Miten ihmeessä te sinkku työttömät pärjäätte 595 eurolla kuukaudessa?
Kommentit (199)
Ai että kun nautin, kun köyhät vihervassarit kärsivät.
:D
Ette te tuosta koskaan enää nouse.
Noin kurjaa se on hautaan asti.
Elämä jää elämättä.
Siis jos sa vain 595 e/kk työttömyysrahaa, saa syyttää vain itseään. On oltu laiskoja eikä ole viitsitty opiskella kunnon tutkintoa, jonka avulla saa parempaa palkkaa ja täten myös paljon korkeampia työttömyyskorvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sillä pärjää..kuinka v i t u s t i teidän on oikein saatava niitä korvauksia?..menkää töihin tekemään tiliä..raha täytyy itse ansaita,eikä odottaa yhteiskunnan kustantamaa täysylläpitoa kuten näyttää käytäntö olevan..
Menkää töihin? Mihin? Onko sinulla tarjota työpaikka? Työkokemusta löytyy 30 vuotta. Mutta töitä ei näköjään enää.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sillä pärjää..kuinka v i t u s t i teidän on oikein saatava niitä korvauksia?..menkää töihin tekemään tiliä..raha täytyy itse ansaita,eikä odottaa yhteiskunnan kustantamaa täysylläpitoa kuten näyttää käytäntö olevan..
Työttömille on velvollisuus hakea useaa työpaikkaa/kk. Ja luultavasti jokainen yrittää hakea sellaisia joihin on mahdollisuus päästä. Jos ei ole suhteita, ei ole työpaikkaa. Luulin nuorena, että ammattiliitot ovat vain rahastusta ja MINÄ itse voin määritellä elämäni ja työni. Nyt tiedän, ettei se mene niin.
Vierailija kirjoitti:
Ai että kun nautin, kun köyhät vihervassarit kärsivät.
Ette te tuosta koskaan enää nouse.
Noin kurjaa se on hautaan asti.
Elämä jää elämättä.
En ole viherpiipertäjä.
Ole 55v. sairas osatyökyvytön. Olen tehnyt 32 vuotta töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun saan 595 saan myös asumistuen, toimeentulotuen, lapsilisät, vammaistuki ja kuntoutustuki.
Yhteensä n. 3000 puhtaana. Jonkin verran vaihtelee.
Niin, sulla on vammainen lapsi.
Me puhumme yksin asuvista työttömistä.
Eikä noita tukia saa päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun saan 595 saan myös asumistuen, toimeentulotuen, lapsilisät, vammaistuki ja kuntoutustuki.
Yhteensä n. 3000 puhtaana. Jonkin verran vaihtelee.
Niin, sulla on vammainen lapsi.
Me puhumme yksin asuvista työttömistä.
Eikä noita tukia saa päällekkäin.
Ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ne edes saa tuota kouraan vaan osa menee vuokraan. En pärjäisi huonostikkaan. Joskus sain reilun tonnin nettona ansiosidonnaista ja tiukkaa oli silloin. Nyt saan 2300€/kk nettona palkkaa ja se riittää yksin asustellessa. Ei jää nykyhinnoilla tuostakaan paljoa säästöön. Autokin pakko olla jne. Jos lapsia miettisin niin tonni pitäisi enemmän saada palkkaa. m40
Ei mene yhtään vuokraan kun elää toimeentulotuella, Kela maksaa koko vuokran.
Sulla sitten pienet menot mikäli saat ainoastaan työttömyysturvan.
Itse sain työttömänä (työttömyysturvan lisäksi) asumistukea, toimeentulotukea sekä reseptilääkkeet, kotivakuutuksen, että sähköt ilmaiseksi. Lisäksi Kela maksoi kaikki hammas- ja lääkärikäynnit. Ja silmälasit kun näkö heikentyi.
Nyt olen töissä enkä nostele tukia, mutta rahaa jää lähes saman verran käteen kaikkien menojen jälkeen kuin työttömänäkin :D kun ottaa huomioon sähköt, kotivakuutuksen, hammas-/lääkärikäynnit sekä lääkkeet mitkä joutuu maksaa omasta pussista.
Ei riitä ei työttömyystuki yksistään. Vähän alle tonni tulee kaikkineen rahaa kk:ssa, johon sisältyy osa-aikatyön palkka, loput on tukirahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ne edes saa tuota kouraan vaan osa menee vuokraan. En pärjäisi huonostikkaan. Joskus sain reilun tonnin nettona ansiosidonnaista ja tiukkaa oli silloin. Nyt saan 2300€/kk nettona palkkaa ja se riittää yksin asustellessa. Ei jää nykyhinnoilla tuostakaan paljoa säästöön. Autokin pakko olla jne. Jos lapsia miettisin niin tonni pitäisi enemmän saada palkkaa. m40
Eli tuolla summalla ei tarvitsekaan pärjätä vaan lisäksi tule asumis-ja toimeentulotuki.
Ei tule, nehän menee näille uudisasukkaulle ja päihde riippuvaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee koskaan mitään (muuta kuin syön), joten pärjään. Paitsi nyt, kun sain työmarkkinatuesta veronpalautusta. Periaatteessa saan pitää palautuksista 50 euroa, mutta Kela pyöritteli asian sellaiseen muotoon, että jäänkin miinukselle kahdeksi kuukaudeksi muihin kuukausiin verrattuna.
Tässä kuussa pärjääminen on hankalampaa, koska joudun käymään lääkärillä ja maksamaan taksimaksut (Kela-taksia ei tähän saa). Ja ensi kuussa nousee vuokra muutamalla kympillä.
