Miten joillain naisilla ei ole yhtään venymäarpia ihossa?
Kommentit (45)
No, itselläni ei ole, mutta olenkin aina ollut todella pieni ja laiha. Nykyisinkin, 27-vuotiaana olen 152cm/41kg. Kasvoin tasaisesti, en kuten muut - hujauksessa. 😀
Joillekin tulee, toisille ei. Itselle murrosikä teki näyttävät arvet niin rintoihin, takamukseen kuin reisiinkin.
Venymäarpia on myös tuhdeilla miehillä, mm. mahassa.
Ohut iho venyy paksumpaa helpommin jne.
Vierailija kirjoitti:
Joillain on vahvempi sidekudos kuin toisilla. Eikä ole paino noussut liikaa.
Pimppisolvaajatyypille tiedoksi: sun koskemattomuutes tulee säilymään.
Teininä paino ei noussut kuin muutaman kilon, mutta menin aivan arville kaikkialta minne tuli muotoja. Toisaalta tähän ikään on tullut kerrytettyä ylipainoa, vauhdikkaastikin, mutta nämä vanhempana tulleet kilot eivät ole arpeuttaneet ihoa. Sinällään jännittävää.
Vierailija kirjoitti:
No, itselläni ei ole, mutta olenkin aina ollut todella pieni ja laiha. Nykyisinkin, 27-vuotiaana olen 152cm/41kg. Kasvoin tasaisesti, en kuten muut - hujauksessa. 😀
Minä olin 27-vuotiaana 175 cm ja 55 kg, ja täynnä raskausarpia.
Ap
Striat ei liity raskauteen vaan heikon sidekudoksen repeilyyn kun ihminen kasvaa tai lihoo. Niitä on teineillä ja miehillä. Mulla ei, vaikka olen kaksi lasta synnyttänyt.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00808
"Raskausarpia syntyy yhdeksälle kymmenestä naisesta raskauden aikana rintoihin ja vatsan alueelle, usein myös reisiin. Arpijuovia todetaan myös yli puolella nuorista naisista ja yli kolmasosalla nuorista miehistä."
Minulla ei ole ainuttakaan raskausarpea. Olen synnyttänyt kuusi lasta, myös kaksoset. Olen lyhyt, ja raskausvatsaa sai raahata etenkin kaksosten kanssa kottikärryillä, se oli VALTAVA. Eikä yhden yhtä hentoakaan viivaa ilmaantunut! Sittemmin olen lihonut 30kg, eikä edelleenkään yhtään arpea. Rinnat kasvoivat ekan lapsen syntymän jälkeen a/b kuppikoosta d/e kokoon yhdessä yössä - eikä mitään jälkiä.
Eikä mikään ole omaa ansiotani, ihan voin perintötekijöitä kiittää.
Mulla tuli ainoastaan teininä takapuoleen muutama raita, nyt ne jo tietty vaaleita. Raskauksista ei tullut mahaan mitään arpia. Maha ei ollut kooltaan iso, vaikka kumpikin vauva oli 4kg ja kummassakin raskaudessa paino nousi 62kg:stä 80 kiloon
Se pahanhajuinen bodyshopin kookosrasva, käytin sitä ja olin arveton. Sitä juuri synnyttänyttä massuakin rasvaisin sairaalassa.
Riippuu kudostyypistä. Tulin raskaaksi pari vuotta myöhemmin kuin siskoni. Kysyin häneltä, tuliko hänelle raskausarpia. Hän kysyi, "mitä ne on?" Ei tosin tullut sitten itsellenikään.
Sidekudostyyppi peritään eikä siihen voi itse muuten vaikuttaa kuin välttämällä nopeaa lihomista. Ja vaikeahan sitä on välttää esim kasvupyrähdyksen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain on vahvempi sidekudos kuin toisilla. Eikä ole paino noussut liikaa.
Pimppisolvaajatyypille tiedoksi: sun koskemattomuutes tulee säilymään.
Teininä paino ei noussut kuin muutaman kilon, mutta menin aivan arville kaikkialta minne tuli muotoja. Toisaalta tähän ikään on tullut kerrytettyä ylipainoa, vauhdikkaastikin, mutta nämä vanhempana tulleet kilot eivät ole arpeuttaneet ihoa. Sinällään jännittävää.
Minulle tuli pituuskasvusta reisiin lapsena venymäarpia, jotka minulla on vieläkin. Kolme sellaista horisontaalista "Adidas-raitaa" molempien reisien sivuilla. En oikein tajua miten tuo on mahdollista, mutta kaipa se on.
Rintani alkoivat muutama vuosi sitten kasvamaan monta kuppikokoa. Alussa niihin tuli punaisia viiruja, joiden oletin olevan arpia. Ne katosivat kuitenkin kokonaan muutamassa kuukaudessa. En tajua tuotakaan.
On näköjään paljon kaikkea, mitä en tajua. :D
Mulla oli raskausaikana sellainen vatsatuki. Se saattoi ehkäistä arpia. Paino ei ollut iholla.
Mun mies rasvasi vatsaa aina iltaisin ja en lihonut juurikaan raskausaikana.
Tein kävelylenkkejä ja poljin aamuisin 5km kuntopyörällä.
Kudostyyppi ratkaisee.
Minulle tuli jo 12-vuotiaana ekat, ja on tullut siitä asti. Ilman raskauksia, ekat tuli ilman lihomisiakin.
Ei siinä auta rasvaukset, mitä jotkut kehuu.
Samassa sarjassa selluliitin kanssa eli geenit. Hoikalla ja urheilevallakin voi olla molempaa.
Vierailija kirjoitti:
Se pahanhajuinen bodyshopin kookosrasva, käytin sitä ja olin arveton. Sitä juuri synnyttänyttä massuakin rasvaisin sairaalassa.
Mun äidillä on pahat arvet. Kudostyyppini on luultavasti sama. Arpia ei tullut tuon pahanhajuisen rasvan takia.
Se on niin geeneistä kiinni, millainen ihotyyppi on ja miten se joustaa. Mulla ei oo yhtään lasta ja venymäarpia on reisissä, vatsassa, rinnoissa ja käsivarsissa