Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sinua on haukuttu elitistiksi - hupaisin esimerkkisi

Vierailija
11.09.2025 |

Tuli vaan tänään mieleen kun tuli juttua vanhan työkaverin kanssa ja hänelle selvisi, että olen tänään lukenut Kauppalehteä. Pahastui siis tästä tiedosta selvästi. En siis tilaa lehteä, eikä minulla ole tunnuksia esim. nettilehteen. Kiinnosti vain vilkaista, että miten euribor- korot tulee mahdollisesti kehittymään. 

Onko muilla vastaavia kokemuksia, jotka pikemminkin naurattavat? 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö töissä eväänä eineksiä. (Syön kotiruokaa)

Itse taas syön töissä käydessäni vain eineksiä. Syön muutoin 95% kotiruokaa, joten ihan vaihtelun vuoksi. 

Vierailija
22/32 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö töissä eväänä eineksiä. (Syön kotiruokaa)

Itse taas syön töissä käydessäni vain eineksiä. Syön muutoin 95% kotiruokaa, joten ihan vaihtelun vuoksi. 

Ja jos oikein haluas ökyillä niin menee lounaalla syömään ulos, esimerkiksi ABC:le tai Rossoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että toinen vanhemmistani asuu Ahvenanmaalla ja itsekin asuin siellä lapsena.

Vierailija
24/32 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska isäni osti minulle osakkeen Italiasta ja maksoi vuoden taideopinnot siellä, kun halusin vähän taukoa työelämästä.

Vierailija
25/32 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojen vieminen rokotettavaksi oli kuulemma hienostelua. Anteeks nyt vaan, etten halua tautiriskiä talooni.

Vierailija
26/32 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuiko se ap sinua elitistiseksi, vai vaan pahastui ja vedit sitten itse johtopäätöksen, että hän pitää sinua sellaisena?

Ei minua ole koskaan haukuttu sillä nimellä. Mutta leipälautasen, tassin ja kertakäyttölautasliinojen käyttäminen tuntuu herättävä outoa kiivautta ja paheksuntaa joissakin. 🤔

Vierailija
27/32 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on pari ruåtsalaisia suvussa, vaikuttaa olevan jotain snobbailua tai erikoista, vaikka samoista syistähän noi naimisiin on menneet kuin muutkin.

Vierailija
28/32 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävääni joitain kertoja kuulin kutsuttavan kermapylkyksi koska hän kävi Steiner-koulua ja viulutunneilla. 

😂 Minun poika oli aikanaan Steinerkoulussa vain siksi, koska hän ei pysynyt paikallaan ja Steinerkoulussa oli vapaampi meininki.

Vierailija
29/32 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiri alkoi jupisemaan että "ootko voittanu lotossa/paljonko otit santanderilta velkaa, loppuiäksikö, moottoripyöräilyhän on SIKAkallista?" kun ostin moottoripyörän.

Pyörä  (26v vanha) maksoi 1300€ ja vakuutus siihen 20€/kk...

Vierailija
30/32 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pitkä ketju jostain sellaisesta, että millä lailla ihmiset ovat kehuskelleet teille. Ne kaikki esimerkit, mitä ketjun kommentoijat ovat pitäneet kehuskeluna, ovat täysin normaaleita asioita! Ihan käsittämätöntä, että joku kokee tavalliset puheet lesoiluna.

Vierailija
31/32 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukkuiko se ap sinua elitistiseksi, vai vaan pahastui ja vedit sitten itse johtopäätöksen, että hän pitää sinua sellaisena?

Ei minua ole koskaan haukuttu sillä nimellä. Mutta leipälautasen, tassin ja kertakäyttölautasliinojen käyttäminen tuntuu herättävä outoa kiivautta ja paheksuntaa joissakin. 🤔

Sitä tarkoitin tuolla pahastui selvästi, että hän ei sanonut tuota vitsillä tai huumorilla, kuten joku olisi voinut. "Ai, sustakin tullut tollanen elitisti". Totesin vähän häkeltyneenä, että ihan asuntolainan takia nuo korot kiinnostaa, mutta tympeä ilme hänelle kasvoille jäi. Tästä oletin, että ihan vakavissaan oli. 

Mukava huomata, että muillakin on vastaavia kokemuksia, erityisesti tuo hunaja teessä ja tofun syöminen samoin kuin asialliset s-postit nauratti :D

-AP

Vierailija
32/32 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi pientä rotukoiraa, joita joku sitten kutsui "hienostokoiriksi" ;)

Enpä ole tullut moista ajatelleeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan