Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa đ
Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.
Kommentit (672)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: EhtiköhÀn nainen rassauttaa mirriÀÀn siellÀ?
YmmÀrrÀtkö ettÀ suljetulla ollaan sekaisin eikÀ silloin tee mieli seksiÀ. Kuka ees haluaa hullun kanssa seksiÀ? Ja kyllÀ siellÀ huomaisi jos viipyisi jonkun huoneessa pitkÀÀn. On myös kielto ettÀ toisten huoneisiin ei saa mennÀ. Joku sekopÀÀ yritti tulla mun huoneeseen, niin kyllÀ oli hoitajat heti valppaana. Ei siellÀ ole mitÀÀn rauhallista paikkaa seksille. Vessa ehkÀ yöllÀ kun muut nukkuu. JÀÀ helposti kiinni. Yöksi annetaan vÀsyttÀvÀÀ lÀÀkettÀ ettÀ koko osasto nukkuu. Toisaalta jos ois hereillÀ eikÀ hoitajat paikalla niin voisi aulassa harrastella. SiellÀ missÀ olin ei nÀkynyt hoitajia yöllÀ missÀÀn, ei edes kansliassa. Aikapelottavaa toisaalta. Joku vois tappaakin jonkun siellÀ yön pimeinÀ tunteina kun kaikki potilashuoneiden ovet ovat auki.
Ei se mikÀÀn lintukoto ole, kuvauksesi vastaa enemmÀn masennuksen kaltaista haluttomuutta.
Sekaisin olo tarkoittaa sekaisin oloa. Silloin sÀ et tajua mitÀ seksi on tai onko se sopivaa. SÀ harrastat sitÀ jos sulle tulee ajatus ja sillÀ selvÀ. LÀÀkkeet tekevÀt olon sekaisemmaksi etkÀ ymmÀrrÀ normaaleja rajoja.
KyllĂ€ palstan naiset tietÀÀ! Huomatkaa jo 21 sivua đ€Łđ
Vierailija kirjoitti:
Noista muista lÀÀkkeistÀ kuin Tervetuloa-piikistÀ on oikeus kieltÀytyÀ. Ei sitÀ tietenkÀÀn siellÀ informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.
Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijÀÀ, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.
Osaston pÀivÀmaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedÀ. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltÀ niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.
SosiaalityöntekijÀ ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvÀt osaston ilmoitustaululta.
Potilaan on kuitenkin itse pidettÀvÀ huolta nÀistÀkin asioistaan.
Ei ole. LÀÀke laitetaan pakolla jos kieltÀydyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista muista lÀÀkkeistÀ kuin Tervetuloa-piikistÀ on oikeus kieltÀytyÀ. Ei sitÀ tietenkÀÀn siellÀ informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.
Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijÀÀ, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.
Osaston pÀivÀmaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedÀ. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltÀ niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.
SosiaalityöntekijÀ ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvÀt osaston ilmoitustaululta.
Potilaan on kuitenkin itse pidettÀvÀ huolta nÀistÀkin asioistaan.
Ei ole. LÀÀke laitetaan pakolla jos kieltÀydyt.
Toi voi tavata sosiaalityöntekijÀn on vale xD Mun aikana oli kyllÀ paperilla sellanen mut ei ikinÀ oikeesti töissÀ. Tai tais se kerran jopa olla
En ole ikinÀ saanut vain olla pakkohoidossa, niin minulla ei ole vastausta. Esim. kuin ensimmÀisen kerran jouduin pakkohoitoon niin pakkohoitoni osastolla oli paljon apinoita.
Esim. Kun saavuin lÀÀkÀrin vastaanotolta suljettujen ovien sisÀlle ensimmÀisen kerran niin minulle huusi sopivalla ÀÀnellÀ yksi potilas heti nyt ensimmÀisenÀ ettÀ olen gangsteri, hÀn avasi suun sillÀ tavoin ettÀ sen voi luokita huutamiseksi.
TÀmÀ kertoo jo paljon hoidostani mitÀ olen saanut kokea nyt reippaita muutamia vuosia. Jotkut hoitajat ja lÀÀkÀrit, sekÀ psykologi oli tuominnut minut tÀysin psykopaattiseksi skitsofreenikoksi tÀydellÀ mitalla
Jos tÀmÀ kommentti ei saa nÀkyÀ lopullisesti niin se vain todistaa sen kuinka nihilistejÀ olette poliitisessa systeemissÀ nihilistisellÀ tavalla.
Vierailija kirjoitti: En ymmÀrrÀ miksei sinne saisi woltattua mitÀÀn. Hoitajat ilmoittaa vaikka jonkun tilauspÀivÀn kerran viikossa, potilaat nÀyttÀÀ etukÀteen mitÀ on tulossa ja mistÀ ja tavaroiden saapuessa hoitajat kÀy ne lÀpi ja varmistaa ettei seassa ole mitÀÀn vahingollista. Tuollahan eletÀÀn aivan umpiossa.
Voi woltata ainakin siellÀ missÀ olen ollut, nÀin lÀhettejÀ useamman kerran kun olin siellÀ.
