀttÀnyt minulle traumoja lapsuudestani

YstÀvÀllisin terveisin ei gangsteri

Vierailija
412/672 |
27.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Voiko potilaat panna siellÀ keskenÀÀn?

Helposti jos mieli tekee.

 

Onko siellÀ kanttiini tms mistÀ voi ostaa kortsuja?

Limua ja sipsejĂ€ yms saa kanttiinista mut kortsuja siellĂ€ ei todellakaan ole :D LĂ€hikauppaan saa toki mennĂ€ sitkun oikeudet... Mut sitĂ€ ennen, ihan paljaalla meet jos haluut. 

Muuten hyvÀ mutta tuo kanttiini. SitÀ ei ole.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
413/672 |
28.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MikÀ on se vÀite ettÀ katsotaan ruumiinaukot (emÀtin, suu ja suoli) kun tulee osastolle?

Vierailija
414/672 |
01.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: En ymmÀrrÀ miksei sinne saisi woltattua mitÀÀn. Hoitajat ilmoittaa vaikka jonkun tilauspÀivÀn kerran viikossa, potilaat nÀyttÀÀ etukÀteen mitÀ on tulossa ja mistÀ ja tavaroiden saapuessa hoitajat kÀy ne lÀpi ja varmistaa ettei seassa ole mitÀÀn vahingollista. Tuollahan eletÀÀn aivan umpiossa.

Voi woltata ainakin siellÀ missÀ olen ollut, nÀin lÀhettejÀ useamman kerran kun olin siellÀ.

Varmasti joka paikassa eri kÀytönnöt. Voi olla osastoillakin eroa. TiedÀn ettÀ saman talon eri osastoilla oli ihan eri kÀytÀnnöt, toiseen sai. Toiseen ei

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
415/672 |
01.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Voiko potilaat panna siellÀ keskenÀÀn?

Helposti jos mieli tekee.

 

Onko siellÀ kanttiini tms mistÀ voi ostaa kortsuja?

Limua ja sipsejĂ€ yms saa kanttiinista mut kortsuja siellĂ€ ei todellakaan ole :D LĂ€hikauppaan saa toki mennĂ€ sitkun oikeudet... Mut sitĂ€ ennen, ihan paljaalla meet jos haluut. 

Muuten hyvÀ mutta tuo kanttiini. SitÀ ei ole.

Noh, joissain on. Ja joissain ei. Eli joo, osassa paikassa vielÀ huonommin saa kortsuja edes teoriassa :D

Vierailija
416/672 |
02.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuli mieleen Mariskan Murha-kappaleesta sanat liittyen kohteluun

toivon et varastetulle

Tavaralle sÀ löytisit hyvÀÀkin kÀyttöÀ

En voi nostaa syytettÀ, ei mulla oo nÀyttöö

 

Varastettu niin paljon, tapettu, tuhottu elÀmÀÀ

Vierailija
417/672 |
02.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuljen muiden asioiden vuoksi sairaalan lĂ€pi ja halveksunta tulee kun katsoo hoitajia ja lÀÀkĂ€reitĂ€, ei voi mitÀÀn kun omat kokemukset tulee mieleen 

Vierailija
418/672 |
02.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Psykoosisairaan leima on siitĂ€ ikĂ€vĂ€, ettĂ€ samassa hetkessĂ€ ihmisoikeutesi loppuu siihen paikkaan, ainakin nĂ€ille jotka valtaa kĂ€yttĂ€vĂ€t 

Vierailija
419/672 |
02.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosisairaan leima on siitĂ€ ikĂ€vĂ€, ettĂ€ samassa hetkessĂ€ ihmisoikeutesi loppuu siihen paikkaan, ainakin nĂ€ille jotka valtaa kĂ€yttĂ€vĂ€t 

Ei myöskÀÀn tunnu kauhean reilulta ettÀ riippumatta omista tekemisistÀsi kohdellaan aivan murhaajana koska joku skitsofreenikko jossain puukotti jonkun. Monesta jutusta saisi ns.normaali ihminen nostettua kunnianloukkaussyytteen.

Vierailija
420/672 |
02.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoosisairaan leima on siitĂ€ ikĂ€vĂ€, ettĂ€ samassa hetkessĂ€ ihmisoikeutesi loppuu siihen paikkaan, ainakin nĂ€ille jotka valtaa kĂ€yttĂ€vĂ€t 

Ei myöskÀÀn tunnu kauhean reilulta ettÀ riippumatta omista tekemisistÀsi kohdellaan aivan murhaajana koska joku skitsofreenikko jossain puukotti jonkun. Monesta jutusta saisi ns.normaali ihminen nostettua kunnianloukkaussyytteen.

 

 

KetÀÀn muuta kuin mielisairaaksi leimattua ei voi kohdella niin, ettĂ€ kohtelijan oma_kuvitelma/mielikuvitus/LUULO  oikeuttaa ihan mihin vaan tĂ€tĂ€ ihmistĂ€ kohtaan, vaan nĂ€in se tuolla nĂ€kyy menevĂ€n