Minulla on kolme ammattia, joita voisin tehdä pimeästi työkyvyttömyydestäni huolimatta. Minulla vain ei ole enää minkäälaista verkostoa, ja muutenkin pelkäisin kauheasti kiinni jäämistä.
Pääsisipä täältä nopeasti pois. Nukkuessaan, tietämättä mitään.
Miksi sanot olevasi työkyvytön, mutta voisit tehdä kolmea erilaista työtä pimeästi?
Terveiset oike
Lääkäri on todennut minut täysin työkyvyttömäksi, mutta työkyvyttömyyseläkkeelle pääseminen on pitkä prosessi.
Pystyn käyttämään tietokonetta pätkittäin ja satunnaisesti ja vain makuuasennossa. Ei ole olemassa työpaikkoja, joissa töitä voisi tehdä tällä tavalla. Yksityishenkilöiden pieniä toimeksiantoja pystyisi tekemään näin, mutta vain silloin tällöin, eikä mitään aikatauluja pysty noudattelemaan.
Sinäkin pystyt näemmä ihan hyvin kirjoittelemaan siellä. Et sinä siis oikeasti työkyvytön ole, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin? Mihin? Onko sinulla tarjota työpaikka? Työkokemusta löytyy 30 vuotta. Mutta töitä ei näköjään enää.
Kaikki jotka tuota virsiä viskaavat eivät edes todellisuudessa hae mitään töitä. Tai ehkä yhteen paikkaan mikä ei todellakaan riitä.
Jokainen tuntemani ihminen, joka on halunnut töitä on niitä saanut kun on tosissaan hakenut ja tehnyt kaikkensa saadakseen.
Varmaan pitäisi muuttaa omaa asennetta ja työnhakuprosessia, jos tosiaan ei töitä löydä. Kuulostaa niin tekopyhältä selittelyltä.
Terv. toinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kun ei pärjää. Sairauden hoitoon menee, sekä Kela ei myöskään maksa reseptilääkkeitä. Näin Suomessa 2025.
Miksi meidän pitää maksaa sinun lääkkeet? Perustele, kiitios.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee koskaan mitään (muuta kuin syön), joten pärjään. Paitsi nyt, kun sain työmarkkinatuesta veronpalautusta. Periaatteessa saan pitää palautuksista 50 euroa, mutta Kela pyöritteli asian sellaiseen muotoon, että jäänkin miinukselle kahdeksi kuukaudeksi muihin kuukausiin verrattuna.
Tässä kuussa pärjääminen on hankalampaa, koska joudun käymään lääkärillä ja maksamaan taksimaksut (Kela-taksia ei tähän saa). Ja ensi kuussa nousee vuokra muutamalla kympillä.
Minulla on kolme ammattia, joita voisin tehdä pimeästi työkyvyttömyydestäni huolimatta. Minulla vain ei ole enää minkäälaista verkostoa, ja muutenkin pelkäisin kauheasti kiinni jäämistä.
Pääsisipä täältä nopeasti pois. Nukkuessaan, tietämättä mitään.
Miksi sanot olevasi työkyvytön, mutta voisit tehdä kolmea e
Työkyvyttömyyseläkkeellä on myös paljon paskemmat tuet. Niin kuin eläkkeellä ylipäätään, jos ei ole työeläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka tuota virsiä viskaavat eivät edes todellisuudessa hae mitään töitä. Tai ehkä yhteen paikkaan mikä ei todellakaan riitä.
Jokainen tuntemani ihminen, joka on halunnut töitä on niitä saanut kun on tosissaan hakenut ja tehnyt kaikkensa saadakseen.
Varmaan pitäisi muuttaa omaa asennetta ja työnhakuprosessia, jos tosiaan ei töitä löydä. Kuulostaa niin tekopyhältä sel
Jos töitä ei löydy, niin yrittämään. Jokaisella on joku ammatti. On oltava, useampikin näinä päivinä.
Hyvin pärjää työttömänä sinkkuna, JOS rahat käyttää juuri siihen mihin ne ovat tarkoitettu. Vuokraan ja ruokaan.
Mutta jos oot omia lainoja/velkoja ottanut niin ei niihin mitään tukia saa eikä tuet ole niihin edes tarkoitettu.
Kyllä ihmiset ihan itse sössivät asiansa, jos eivät toimeentule sillä mitä heille ollaan annettu. Voivoi. Pitäisi näköjään jo koulunpenkillä opettaa miten rahaa tulisi käyttää fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tuolla summalla ei tarvitsekaan pärjätä vaan lisäksi tule asumis-ja toimeentulotuki.
Ei tule, nehän menee näille uudisasukkaulle ja päihde riippuvaisille.
Kyllä tulee aivan kaikille työttömille asumistuki erikseen ja tämä on fakta. Myös niille huumeiden käyttäjille.
Mutta siinä vaiheessa, jos tililläsi näkyy ylimääräistä rahaa, et saa tod.näk. kaikkia tukia mitä ilman muita tuloja saisit. Kannattaa ottaa myös tämä huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos sa vain 595 e/kk työttömyysrahaa, saa syyttää vain itseään. On oltu laiskoja eikä ole viitsitty opiskella kunnon tutkintoa, jonka avulla saa parempaa palkkaa ja täten myös paljon korkeampia työttömyyskorvauksia.
Työttömyyskorvaus on kaikille tietääkseni sama oli sitten tutkintoa tai ei, ansiosidonnainen asia erikseen.
Mielummin ne rahat oikeasti tummille miehille suokin kuin valkoisille junteille.