Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallan väittää, että on vain muutama prosentti naisia joita ei ole

Vierailija
10.09.2025 |

ahdisteltu seksuaalisesti. Itsekin kokenut monta kertaa lääppimistä, ehdottelua, kädelle suutelemista ventovieraalta  jne. 

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hyvin kiitollinen siitä, ettei minua olla ahdisteltu koko lyhyen elämäni aikana. Olen vissiin onneksi niin näkymätön, joka ei haittaa yhtään. N19

Olet mies. 

En ole? Voi anteeksi, olisiko minun pitänyt kokea ahdistelua elämäni aikana? 

Vierailija
22/89 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa miehen kuvittelemaan, että on ok lääppiä?

Aivot, jotka sijaitsevat terskassa.

Miksihän sitten naiset, etenkin keski-ikäiset ja ei haluttavat kokevat oikeudekseen vähän kokeilla hauista, rintaa ja pakaroita? Sehän ei tietenkään ole ahdistelua vaan hassunhauskaa hupailua! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alettiin ahdistella 12 vuotiaana ja joskus vieläkin vaikka yli 55 v. Se on jo 40 v jatkunut. 

Sama juttu. 😥

Vierailija
24/89 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes halannut naista tai pitänyt kädestä. En ole siis ahdistellut ketään. T: kiltti mies

Vierailija
25/89 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko niin, etteivät kaikki koe ahdistelua samalla tavalla. Esim. noista itsensä paljastelijoista näin helsinkiläisenä yli nelikymppisenä naisena muutama vuosi sitten mietin, etten muista nähneeni sellaisia ikinä. Ja kun puhuin siitä äidilleni, hän sanoi, ettei hänenkään tielleen ollut heitä osunut. Onko niin, ettemme vaan muista heitä vai mistä on kyse. Koulutoverini kuitenkin kertoi nähneensä heitä lapsesta asti.

Muutaman kerran tuntematon on lääppinyt kaupungilla liikkuessani, kun olin nuori.

Vierailija
26/89 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että sinun kokemuksesi eivät ehkä ole kaikkien naisten, eivät edes enemmistön kokemuksia? Uskallat kyllä väittää, mutta monikin - sekä nainen että mies - voisi väittää muuta. Oletko valmis kuuntelemaan?

Mene ulisija nukkumaan. Huomenna on koulupäivä.

Et siis ole 

Vierailija
27/89 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelun ja seksuaalisen kiinnostuksen raja ei ole aivan selkeä. Ahdistelu ei ole moraalisesti oikein, mutta kyse on ihan samasta energiasta molemmissa. Flirttailu menee myös samaan ja niin menee romanttiset eleet ja teot myös.

Georges Bataille kuvailee asiaa aika hyvin, hän käsittelee asiaa parhaiten.

Vierailija
28/89 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja siskoanikaan ei ole koskaan ahdisteltu. Tosin emme ole koskaan myöskään seurustelleet. Ehkä miehet aistivat jotain epäseksuaalista meissä.

Vierailija
29/89 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat herkkiä kaikelle ja toiset osaavat suhtautua vapaammin. Yhdessä kulttuurissa kielletty on toisessa sallittu.

Kyse on mutkikkaasta ilmiöstä, johon kuitenkin psykologia antaa hyviä teorioita.

Vierailija
30/89 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran koin ahdistelua 10-vuotiaana. Sitten 15-vuotiaana. Ikävuodet 20-30 ihan säännöllisesti niin, että muodostui jo sellainen "silmät niskassakin" -refleksi, olin varuillani koko ajan liikkuessani ihmisten parissa. Ikä sinänsä ei auttanut tässä asiassa, vaan olosuhteiden muutos - asun syrjäseudulla ja teen etätöitä. Nyt olen jo kuudenkympin korvilla, ja viimeksi koin ahdistelua pari vuotta sitten. Voisi luulla, että ikä suojelee, mutta niin ei näytä olevan. Ehkä se vähentää ahdistelijoiden mielenkiintoa, mutta ei kokonaan poista riskiä.

Vierailija
31/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastokikkailun idea on yleensä ideologinen. Kikkailulla siis pyritään saamaan näyttämään jokin asia todellisuutta pahemmalta tai paremmalta. Tätä harrastavat nimenomaan kaupalliset ja poliittiset tahot. Esimerkkinä feministit maalaavat synkkää maisemaa naisten tilanteesta, persut vierasmaalaisista, kokkareet ja vasemmisto molemmat työttömyyden rakenteesta ja työllisyystoimenpiteiden tehokkuudesta työllistäjänä.

