Uskallan väittää, että on vain muutama prosentti naisia joita ei ole
ahdisteltu seksuaalisesti. Itsekin kokenut monta kertaa lääppimistä, ehdottelua, kädelle suutelemista ventovieraalta jne.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että sinun kokemuksesi eivät ehkä ole kaikkien naisten, eivät edes enemmistön kokemuksia? Uskallat kyllä väittää, mutta monikin - sekä nainen että mies - voisi väittää muuta. Oletko valmis kuuntelemaan?
T lihava täti, joka ei koskaan poistu kotoa
Luuletko todella, että lihavia naisia ei ahdistella? Konsensushan asiasta on, että lihavat, vanhat ja rumat naiset ovat miehen puutteessa ja helppoja. Siis kaikin tavoin vastenmielisiä otuksia, mutta, mutta...
Liftari oli tulossa kyytiin Vaasasta Ouluun. Sanoin, että pääsee jos saa nussia. Hän sanoi, että ei saa. Ok, asia kunnossa, jatkoin ajamista yksin.
Ap:n aloitus antoi ymmärtää, että iskemisyrityksetkin ovat seksuaalista ahdistelua. Esimerkiksi toi kädelle suuteleminen on vanhoillista tai kulttuurinen juttu.
Joku raja tuohon seksuaaliseen ahdisteluun mikä siihen lasketaan. Ihan mahdotonta on kenenkään pariutua, jos kaikenlaiset lähestymiset lasketaan ahdisteluksi.
Siitä ainakin oon samaa mieltä, että suurin osa naisista kokee seksuaalista ahdistelua. Ehkäpä lukemina 75% naisista. Itse miehenäkin näen, ettei kaikilla miehillä ole käytöstapoja. Sitä mä ihmettelen miten helkutissa käytöstavattomat saavat niitä naisia.
Jep ja nämä ovat mitä suurimmalla todennäköisellä epäviehättäviä. Jos on viehättävä niin siltä ei voi välttyä. Sellaista se on kun pallit määräävät miten maailma makaa.
Vierailija kirjoitti:
40 lisää, olen näiden ahdistelujen aikaan ollut 15-23v. Mitä vanhemmaksi olen tullut ja enemmän lihonut ja jättänyt ulkonäöstäni välittämättä, sen enemmän on ahdisteltu. Siististi pukeutuneena ja meikattuna saa nurinkurisesti olla rauhassa. Eilenkin kehuttiin tissejä iltalenkillä ollessa. Paita kuulemma imarteli muotojani. Ihan tavallisessa raitapaidassa kävelin luurit korvilla katse puhelimessa.
Jos nainen vaikuttaa siltä, ettei hänestä kukaan huolehdi, hän joutuu todennäköisemmin väkivallan uhriksi. Tähän sekin perustuu, että h uoria tapetaan enemmän. Jos nainen on kyllästetty rahalla, mies pelkää tämän isän tai veljen kostoa. Nainen tuskin häntä koskaan on kiinnostanut muuta kuin omien sairaiden perversioidensa kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ja kaikki 50-vuotisen elämäni aikana tuntemani naiset, joiden kanssa asia on tullut puheeksi, ovat kokeneet ahdistelua, lämpimistä, ehdottelua, jne. Se vaan on se maailma, mihin me kasvoimme. Hienoa, jos asiat muuttuvat.
Ja hienoa, jos löytyy joku nainen, joka tällaista ei ole kokenut. Uskon, että kuulut vähemmistöön.
Meillä ainakin Helsingissä koulumatkalla ekat itsensäpaljastelijat ja lääppijät juoksivat pusikoista eteen kun olimme ala-asteella. Siitä se sitten totuttelu alkoi.
En minä ole tuollaista kokenut. Ihan turvassa itsensäpaljastelijoilta ja lääppijöiltä olen saanut koulumatkani kulkea 80-luvulla.
Minua nuorempana lääpittiin käytännössä joka kerta kun kävin kaupungilla. Kerta kahteen tuntiin varmaan aika lähellä. Nykyään onneksi vähemmän enää, mutta verbaalista ahdistelua saan osakseni vieläkin.
