Onko täällä muita jotka ei oo olleet ikinä töissä
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mene töihin vaikka maksettais.
Miksi?
Miksi tuhlata yksi ja ainoa elämä työhön? Voi elää mukavastikin.
Minusta ei ole mukava olla 4 seinän sisällä tekemättä mitään, siihen päälle vielä jos ei ole perhettä tai kavereita, eikä sitten rahaakaan
Ei kaikki työttömät elä noin, moni keksii vielä kujeita lisäansioille kun on sitä aikaa ja osa harrastaa vaikka mitä ja osa matkustelee ja osahan nostelee tukia jossain muissa maissakin, jossa työttömyyskorvauksella voi elää jopa herroiksi ja saattaahan osa saada harrastuksesta ammatin, kun on aikaa panostaa siihen harrastukseen ja tuleekin ammattitaitoiseksi kuin itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töistä nimenomaan maksetaan, sen takia niitä tehdään
Sitä suuremmalla syyllä, miksi mennä työhön, josta ei makseta mitään, siis kun vuokran ja ruoan saa muutoinkin ja muuta työtä ei kyllä työttömälle tarjota?
Se olisikin ihan eri asia, jos työtön voisi saada jotain 4 tonnin palkkaa, mutta kun se on max 1700e tai sitten se on joku 9e per päivä työkokeilu tai muu.
Jos jäi epäselväksi niin kysymys oli, miksi käydä töissä rahan takia, jos sitä rahaa ei saa?
Kerran olin työharjoittelussa että sinänsä olen nähnyt mitä työnteko on. Parin viikon jälkeen totesin ettei ole minun juttuni.
Moni keskiluokkainen toimistotyöntekijä tai etätyöläinen ei tiedä millasta on työskennellä jossain ulkoistetussa yrityksessä jossa nöötsismi ja nöyryytys jyllää mitä törkeimmällä tavalla.
Se on ihan sama onko käynyt kouluja vai ei, tuollainen ulkoistetussa firmassa työskentely, se ei valkoisen ihmisen arvoille sovi, johonkin se raja on vedettävä.
Vierailija kirjoitti:
Moni keskiluokkainen toimistotyöntekijä tai etätyöläinen ei tiedä millasta on työskennellä jossain ulkoistetussa yrityksessä jossa nöötsismi ja nöyryytys jyllää mitä törkeimmällä tavalla.
Se on ihan sama onko käynyt kouluja vai ei, tuollainen ulkoistetussa firmassa työskentely, se ei valkoisen ihmisen arvoille sovi, johonkin se raja on vedettävä.
Työnteko ei ylipäätään ole ihmisarvolle sopivaa.
Kaikki ketkä ei tee töitä on pohjasakkaa
Vierailija kirjoitti:
Työhön alistuvat ihmiset ovat heikkopäisiä lampaita. Itse ainakin häpeäisin silmät päästäni jos olisin samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Eipä onneksi kiinnosta muiden mielipiteet. Olisipa hirveää käydä töissä sen takia, että mitä muut ajattelisivat jossen käy..
Työssäkäyvä on itsekäs maapallon tuhoaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työhön alistuvat ihmiset ovat heikkopäisiä lampaita. Itse ainakin häpeäisin silmät päästäni jos olisin samanlainen.
Mielummin lammas ku loinen.
Kokeilin työntekoa koska minun lähipiiri vakuutteli että on hyvä sitten kun saa omaa rahaa ja itsetunto kehittyy ja voimistuu. Aluksi illuusio toteutuikin eräällä tavalla niin, mutta kun näki tiliotteen kuun lopulta, niin pikkuhiljaa alkoi itsetunto murenemaan kuin ruostuva lapio 12 vuoden syystalvessa. Lopulta jäljellä oli vain kasa ruostetta, kipua ja muisto alkuperäisestä ideaalista rautalapiosta. Eikä mainittavaa säästöä, vaikka olen jo opiskelussa ja työttömänä ollessa kehittynyt äärimmäiseksi säästäjäksi ja nuukailijaksi.
Älkää menkö ja suostuko työntekoon, jos palkkio ei ole tarpeeeksi suuri. Lopulta mielentereveys on vaarassa ja syrjäydytte elämästä. Työ heikentää teitä ja vie teiltä todellisen identiteettinne. Voi mennä vuosia sitä etsiessä ja osa ei löydä sitä koskaan, minkä menetti. Jäljelle kasvoi vain persu tai katkera kommunisti.
Yritin löytää työstä monenlaista motivaatiota. Kehityin siinä niin hyväksi että kykenin korvaamaan monta työntekijää.
