Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

- TOUKO tiistai :) -

10.04.2007 |

Pinoa..

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nopeasti naputtelen kun Emilia kyseli sukkahousuista. Käytettiin paljon tytöllä sukkahousuja, ja käytetään vieläkin. Paremmin ne miun mielestä kestää jalassa kuni puoli potkarit. Täällä keskellä ei mitään ongelmana vaan oli löytää ihan pieniä sukkiksia. Kaiken maailman marketeissä on vasta jostain 60 cm ylös päin. No, mutta ilmoittaudun sukkahousujen kannattajiin :) Tosin ne mekot sitten ovat kyllä epäkäytännöllisiä vaikkakin vallan suloisia...

T: Moskuliini

Vierailija
42/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 munaa

4,5dl sokeria

2 rkl kaakaojauhoja

4,5dl vehnäjauhoja

3tl leivinjauhoja

200g margariiniä

2dl vettä

vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi

sulata margariini ja lisää vesi,kiehauta.

sekoita kuivataineet keskenään.

lisää vaahton vuorotellen rasvaa ja jauhoseosta.

laita uuniin 200`C JA paista n.25-30min.

tee paiston aikana kuorrutus!!

PÄÄLLE!!

400g tomusokeria

2rkl kaakaojauhetta

2tl vaniljasokeria

120g margariiniä

6rkl vahvaa kahvia

sekoita kuivat aineeet keskenään.

sulata margariini ja laita kahvi sen sekaan.

kun pohja on otettu uunista sekoita vasta sen jälkeen kuorrutuksen kuivat aineet ja rasva-kahvi seos keskenään. voimakkaasti sekoittaen. lisää kuorrutus heti pohjaan,niin se tarttuu paremmin.laita nompparellejä kuorrutuksen päälle,nekin heti että ottavat kiinni.

Päällisen ohje on tuplana,jos ei halua tehdä kovin makeaa niin sit voi puolittaa,mut mielestäni tuo ei ole imelää,mut taas äiti mielestä tuo on jo imelää. pohjasta jos jättää kaakaojauhon pois saa vaalean pohjan.

**Tämä on ihanan paksu ja pehmeä, sekä makea, en ole ikinä!!! saanut tätä mokattua**

taas OP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin tuossa luettua viiden päivän pinot, kun oltiin Keski-Suomessa pääsiäisen vietossa ja vasta eilen iltapäivällä kotiuduttiin. Oli kyllä mukava reissu, oltiin siis miehen isovanhempien luona, vaikkakin tuo nukkuminen vieraassa paikassa tälläsellä mahalla oli melko rankkaa. Kyllä sitten viime yönä nukuttikin omassa sängyssä hyvin.

Täällä on kyllä pääsiäisen aikaan oltu ahkerasti jo melkein toukovauvoja saamassa. Miekin haluun jo!!!

( . ) Tänään oli sitten viimenen neuvolalääkäri, vähän jännitti mennä tuonne kun viimeeksi terkarilla, oli puhe että laitetaan tuolta sitten lähete äippäpolille jos masukki ei ole kääntynyt. Hyviä uutisia kuitenkin olikin että siellähän se köllötteli ihan oikeinpäin. :) Teki varmaan pääsiäisen jalkapalloilut sitten tehtävänsä, kun miehen kanssa huomattiin että koko maha on ihan erinäkönen. Kohdun suu oli lyhentyny 1,5 senttiin ja oli pehmeä, mut ihan kiinni vielä kuitenkin.

Tässä sit muita tietoja

paino +700 g :P

paineet 131/81

pissa puhdas

hb 108

sf-mitta 33

sykkeet 140

Supistuksia tulee melko tasaseen tahtiin, eivät onneksi oo mitään kipeitä. Ja vaavin pää painaa tuonne alas kyllä ihan kiitettävästi, eilen illalla tuntu ihan kun lantio antaa periksi kun muljuaa tuolla.

Alettiin eilen miehen kanssa suunnitella kasvihuoneen rakentamista, olis sitten miullakin kesäksi hommia. Samoin pitäis muutama puu kaadella pihasta ja laitella vähän jotain pengerryksiä tuonne takapihalle. On kiva kun lumet sulaa ni pääsee puuhailemaan ulos, tullut ihan kiitettävästi täällä sisällä majailtuakin. Onkos täällä muita viherpeukaloita joiden sormet syyhyää multaan heti kun lumet alkaa sulaa?

