Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallan väittää, että on vain muutama prosentti naisia joita ei ole

Vierailija
10.09.2025 |

ahdisteltu seksuaalisesti. Itsekin kokenut monta kertaa lääppimistä, ehdottelua, kädelle suutelemista ventovieraalta  jne. 

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että sinun kokemuksesi eivät ehkä ole kaikkien naisten, eivät edes enemmistön kokemuksia? Uskallat kyllä väittää, mutta monikin - sekä nainen että mies - voisi väittää muuta. Oletko valmis kuuntelemaan?

T lihava täti, joka ei koskaan poistu kotoa

Luuletko todella, että lihavia naisia ei ahdistella? Konsensushan asiasta on, että lihavat, vanhat ja rumat naiset ovat miehen puutteessa ja helppoja. Siis kaikin tavoin vastenmielisiä otuksia, mutta, mutta...

Lisäksi lihaville ja rumille naisille voi joidenkin mielestä sanoa ihan mitä vaan. Joku ylemmyydentunto varmaan, että ei tarvitse olla kiva ja välittää kun ei kuitenkaan panisi. Vain kauniit naiset ovat wörtti, jos vaikka pääsis pukille.

Vierailija
62/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko että miehissäkään kovin montaa prosenttia ei jonkinmoista häirintää olisi kokenut. Ainakin itse olen useamman kerran tullut ahdistelluksi ja pahimmassa tapauksessa käytiin suoraan vehkeeseen kiinni pubissa vaikka en antanut mitään merkkiä siihen suuntaan että olisin moista halunnut. Uskoisin että miehet vaan eivät samalla tavalla puhu näistä asioista.

Moni tämänkin keskustelun naisista on tunkeillut miesten lähelle ja ehdotellut vähintään pikkupäissään. Monet miehiä hyvin avoimesti viihteellä ollessaan jahtaavat naiset eivät tunnista omaa käytöstään ahdistelluksi. Se vain sallitaan naisille. Hieno tuore esimerkki kaksinaismoralismista nuorten miesten kaulassa roikkunut ällö täti Sofia Virta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhua naisista, kun sama koskee myös miehiä? Miksei puhuta ihmisistä, koska jokainen voi myöntää, että miehet ovat kokeneet samaa? Miehiä vain ei perinteisesti pidetä uhreina tässä, vaan moni nainen jopa ajattelee miesten vain olevan innoissaan kun vähän työntävät tissiä liki ja käsi ajautuu silittelemään. 

Jos miehet kokevat runsasta ahdistelua ja se haittaa heitä, heidän on luonnollisesti alettava puhumaan asiasta. Nyt kuitenkaan miehet eivät tuo itse tällaista ongelmaa esiin (paitsi nettipalstoilla jos puhutaan naisten kokemasta ahdistelusta ikään kuin mitätöidäkseen naisten kokemukset), se ei näy rikostilastoissa merkittävänä, eikä myöskään anonyymeinä suoritetuissa uhritutkimuksissa. Toki on tilastollisesti olemassa vähäinen joukko ahdistelun uhriksi joutuneita miehiä ja vielä pienempi joukko seksuaaliväkivallan uhreiksi joutuneita miehiä ja silloinkin suurimmassa osassa tapauksista tekijänä on ollut toinen mies.

Ei naisten kokemaa seksuaaliväkivaltaa tai ahdistelua olisi koskaan alettu pitämään ongelmana, elleivät naiset itse olisi alkaneet puhumasta asiasta ja tehneet sen näkyväksi. Nyt miesten on aika tehdä samoin, eikä muistaa tämän ongelman olemassa olo vain silloin kun tarvitaan jotain aseita naisten vähättelyksi.

Vierailija
64/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhua naisista, kun sama koskee myös miehiä? Miksei puhuta ihmisistä, koska jokainen voi myöntää, että miehet ovat kokeneet samaa? Miehiä vain ei perinteisesti pidetä uhreina tässä, vaan moni nainen jopa ajattelee miesten vain olevan innoissaan kun vähän työntävät tissiä liki ja käsi ajautuu silittelemään. 

