Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liuskatesti ja kuinka kävi

18.12.2007 |

Hei

Onko kenellekään tehty sellaista liuskatestiä joka otetaan alakautta ja sillä mitataan onko sikiökalvojen välistä tullut proteiinia, joka kuulemma tulee kun synnytys mahdollisesti lähenee tai on merkki ennenaikaisesta synnytyksestä?

Olin juuri Naistenklinikalla, koska alavatsassa tuntunut polttelevaa kipua joka myös heijastaa selkään ja siksi ottivat testin. Testi oli positiviinen.apua...Sain heti kortisonia ja huomenna toisen piikin.

Toivottavasti vauva ei vielä synny; nyt viikkoja 29+3 vasta. Kohdukaulaa oli 33mm kiinni, mutta pehmennyt.

Kyselenkin et jos jollekin on sama testi tehty, niin miten nopeasti synnytys alkoi tai onko vauva vielä pyysynyt sisällä?

Täällä tosiaan rukoilen vielä muutamasta lisäviikosta....Sairaalaan

ei tarvinut jäädä, mutta rauhallisesti on otettava.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia??

Vierailija
2/4 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko sitä " actum partus" (tai jotain sinne päin)-testiä?

Mulla kokemusta seuraavasta:

V. 2006 huhtikuussa rv24+? mulla oli painetta alamahalla ja limaista vuotoa (ei lapsivettä). Mulla otettiin siis tuo testi ja se oli positiivinen. Kohdunkaulaa oli vajaa 2cm ja auki sormelle (myös sisäsuu). Sairaalaan jäin pakkolepoon. Sitten kotiin pakkolepoon. Taas sairaalaan.....

Näin jatkui heinäkuulle asti kunnes sain luvan elää normaalia elämää. Testi otettiin pariinkin kertaan tuona aikana ja aina se oli positiivinen. Kuulemma ennustais synnytystä parin viikon sisällä?! Lääkärit sanoivatkin että elä ja ole sairaalan lähellä, vauva syntyy heti kun aivastan... Rv 36+? oli kohdunkaulaa vajaa 0,5cm ja auki n.3cm.

Sittenhän kävi niin että synnytys käynnistettiin yliaikaisena!

:)

Toivottavasti vauva pysyy vielä kyydissä!!!

OTA RAUHALLISESTI!!!!!!! Ja makaa niin paljon kuin vain voit, ja muista että istuminen on pahempi kuin seisominen!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Mä luulen et testi oli just toi. Mulle tosin sanottiin, että jos testi on negatiivinen, se ennakoi että synnytys ei käynnisty vielä 2-3 vkoon mut jos positiivinen, niin ei tietoa koska synnytys käynnistyy. Mutta tiedä tuosta.

Pitää tosiaan ottaa iisisti. Kiitos kovasti kun vastasit!

ps. miksi istuminen on pahempi kuin seisominen? Ajattelin just toiste päin;-)

Vierailija
4/4 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminen on pahempi siks kun istuma-asennossa kohtu ja vauvan pää painaa ja ärsyttää kohdunsuuta entisestään. Näin lääkärit mulle selittivät...

:) HeikkoPeikko