On ollu taas kamalasti puhetta kaikesta, että vaikka lukee kaikki pinot niin mieleen jää just kaks viimestä viestiä. Kantoliinoista ainakin oli puhetta, miekin ostin kaverilta sellasen, mutta nyt on lainassa toisella ystävällä niin en oo vielä päässy testailemaan. Aattelin että voisi olla kyllä kätsy väline. Vaunut meillä on ollu jo monta kuukautta tuolla odottamassa, sellaset Brio Novat hankin. Niissä oli mukana kova koppa ja nyt sain kaverilta sellasen pehmeenkin. En kyllä tiiä että tarvinko sitä mut onpahan sit ainakin tuolla jos sattuu tarviimaan. Ainut oikeestaan mikä puuttuu on turvakaukalo, pitäs varmaan joku päivä käydä niitä ihmettelemässä.

Mitäs vielä oli mielessä... Ainiin, tuosta piti kysyä että onkos teitä ihan ohjeistettu neuvolassa laskemaan noita liikkeitä, kun mie en oo moisesta kuullu koskaan? Tosin täällä kyllä melko suurpiirteistä on tuo homma muutenkin, että ei mikään ihmekkään jos en oo siitä kuullu.

Tsemppiä että muidenkin perätilaiset vielä kuitenkin kääntyisivät, ja myöskin niille jotka jo synnyttämään meinaavat lähtee. Ja tietysti kaikille muillekin. :)

AngelEyes 35+5

Vierailija
44/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuheli, kiitos selvennyksistä. Tietysti se on saksa, huh huh tätä päätä :) Kiitos. Joo pankin maksut noista tilisuorituksista on hyvin mielessä, kun olen aiemmin ollut pankissa töissä. Ei kyllä aina uskois ;) Mutta ajattelin Visalla maksaa. Yleensä siinä on pienemmät kulut. En ole vaan ikinä itse maksanut tolla Verified by Visalla, joten pitää muistella mikä juttu se olikaan :)

Tiitiäinen, meillä on vuoden 2002 Brio Kombit. Mä olen ihan rakastunut niihin. Tykkään kovasta kopasta paljon ja se on varmasti tällekin vauvalle ihan passeli. Muutenkin musta noi on olleet tosi ryhdikkäät ja tukevat vaunut. Ne odottelee tuolla jo pestyinä kyytiläistä :) Mullakaan ei ole kokemusta muista vaunuista omassa käytössä, mutta olen tietysti kavereilla nähnyt paljon eri vaunuja ja kyllä noi Kombit sen perusteella on olleet meille oikein sopivat.

Supukka, tervetuloa mukaan porukkaan.

( . ) Mulla on ihan ihme olo. Olen nukkunut koko päivän, koska olo on ihan sekava (varmaan valvomisesta). Maha on ihan ripulilla. Ajattelin jo, että pyydänkö anoppia hakemaan poitsun tarhasta, mutta sitten totesin, että pieni happihyppely voisi tehdä ihan hyvää. Katotaan saako tänään syötyä mitään. Luultavasti siinä syömisessä ei tule olemaan mitään ongelmaa ;) mutta sitten ruuat saattaa tulla suoraan läpi :(

Laru rv 32+6

Vierailija
45/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIITU: Se kesäpesä on sellainen verkkohötäkkä johon voi laittaa vauvan kesällä esim nurtsille tai parvekkeelle tms.. Siinä on käsittääkseni kangasta pohja, mutta muuten se on sellasen puolipallon muotoinen verkkokehä... Ei pääse ötökät ynnä muut vauvelia vaivaamaan.. Ajattelin että se olisi kiva, kun haaveilen mökille pääsystä kesällä ja siellä niitä hytyköitä on niin paljon..

Olipas hyvin selitetty:)

Kiitos ONNIPAPUNEN mokkapalaohjeesta.. vielä ehtii ennen kauppaan lähtöä.. ostan siis kaakaojauhetta..kaikkia muita taisikin löytyä! :D

Palaillaan!! Mirage 35+4

Vierailija
46/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas pino venyny.. :D Käytiin tossa päikkärien jälkeen pojun kanssa kaupassa ja meni taas matkoihin ja kaupassa kiertelyyn n.2h.