Avaa ihmeessä keskustelu miesten kokemasta ahdistelusta. Hyvä on myös siitä puhua. Tässä ketjussa ap halusi kuitenkin puhua naisten kokemasta ahdistelusta. 

Vierailija
65/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ahdisteluksi lasketaan ihan mikä vain. Minua syytettiin ahdistelusta kun olin samassa tilassa. 

No jos änkesit 10 sentin päähän huohottamaan, niin ymmärrän.

Vierailija
66/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten kuulun siihen harvinaiseen ryhmään, sillä minua ei ole koskaan millään tavoin ahdisteltu.

N.24

Vierailija
67/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet kokevat runsasta ahdistelua ja se haittaa heitä, heidän on luonnollisesti alettava puhumaan asiasta. Nyt kuitenkaan miehet eivät tuo itse tällaista ongelmaa esiin (paitsi nettipalstoilla jos puhutaan naisten kokemasta ahdistelusta ikään kuin mitätöidäkseen naisten kokemukset), se ei näy rikostilastoissa merkittävänä, eikä myöskään anonyymeinä suoritetuissa uhritutkimuksissa. Toki on tilastollisesti olemassa vähäinen joukko ahdistelun uhriksi joutuneita miehiä ja vielä pienempi joukko seksuaaliväkivallan uhreiksi joutuneita miehiä ja silloi

Harrastat itse nyt ihan samaa eli vähättelet miesten kokemaa seksuaalista häirintää ja väkivaltaa. Ainakin omalta kohdalta voin todeta että olen tullut ahdistelluksi miehenä kymmenisen kertaa ja tekijänä on ollut aina nainen. Pahin tapaus olisi myös takuulla tuonut tuomion naiselle seksuaalirikoksesta, mutta valitettavasti asia ei ikinä edennyt koska en voinut todistaa tapahtunutta. Ongelma onkin siinä mielestäni että miehiä ei vain yksinkertaisesti oteta näissä asioista todesta ja silloin lähinnä ainut jäljelle jäävä vaihtoehto on vain vaieta tai kirjoitella netissä.

Vierailija
68/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan edes halannut naista tai pitänyt kädestä. En ole siis ahdistellut ketään. T: kiltti mies

Miten halaaminen tai kädestä pitäminen liittyy mitenkään aiheeseen? En minäkään ole lentänyt lentokonetta tai luistellut rullasuksilla, en ole siis ahdistellut?

Vierailija
69/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä sinut saa kuvittelemaan, että yhteiskunta on ylipäätään joku pariutumis-center? Deittiapeissa voi selailla naisia, jotka ovat kiinnostuneita parisuhteista ja siellä voit mätsätä tuttujakin, jos olet johonkin tuttuusi ihastunut. Jos hän ei siellä ole, niin ei todennäköisesti ole vapailla markinoilla.

Jotenkin äärivammaista elää maailmassa niin, että jokainen nainen on potentiaalinen "pariutumiskumppani". Ja miten ahdistavaa tuo on naisille? Aivan helvetin."

Johan sulla on tulkinnat kommentistani. Ootko nuorempaa sukupolvea, kun et pyri tulkitsemaan kommenttiani miten asiat ovat ennen toimineet? Aina ei ole ollut digiaikakautta ja toisille on luontevampaa vanhanajan tyyliin lähestyä. Enkä laittanut kommenttia vain omasta perspektiivistäni.

En ihmettele yhtään miksi niin monet kärsii yksinäisyydestä, jos nykyeläminen on tehty näin vaikeasti, ettei voi kasvokkain lähestyä ihmisiä.

Vierailija
70/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät ole samanlaisia reppanoita kuin naiset niin eivät välitä pienistä. Naiset tosin aina kääntämässä asian siten että on sama kohteen kannalta jos mies ahdistelee naista kuin jos mies ahdistelee miestä.

