Alapään tosi kova kirvely ja punoitus
Heippa, olen kärsinyt nyt melkein koko vuoden alapään vaivoista. Aluksi oli selkeät hiivan oireet alkuvuodesta: kutinaa, kirvelyä, kokkareinen vuoto. Tuo meni ohi apteekista saatavilla voiteilla ja diflucanilla. Sen jälkeen oli noin 1-2kk taukoa ja alkoi kierre. Lähes joka kk jonkinlainen tulehdus alapäässä: Kirvelyä, punoitusta, alavatsan nipistelyä ja virtsan kirvelyä. Klamydia, tippuri testit otettu ja hiivanestolääkkeenä mennyt nyt 2kk 1 x viikossa diflucan + ulkoisiin oireiisiin pevison. Lisäksi olen ns. hyvinä aikoina kokeillut kostuttaa vagisanilla ym. Lisäksi pesuaine vaihdettu hajusteettomaan ja pesen pikkarit 60 erillään + pikkarit ovat 100% puuvillaa.
Mitä tämä voisi olla? Alan turhautua kun jatkuvasti tulee joku alapäähän. Nyt on 2 viikon putki, että alapää on vain ihan kirkkaan punainen ja kirvelee, tuntuu että mikään ei auta. Nyt testissä ceridal voidetta, tuntuu auttavan hiukan pahimpaan kirvelyyn. Voiko alapää vain olla näin kuiva? Ikääkin on kuitenkin vasta 30 ja koen, että esim seksissä ei ole ongelmaa kostumisen suhteen ym. Nyt seksi pannassa, kun ei edes voi kuvitella tekevänsä mitään, kun niiin paha kirvely.
Gynelle olen varannut ajan ja vielä labroihin uusiksi, mutta tuleeko kellään mieleen mitään mitä tämä voisi olla?
Kommentit (3)
Ei varmasti voi olla vain kuiva.
Sukupuolitauteja selvittäisin vielä laajemmin.
Ja sitten tulee mieleen myös allergiat. Eikä pelkästään vaatteet ja pesuaineet, jos ne ovat jo tuoksuttomia ja puuvillaisia.
Vaan käytättekö kondomia? Voisiko olla kumiallergia?
Entä kuukautissiteille ja tamponeille? Voisivatko ne allergisoida?
Jos mikään muu ei täsmää, niin entä allergia siemennesteelle? Tätä et varmasti haluaisi kuulla, mutta kaikki lienee mahdollista.
Taas olla kun voitelee, niin häviää vaivat
Kokeile chiliä.