Huh.. Onpahan taas sekin urakka tehty muutamaks päiväks. :) (perjantaina taas..) Kiitos kaikille, jotka kerroitte brioistanne. Torstaina mennään miehen kanssa kattoo ja perjantaina ostetaan sitten. :) En malta odottaa!

Niin ja mullahan oli yhtenä plussana et miehel lyhyt viikko.. No on nyt sit kumminkin viikonloppunakin töissä (8h/pv) ja seuraavankin viikonlopun. Se siitä lyhyestä viikosta... ;) No mikäs tässä ollessa, kunhan tekemistä keksii.

Taidanpas mennä kattoo pojun kanssa pikkukakkosta. :)

Hyviä vointeja!

T:tiitiäinen, poika 2v3kk ja Oiva rv 33

Vierailija
47/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista laittaa korkealle pellille, tuosta tulee tosi kuohkea ja vie varmasti makean nälän :)

Taidampa vääntää itsekkin pellillisen... Nami :)

taas OP

ps. kantoliinoista joku kyseli, meillä on Caron trikoinen liina, ihana!! Sopivan napakka, ihana turkoosi sarvikuono painettu taskuun.

Eikä maksa niin paljoa kuin esim. Hug aBub vai mikä lie olikaan :)

Vierailija
48/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain tietää mitä alapäässä on tapahtunu kun on niin paljon supistellu. Kohdunkaula lyhentyny ei muuta. Kiinni ollaan vielä. Vauva kuulemma hyvän kokonen. Lääkäri sano, että voi ihan turvallisesti tulla jo jos on tullakseen. 2 1/2 viikkoa lähti aikamoinen köntsä limatulppaa, luulin, että siinä se nyt oli. Mutta ei, eilen ja tänään tais irrota loputkin. Aivan järkyttävän kokoisia köntsijä.

Lääkäri arvioi kun oon esikoisenkin saanu rv 38, että tämä tulis varmaankin samoihin aikoihin. Ainakaan ei loppuun asti tulis luultavammin menemään, kun on noita supistuksia ollu ja on saanu aikasekskin jotain. Ihan kiva ajatella, että ei olis enään kun pari viikkoa tätä kärvistelyä.

Oltiin tänään ostamassa uus auto,ei meinannu tulla kaupan teosta mitään kun vaavi vello mahassa aivan tajuttomasti ja samalla supisteli ihan kivasti. Täytyy varmaan pitää mukanaan jotain pyyhettä autossa ja istua sen päällä ettei vaan vedet tuu penkille. Muutenkin pelottaa, että jos ne menee kun oon jossain yksin tai miehen kanssa ostoksilla tms...

rv 36+1

Vierailija
49/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloiset terveiset kaikille, täällä menee ihan mukiinmenvästi! Vauvelin painoarvio 36+2 reilu 3 kg ja virkeä kaveri näyttäisi olevan.

Minä olen käynyt NKL:lla ( Hki) kosmetologilla kokovartalolymfassa jo kk-päivät kerran viikossa ja AIVAN MAHTAVA kun sieltä suurimmille turvotuksille avun sain. Eka kerran jälkeen putosi paino 2 kg!!! Tänään taas lääkärikontrollissa;

- paikat pehmeinä, sormelle auki ja kanavaa 2 cm

- napavirtaukset yhä edelleen hyvät, ei blokkeja!!!

- kaikin puolin kunnossa ?:

- vauveli aika matalalla, mutta ei vielä kiinnittyneenä, koska pää vielä palpoidessa " pomppasi" poes

- Klexanea jatketaan vielä seuraavaan 2 vko:n päässä olevaan kasvukontrolliin

Ystäväni oli samaa aikaa kontrollissa NKL:lla ja hän jäi käynnistykseen! Nyt odotellaan vain viestiä mitä sieltä syntyy!

Nuo turvotukset särkevät ikävästi niveliä, kylmä vesi tekee ihanaa aamuisin sormille!

+ olo taas ihana lymfan jälkeen

+ vauvelin vointi oli erinomainen

+ tontillakin tapahtuu, ensi vkolla ehkä anturat valetaan

+ kevät ja vauva ovat jo ihan oven takana

Aurinkoista mieltä kaikille ja jaksakaahan! Pian tässä poksahdellaan yksi kerrallaan!

Kevät-tähti ja pupunen 36+2

Vierailija
50/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan oltu, muttei vielä näkyvästi.

