Uskallan väittää, että on vain muutama prosentti naisia joita ei ole
ahdisteltu seksuaalisesti. Itsekin kokenut monta kertaa lääppimistä, ehdottelua, kädelle suutelemista ventovieraalta jne.
Kommentit (34)
Ap, oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että sinun kokemuksesi eivät ehkä ole kaikkien naisten, eivät edes enemmistön kokemuksia? Uskallat kyllä väittää, mutta monikin - sekä nainen että mies - voisi väittää muuta. Oletko valmis kuuntelemaan?
Mua alettiin ahdistella 12 vuotiaana ja joskus vieläkin vaikka yli 55 v. Se on jo 40 v jatkunut.
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti 50% naisista on ahdisteltu tai raiskattu kotimaisten pottunokkien toimesta.
Ja tuo luku on vain jäävuoren huippu.
Olen kokenut vaikka olen ollut hyvin varovainen
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että sinun kokemuksesi eivät ehkä ole kaikkien naisten, eivät edes enemmistön kokemuksia? Uskallat kyllä väittää, mutta monikin - sekä nainen että mies - voisi väittää muuta. Oletko valmis kuuntelemaan?
Mene ulisija nukkumaan. Huomenna on koulupäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti 50% naisista on ahdisteltu tai raiskattu kotimaisten pottunokkien toimesta.
Ja tuo luku on vain jäävuoren huippu.
Juuri näin. Miten muka vain 50%?
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa miehen kuvittelemaan, että on ok lääppiä?
Eihän ap puhunut tekijän sukupuolesta mitään. Implikoitko, etteivät naiset ahdistele?
Kyllä minä ja kaikki 50-vuotisen elämäni aikana tuntemani naiset, joiden kanssa asia on tullut puheeksi, ovat kokeneet ahdistelua, lämpimistä, ehdottelua, jne. Se vaan on se maailma, mihin me kasvoimme. Hienoa, jos asiat muuttuvat.
Ja hienoa, jos löytyy joku nainen, joka tällaista ei ole kokenut. Uskon, että kuulut vähemmistöön.
Meillä ainakin Helsingissä koulumatkalla ekat itsensäpaljastelijat ja lääppijät juoksivat pusikoista eteen kun olimme ala-asteella. Siitä se sitten totuttelu alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessäkään tutkimuksessa ei ole rajattu tekijän kansalaisuuden mukaan. Missä vihervassaritäti, siellä vale.
No, jos tuijottaminenkin katsotaan nykyisin ahdisteluksi niin ihmekös tuo. Ja naiset on tietysti aina 100 pros viattomia tapahtuneen kannalta. Hyvä jos edes olivat paikalla.
Ahdisteleeko pieni joukko miehiä kaikkia naisia vai onko lähes kaikki miehet ahdistelijoita? Luulen että suurin osa miehistä on ahdistellut.
Ahdistelu alkoi kun oli 3-vuotias ja on jatkunut koko elämäni ajan. Olen jo yli 60-vuotias. Äitiäni ahdisteltiin yli 90-vuotiaaksi. Ymmärrän hyvin että ennen muinoin kansallispukuum kuului puukko/veitsi, vähensi varmaan ahdistelua tai sen yrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ahdisteleeko pieni joukko miehiä kaikkia naisia vai onko lähes kaikki miehet ahdistelijoita? Luulen että suurin osa miehistä on ahdistellut.
En tiedä. On niitä fiksujakin miehiä. Ehkä vähemmistössä mutta on.
Voi kyllä. Omalla kohdalla ensimmäinen ahdistelu tapahtui kauan sitten, 4-vuotiaana. Siitä sitten pitkin elämää erinäisiä kertoja. Ne piti vain sietää, ei ollut tapana nostaa niistä meteliä. Nyt on jo ikää sen verran, että se antaa suojan ahdisteluilta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuo sun luulo perustuu? Ei ainakaan loogiseen päättelyyn ilmeisesti. Eikö olisi loogista ajatella, että ahdisteluun taipuva henkilö ahdistelisi useampiakin uhreja?
On meitä miehiäkin kuule lääpitty ja puristeltu maailman sivu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ulisija nukkumaan. Huomenna on koulupäivä.
Katos, katos. Sinäkin heti nimittelet ihmisiä (henkinen väkivalta), kun pääset tekemään niin ilman että joudut siitä vastuuseen. Et ole moraalisesti ahdistelijaa parempi.
- ohis
Itse olen hyvin kiitollinen siitä, ettei minua olla ahdisteltu koko lyhyen elämäni aikana. Olen vissiin onneksi niin näkymätön, joka ei haittaa yhtään. N19
Mikä saa miehen kuvittelemaan, että on ok lääppiä?