Miten ihmeessä te sinkku työttömät pärjäätte 595 eurolla kuukaudessa?
Kommentit (225)
Jos töitä ei löydy, niin yrittämään. Jokaisella on joku ammatti. On oltava, useampikin näinä päivinä.
Suomessa on pula keksinnöistä, ideoista, yrityksistä, yrittäjistä. Koska Kela ja sosialidemokratia.
Vierailija kirjoitti:
Jos töitä ei löydy, niin yrittämään. Jokaisella on joku ammatti. On oltava, useampikin näinä päivinä.
Suomessa on pula keksinnöistä, ideoista, yrityksistä, yrittäjistä. Koska Kela ja sosialidemokratia.
Voitko selittää Kelan ja sosialidemokratian vaikutusta mainitsemaasi pulaan? Ja sitä, miksi kirjoitat "sosialidemokratian" juuri tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vaihtoehtoja.
Mediassa itketään eläkeläisköyhyydestä, mutta se tonnin minimi + runsaskätisempi asumistuki kelpaisi kyllä mullekin. Olen liian sairas työelämään mutta liian nuori eläkkeelle, niinpä roikun löysässä hirressä vuodesta toiseen.
Kyllä. Monella köyhällä nousee tulot reippaasti siinä vaiheessa kun pääsee eläkkeelle. Alkaa tulla kansaneläke ja takuueläke ja saa vielä asumistukeakin. Noin 1300 tulee yhteensä ihan vain iän perusteella, vaikka ei olisi koskaan ollut töissä.
Eikä nouse. Mikä tuo sun 1300e oikein on? Työkyvyttömyyseläkkeellä oleva saa alle 1000e/kk. Eikä todellakaan saa mitään muuta kuin asumistukea. Reseptilääkkeitä jos on paljon, on osa jätettävä ostamatta jos meinaa syödäkin jotain. Hammaslääkäristä voi vain unelmoida.
Sinkulla kyllä varmasti hankala yhtälö. Mutta aika monella on jemmassa rahaa.
Varakas puoliso auttaa.
Mikä 595€?
olen työtön sinkku ja ansiosidonnainen 1240€/kk. Pärjään ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vaihtoehtoja.
Mediassa itketään eläkeläisköyhyydestä, mutta se tonnin minimi + runsaskätisempi asumistuki kelpaisi kyllä mullekin. Olen liian sairas työelämään mutta liian nuori eläkkeelle, niinpä roikun löysässä hirressä vuodesta toiseen.
Kyllä. Monella köyhällä nousee tulot reippaasti siinä vaiheessa kun pääsee eläkkeelle. Alkaa tulla kansaneläke ja takuueläke ja saa vielä asumistukeakin. Noin 1300 tulee yhteensä ihan vain iän perusteella, vaikka ei olisi koskaan ollut töissä.
Eikä nouse. Mikä tuo sun 1300e oikein on? Työkyvyttömyyseläkkeellä oleva saa alle 1000e/kk. Eikä todellakaan saa mitään muuta kuin asumistukea. Reseptilääkkeitä jos on paljon, on osa jätettävä ostamatta jos meinaa syödäkin jotain. Hammaslääkäristä vo
Minäkin haluaisin tietää. Olen ollut pitkään työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen varassa ja tulen olemaan vielä pitkään, koska työllistyminen on mahdotonta. Sosiaalialan ammattilaisia myöten ollaan sitä mieltä, että saisin "paljon enemmän" rahaa työkyvyttömyyseläkkeellä. Kukaan ei kuitenkaan pysty antamaan tästä mitään konkreettista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä 595€?
Et selvästi ole työtön sinkku, joka saa 595 euroa kuukaudessa, joten keskustelu ei koske sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vaihtoehtoja.
Eikä nouse. Mikä tuo sun 1300e oikein on? Työkyvyttömyyseläkkeellä oleva saa alle 1000e/kk. Eikä todellakaan saa mitään muuta kuin asumistukea. Reseptilääkkeitä jos on paljon, on osa jätettävä ostamatta j
Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä, ja saan alle 1000e/kk. Mitään muita tukia en saa kuin asumistuen.
Vastasin tuolle joka halusi tietää paljonko työkyvyttömyyseläkeläinen saa kuukaudessa. Lainaukset meni väkisinkin päin seiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vaihtoehtoja.
Eikä nouse. Mikä tuo sun 1300e oikein on? Työkyvyttömyyseläkkeellä oleva saa alle 1000e/kk. Eikä todellakaan saa mitään muuta kuin asumistukea. Reseptilääkk
"Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä, ja saan alle 1000e/kk. Mitään muita tukia en saa kuin asumistuen."
Lasketko asumistuen mukaan tuohon tuhanteen euroon?
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä pärjää, koko ajan ahdistaa. Jos joku kodinkone menee rikki, on ihan pulassa. Asunto on liian kallis, ja vuokran jälkeen jää n. 480e. Pakollisten laskujen ja bussikortin jälkeen jää vain ruokarahaa. Keliakia ja laaja-alaiset allergiat estävät ruokajonossa käymisen.
Kun tekee kaikki ruoat itse, puhtaista raaka-aineista, pärjää juuri ja juuri. Halpisvitamiineja päälle. Mitään erityistä ei voi tehdä kodin ulkopuolella, minnekään huvituksiin ei voi mennä.
Ikä ja hankalat pitkäaikaissaairaudet rajoittavat työkykyä/ työsaantia. Ei kukaan palkkaa lähes 60v ikäistä sairasta ihmistä.
Onpa tosi kiva loppuelämä.
Ruokarajoitteet voivat todellakin vaikeuttaa avun ja halvan ruuan saantia. Joskus on kuultu niitä ehdotuksia, että työttömille pitäisi rahan sijaan antaa ruokalappuja. Eihän se toimisi, kun ihmisillä menee niin eri summia kauppaan, ja jotkut saavat osan ravinnostaan apteekista (mm. nutrilink)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No että saa sitä toimeentulotukea ja asumistukea niin ei vaikuta siihen mitä jää työttömänä käteen , itellä ne menee molemmat suoraan vuokraan. Lisäksi maksan työttömyysrahasta 149 € vuokraa, käteen jää se 450 e suunnilleen ..
Paljonko vielä pitäisi jäädä?Luuletko että monella työssäkäyvällä jää enemmän asumiskulujen jälkeen?
No ehkä mua ottaa päähän tämä että kun luullaan että ne tuet ovat jotain ihan hulluja .. en minä luule yhtään mtn.. täällä palstalla jankutetaan kuinka työttömät saa muka liikaa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä 595€?
No se on se työmarkkinatuki joka on alhaisin työttömyyspäiväraha
Yllättävän hyvin saanut pimeitä töitä. Olen saanut säästettyä 7500 euroa. Rahat kotona pidän. Eihän 595 euroa riitä kuin vuokran ja laskujen maksamiseen ja saa hiukan ruokaa. Pakko sitä rahaa jostain on ollut aina hankkia ja sitä saa töitä tekemällä. Onneksi on paljon tuttuja entisiä työnantajia joilta olen kysynyt töitä.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän hyvin saanut pimeitä töitä. Olen saanut säästettyä 7500 euroa. Rahat kotona pidän. Eihän 595 euroa riitä kuin vuokran ja laskujen maksamiseen ja saa hiukan ruokaa. Pakko sitä rahaa jostain on ollut aina hankkia ja sitä saa töitä tekemällä. Onneksi on paljon tuttuja entisiä työnantajia joilta olen kysynyt töitä.
Niin ja sitten täällä ollaan wääwää saan muka tosi paljon tukia.. voi v.ittu.. niin kauniit ja koirat saa töitä
Vierailija kirjoitti:
Mikä 595€?
-Provo, jo 2kk kuluttua työttömyyden alkamisesta lähtee alenemaan.
Nyt tuli 4v täyteen että olen ollut Työmarkkinatuella 595€/kk käteen eikä euroakaan enempää tuloja tai tukia mistään koko aikana. Tuostakin purra päätti leikata ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli 4v täyteen että olen ollut Työmarkkinatuella 595€/kk käteen eikä euroakaan enempää tuloja tai tukia mistään koko aikana. Tuostakin purra päätti leikata ensi vuonna.
Häh, mä en oo kuullu tuosta että tuo summa pienenee.. paljonko pienenee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, mä en oo kuullu tuosta että tuo summa pienenee.. paljonko pienenee
-Inflaatiotarkistus poistettiin eli pienenee inflaation verran.
Ujdet jankuttavat sitä, että työtön saa liikaa tukia, toiset taas sitä, että työtön ei osaa vaatia suu vaahdossa kuten savannien suunnalta tulevat osaavat. Mikään ei ole hyvä.