Itsellä laskettu aika 4.5, joten viimeisiä viedään täälläkin. Mitään tulon merkkejä ei ole vielä ollut paitsi, että nivusiin Nyytin pää painaa ihan kivasti :/ auts

Tänään oli neuvola lääkäri. kaikki oli kunnossa. Kohdunkaula oli lyhentynyt hieman, nyt 2cm ja oli pehmeä. Syke pauhas mukavaa vauhtia -> 150

Syke onkin pysynyt aikas korkealla koko ajan, joten tyttö toiveissa ollaan :) Meidän Esikoinen sais haluamansa pikkusiskon.

esikoinen tuli viikkoa etuajassa, joten saa nähdä kuinka tämän kanssa käy.

Meillä on siis reilu 4-vuotias poika ja kovasti odottaa leikkikaveria. :) Onkin joutunut toiveita hieman säröttää, ku luulee, että Nyytti on valmis pakkaus leikkikaveriksi :D. Kovasti on halukas kuitenkin auttamaan hoidossa :) ja pusuttelee vatsaa aika ajoin.

mutta ei täs nyt sen enempää.

MOIkka

Vierailija
51/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, kun jengi on taas palannut pääsiäisen jälkeen pelipaikoille!

Hyvin alkanut päivä jatkuu entistä parempana; mies lähti teatterille mutta soittikin äsken, että oli katsonut aikataulua väärin, ei heillä olekaan näytöstä tänään. Saimme siis ylimääräisen vapaaillan!

Ei tässä enää paljon heiluta. Kävimme päivällä kaupungilla ja ruokakaupassa meinasi tulla itku, kun niin vihloi alakerrasta ja lonkasta.

Saas nähdä, kuinka käy tuon jaloillaan olemisen kanssa, kun olemme ehdottomasti päättäneet mennä huomenna ennen synnytysvalmennusta käärmenäyttelyyn.

SUPUKKA tervetuloa porukkaan!

ALMIKSELLE piti kommentoida, että varsin erikoinen kommentti sillä äippäpolin hoitajalla. Mun mielestä on hiukan ajattelematonta kommentoida moisia, kun onhan se selviö, ettei työssäkäyvä ihminen voi jäädä kotiin kökkimään, jos siippa on kipeä! Pääasia kuitenkin, että miehelläsi ei ole mitään suurempaa hätää ja saatte pussailla kotona pari päivää!

NAPAPIIRI on aika jäätävän kokoinen: 116cm ja sen kyllä tuntee selässä. Täytyy toivoa, että katsovat kunnolla vauvan kokoa torstaina lääkärissä. Mulle kukaan ei ole sanonut mitään erityistä, vaikka vauva on todettu isoksi, todenneet vaan, että " tilava lantio, kyllä se mahtuu" .

Valitteliko joku TURVOTUSTA? Mulla auttoi ainakin hieronnan, runsaan veden juomisen ja lähes päivittäisen saunomisen yhdistelmä. Turvotuksen laskiessa luonnollisesti myös raajojen puutuminen helpotti.

Nyt menen laittamaan saunan päälle ja alan odotella ukkelia kotiin.

Hyvää vointia kaikille!

Jokohan ensi yönä tulee lähtöjä...

Jansku 35+3 taas

Vierailija
52/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, kun jengi on taas palannut pääsiäisen jälkeen pelipaikoille!

Hyvin alkanut päivä jatkuu entistä parempana; mies lähti teatterille mutta soittikin äsken, että oli katsonut aikataulua väärin, ei heillä olekaan näytöstä tänään. Saimme siis ylimääräisen vapaaillan!

Ei tässä enää paljon heiluta. Kävimme päivällä kaupungilla ja ruokakaupassa meinasi tulla itku, kun niin vihloi alakerrasta ja lonkasta.

Saas nähdä, kuinka käy tuon jaloillaan olemisen kanssa, kun olemme ehdottomasti päättäneet mennä huomenna ennen synnytysvalmennusta käärmenäyttelyyn.

SUPUKKA tervetuloa porukkaan!

ALMIKSELLE piti kommentoida, että varsin erikoinen kommentti sillä äippäpolin hoitajalla. Mun mielestä on hiukan ajattelematonta kommentoida moisia, kun onhan se selviö, ettei työssäkäyvä ihminen voi jäädä kotiin kökkimään, jos siippa on kipeä! Pääasia kuitenkin, että miehelläsi ei ole mitään suurempaa hätää ja saatte pussailla kotona pari päivää!

