- TOUKO tiistai :) -
Kommentit (60)
Dodii.. nyt on sitten neuvolassa käyty! ei ollu kyllä mikään fiksu veto kävellä neuvolaan vaikkei sinne mikään pitkä matka olekaan.. niin hirveet supparit iski kotimatkalla että huh!
Vauva oli kääntyny rt:aan kuten arvelinkin ja niin hyvin oli laskeutunut että neuvolantäti sanoi ettei ihme jos niitä suppareita tulee.. ei kuulemma ihmettele jos mua ei enää kohta näy..
Arvioi painoksi 2700-2900g ja sanoi että on niin hyvän kokonen ettei haittaa vaikka syntyiski lähiakoina.. Syke 127
Pissassa oli vähän sokeria, mutta ei laittanu vielä sokerirasitustestiin vaan kattoo ens viikon lääkärikäynnillä jos vielä on ni sitten miettii uudestaan.
Sf 31 eli siinä keskikäyrän tuntumassa mennään.
Painoa oli tullu 600g/vko eli nyt on tullu reilu 9kg lisää..
RR 113/76
Olo on kyllä helpottunu ton suhteen että vauva varmistetusti raivotarjonnassa! nyt uskaltaa lähteä synnyttämäänki, kun ei tartte miettiä että onks se sittenki perätilassa :)
Huh.. nyt lähen lepäilemään josko noi supparit laantuis..
Sussu
sf oli lähtenyt laskuun nyt 31, kuten itsekkin ajattelin.
Häpyluu on tosi arka, kun mittasi tuota kohdunkorkeutta tuo kuulemma johtuu siitä, että vauva on tosi alhalla ( juu, olen huomannut itsekkin, kun kävely ei oikein suju )
hb 118 sama kuin viimeksi.
Verenpaineet oli hyvät, syke oli oikeaa paukutusta ++ :)
pisu puhdas ja se paras uutinen, painoa ei ollut tullut yhtään lisää!!!! Jee :)
yhteensä tullut n. 11-12 kiloa, en nyt muista tarkkaan lähtöä.
Pinomme tosiaan kuulostaa huhtikuisilta, kamalan monella jo voimakkaita suppareita!
Oikein kovasti voimia kaikille suppareiden kanssa painijoille!!!
Nyt lounaalle pojan kanssa ja sitten päikyille! Täällä ainakin uni maistuisi, vaikka kokoajan voisi nukkua...
Alamasu polttelu jatkuu, avautumistako, empä tiedä.. Syntyy kun syntyy :)
Parempaa vointia kaikille!!
OP, Käpy ( la:han 28 päivää ) ja " iivari" 1v7kk
Voi hyvänen aika millanen pinojen määrä oli tullut pääsiäisen Kivahan teidän kuulumisia on lukea. Tää on terapiaa, kun ajatukset omis vaivois, niin kattoo vaan tänne ja johan löytyy kohtalotovereita.
Kyllä sitä kohta joku synnyttää...pakko siis lukea noi pinot aina ettei vaan jää jonkun syntymä huomioimatta. Tuntuu niin hurjilta luvuilta noi ekojen viikot, sitä kun ite viä odottelee, että kumpa sinne joskus pääsis.
LARULLE: Se .de on saksan loppu. Me asutaan itävallas ja mies tilailee välillä netin kautta tavaroita saksanpuolelta (hlvempaa kuin kaupasta). Pitää vaan kattoa ottaako ne jotain ylimäärästä muihin maihin toimittamisesta ja sit oman pankin juttuja seurata eli me hävittiin kantoliinan kans se 10-15e, kun mies huusi ebaystä ja makso sen tililtään ja ton verran meni pankin kuluihin. Seuraavalla kerralla maksettiin mun suomen tililtä ja meni oikein eli euroopan alueella ei mitään ylimääräsiä kuluja. Kantoliinan hinnaksi tuli siis noiden ekstrakulujen kans jotain 40e. Suomessa pankissa neuvottiin, että ei saa kirjottaa mitään ylimäärästä eli jos jossain on TAI niin sit vaan yhteen (ei siis likaa tietoa), koska muuten kone yrittää ottaa toimitusmaksun, jota Eu alueella ei pitäs olla tai sen pitäs olla hyvin pieni noin 4e luokkaa, mutta kannattaa tarkistaa omasta pankista. Saitkohan nyt mitään tolkkua tuosta mun söpötyksestä. Muuten levottomat jalat on tääkin ja magnesiumia vetelen. Yleensä tauti vaivaa illalla ja hypin tää sit tasajalkaa.
