Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun normaalilta vaikuttava tuttava onkin ilmeisesti ihan kahjo ja valehtelija?

Vierailija
10.09.2025 |

Minulla on yksi tuttava, jonka kanssa satunnaisesti törmätään ja vaihdetaan muutama sana, joskus on kävelty pieni lenkki yhdessä tms. Ei olla vaihdettu puhelinnumeroita, eli todellakin hyvin satunnaisesta tuttavuudesta kyse. Mutta kumminkin viikottain satutaan törmäämään. Olen mielelläni käynyt sen kanssa pienet keskustelut, ja olen pitänyt kiinnostavana ihmisenä. 

No, nyt kuulin yhdeltä ystävältäni, että tämä tuttavani on rähjännyt ystävälleni. Eivät siis tunne senkään vertaa kuin minä tämän tuttavan, tyyppi oli vaan kaupan edessä alkanut rähjätä ja tämä oli jo toinen kerta. Koska tuttavalla on ilmeisesti ihan omat käsityksensä siitä, miten auto parkeerataan. 

Lisäksi ystäväni tuntee henkilön, joka on tuntenut tämän tuttavan pidemmän aikaa, ja kävi ilmi, että tuttava valehtelee. Saattaa siis sanoa olevansa menossa polvileikkaukseen ja puhuu siitä vuolaasti, mutta sitten ei koskaan kuitenkaan näy polvissa mitään leikkausarpia. No, voihan ne leikkaukset peruuntua, mutta tällaista sattuu ilmeisesti enemmänkin. Samoin voi selitellä keitä kaikkia tuntee, että jos sattuu poliisit näkemään jossain saa niiltä kyllä kyydin kotiin koska hän tuntee kaikki jne. 

Ko. tuttavalla on ollut kyllä aika suuret jutut, mutta olen kaiken uskonut kun en ole tottunut valehteluun. Mutta nyt olen alkanut miettiä että ehkä ne jutut ei sitten niin totta olekaan? Kieltämättä olen ihmetellyt, miksi se näyttää niin "huonosti pidetyltä" ja elää miten elää, kun rahaa on puheiden mukaan aika tavalla, mutta ajattelin että on saituri. 

En nyt sitten tiedä, mitä ajatella, miten edetä? Tuntuu kummalta että ihminen on aivan rauhallinen ja normaali minun kanssani mutta saa raivokohtauksen ystävälleni, eli käytännössä ventovieraalle, ja vielä toistuvasti. Eli outoa on, vaikka väittämät valehtelusta eivät paikkaansa pitäisikään. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi