Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten löytää lapsen varastettu polkupyörä Helsingistä??

09.04.2007 |

Meillä Pitäjänmäellä on näköjään ollut Pääsiäisenä ihan oikeita ilkeitä noitia liikkeellä, sillä tänään päivällä totesimme lapsen polkupyörän varastetuksi.

Eli joku on kävellyt pientalon pihaan ja vienyt ihan talon seinämältä 20" poikien Tunturi Cobra polkupyörän. Liilarunkoinen 3-vaihteinen, musta ohjaustanko ja lokasuojat. Varkaus on tehty Pääsiäissunnuntain iltapäivän - maanantai puolenpäivän välillä.

Onko mitään mahdollisuuksia saada pyörä takaisin? Lapsi itki kuin vesiputous, koska tämä oli ensimmäinen kerta kun mitään tavaraa katoaa pihaltamme.

Asumme umpikujiin päättyvien katujen lähellä, joten ihan oudolta tämä tuntuu. Kävelijöitä tosin kulkee aika paljon ohi.

Kuka tai millainen ihminen varastaa pikkulasten (6-10 vuotiaiden) pyörän ???

Kommentit (8)

1/8 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähti syksyisellä kirjastoreissulla 16" Helkaman Nappula Ison Omenan pyöräparkista. Oli lukitsematta, kun kuvittelin, että kuka sitä nyt lapselta viitsisi varastaa....Rikosilmoituksen tein ja joka kerta tulee ohikulkiessa tarkistettua, olisiko varas lapsukaisineen erehtynyt pyörän kanssa asioille. Mutta mutta, miten pitäisi toimia, jos pyörä joskus sattuu kohdalle? Rosmo tuskin myöntää, ettei pyörä ole oma...

Vierailija
2/8 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä ole pyörää löytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkista kattaako kotivakuutus varkauden. Voi hyvin olla ettei kata varsinkin jos pyörä ei ole ollut lukittuna asianmukaisella lukolla. Poliisille voi myös tietenkin tehdä ilmoitus mutta sekin taitaa olla aika turhaa mutta aina kannatta yrittää.

Itse en jätä omaa pyörää/lasten pyörän ulos pidemmäksi ajaksi/yöksi. Itselläni on erillinen pyörävakuutus joka kattaa varkauden. kannatta harkita koska ei ole kallis.

Ymmärrän lasta hyvin koska itseltäni on myös pyörä varastettu nuorena.

Vierailija
4/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ruennut todella tarkaksi kaikkien tavaroiden suhteen, kun tuntuu että kaikki kelpaa varkaille. Omassa pyörässänikin on erikseen lukko millä laitan penkin, renkaat ja turvaistuimen kiinni runkoon. Toisella lukolla pulttaan sitten rungon kiinni johonkin mikä ei mies voimin irtoa :) No pyörällä on hintaa useampi tonni, joten haluan varmistaa että pyörä on vielä osineen tallella kun palaan asioiltani. Samoiten kun lapseni alkavat ajella fillarilla matkoja, niin aijon laittaa nekin joka kerta kunnon lukolla kiinni johonkin, ettei niitä voi vaan tarkoituksella/ajankuluksi napata ohimennen matkaan!

Tuskin tuota pyörää enää löytyy...ikävä kyllä ja poliisit ei liiemmin jaksa noihin puuttua, kun ovat niin toivottomia juttuja selvittää! Seuraava pyörä varastoon säilöön tai kunnon lukolla johonkin kiiinni!

Vierailija
5/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä lohduttaako alkuperäistä mutta meiltä varastettiin lukittu 12" fillari lukkojen takaa. Nykyään kaikki meidän pyörät on kahdella lukolla kiinni, niin on ainakin taas yhden asteen hankalampaa varastaa.

Kotivakuutuksen omavastuu on usein 150 euroa, joten jos ei ole ihan uusi vaihdefillari, niin ei useinkaan korvaa fillaria.

Mitä tuommoinen pyörävakuutus maksaa? Riippuuko se pyörän hinnasta? Mietin vain kun miehellä on aika kallis pyörä, että pitäisikö siihen ottaa ihan erikseen vakuutus.

Pitääkin tässä ottaa yhteyttä vinttimurron takia poliisiin ja vakuutusyhtiöön. Olivat tehneet varkaat sielläkin huolellista jälkeä.

Vierailija
6/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyörä ilmaantua kaupattavaksi. Tosin erittäin vaikea todistaa että on teidän pyörä, jos ei ollut merkitty.

Ihan ammattilaiset liikkuu keväällä pyörävarkaissa kun pyörillä on kova kysyntä käytettynä myydessä.

Vierailija
7/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minulla vakuutus. http://smartsafety.fi/home.asp

Maksaa muistaakseni noin 20 euroa vuodessa.

Pyöräni rekisteröitiin jo ostotilanteessa.

Vierailija
8/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi tehdä netissä www.poliisi.fi

Mä sain siten kerran pyöräni takaisin, oli kyllä vanha pyörä. Ja se oli merkitty, joten poliisista tuli kirje kotiin, että pyörä on noudettavissa. Mutta minä ainakin tekisin rikosilmoituksen ja voihan siellä poliisilla käydä katsomassa. Noutamattomat pyörät myydään huutokaupalla.