Aluksi se oli palkitsevaa, mutta lopulta vain väsyin ja tuloissa ei näkynyt mitään edistystä. En siis saanut siitä mitään.
Sellaista häkissä olevan eläimen säntäilyä ympärinsä hädissään. Kaikkia näkökulmia yritin nähdä ja oppia optimistiseksi, mutta lopulta huomasin totuuden.
Työnteko ei kannata ja olin jo nuorena ollut sitä mieltä. Läheiset olivat väärässä ja toki heidän kannattaakin käydä töissä.
Heillä on erilainen elämäntyyli ja kuluttavat paljon. Palkat on sellaiset että minäkin pääsen ulkomaan lomille heidän mukanaan. Olen heidän maskottinsa. Moni ei tykännyt näkökulmistani mitä työntekoon tulee.
Olen illallisilla sanonut sanottavani ja kertonut että kirjoitan mieluiten suomen heikoiten luettua blogia ja otan vastaan työttömyystukea ja lahjoituksia, mutta töihin minua ei enää saa menemään edes aseella osoitettuna.
12 vuotta, jokaisen opetuslapsen nimissä kävin töissä luterilaisella paatoksella ja yritin sijoittaa persoonallisuuteni Saarijärven Paavon sisälle. Paavo oksensi minut ja antoi täysilaidalliset.
Ossi ja Juuso oli kanssani oikeassa alusta lähtien. Minä tein sen ettei teidän tarvitsisi käydä läpi samaa.
Hyvä kun ette ole menneet töihin. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä, miksi mennä työhön, josta ei makseta mitään, siis kun vuokran ja ruoan saa muutoinkin ja muuta työtä ei kyllä työttömälle tarjota?
Se olisikin ihan eri asia, jos työtön voisi saada jotain 4 tonnin palkkaa, mutta kun se on max 1700e tai sitten se on joku 9e per päivä työkokeilu tai muu.
Jos jäi epäselväksi niin kysymys oli, miksi käydä töissä rahan takia, jos sitä rahaa ei saa?
Sosialistin pitää käydä töissä vaikka työ ei olisi kannattavaa. Niin Neuvostoliitossakin tehtiin.
On aika itsekästä ajatella oikeistolaiesti ja nähdä tilanne kapitalististen kiikareiden läpi.
Tärkeintä on että yritttäjä rikastuu. Et sinä. Mutta ongelma on että hän ei rikastu, jos sinua ei pakoteta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialistin pitää käydä töissä vaikka työ ei olisi kannattavaa. Niin Neuvostoliitossakin tehtiin.
On aika itsekästä ajatella oikeistolaiesti ja nähdä tilanne kapitalististen kiikareiden läpi.&nb
Ja repii perseensä jos et alistukaan yrittäjän hyväksikäytettäväksi orjaksi.
Juuso ja Ossi olikin oikeassa. Älkää menkö töihin!
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin työntekoa koska minun lähipiiri vakuutteli että on hyvä sitten kun saa omaa rahaa ja itsetunto kehittyy ja voimistuu. Aluksi illuusio toteutuikin eräällä tavalla niin, mutta kun näki tiliotteen kuun lopulta, niin pikkuhiljaa alkoi itsetunto murenemaan kuin ruostuva lapio 12 vuoden syystalvessa. Lopulta jäljellä oli vain kasa ruostetta, kipua ja muisto alkuperäisestä ideaalista rautalapiosta. Eikä mainittavaa säästöä, vaikka olen jo opiskelussa ja työttömänä ollessa kehittynyt äärimmäiseksi säästäjäksi ja nuukailijaksi.
Älkää menkö ja suostuko työntekoon, jos palkkio ei ole tarpeeeksi suuri. Lopulta mielentereveys on vaarassa ja syrjäydytte elämästä. Työ heikentää teitä ja vie teiltä todellisen identiteettinne. Voi mennä vuosia sitä etsiessä ja osa ei löydä sitä koskaan, minkä menetti. Jäljelle kasvoi vain persu tai katkera kommunisti.
Yritin löytää työstä monenlaista motivaatiota. Kehityin siin
Taas aloittanut ryyppäämään keskiviikkoisin. Hyvin olet pitänyt korkkia kiinni perjantaihin pitkään. Nyt korkkia soukemmalle kiitos ja rauhoitut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen ihan syyt löytyy. Myös sille löytyy syyt, miksi jotkut käy töissä. Ne käy koska se kannattaa.
Kokeilematta paskaa riittää määrittelyksi.