MIRAGE: En tiä minkämallinen selkä sulla on, mutta jos omistat jumppapallon niin kannattaa kokeilla esim. sen päälläistumista ja lantion pyörittelyjä tai sit nojata palloon niin, että maha saa vapaasti roikkua. Jälkimmäinen auttaa mulla, kun maha kinnaa. Mulla selän kivut tulee usein myös liikkumattomuudesta eli pientä liikettä pitää saada esim. vain selkää köyristää-suoristaa, ylävartalon kiertoja ym. voi kokeilla. Lihakset ei enää tue rankaa ja lantiota, kun ovat löystyneet ja väsyvät helposti yhdessä asennossa. Tietysti kaikkea oman tuntemuksen mukaan.
PUUDELI +muut:Musta kans tuntuu, että tuskailen viä kuun lopussa mahan kans (LA 19.5). Oireina lähinnä mahan kovettumisia ja on nyt tullu muutama vihlasu. Oon vaan jo niin valmista kauraa tän raskauden kans ja haaveilen kropan normalisoitumisesta ja siitä autuudesta, kun ei enää tee pahaa, miltä se oikein tuntukaan? Niin varmasti menee yli.
Tsemppiä kaikille vaivojen kans selviytymiseen!
Keväisiä päiviä!
Huuheli 34+3
Uskomatonta, että aika on mennyt niin nopeasti siitä plussan teosta, että ekat jo valmistautuvat synnärille lähtöön! Ihanaa! Itellä la vasta toukokuun lopulle, joten itse saan vielä odotella... Voimia siis kaikille h-hetken lähestyessä jo näin etukäteen.
Pääsiäinen meni laivalla aaltojen keskellä oksennellessa. Kamalaa hommaa ison mahan kanssa pienessä vessassa =( Oltiin myös kylpylässä ja lapset tykkäsivät kovasti. Nyt on sitten kiva herkutella tuliaissuklailla ja kauhulla odotella ensi viikon neuvolan punnitusta...
Te, joilla paineet nousseet...minkälaisia arvoja ovat olleet? Itsellä viime neuvolassa kohonneet ja nyt kotona niitä seurailen. Ovat olleet 140/ 90-105 luokkaa. Lisänä kiva pieni turvotus... Samaa vaivaa ollut aikaisemmissakin raskauksissa, varsinkin ekassa.
Reemis! Yritin laittaa sulle meiliä, mutta osoite oli puutteellinen. Laitatko uudestaan? Meitä Lahtelaisia toukokuisia ei taida muita olla kuin Reemis, Sussu ja minä, vai kuinka? Kiinnostaisiko teitä jonkunmoinen tapaaminen vaikka vauvojen synnyttyä?
Kuinka moni on ostanut uudet vaunut tulevalle pienokaiselle? Mitkä valitsitte ja minkä väriset? me valitseinne Emmaljungan city crossit, city kopalla ja väriltään platina. Houkutteli kovasti soft pinkki väri, mutta otin varman päälle ja valitsin neutraalin värin... Onpahan sitten helpompi varmaan myydäkin tulevaisuudessa.
Sairaalakassia olitte jo pakkaileet... Mitä sinne pakkasitte/ pakkaatte? Itse en ole sitä vielä aloittanut enkä aikaisemmissa raskauksissa sitä koskaan " ehtinyt" tehdä, mutta nyt ajattelin sen tehdä tässä joku päivä.
Tyttölapsen vanhemmat... onko perinteiset sukkahousut käytännölliset vastasyntyneelle vauvalle? Saako niitä puettua jalkaan? Meillä siis ennestään poikia ja nyt tyttöä povattu ja mietin kannattaako mekkojen alle ostaa sukkahousuja vai puolipotkareita? Sukkikset varmaankin nätimpiä, mutta onko hankalia?
täällä myös ollut unettomia öitä. Yleensä herään vessaan neljän maissa ja poikkeuksetta siitä valvon tunnin verran. Lisäksi öisin vaivan on supistelut, selkäkipu ja hyvän asennon löytäminen. Ja oli joillakin tainut olla käsien puutumistakin, sitä löytyy myös multa.
Laitoin madanmammalle ja ennustajaellille äsken viestiä... saa nähdä milloin vastaa ja mitä. Kahden ultran mukaan on veikattu tyttöä ja lapsilukumäärä on tämän jälkeen täynnä.
Nyt kuopuksen kanssa syömään ja esikoista koulusta kotiin odottamaan.
Aurinkoista ja reipasta päivää kaikille!
Emilia 33+3
Heips kaikille!
Tässä uusi toukomamma joka on kyllä kovasti käynyt lukemassa pinoja joka päivä, mutta en ole saanut aikaiseksi vielä kirjoittaa mitään. Kovasti jännittää jo täällä muutamien puolesta, joko kohta ensimmäiset toukovauvat syntyy.
Jos nyt sitten ehtis jotain kirjoitella kun äitiyslomakin alkoi. Tai virallisesti se alkais vasta 18. päivä, mutta sain lääkärin määräyksestä jäädä kotiin. Ihan hyvä vaan, että sain jäädä. Tuntuu että tämä toinen raskaus on ollut paljon vaikeampi kuin ensimmäinen (esikoinen nyt 2v 7kk). On liitoskivut, sokereiden seuraamiset, streptokokkibakteerit, supparit, nukkumisesta ei oikein tule enää mitään kun lonkat puutuu kyljellä nukkumisesta ja koko ajan herää vaihtamaan kylkeä. Ym, ym valivali...
No jos nyt sais levätä kun esikko on päivähoidossa vielä. Päätettiin niin, että poika on siellä siihen saakka kun vauva syntyy.
Pääsiäinen oli yhtä tuskaa. Oikein harmitti kun oltais kerrankin oltu koko porukka vapaalla niin tämä mamma vaan makoili sohvalla/sängyssä kun oli niin huono olo. Sellaista menkkamaista kipuilua koko päivän kolmen päivän ajan. Ei mitään isompia kipupiikkejä mutta inhottava olo kuitenkin. Soittelin tänään neuvolaan siitä srteptokokkituloksesta ja jotain sieltä oli löytynyt. Saan nyt sitten lääkityksen siihen. Toivotaan että siinä olis syy näihin kipuiluihin. Eikös streptokokki aiheuta supistuksia??
Kunhan ei nyt vaan paikkoja kovasti avaisi vielä, oli torstaina lääkäri kun tarkisti paikat sormelle auki (1cm) ja kohdunkaulaa 1,5cm jäljellä. Ja kun näitä viikkoja on vasta meneillään 33+4 eli ei ihan sais syntyä vielä muutamaan viikkoon. La on 25.5. ja toivoisin että tässä nyt edes toukokuun puolelle mentäis. Esikoinen syntyi viikolla 37+3.
Näyttäis täällä olevan muitankin sokereiden kanssa kamppailevia. Itsellä on vielä pysynyt ruokavaliolla kurissa ja vauvakin näyttäis kasvavan " normaalikäyrillä" . Nyt en sitten tiedä kun tuli taas pääsiäisenä vähän mässyteltyä ja nyt on huono omatunto.
Kantoliinoista olen minäkin kovin kiinnostunut. Jo esikoisen aikana piti sellainen hommata mutta se sitten jäi. Nyt ajattelin ottaa asiakseni sen jo ajoissa, mutta tässä sitä taas ollaan. Sepäs siinä just on vaikeeta, kun niitä on niin monia ja mielipiteitä on samasta liinasta sekä positiivisia että negatiivisia. Eli kokemuksia vaan kehiin jos löytyy..
No siinä nyt sitten sitä omaa napaa. Nyt tarttis varmaan saada raahattua itsensä suihkuun että sais tämänkin päivän käyntiin...
-supukka- 33+4
Hirmusesti tekstii tullu ja jännät paikat ollu!
Sussulla ja mammuliinilla alkaa olla vauvantuoksu lähellä. <3 Oih!!
Onnipapusellakin oli ollu hurjan jännät paikat.. täällähän minäkin ramppasin vähän väliä (aina kun kerkesin).. :D Itku meinas tulla silmään kun luin mammuliinin tekstiä. :´)
Eipä jääny kovasti mitään mieleen... Joku kirjotteli että on jääny tää palstailu vähemmälle, kun on niin malttamaton..
Mulla vähän sama vika.. vauva ja synnytys pyörii päässä 24/7. Jotenkin ei oo saanu aikaseks kirjotettuu mitään.. :)
Pääsiäinen meni tossa sukuloidessa ja pääsiäismunia tuli syötyä.. öö.. 3.
(Poika kun ei voi oikeen tota suklaata syödä :( Reppana)
Neuvola oli tänään niin ku monella muullakin.. eli:
Vauva oli rt niin ku viimekskin! :)
Pissa puhdas.
Hemppaa ei edes katottu.
Paineet 122/66
Sf 30
Painoa tullu +455/vk yhteensä nyt tasan 10kg.
Hirvittää aina toi vaa´alle nousu kun ei kotona ole vaakaa. :D Ihan turhaan kylläkin!
Kantoliinoista oli ainakin juttua.. Me hommattiin käytettynä tuo hug a bub.. Ja ainakin on kätsynolonen. Saas nähdä. ;) Mieskin varmasti innostuu tuosta!
Vaunuista oli myös... Meiän piti hommaa Dorjan merkkiset vaunut, mutta meinataankin ostaa (tällä viikolla!! :D) Brio combit.
Kertokaahan kokemuksia te joilla nuo on, olis kiva kuulla.
Puistossa 2 äitiä ainakin kehu kovasti. :)
Noniin ja vielä plussat..
+ Tällä viikolla pääsee hiplaa uusia vaunuja ja testaa niitä esikoiselle.
+ Poika kävi nätisti unille (eilen ei nukkunu päikkäreitä ollenkaan :/ )
+ Miehellä 4pv: työviikko :D
+ Vauva ollu ahkera venyttelemään tänään!
Jaksuja kaikille suppareiden ja muidenkin vaivojen kanssa!!
t:tiitiäinen, poika 2v3kk ja Oiva rv 33
Tuntuu elo heti hieman paremmalta kun sai muutakin kun vettä! Sokeria :)
hokasinpa että mullahan alko äitiysloma! Hih, ihan kun sen ois nii väliä tälle 3v jatkuneelle kotona ololle :)
olen hieman hukassa kun en saa terkkaria kii, numero virheellinen! Tarkistanu olen, oikea pitäs olla.. Miten ny perun ajan ja saan uuden tilalle? Edes neuvolakortissa ei oo toimivaa numeroa.
Täällä muuttu nuo systeemit ja ilmeisesti myös numerot, ovat unohtaneet sit antaa uudet.
Hui kellä oli jo suut kovin auki ja lähtö myös lähellä? Tää on kyllä kun joulu! Odotusta ja jännitystä! :)
Tiitiäiselle Brio Kombeista. Meillä ostettiin esikoiselle vuonna 2004. Meillä on kovalla kantokopalla. Ihan tyytyväisiä ollaan oltu sen jälkeen kun ne kertaalleen vaihdettiin. Tai siis runko-osa vaihdettiin. Meillä ihan uuden uutukaiset vaunut viettivät oikealle vaikka kuinka yritti työntää suoraan. Ensin yritettiin korjata, mutta lopulta saatiin kokonaan uusi alosa vaihdettiin. Sen jälkeen ollaan oltu tyytyväisiä: kevyet työntää jopa talvella lumihangessa. Mutta eihän meillä kokemusta muista olekaan. :)
-supukka-
noista hoitopöydistä. Haluttais sellanen joku hoitotaso/pöytä jolla olis käyttöä myöhemminkin. Eli sellanen on hakusessa, jossa lipaston päälle sais hoitotason, jonka myöhemmin vois ottaa pois. Mistä sellasta alkais metsästää? Huonekaluliikkeissä on joitain, mutta maksaa niin pirusti. Enkä halua mitään valkoista lastenhuonekalustetta vaan jotain " tyylikkäämpää" . Pakkokos on olla vaativa maku... :)
-supukka-
Neuvolassa kävin pyörähtämässä ja eipä siellä kummempaa..
Painoa tullut 300g/vk, eli nyt yhteensä 14,7kiloa. Paineet oli hyvät ja sf mitta 37 cm.. Huima luku kyllä, mutta kun on mennyt kokoajan omaa tasaista käyrää niin ei hätää. Tosin olin samankokoinen viime raskaudessa vk 30.. Et ei pitäs valittaa
Vauva oli perätilassa, yllätys yllätys ja nyt vaan ootellaan sitä kättärillä vierailua, jossa yritetään sitä käännöstä. Musta vaan tuntuu niin masentuneelta kun tämä se ei voi kääntyä ja antaa mun synnyttää normaalisti.
Mä en halua siihen leikkaukseen.. Toivottavasti saisivat sen nyt käännettyä, tuun hulluks muuten...
Tänään on taas supistanut ilkeesti koko päivän ja suoli toimii... Ihanaa kun voi käydä vessassa, kun ummetus on vaivannu totaallisesti viimeiset 2kk.. Suolen tyhjentyminen osuu aina pahimpiin supistuksiin joka neuvolan tätsyn mukaan viittaa taas synnytyksen lähentymiseen. Muutenkin pissattaa koko ajan, ei ole nälkä ja kaikki on perällään...
Ärsyttävää tälläinen valitus, mutta toi perätila masentaa niin paljon ettei tässä oikein jaksa muustakaan nauttia.
Viime yökin oli ihan mahdoton... Nyt ei lapset huudellu, mitä ovat tehneet viimeiset pari viikkoa, mutta heräsin ite vartin tai puolen tunnin välein, pissalle, kääntää kylkeä tai muuten vaan... Aamuyöstä alkoi supistelut ja sellaista..
Vali vali.... Munhan piti nauttia tästä raskaudesta vaikka väkisin, kun on kerta viimeinen.. Ainakin nyt:)
Mutta oman navan lisäksi, tsemppiä PIKKU-TYYPILLE mahatautiin ja SUSSULLE supistuksiin...
Millos ne meinaa MAMMULIINI käynnistää synnytyksen?? Tuntuu niin isolta tuo vauva, että eikait ne kovin pitkään voi sitä sisällä pitää??
Lapset kattoo Autot elokuvaa ja kohta mennään päikkäreille... Tämä mamma menee kans:) Päivän kohokohta:)
martina 36+1 ja 2x2v10kk
Martina: täällä myös masentaa vauvan perätila. Eilen ei tahtonut ajatukset antaa muulle tilaa, kun vaan mietin, että kääntyykö itsestään vai joudunko käännösyritykseen, ja että koskakohan sinne sitten ja ja ja...
Olis niin paljon helpompaa kun olis jo oikein päin niin saisi vaan odottaa tulevaa synnytystä. Nyt kun ei tiedä voiko normisti edes synnyttää!
No, toivon että itsellekkin huomisessa neuvolassa vähän selkeytyis asiat.
Kyllä varmasti tällä viikolla syntyy ensimmäinen toukokuinen! Niin paljon tuntuu jo olevan suppareita kaikilla!!! Olikos se monskuliini, kellä ainakin näyttää jo TODELLA lupaavalta kun vauvakin on jo niin hyvän kokoinen!
Päivän plussat:
+miehellä vaan 4 päivää töitä
+huomenna neuvola
+tänään ehkä tulee matkahuoltoon meidän kaksostenrattaat!!!
-Alpukka rv36+2 & " Pinsku" 1v6kk
Oli niin paljon juttuja, että piti ihan ylös kirjottaa että muistaa vastata edes suurinpiirtein kaikkiin..
Perätilakysymykseeni kiitos vastauksista! Aika hurjalta kuulosti, että vauva oli tullut spagatiasennossa ulos :-( Toisaalta oli hyviäkin kokemuksia. No toivotaan että vauva olisi oikein päin.. Tämän vauvan painoarvio oli käsintunnusteltuna n.4kg, siis syntys tuon painosena. Niin on isoveljetkin syntyneet 4kg.
KANTOLIINA --> Kiitos linkkivinkistä, kantoliina on, mutta en osaa sitoa vielä.
SAIRAALAKASSI --> En ole pakannut vielä itelle, vauvalle kyllä olen mieleisiä katellut. Mutta oman sisältö jotain tämmöstä: paljon rintaliivejä, liivinsuojuksia ja vaatteet kotimatkaa varten. Aion elää sairaalan verkkohousuilla ja muilla vaatteilla :-) Ei tartte ite pestä. Meikit itteni virkistämiseksi, puuteri ja ripsiväri pakollisia varusteita ;-)
Pesuaineita.. Hmm.. mitähän vielä.. Pitää kattoa mitä muut ottavat ettei unohu jotain :-)
SUKKAHOUSUT VAUVALLA: Meillä on ollut poikia ja sukkahousut on hyväksi havaittu myös pojilla :-) Tykkään enemmän sukkahousuista kuin puolipotkareista, pysyvät minusta paremmin jalassa ja ovat kyllä helppo laittaa ihan pienellekkin.
ENNUSTAJAT: Mulle madame mamma vastas seuraavana päivänä. 4.5. siis syntyy eli laskettuna päivänä ja poika. Yks " pikku" virhe, se ei nähny meillä muita lapsia ja meillähän tämä on kolmas.. Odottelen ellin vastausta, mitähän se meinaa ;-)
STREPTOKOKKI JA SUPISTUKSET: Jep kyllä nuo alapäässä olevat tulehdukset voi supistuksia aiheuttaa. Multahan tarkastettiin oireettoman pissatulehuksen mahollisuus tuossa pari viikkoa sitten kun supisteli. Pissassa oli jotain epäpuhtautta, mutta supistelut loppu niin ei tutkittu enempää.
VAUNUISTA: Ostin Dorjan merkkiset vaunut jo syksyllä ja otettiin käyttöön meidän pienemmälle ne. Nyt sain niihin sisaristuimen, kun luulen että käyttö sen verran vähäistä, kun pienempikin täyttää kohta 3v ja liikkuu enempi kävellen etten sitten ostanut kaksostenvaunuja.
Me ollaan lähössä kirjastoreissulle ja kyläilemään kohta poikien kanssa.
Olen antanut vauvalle luvan syntyä perjantain jälkeen :-D turha toivo varmasti. Ei vaan, meillä isompi poika käy uimakoulussa ja se loppuu nyt to ja sitten to on myös hänen kerhossaan valokuvaus, joten saa pojista varhaiset (täyttävät heinäkuussa) 3v ja 5v kuvat :-) Sen jälkeen
ei olekaan ku odottelua, odottelua ja odottelua..
P. + Toukka 36+4 ja isoveljet 2,5v ja 4,5v
hyvä lista mitä ottaa sairalaan mukaan :-) Tuolla odotus & synnytys linkin kautta.
P. edelleen..
Ollaan oltunna ahkeria:))
PIKKU-TYYPILLÄ flunssa.. äh.. sitä ei kyllä toivoisikaan enää tähän muutenkin muumi-mamma oloon lisää.. Pikaisia paranemisia sinne!!! Mä vannon ikuisesti flunssassa auringonhattu-tippojen nimeen!! Niitä jopa saa ottaa raskaana.. eli jos haluat kokeilla:) Mies kyllä väittää niitten olevan humpuukia, mutta en ole samaa mieltä!!!
MIRMUSKALLA kipuja masulla.. toivottavasti menneet jo ohitse.. ei kuulostanut kovin mukavalta:( Tsemppiä!!!
SUSSU JA MAMMULIINI: Te nostatte meikäläisen verenpaineita entisestään kun alkaa jo niin jännittää..:) Koittakaa kestellä suppareitten kanssa siellä..varmasti kytätään nyt joka päivä entistä tarkemmin että kuuluuko teistä mitään:)
DAIM: Olisko sulla mahdollisesti jotain huippu-hyvää ohjetta niihin mokkapaloihin? Mun rupes tekemään ihan kamalasti mieli kun puhuit että sulla on niitä pakkasessa:) Ollaan tänään menossa kauppaan ja voisin illalla tai huomenna niitä värkkäillä.. netistäkin näkyi löytyvän, mutta koska en oo koskaan tehnyt, niin ajattelin että hyväksi testattu voisi olla paras keino mun alotella:)
HUUHELI: Se jumppapallo idea kuulosti kyllä hyvältä.. mulla ei tosin oo sellasta, mutta vois kyllä hankkia! Eilenkin parin tunnin autoreissulla mulla oli iso tyyny selän takana jotta pystyin istumaan,,niin ja ruuvimeisseli:) Pitää yrittää jumppailla, vaikka musta kyllä tuntuu että liikkuminen (ainakin kävely) vain pahentaa asiaa...
EMILIA: Mullakin tosiaan paineet koholla.. sellasta 140-160/85-100 luokkaa ne on.. nyt taas pääsiäisenä oli korkeat, ja ajattelin että tänäaamuna soitan neuvolaan niistä, mutta koska ne nyt oli vain 150/87 odotan vielä...
Tervetuloa SUPUKKA mukaan joukkoon:)
Oliskohan ne mullakin ne supparit jotka pistää suolen näin rivakasti toimimaan, niinkuin Martinalla.. Kun tuntuu että jatkuvasti joutuu hypätä.. tiedä tuosta..
Nyt rupesi ärsyttämään..Olin huutamassa vauvalle huutonetistä sellaista kesäpesää.. ja vielä äsken katoin että olin sen voittamassa.. no niinhän siinä sitten kävi, että joku sen minuuttia ennen oli huutanut sieltä kun en ollut kyttäämässä.. huh..
Muuten kaikki niinkuin ennenkin..omalle navalle ei kuulu kummempia. Sain eilen myös kaikki vauvan vaatteet pestyä ja ajattelin että pitäisi sitä kassia alkaa kasaamaan, kun eihän sitä koskaan tiedä.. Nyt taas pihalla sataa lunta:/ Oudot kelit..
Nojoo..menee lörpöttelyksi.. pärjäilkää mammat!!
Mirage 35+4
mulla tökkii nää sivut, joten saa nähä saanko mitään eetteriin. Meni tossa hermot jo aika hyvin, kun puolessa välissä pinonlukemista jumittu koko laitos..
Mies sai saikkua pari päivää (jee, pääsee mun kans huomenna äippäpolikontrolliin, niin ne näkee, että mulla on mies ja se ei oo mua hylänny. Tuli nimittäin yheltä hoitajalta kommentia, että millanen mies jättää pyörtyilevän vaimonsa tänne yksin, no työssäkäyvä mies!). Yö oli mielenkiintoinen. Mulla oli taas tää vakio illan supistelutunti. Otin pari panadolia eikä ne paljoa auttaneet. Mies oli täyteen tropattu ja ähisi ja puhisi ja oli kiukkunen ku ampiainen. Mä siinä vieressä sit kans puhisin, mut sain lopulta sitä paremmin nukuttua.