Vierailija
32/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ovat naiset puristelleet munasta, perseestä puhumattakaan, ja jopa naispuolinen terapeuttini kommentoi vartaloani ja hiveli sisäreittäni. Naiset ovat vihjailleet, kommentoineet kroppaani ja hinkanneet rintojaan minua vasten. On pyydetty riisumaan paitaa ja housuja, ja saunomisia ja panemisia on ehdotettu. Uskallan väittää, että naiset ahdistelevat miehiä jopa enemmän kuin miehet naisia. Näin ainakin minun kohdallani on tapahtunut.

Vierailija
33/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ovat naiset puristelleet munasta, perseestä puhumattakaan, ja jopa naispuolinen terapeuttini kommentoi vartaloani ja hiveli sisäreittäni. Naiset ovat vihjailleet, kommentoineet kroppaani ja hinkanneet rintojaan minua vasten. On pyydetty riisumaan paitaa ja housuja, ja saunomisia ja panemisia on ehdotettu. Uskallan väittää, että naiset ahdistelevat miehiä jopa enemmän kuin miehet naisia. Näin ainakin minun kohdallani on tapahtunut.

Uskon, että naiset ovat ahdistelleet sinua. Mutta uskallan väittää, että naiset ahdistelevat miehiä huomattavasti vähemmän kuin miehet naisia. Se, että on olemassa joukko miehiä, jotka eivät ole ahdistelleet ketään, ei tarkoita, että sitä joukkoa miehiä ei olisi, joka häiritsee naisia aina tilaisuuden tullen. Voi olla polarisoitunut, voi olla, että tuohon väliin mahtuu kaikkea. Naisten kokemuksia pyritään aina vähättelemään pientä naisten joukkoa lukuunottamatta, joka liioittelee.

Vierailija
34/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole miehiä kohtaan yhtään sen vähäisempää. Siitä ei vain puhuta eikä miehet nosta asiaa esille samalla tavalla.

Vierailija
35/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mutta ahdistelu ollut kuitenkin lievää ja lopetettu käskettäessä 

En ole saanut mitään traumoja 

Vierailija
36/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikuisesti syöpynyt mieleen kuva kahdesta viinalta haisevasta keski-ikäisestä naisesta kömyämässä Finnairin lennolle ja suunnitellen turkkilaisten miesten "ahdistelua".  Siinä suomiturismia parhaimmillaan.

Vierailija
37/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ahdisteltu kotimaisten ja ulkomaisten toimesta. Otettu salakuvia, seurattu kadulla, halailtu keskellä katua, suudeltu käsiä myös, kerran suudeltiin suullekin. Pippelikuvia instassa, yhteydenottoja somessa ja aiemmin puhelinsoittoja ennen kuin ehdin yhteystiedot salata. Pukeudun todella peittäviin "körttikaapuihin", en meikkaa ja hiukset aina niskassa nutturalla. En ota katsekontaktia ihmisiin enkä hymyile. Olen isokokoinen ja nyrpeän näköinen nainen. 

Vierailija
38/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 lisää, olen näiden ahdistelujen aikaan ollut 15-23v. Mitä vanhemmaksi olen tullut ja enemmän lihonut ja jättänyt ulkonäöstäni välittämättä, sen enemmän on ahdisteltu. Siististi pukeutuneena ja meikattuna saa nurinkurisesti olla rauhassa. Eilenkin kehuttiin tissejä iltalenkillä ollessa. Paita kuulemma imarteli muotojani. Ihan tavallisessa raitapaidassa kävelin luurit korvilla katse puhelimessa. 

Vierailija
39/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa miehen kuvittelemaan, että on ok lääppiä?

Ilmeisesti hänen oma ihonvärinsä?

Vierailija
40/89 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ole koskaan ahdisteltu. En todellakaan laske jotain kädelle suutelua tai perseestä puristamista ahdisteluksi. Senkun käskee äijää häipymään. En olisi voinut työskennellä vuosikymmeniä ravintola-alalla jos olisin itkenyt jokaista kosketusta "ahdisteluksi".