Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pystyn muuttamaan halvempaan asuntoon, kun en saa enää toimeentulotukea? Ei ole varaa muuttokustannuksiin eikä vuokravakuuteen.

Vierailija
10.09.2025 |

Kela pakottaa muuttamaan, kuka auttaa?

Neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kavereita apuun. Vastavuoroisesti tietysti.

Vierailija
22/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vuokravakuudenhan saat takaisin nykyisestä asunnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulostaa niin pahalta että ainut mahdollinen ratkaisu olisi rope ja reroll.

Vierailija
24/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä Kelaan neuvottelemaan asiasta ja kysymään vaihtoehdoista. Olemalla itse aktiivinen siihen suuntaan, voit saada yllättäviä joustoja jos olet todella valmis muuttamaan halvempaan asuntoon.

Paljon tietysti riippuu miten onnistut esittämään asiasi ja minkälainen henkilö yhteydenottosi ottaa vastaan. Ennen kaikkea pyri antamaan kuva, että haluat selvittää asiasi itse, mutta että tarvitset vähän apua mahdollisuuksien kanssa.

Itse en pyrkisi mistään ottamaan lainaa vuokravakuuksiin, mutta sitä voit itse ehdottaa Kelan kanssa neuvotellessa, jollei mitään muuta ratkaisua löydy.  Käsittääkseni ainakin ennen saattoi saada Kelan takaamaan lainan.

Vierailija
25/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos joskus maksaisit menosi ihan itse, niin kuin yleensä tehdään.

Noin 4,4 miljoonaa suomalaista sai jotain Kelan maksamaa etuutta viime vuonna. Se tarkoittaa, että 80 prosenttia suomalaisista sai taloudellista Kelalta

Ap

Vierailija
26/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä asunnossa ollut vuokravakuutta

Ap

Vierailija
27/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 4,4 miljoonaa suomalaista sai jotain Kelan maksamaa etuutta viime vuonna. Se tarkoittaa, että 80 prosenttia suomalaisista sai taloudellista Kelalta

Ap

Miksi peukutat omia viestejäsi 😆

Vierailija
28/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tämän saman muuttajan 24. aloite samasta valituksesta.

Vierailija
29/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä asunnossa ollut vuokravakuutta

Ap

OK, no sitten sun pitää keksiä se raha jostain muualta. Pyydä esim. vanhemmilta tai isovanhemmilta. Monessa paikassa voi myös maksaa kuukausierän (joka tietenkin on kalliimpaa kun niitä rahoja ei saa takaisin kun muuttaa pois).

Vierailija
30/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene metsään poimimaan puolukoita tai sieniä. Myy ne. Laita ilmoitus puskaradioon ja mene pesemään ikkunoita, autoja tai ulkoiluttamaan vanhuksia pientä korvausta vastaan. Tai tekemään pihatöitä korvausta vastaan. Satunnaiset pimeät keikat korjaavat taloutesi. Kun on kovat ajat niin kovat keinot käyttöön. Ei kannata ruikuttaa rahattomuuttaan näinä aikoina. Tee jotain, käytä aivojasi. 

Puolukat ei ole ihan vielä kypsiä.

Vierailija
31/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksi suohon 🥴

Vierailija
32/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole saanut senttiäkään kelalta 10 vuoteen. Tv. Yksin asuva Roskakuski

Vierailija
33/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä päästä Kelaan neuvottelemaan asiasta ja kysymään vaihtoehdoista. Olemalla itse aktiivinen siihen suuntaan, voit saada yllättäviä joustoja jos olet todella valmis muuttamaan halvempaan asuntoon.

Paljon tietysti riippuu miten onnistut esittämään asiasi ja minkälainen henkilö yhteydenottosi ottaa vastaan. Ennen kaikkea pyri antamaan kuva, että haluat selvittää asiasi itse, mutta että tarvitset vähän apua mahdollisuuksien kanssa.

Itse en pyrkisi mistään ottamaan lainaa vuokravakuuksiin, mutta sitä voit itse ehdottaa Kelan kanssa neuvotellessa, jollei mitään muuta ratkaisua löydy.  Käsittääkseni ainakin ennen saattoi saada Kelan takaamaan lainan.

Eli nämä asiat on neuvoteltavissa? Ihan kuin työsuhteessa voit neuvotella palkkasi niin voit neuvotella valtion viraston kanssa tyhjän toimittamisesta. Täytyy kyllä sanoa, että jos tämä on totta niin muutan takaisin Suomeen ja alan työttömäksi. Kotimaassani en saa kuin kassalta kolme kuukautta työttömyysrahaa ja sen jälkeen olen kusisukassa. Suomessa voi käydä julkishallinnossa neuvotteluita. 

Vierailija
34/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa tukea niin sulla on liian isot tulot joten voit säästää rahaa muuttokustannuksiin.

Vierailija
35/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja tätä avuttomuutta. Missä ihmeessä sisu ja kyky ratkaista ongelmansa on? Eikö teillä aidosti ole koskaan ketään läheistä, joka voisi jeesiä? Ei kaveria muuttoavuksi? Ei sisaruksia tai vanhempia, joilta lainata rahaa vuokravakuuteen? Ei luottotietoja, jotta saisi pienen luoton? Ei mitään. Aina sama tilanne. Kenelläkään ei ole rahaa, kukaan ei voi auttaa ja ajokorttiakaan ei ole ja varmaan selkäkin kipeä, niin itsekään ei voi romujaan kantaa.

Tämä viesti kuvastaa nykypäivää. Ensimmäisenä yhteiskunnan pitäisi tarjota kaikki hopealautasella ja tehdä aikuisen, täysvaltaisen ihmisen puolesta arkisetkin asiat. Olen vaan huomannut, että muuttopalveluita käyttää vain rikkaat ja sosiaalituilla elävät. Normaalit, työssäkäyvät joutuu kantamaan itse omat tavaransa kodista toiseen. Sitä on joskus miehen kanssa kaksinkin roudattu kokonainen kolmiollinen tavaraa ja oltiin aivan poikki.  

Vierailija
36/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää pulloja

Vierailija
37/52 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta telttaan

Vierailija
38/52 |