Minun on todella vaikea kuvitella ikäistäni (45v) naista jota ei koskaan olisi ahdisteltu.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ole koskaan ahdisteltu. En todellakaan laske jotain kädelle suutelua tai perseestä puristamista ahdisteluksi. Senkun käskee äijää häipymään. En olisi voinut työskennellä vuosikymmeniä ravintola-alalla jos olisin itkenyt jokaista kosketusta "ahdisteluksi".
Okei. No sinä olet tässä asiassaväärässä ja kukaan, edes sinä, et ansaitsisi tulla kopeloiduksi ja ahdistelluksi. Eikä se kuulu varsinkaan työympäristöihin.
En ole pitänyt kädelle suutelua ahdistelemisena. Olisi hyvä erottaa perinteiset, sivistyneet tavat oikeasta ahdistelusta.
t. Nainen
Mä olin 14v. Mulla oli ihan tavallinen t-paita, oli kesä. Olin bussissa mun isosiskon kanssa. Bussissa oli ihan selvinpäin noin 30-40v mies ja se sanoi mulle "sulla on tosi seksikkäät rinnat". Mä olin ihan puullapäähän lyöty, et mitä hittoo toi sanoi. Mun parikymppinen sisko veti herneen nenään ja alkoi raivota miehelle miten mä oon vasta 14v lapsi ja miten sairas se mies on tuollsisella kommentilla. Se mies oli ihan paniikissa pyytämässä anteeksi ja aidosti hädissään, et oon vasta 14v, sen oma tytär oli 13v.
Tämä oli mun eka kokemus ja täytyy sanoa että on jäänyt mieleen vielä näin nelikymppisenä. Tästä se kaikki seksuaalinen häirintä alkoi ja on kyllä todella todella yleistä naisilla kokea tällaista pienempää ja isompaa häirintää. Se on sairasta eikä sitä voi hyväksyä. Näistä on puhuttu ystävien, työkamujen yms kanssa ja valitettavasti tämä on iso ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ole koskaan ahdisteltu. En todellakaan laske jotain kädelle suutelua tai perseestä puristamista ahdisteluksi. Senkun käskee äijää häipymään. En olisi voinut työskennellä vuosikymmeniä ravintola-alalla jos olisin itkenyt jokaista kosketusta "ahdisteluksi".
Vaikka sinä et nuita ahdisteluna pidä, niin silti ne sitä ovat. Sinua siis on ahdisteltu, mutta jostain syystä et siitä kovin hetkahda. Ehkä olet harvinaisen paksunahkainen?
En hyväksy ahdistelua mutta naisista on tullut yliherkkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa miehen kuvittelemaan, että on ok lääppiä?
Ilmeisesti hänen oma ihonvärinsä?
Eli valkoinen ihonväri aiheuttaa tuota.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hyvin kiitollinen siitä, ettei minua olla ahdisteltu koko lyhyen elämäni aikana. Olen vissiin onneksi niin näkymätön, joka ei haittaa yhtään. N19
Hienoa, jos asiat ovat muuttuneet jo niin paljon siihen suuntaan, että nuoria naisia ja heidän tilaansa kunnioitetaan.
N55
Nykyään ahdisteluksi lasketaan ihan mikä vain. Minua syytettiin ahdistelusta kun olin samassa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et laske perseestä puristamista ahdisteluksi, miksi käskisit miehen häipyä?
Se on ahdistelua vain jos sen tekee epätoivottu henkilö. Muuten se on toivottua.
Enpä usko että miehissäkään kovin montaa prosenttia ei jonkinmoista häirintää olisi kokenut. Ainakin itse olen useamman kerran tullut ahdistelluksi ja pahimmassa tapauksessa käytiin suoraan vehkeeseen kiinni pubissa vaikka en antanut mitään merkkiä siihen suuntaan että olisin moista halunnut. Uskoisin että miehet vaan eivät samalla tavalla puhu näistä asioista.
Miksi puhua naisista, kun sama koskee myös miehiä? Miksei puhuta ihmisistä, koska jokainen voi myöntää, että miehet ovat kokeneet samaa? Miehiä vain ei perinteisesti pidetä uhreina tässä, vaan moni nainen jopa ajattelee miesten vain olevan innoissaan kun vähän työntävät tissiä liki ja käsi ajautuu silittelemään.
T lihava täti, joka ei koskaan poistu kotoa