NAPAPIIRI on aika jäätävän kokoinen: 116cm ja sen kyllä tuntee selässä. Täytyy toivoa, että katsovat kunnolla vauvan kokoa torstaina lääkärissä. Mulle kukaan ei ole sanonut mitään erityistä, vaikka vauva on todettu isoksi, todenneet vaan, että " tilava lantio, kyllä se mahtuu" .

Valitteliko joku TURVOTUSTA? Mulla auttoi ainakin hieronnan, runsaan veden juomisen ja lähes päivittäisen saunomisen yhdistelmä. Turvotuksen laskiessa luonnollisesti myös raajojen puutuminen helpotti.

Nyt menen laittamaan saunan päälle ja alan odotella ukkelia kotiin.

Hyvää vointia kaikille!

Jokohan ensi yönä tulee lähtöjä...

Jansku 35+3 taas

53/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih :)

Tervetuloa joukkoon supukka ja nyytti! Mukaan mahtuu kyllä. :)

Äippä-03:lle piti tulla vastaamaan/kyselemään, kun noi sun oireet turvotuksineen, mustine pilkkuineen ja päänsärkyineen voi johtua myös raskausmyrkytyksestä... Koska sulla on seuraava neuvola? Kannattais kysyä mitä päänsärylle voi tehdä, jos se ei liity myrkytykseen. Panadolia voi ottaa 6 kpl/pvä, kun ottaa 2x500mg kerralla. Tai sitten kannattais pyytää lääkäriltä reseptiä suoraan 1g tabletteihin. Mulle ainakin sanoi yks lääkäri, ettei yks 500mg paljon auta, kannattaa ottaa heti kaks. Mulla tosin oli kyseessä nyrjähtänyt nilkka eikä päänsärky, mutta se lääkäri oli erikoistunut kivunhoitoon ja neurologiaan.

Sukkiksista on ollut puhetta myös. Mä käytin tytöllä vauvana puolipotkareita ja sukkia, mutta suunnilleen vuoden vanhana siirryttiin sukkiksiin. Pojilla on ollut vaan puolipotkarit tai kalsarit ja sukat.

Mutta pitää varmaan siirtyä pihalle, kun poika oli ajatellut polttaa lisää puita ja lisännyt omin luvin niitä hiillokseen. Tuuleekin vielä mukavasti, joten ei olis tarvinnut enää... Saa taas valvoa puoleen yöhön vahtimassa. Höh!

Äippä taas kerran

Vierailija
54/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin sairaalasta kotiin joku hetki sitten. Taidan hukkua pinoon mutta täällä olen taas. Vähän pelottaa miten sokereiden kanssa alkaa nyt mennä. Olen myös erittäin uupunut niin henkisesti kuin fyysisesti tuosta viikon keikasta. Vauva voi masussa hyvin.

Minusta tuntuu, että teidän kanssa meni nyt ohi muutama oleellinen juttu mutta jospa joku pistäisi tiivistelmän suurimmista tapahtumista. Kotona on kaikki mullin mallin ja aika paljon tekemistä ennen vauvan tuloa, kumpa jaksaisi puuhastaa. Palaan palstalle kenties huomenna sinänsä kun olen enemmän tajuissani.

Vierailija
55/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut aurinkoinen päivä ja ihana on ollut olla vaan kotona siivoilemassa ja laitella vauvalle kaikkea valmiiksi.

Lasten kanssa kyllä siivoaminen on sitä kun saa siivottua koppaan niin samaa tahtia tulee kopasta pois. (lelukoppia tarkoitan)

Ikkunat saatu pestyä ja lattiat vahattua.

Supistuksia ei ole tänään tullut kuin muutama hassu.

Toivotaan että pysyisi sinne kuukauden puolenvälin yli koska silloin se sektio on tiedossa.

Tänään viikkoja 36+5

möhömaha2006

Vierailija
56/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirage ja onnipapunen: Olipa hyvä, että Onnipapunen antoi sulle ton mokkapalan ohjeen. Päivällä en sitten päässyt enään koneelle, kun tossa pihalla olin pihatöitä tekemässä, kävin lenkillä koirien kanssa, kaupassa ja piitkät päkyt nyt illalla.:) Meinas nukuttaa kyllä makeesti. vielä pitäs koirat ulkoiluttaa, mut kauheen vetämätön olotila tällä hetkellä. Itsellä vähän erilainen toi ohje, mut uskon, että tuollakin tulee erinomaisen makuista jälkeä.:)

Kauhean kokoinen pino tullut. Ei siinä mitään, kiva yllätys oli kun paljon luettevaa.:)

Jäiköhän mulla mitään mieleen..hmm..