Vierailija
71/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ahdisteluksi lasketaan ihan mikä vain. Minua syytettiin ahdistelusta kun olin samassa tilassa. 

No jos änkesit 10 sentin päähän huohottamaan, niin ymmärrän.

Olin n. 3 - 4 metrin päässä enkä provosoinut vaan olin ihan omassa rauhassa.

Vierailija
72/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko että miehissäkään kovin montaa prosenttia ei jonkinmoista häirintää olisi kokenut. Ainakin itse olen useamman kerran tullut ahdistelluksi ja pahimmassa tapauksessa käytiin suoraan vehkeeseen kiinni pubissa vaikka en antanut mitään merkkiä siihen suuntaan että olisin moista halunnut. Uskoisin että miehet vaan eivät samalla tavalla puhu näistä asioista.

Se on totta. Seksuaalirikosten uhri -linjoille soittelevat miehet saattavat puhua kymmenien vuosien takaisista jutuista. Naisten pitää tässäkin asiassa näyttää esimerkkiä.

Vierailija
73/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet kokevat runsasta ahdistelua ja se haittaa heitä, heidän on luonnollisesti alettava puhumaan asiasta. Nyt kuitenkaan miehet eivät tuo itse tällaista ongelmaa esiin (paitsi nettipalstoilla jos puhutaan naisten kokemasta ahdistelusta ikään kuin mitätöidäkseen naisten kokemukset), se ei näy rikostilastoissa merkittävänä, eikä myöskään anonyymeinä suoritetuissa uhritutkimuksissa. Toki on tilastollisesti olemassa vähäinen joukko ahdistelun uhriksi joutuneita miehiä ja vielä pienempi joukko seksua

Harrastat itse nyt ihan samaa eli vähättelet miesten kokemaa seksuaalista häirintää ja väkivaltaa. Ainakin omalta kohdalta voin todeta että olen tullut ahdistelluksi miehenä kymmenisen kertaa ja tekijänä on ollut aina nainen. Pahin tapaus olisi myös takuulla tuonut tuomion naiselle seksuaalirikoksesta, mutta valitettavasti asia ei ikinä edennyt koska en voinut todistaa tapahtunutta. Ongelma onkin siinä mielestäni että miehiä ei vain yksinkertaisesti oteta näissä asioista todesta ja silloin lähinnä ainut jäljelle jäävä vaihtoehto on vain vaieta tai kirjoitella netissä.

Sivusta seuranneena en pidä tuota kommenttia mitenkään asiattomana, vaan ihan asiallisena huomiona. Miehet ovat tosiaan täysin hiljaa kokemuksistaan aina siihen saakka, että tulee tarve vähätellä naisten kokemuksia. Näinhän sinäkin teet, ihmettelet miksi puhutaan naisista ja tuot omia kokemuksiasi esille kun ketjun aiheena oli naisten kokema ahdistelu. Olisit aivan hyvin voinut aloittaa oman ketjun miesten kokemasta ahdistelusta tai ahdistelusta rajaamatta uhrin sukupuolta. Nyt kuitenkin tarpeesi tuoda asia esille kun alettiin puhumaan naisuhreista.

Muutenkin, jos olet joutunut ahdistelun ja seksuaalirikoksen uhriksi, eikö sinun pitäisi tuntea empatiaa uhreja kohtaan sukupuolesta riippumatta, koska he ovat kokeneet saman kuin sinä. Miksi pyrit vastakkainasetteluun vertaistuen sijasta? 

Vierailija
74/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs toinen 50% ketkä ovat raiskaajia . Vai pitääkösiitä vaieta . Vain lasketaan vain pottunokat???

Vierailija
75/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meitä miehiäkin kuule lääpitty ja puristeltu maailman sivu.

Tuollainen pieni huomiohan on vaan kivaa eikä ahdistelua. Jos jää siihen pidempään pyörimään niin alkaa kallistua ahdisteluksi.