On toi ukkeli muutenkin tosi huono sairastaan. Ei kestäis lainkaan olla toimettomana ja välillä on sellanen olo, että saan jo harjoitusta uhmaikäisestä:) Onneks kipulääkkeet on alkaneet purra.
Sitten päivän asioihin, hirmuinen pino jo syntynyt! Täällä jännitys tihenee Sussun ja mammuliinin puolesta!! Pikku-Tyypille pikaista paranemista! Reemiksestä oli kiva kuulla pitkästä aikaa:)
Niin ja Daim aiheutti mulle lievän järkytyksen napapiirin lukeman kanssa, onneks tulit korjaan:) (Paitsi, et hetken sait mut tunteen itteni hoikaks, kun aattelin, ettei tää mun 108 sit iso ookkaan:D)
Tiitiäinen: me ostettiin brio kombit, vaikuttivat hyviltä ja serkku ylisti niitä niin kovasti, että päätettiin luottaa sen kokemuksiin. Tälleen " maallikkona" oltiin aika hukassa, kun ruvettiin miettiin vaunuja. Kantoliinan kävin ostaas Lastentarvikkeesta. Ostin ihan sen trikoisen ja kivaa oli, kun myyjä puki sitä mun päälle, joten jo hiukan sain harjoitusta sitomisesta. Sit kun tää maha on poissa, on varmaankin helpompaa..
Supukalle vielä tervetuloa joukkoihin!
Mä oon varma, että kun itellä on ollu kaikenlaista kremppaa raskauden aikana, niin silti mä kärvistelen täällä viimeisten joukossa toukokuussa:) Se ois jotenkin tyypillistä.
Eipä tässä muuta. Aurinko paistaa ja mies lupas hoitaa tiskit!
AE 34+3
mulla tosin oli vähän turhan jännittävä käynti. Miten tää näin menee?
Nooh, ennen neuvolaa soitin niitä pissatulehdustuloksia...ja kuulemma rajoilla on....lähettivät jo antibioottireseptiä apteekkiin, mutta terkan kanssa ajateltiin ottaa vielä toinen näyte huomenaamulla ja kattoo uudelleen. Ettei turhaan vauvalle syötä antibioottia. Ne streptokokkitulokset tulee vasta parin päivän päästä. TÄrkeintähän tossa streptossa on vaavin kannalta, että äiti laitetaan antibioottitiputukseen synnytyksen aika na ettei tartu vauvaan. Jollakin täällä oli sellanen löydetty jo. Tsemppiä!
nooh, niitä sydänääniä kuunneltiin....oli vauva taas muljannut viime yönä niin kovasti, että piti mut hereillä monta tuntia....ja kesti tovin jos toisenkin ennen kuin löydettiin. Mä rupesin myös voimaan pahoin selälläni, joten piti keskeyttää välillä. Ihan kylmä hiki tuli ja voin pahoin. Sitten yritetttiin kyljellään ja vielä selällään. Potkuja tuli tasaisesti mutta vaavi niin ihmeellisessä asennossa. Mutta kyllä ne sydärit löytyivät hyvinä myös muualta kuin istukastakin.
Sain kuitenkin uuden ajan jo ensi maanatailla (silloin lääkärikin paikalla) ja terkkari lupasi lähettää asennon takia myös ultraan... ettei tulisi yllätysperätilaa. Ite oon kyllä ajatellut, että saattaisin uskaltaa perätilaa yrittää alakauttakin, jos sitä suositellaan. Ekasta en olis...mutta kun eka synnytys oli hyvä ja nopea kokemus.... niin mielelläni synnyttäisin alakautta jos mahdollista. Mutta täytyy sanoa, että vauvan hyvinvointi kaiken edelle!!!
Terkkari myös luki niistä OYSin papereista, että mulla on kohdun sisäsuukin sormelle auki....hahhaaa....eli vaikka täällä vasta viikkoja rv33+6 ollaan jo hyvin valmistautumassa. Jos nyt vapun yli päästäis!!!
Miehen loma jatkuu toista viikkoa...tänään käydään hakemassa tuplarattaat kaupasta ja huomenna kun tulee " ne kriittiset 34 viikkoa" täyteen, hän lupasi viedä mut kakkukahville! :) Ihana mies! Nytkin meni nukuttamaan pojan päiväunille.
Ai niin, painoa 2 viikossa -1oog...eli yhteensä nyt 7 ja puoli kiloa.