Vaunuistako joku kyseli. Taidetaan olla ainuat jotka on hankkinut noi Hartan Toplinet? Kokemusta noista ei ole, mitä nyt kotona kasannu ja kokeillu noita vipuja ja vehkeitä ja lääppinyt rattaat puhki, mut tosiaan mukavilta tuntuvat..;D

No mutta pidemmittä puheitta. Taidan mennä töllön äärelle ja jos sais vielä ittensä tonne ulkoilmaan koiruleitten kanssa.

Palaamisiin ja hyviä vointeja kaikille masuille!:)

T: Daim ja pömppis rv 35+1

Vierailija
57/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tekstiä :)

ensin tervetuloa uudet ja murmelille jaksuja myös kotiin!

Myyrä möyrii masussa, kummallista miten heti " virkisty" kun itse söin 2 näkkäriä. Ollu nää 2 päivää niin hiljaa että huoli meinas tulla jo.

Nyt uus huoli on se et ens keskiviikon ultra aika pitää muuttaa, lisää ressiä kun mikkelis muuttunu tuo äpoli systeemi ja mulla ei sitä uutta varaus numeroa =/ ton ajan sain vaivoin ku ei enää suoraan äpolilta aikaa varata.

Ainut kyyti/lapsenvahti ei pääse ja en voi muksun kaa junalla lähtee, pyöriä 2h kaupoil ja sit ottaa mukaan ultraan/tutkimuksiin. Eli peukkuja et saan ajan äidin etäpäivälle ja ajan niin et junal pääsen ettei hirveetä odottamista.

Mites teillä joilla useempi muksu, onko vanhemmalle tullu tutti-ikävä vauvan myötä?

Meidän esikoinen kun on nyt alkanu imee vauvan purulelua! Vaik piilotan sen ja vauvaakaan ole niin etsii sen vauvan tarvikkeista. Ei oo koko 3v ikänsä aikana syöny tuttia ja nyt jännittää jos tulee jotain.

Tuolla se neiti äsken sängys imi purulelua ja luki kirjaa =) olin unohtanu ne näkyville.. Hassu.

Meil muksu vauvana käyttäny puolipotkareita, potkareita ja sit isompana paksuja sukkiksia.. Sekä kietasupaitoja ja -bodyja.

Illanjatkoja

Vierailija
58/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supukka ja Nyytti tervetuloa vaan vielä loppumetreillä :)

Varasimpa sitten koiralle elukkalääkärin, raukka ei astu oikealle etuselle ollenkaan :( Tutkin sitten tassua ja yksi kynsi on koko pituudelta halki :( Elukkalekuri sanoi, että kynsi poistetaan kokonaan ja eläin rauhoitetaan toimenpiteen ajaksi. Voi toista :(

Jäi nyt noiden mokkapalojen leipominen huomiselle, onneksi pakkasessa on jätskiä :)

Nyt jätän teidät rauhaan...

Mä olen vaan niin koukussa tähän palstaan ;)

OP

Vierailija
59/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään neuvolassa hoitaja tunnusteli vauvan asentoa, ja löysikin pään kohdun alaosasta. Jatkoi sitten tunnustelua, ja löysi " pään" myös kohdun yläosasta. Ei sitten päässyt itsensä kanssa yhteisymmärrykseen siitä, kumpi pää oli " oikea" , joten kai meille sitten tulee kaksipäinen vauva :-)

Onneksi huomenna on äitipolilla käynti, eiköhän se vauvan asento ultralla selviä! Samalla katsovat onko istukka siirtynyt kohdunsuulta, ja jos ei vieläkään ole, aletaan varmaan suunnittelemaan sektioaikaa.

