Aivan törkeä mies kaupassa
Lapseni vain ihan hieman korotti ääntään, niin ohi kulkeva mies työnsi sormet korviinsa. Ihan normaaleja elämän ääniä.
Kommentit (38)
Avaaja lienee itse jo kuuroutunut lapsensa huudosta?
Sano lapsellesi, että huutaa vain keskellä metsää.
Jotkut ihmiset ovat ääniyliherkkiä. Kuulun itse em. ihmisryhmään. Säikähdän kovia ääniä, säpsähtelen niitä ja joskus laitan kädet korville kun jokin ääni "repii korvia". Reaktio ei välttämättä ollut ilkeilyä, pottuilua tai ainakaan se ei ollut henkilökohtaista.
Minäkin voisin laittaa sormet korviin tai etsiä laukustani korvatulpat, jos joku lapsi huutaa vieressä. Minulla on todella herkkä kuulo.
Avaaja voisi ymmärtää, ettei kaikki ole yhtä huonokuuloisia kuin hän ja näköjään lapsensakin.
Vierailija kirjoitti:
No ap?
Se häipyi heti tekemään toista "miehet" ketjua
Mitä ap haluat meidän tekevän asialle?
Ei herunut täällä sympatiaa ap:lle. Aamun jutussa toimittaja Fanny Fröman valittaa Hesarin kolumnissa, miten lapsikielteinen maa Suomi on. Se on paha paikka, kun näyttelyssä joku aikuinen oli huomauttanut lapsen käyttäytymisestä.
Fannyn kannattaisi mennä Ranskaan ja tutustua siellä, kuinka lapset opetetaan käyttäytymään ja huomioimaan jo pienenä muut ihmiset. Ihan niin kuin meillä 50 vuotta sitten.
Lapsena opitut hyvät tavat kantavat myös aikuisena monenlaisissa sosiaalissa tilanteissa, mutta jostain syystä se on tavattoman vaikeaa tämän päivän äideille. Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Siinä meni eilen metsäkävely pilalle kun kiljuvat kakarat rupesivat seuraamaan minua, tekisi mieli upottaa suohon
Oikeesti? Vaistomainen refleksi kovaan ääneen. Ja siitäkin loukkaannutaan. 🙉
Jotkut meistä arvostavat omaa kuuloaan ja suojaavat sen tarvittaessa asianmukaisin konstein.
Koska kaupassa ei viitsi olla korvatulpat korvissa sillä paljon mukavampi kun voi tervehtiä myyjiä/kassaa ja kuulla takaisin tervehdyksensä eikä niitä vihannespuolen porkkanoitakaan voi ennen maksutapahtumaa korviinsa työntää niin ainoaksi ja itseasiassa nopeaksi pika-avuksi tilanteessa on käyttää käsiään suojatakseen korvansa.
Kasvattaa ne kakaransa käyttäytymään kaupassa niin etteivät he kilju.
Jos vanhempi/vanhemmat päätyy paheksumaan kullannuppunsa jälkeistä toimintaa muilta kaupassa samaan aikaan asioivilta niin ohimennessään voi päästää ison haisevan pierun hymy korvissa asti.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti? Vaistomainen refleksi kovaan ääneen. Ja siitäkin loukkaannutaan. 🙉
Oikeesti? Vaistomainen reaktio paskantaa housuun ja siitä nyrpistellään nenää! 🤧
Vierailija kirjoitti:
Olihan taas vastauksia. Jos lapsi yhtäkkiä kiljuu, niin miten sen ennalta voi estää? Sitten voi toki komentaa ja kasvattaa, kun ensin on tapahtunut.
Niin, mutta ap kirjoitti tänne valitustekstin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä meni eilen metsäkävely pilalle kun kiljuvat kakarat rupesivat seuraamaan minua, tekisi mieli upottaa suohon
Mikseivät lapset ymmärrä ettei ole sopivaa alkaa seurata vierasta ihmistä?
Fyysisen tuskan universaali kieli on ainoa, jota jopa lapsi ymmärtää. Maltillinen annos kipua, ja ensi kerralla pysyy suukkuluukku visusti kiinni.
Mäkin työnnän sormet korviin kun kersat kiljuu (jos melunsuodatus luurit ei jostain syystä ole päässä). Mua sattuu ääniyliherkkänä fyysisesti korviin kimeät ja korkeat äänet ja laukaisee usein myös migreenin. Mulle on ihan sama pidätkö sä mun terveyteni vaalimista ja itsestäni huolehtimista törkeänä vai et.
Olisin tehnyt samoin, eli työntänyt sormet korviini, en voi sietää kova-äänisiä ihmisiä, oli ne sitten lapsia tai aikuisia.
Musta se mies oli aika hauska. Toivottavasti lapsi näki, että kädet laitettiin korville. Voisin ton saman tehdä itse kotona, jos lapsenlapsi huutaisi.
Nuo spermaviemäreiden kupeitten hedelmät voi jättää kotiin, kun eivät osaa käyttäytyä