Uskallan väittää, että on vain muutama prosentti naisia joita ei ole
ahdisteltu seksuaalisesti. Itsekin kokenut monta kertaa lääppimistä, ehdottelua, kädelle suutelemista ventovieraalta jne.
Kommentit (34)
Nuorena ei uskaltanut sanoa äkäisesti. Nyt jos vastaavaa tapahtuisi tulisi lentävä lähtö ukolle 😂
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hyvin kiitollinen siitä, ettei minua olla ahdisteltu koko lyhyen elämäni aikana. Olen vissiin onneksi niin näkymätön, joka ei haittaa yhtään. N19
Olet mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hyvin kiitollinen siitä, ettei minua olla ahdisteltu koko lyhyen elämäni aikana. Olen vissiin onneksi niin näkymätön, joka ei haittaa yhtään. N19
Olet mies.
En ole? Voi anteeksi, olisiko minun pitänyt kokea ahdistelua elämäni aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa miehen kuvittelemaan, että on ok lääppiä?
Aivot, jotka sijaitsevat terskassa.
Miksihän sitten naiset, etenkin keski-ikäiset ja ei haluttavat kokevat oikeudekseen vähän kokeilla hauista, rintaa ja pakaroita? Sehän ei tietenkään ole ahdistelua vaan hassunhauskaa hupailua!
Vierailija kirjoitti:
Mua alettiin ahdistella 12 vuotiaana ja joskus vieläkin vaikka yli 55 v. Se on jo 40 v jatkunut.
Sama juttu. 😥
En ole koskaan edes halannut naista tai pitänyt kädestä. En ole siis ahdistellut ketään. T: kiltti mies
En tiedä, onko niin, etteivät kaikki koe ahdistelua samalla tavalla. Esim. noista itsensä paljastelijoista näin helsinkiläisenä yli nelikymppisenä naisena muutama vuosi sitten mietin, etten muista nähneeni sellaisia ikinä. Ja kun puhuin siitä äidilleni, hän sanoi, ettei hänenkään tielleen ollut heitä osunut. Onko niin, ettemme vaan muista heitä vai mistä on kyse. Koulutoverini kuitenkin kertoi nähneensä heitä lapsesta asti.
Muutaman kerran tuntematon on lääppinyt kaupungilla liikkuessani, kun olin nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti 50% naisista on ahdisteltu tai raiskattu kotimaisten pottunokkien toimesta.
Yhdessäkään tutkimuksessa ei ole rajattu tekijän kansalaisuuden mukaan. Missä vihervassaritäti, siellä vale.
Onpas. Missä heikompilahjainen persuincesti, siellä valhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että sinun kokemuksesi eivät ehkä ole kaikkien naisten, eivät edes enemmistön kokemuksia? Uskallat kyllä väittää, mutta monikin - sekä nainen että mies - voisi väittää muuta. Oletko valmis kuuntelemaan?
Mene ulisija nukkumaan. Huomenna on koulupäivä.
Et siis ole
Ahdistelun ja seksuaalisen kiinnostuksen raja ei ole aivan selkeä. Ahdistelu ei ole moraalisesti oikein, mutta kyse on ihan samasta energiasta molemmissa. Flirttailu menee myös samaan ja niin menee romanttiset eleet ja teot myös.
Georges Bataille kuvailee asiaa aika hyvin, hän käsittelee asiaa parhaiten.
Minua ja siskoanikaan ei ole koskaan ahdisteltu. Tosin emme ole koskaan myöskään seurustelleet. Ehkä miehet aistivat jotain epäseksuaalista meissä.
Toiset ovat herkkiä kaikelle ja toiset osaavat suhtautua vapaammin. Yhdessä kulttuurissa kielletty on toisessa sallittu.
Kyse on mutkikkaasta ilmiöstä, johon kuitenkin psykologia antaa hyviä teorioita.
Ensimmäisen kerran koin ahdistelua 10-vuotiaana. Sitten 15-vuotiaana. Ikävuodet 20-30 ihan säännöllisesti niin, että muodostui jo sellainen "silmät niskassakin" -refleksi, olin varuillani koko ajan liikkuessani ihmisten parissa. Ikä sinänsä ei auttanut tässä asiassa, vaan olosuhteiden muutos - asun syrjäseudulla ja teen etätöitä. Nyt olen jo kuudenkympin korvilla, ja viimeksi koin ahdistelua pari vuotta sitten. Voisi luulla, että ikä suojelee, mutta niin ei näytä olevan. Ehkä se vähentää ahdistelijoiden mielenkiintoa, mutta ei kokonaan poista riskiä.
Niin. Nyt ei kuitenkaan puhuttu miehistä, vaikka ongelma koskettaa heitäkin.