Vierailija
76/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet kokevat runsasta ahdistelua ja se haittaa heitä, heidän on luonnollisesti alettava puhumaan asiasta. Nyt kuitenkaan miehet eivät tuo itse tällaista ongelmaa esiin (paitsi nettipalstoilla jos puhutaan naisten kokemasta ahdistelusta ikään kuin mitätöidäkseen naisten kokemukset), se ei näy rikostilastoissa merkittävänä, eikä myöskään anonyymeinä suoritetuissa uhritutkimuksissa. Toki on tilastollisesti olemassa vähäinen joukko ahdistelun uhriksi joutuneita miehiä ja vielä pienempi joukko seksua

Minuakin on ahdisteltu naisten toimesta seksuaalisesti siviilissä (2-3 biseksuaalia) ja jopa joukkoraiskattu naisten toimesta. Heillehän maksetaan tästä, että he tekevät naisten sukuelimille asioita, joita ei kuuluisi, lääketieteellisen varjon alla. Ja tätä väärinkäytöstä edeltää lääketieteellinen propaganda, joka vertautuu groomaamiseen.

Toinen naisten harjoittama seksuaalirikollisuuden muoto on lasten"suojelu". Äitiys on myös osa naisen seksuaalisuutta.

Naiset eivät siis ole syyttömiä seksuaalirikollisuuteen, he vaan tekevät sen jäämättä kiinni ja jopa kääntävät sen niin päin, että heillä olisi jonkinlainen sairas oikeutus siihen, ja he tarvitsevat siitä palkkion. Nainen, joka hakeutuu pillunkaiveluammattiin, kuten vaikkapa kätilöksi, tai hoitamaan toisten lapsia, on päästään samalla tavalla viallinen, kuin pedofiili tai r aiskaaja. Terve seksuaalisuus kohdistuu vain omaan kehoon ja omiin lapsiin.

Myös monissa suvuissa tehdään seksuaalista väkivaltaa naisia kohtaan, joka näyttäytyy mm. äitiysväkivaltana. Raskauksista ja synnytyksistä puhuminen on seksuaalista ahdistelua, sillä ne ovat seksuaalisia tapahtumia. 

Suomalaisilla on tässä asiassa vielä paaaaaaljon petrattavaa ihan sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
77/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollinen #miesviha aloitus

Vierailija
78/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kokema ahdistelu ei nouse paremmin puheenaiheeksi, kun riskinä on joutua vähäteltäväksi. Ainakin toiset miehet suhtautuu: "Kyllä miehet tykkää naisen kuin naisen kosketuksesta."

Aina kun puhutaan naisista niin mielikuvissa ne ovat viehättäviä joillakin miehillä.

Vierailija
79/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tädin mies yritti kosketella jo kun olin pieni lapsi. 13-vuotiaana aikuiset miehet ehdottelivat jo kirjastossa ja kaupassa. Nyt 44-v ja viimeksi viime viikonloppuna kävi työkaveri rintoihin kiinni kännissä. 

Vierailija
80/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet kokevat runsasta ahdistelua ja se haittaa heitä, heidän on luonnollisesti alettava puhumaan asiasta. Nyt kuitenkaan miehet eivät tuo itse tällaista ongelmaa esiin (paitsi nettipalstoilla jos puhutaan naisten kokemasta ahdistelusta ikään kuin mitätöidäkseen naisten kokemukset), se ei näy rikostilastoissa merkittävänä, eikä myöskään anonyymeinä suoritetuissa uhritutkimuksissa. Toki on tilastollisesti olemassa vähäinen joukko ahdistelun uhriksi

En ole luomassa vastakkainasettelua vaan teet sitä juurikin itse. Kerroin vain omasta kokemuksestani ja siitä että otsikko voisi hyvin koskea molempia sukupuolia. Jos tekisin vastaavan ketjun miehistä se naurettaisiin hetkessä pihalle ja lukotettaisiin. Sinähän tässä yrität juurikin vaientaa miehiä.