Vaunuista on ollut puhetta. Meillä tilattiin vuosikkaalle Saksasta Teutonian Mistralit pehmeällä kantokopalla, ja ihan loistavat ovat olleet. Menevät pieneen tilaan ja heittoaisa on ollut ihan huippu! Nyt taitavat kyllä jäädä pois käytöstä, kun ikäeroksi tulee vain 1v 3kk, ja tarvitaan tuplarattaat. Tilasin nekin jo Saksasta, pitäisi tulla ensi viikolla. Olen intoutunut tilaamaan vaunut saksalaisista nettikaupoista, hinnassa kun on ihan älyttömän iso ero. Esim. nuo Teutoniat olivat 499, kun vastaava paketti Suomessa olisi ollut noin 750 euroa.

Mama2006, mitkä tuplavaunut ostatte? Mulla on mielikuva, että olen tätä jo kysynyt aikaisemminkin, ja olet varmaan vastannutkin, mutta kun muisti on lyhyt mutta huono :-)

Kantoliina meillä on Hug-a-Bub, kehun sitäkin. Vuosikkaan kanssa sitä tuli käytettyä lähinnä lentokentillä ja koneissa, mutta luulen, että tulevan vauvelin kanssa käyttöä tulee enemmän, kun omille käsille on luultavasti käyttöä isomman paimentamisessa...

Hyviä yöunia kaikille!

Skyy 33+6

Vierailija
60/60 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Voitko suositella jotain nettikauppaa sieltä Saksasta? Mikä olisi ollut helppo ja hyvä. Eilen juuri kyselinkin onko kellään kokemusta, kun itse olisin kiinnostunut tilaamaan sitterin, mutta koska ei ole aiempaa kokemusta, niin kaipaisin suositteluja nettikaupasta. Tietysti valikoimakin vaikuttaa, koska olen kiinnostunut Chiccon sittereistä.

Miitu, kyselit nimistä. Siis meillä on vielä ihan vaiheessa. Tytölle olisi nimiä useampiakin, mutta pojalle ei yhtään sellaista josta molemmat varauksetta pitäisi. No, viimeksikin päätettiin siellä synnytyssalissa hätäkastetta varten, eikä ole tarvinnut katua :) Mutta kun on jo kahdelle pojalle nimet keksinyt, niin miten sitä taas keksii jonkun hyvän. Ja siis poikaahan se lääkäri silloin rakenneultrassa ennusti.

Kummi-asia on meillä yhtä vaiheessa, kun nimiasiakin. Yksi kummiehdokas meillä on, jolta ei kyllä ole vielä kysytty mitään. Toista ei ole vielä yhtään mielessä. Meillä on vähän ongelmana se, että miehen sukulaisista osa on eri uskontokuntaa. Tai kaikki ei ole tämän toisen uskotokunnan jäseniä, mutta ajatusmaailma on sen suuntainen, että he eivät hyväksy lapsikastetta.

Olen yrittänyt herätellä keskustelua näistä nimi ja kummiasioista täällä kotona, mutta kauheasti en saa vastakaikua. Lähinnä mies vastailee, että joku nimi olisi ihan ok ja joku taas ei. Yleensä ei ;) Kummeihin miehellä ei ole myöskään oikein mitään ehdotuksia.

Nyytille toivottelen tervetuloa!

AngelEyes, kyselit onko täällä viherpeukaloita. No, en nyt oikein tiedä voinko laskea itseni sellaiseksi. Tykkään kyllä suunnitella juttuja puutarhaan, mutta mies rassukka joutuu ne yleensä toteuttamaan :) Pidän itse vähän pienemmistä kokonaisuuksista esim. just toi kasvihuone on musta tosi kiva juttu olemassa. Kirjoittelinkin eilen, että pitkään eilen puuhailtiin kasvihuoneella ja tänään olen kyllä tuntenut sen jaloissani :) Nyt odottelen innolla, että pääsen laittamaan tomaatit sinne kasvamaan ja amppelimansikoita pojalle. Tänä vuonna siis laitan ihan tollasta pientä, jotta pojalla olisi jotain naposteltavaa, kun kuitenkin tässä pyöritään koko kesä. Viime vuonnakin oli juuri mansikoita ruukuissa ja tomaatteja ja lisäksi metsästettiin metsämansikoita pitkin pihaa. Lisäksi saatiin omia kesäkurpitsoja muutama ja jotain yrttejä. Kuivuus vaan meinasi viedä metsämansikat ennen kypsymistä. Kasvimaata en aio tänä vuonna laittaa, koska en halua liikaa projekteja vauvan takia. Aion ostaa tomaatit ja muut valmiina taimina tänä vuonna eli sieltä yli mistä aita on matalin :)

Laru rv 32+6