Vähän tärinässä tulin aamulla terkkarilta kotia...nuo 2 pahoinvointikohtausta siellä tutkimuspöydällä... mutta hyvä kun pääsee heti ensi maanantaina uudestaan ja sit laitetaan kans ultralähetettä kehiin. Mielettömän menevä tämä lyyli on!!!
Mutta nyt itekin päiväunille.
OIKEIN HYVÄÄ OLOA KAIKILLE JA TSEMPPIÄ SYNNYTKSEENLÄHTIJÖILLE!!! Kirjoitelkaa kuulumisianne...hyvä tietää, ettei ole ainut kenellä vähän hurjempaa menoa!
Mama2006 ...ja kohta 2007 :D
Kumpikohan poksahtaa ensiksi MAMMULIINI vai SUSSU? Sullahan oli toi painoarvio jo varsin kunnioitettava MAMMULIINI, eivät varmaan kauhean pitkälle edes anna mennä?
Kaksi päivää juostiin sukulaisissa niin tiiviisti, etten edes koneelle ehtinyt. Nyt olikin sitten aikamoinen urakka lukea pinot. Paljoa ei tainnut jäädä päähän:(
Joku kyseli, tuntuvatko supistukset eri paikassa istukan sijainnin mukaan. Mulla supparit on aina tuntuneet selässä, vaikkakin kaksi kertaa istukka ollut etuseinässä ja kerran takana.
( . ) Eipä mitään ihmeellistä. Vauveli on edelleen poikittain. Ruoka ei maistu ja tämä aamu alkoikin vessanpöntön halailulla. Suklaa ja muu herkut sen sijaan maistuvat ja niitä on nyt viimeiset neljä päivää tullutkin vedettyä ahkerasti. Perjantaina on synnytystapa-arviointi naikkarilla ja sen jälkeen olemme päättäneet kertoa lapsille, että poika on tulossa. Jospa sen näkisin vielä nyt ultrassa, että olisi sitten todella varma arvio. Tytärhän meillä odottaa kovasti tyttöä ja isompi poika ensin odotti poikaa, mutta on nyt hänkin alkanut puhua tytöstä enemmän.
3+1 ja 36+6
Anopin kans käytiin tuossa lenkkeillen kaupassa.. Poikakin muka istui nätisti rattaissa.. Puhuttiin jo vähän ristiäisistä, mä haluisin pitää ne jo kesäkuussa kun heinä- ja elokuuksi on luvattu sitä hellettä.. Ai minäkö ajois liikkeellä.. =)
Nimistä myös puhuttiin, onko teillä jo selvät? Pojalle meillä on monta ehokasta ja tiedän että Eemeli siitä ainakin tulee toiselta nimeltä pappani mukaan. Tytöstä ei hajuakaan, mä kun en osaa ajatella että meille tyttä tulis..
huuheli: kiitos kun selvensit tuota nettiasiaa. Enpä minä ainakaan taida sieltä tilata, olen aika kämmi noissa asioissa.. Mutta netistä luultavasti päädyn tilaamaan, kun täällä ei ole oikein noita liikkeitä mistä ostaa.. Täytyy alkaa ettiin suomalaisia sivustoja..
Supukalle tervetuloa!
Mirage: Mikä on kesäpesä? Mä en tiedä, mutta mulla alko naurattamaan kun luin tuon sanan.. Se kuullostaa jotenkin hassulta.. =)
Nyt tosiaan kaikki, joilla kokemuksia niistä kantoliinoista, niin kertokaa! Netistä tosiaan pitäs mun tilata, tuo hobbyhallin näytti ainakin minusta hyvältä! Mies tuskin suostuu tuollasia meillä edes pitää.. Junttura mikä junttura..
Mutta nyt ukko tulikin kotiin, päästän sen tekee töitä tähän koneelle.
Ihanan pitkä pino muuten jo! Itelläkin kun ei hirveesti oo tuota tekemistä, niin mukava lueskella näitä!
miitu edelleen
Onpas jo pinoa.
Itsellä hirveä pääkipu,monettakohan päivää jo. Välillä näkyy mustia pisteitä ja turvotustakin on:( Montakohan panadolia päivässä voi ottaa?
Vauva painaa alaspäin ja välillä tuntuukin niinkuin se tipahtaisi jalkovälistä. Muuten olo ok. Yöt menee ravatessa vessaan,juomaan ja takas sänkyyn-rataa. Viimeyönä kävin vaan kahesti vessassa,mutta hyvää nukkumis asentoa ei millään löytynyt. Nyt päivällä otinkin sitten korvaavat unet.
-äippä-03- rv32+6
Siis toi mahan ympärys oli 104cm ei 140!! Herranenaika...;D
T: Daim