Se olisi kiva jos kaikki saisivat vastauksen tehtyÀ pakkohoitokokemuksista sen koettua ja oltua pakkohoitoa eikÀ luulohoitoa potilaasta
Psykoosini on tullut minuun kohdistuvaan vainoamiseen eikÀ siihen ettÀ minÀ vainoan, vainoaja on jÀttÀnyt minulle traumoja lapsuudestani
YstÀvÀllisin terveisin ei gangsteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Voiko potilaat panna siellÀ keskenÀÀn?
Helposti jos mieli tekee.
Onko siellÀ kanttiini tms mistÀ voi ostaa kortsuja?
Limua ja sipsejÀ yms saa kanttiinista mut kortsuja siellÀ ei todellakaan ole :D LÀhikauppaan saa toki mennÀ sitkun oikeudet... Mut sitÀ ennen, ihan paljaalla meet jos haluut.
Muuten hyvÀ mutta tuo kanttiini. SitÀ ei ole.
MikÀ on se vÀite ettÀ katsotaan ruumiinaukot (emÀtin, suu ja suoli) kun tulee osastolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: En ymmÀrrÀ miksei sinne saisi woltattua mitÀÀn. Hoitajat ilmoittaa vaikka jonkun tilauspÀivÀn kerran viikossa, potilaat nÀyttÀÀ etukÀteen mitÀ on tulossa ja mistÀ ja tavaroiden saapuessa hoitajat kÀy ne lÀpi ja varmistaa ettei seassa ole mitÀÀn vahingollista. Tuollahan eletÀÀn aivan umpiossa.
Voi woltata ainakin siellÀ missÀ olen ollut, nÀin lÀhettejÀ useamman kerran kun olin siellÀ.
Varmasti joka paikassa eri kÀytönnöt. Voi olla osastoillakin eroa. TiedÀn ettÀ saman talon eri osastoilla oli ihan eri kÀytÀnnöt, toiseen sai. Toiseen ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Voiko potilaat panna siellÀ keskenÀÀn?
Helposti jos mieli tekee.
Onko siellÀ kanttiini tms mistÀ voi ostaa kortsuja?
Limua ja sipsejÀ yms saa kanttiinista mut kortsuja siellÀ ei todellakaan ole :D LÀhikauppaan saa toki mennÀ sitkun oikeudet... Mut sitÀ ennen, ihan paljaalla meet jos haluut.
Muuten hyvÀ mutta tuo kanttiini. SitÀ ei ole.
Noh, joissain on. Ja joissain ei. Eli joo, osassa paikassa vielÀ huonommin saa kortsuja edes teoriassa :D
Tuli mieleen Mariskan Murha-kappaleesta sanat liittyen kohteluun
toivon et varastetulle
Tavaralle sÀ löytisit hyvÀÀkin kÀyttöÀ
En voi nostaa syytettÀ, ei mulla oo nÀyttöö
Varastettu niin paljon, tapettu, tuhottu elÀmÀÀ
Kuljen muiden asioiden vuoksi sairaalan lÀpi ja halveksunta tulee kun katsoo hoitajia ja lÀÀkÀreitÀ, ei voi mitÀÀn kun omat kokemukset tulee mieleen
Psykoosisairaan leima on siitÀ ikÀvÀ, ettÀ samassa hetkessÀ ihmisoikeutesi loppuu siihen paikkaan, ainakin nÀille jotka valtaa kÀyttÀvÀt
Vierailija kirjoitti:
Psykoosisairaan leima on siitÀ ikÀvÀ, ettÀ samassa hetkessÀ ihmisoikeutesi loppuu siihen paikkaan, ainakin nÀille jotka valtaa kÀyttÀvÀt
Ei myöskÀÀn tunnu kauhean reilulta ettÀ riippumatta omista tekemisistÀsi kohdellaan aivan murhaajana koska joku skitsofreenikko jossain puukotti jonkun. Monesta jutusta saisi ns.normaali ihminen nostettua kunnianloukkaussyytteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoosisairaan leima on siitÀ ikÀvÀ, ettÀ samassa hetkessÀ ihmisoikeutesi loppuu siihen paikkaan, ainakin nÀille jotka valtaa kÀyttÀvÀt
Ei myöskÀÀn tunnu kauhean reilulta ettÀ riippumatta omista tekemisistÀsi kohdellaan aivan murhaajana koska joku skitsofreenikko jossain puukotti jonkun. Monesta jutusta saisi ns.normaali ihminen nostettua kunnianloukkaussyytteen.
KetÀÀn muuta kuin mielisairaaksi leimattua ei voi kohdella niin, ettÀ kohtelijan oma_kuvitelma/mielikuvitus/LUULO oikeuttaa ihan mihin vaan tÀtÀ ihmistÀ kohtaan, vaan nÀin se tuolla nÀkyy menevÀn
Ja se ettÀ jos sinut on leimattu psykoottiseksi, sinulla ei saa olla omaa uskoa. Esim. itse koin kokemukset hengellisinÀ kokemuksina. TÀmÀ oli heille "sairaudentunnottomuutta" josta rankaistiin piikittÀmÀllÀ antipsykoottia suuri mÀÀrÀ vÀkisin. Uskoani tuo ei muuttanut mitenkÀÀn.