2-tyypin diabeetikot joilla ocempi käytössä
En viittis alkaa jonottelemaan terkkarin puhelimeen ja hoitajan numero hukassa joten luonnollisesti tulin vauvapalstalle.
Pitikö aiempaa diabeteslääkitystä jatkaa ohella? Oli niin pikainen puhelu kun mulle tää lääke määrättiin että unohtui kysyä. Alotusannoksella muutama viikko menty ja sokerit hurjan korkealla.
Kommentit (67)
Jatkan koska yksi onneton tabletti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole käytössä ocempia, hoidan ruualla.
Miksi sitten edes vastaat. Sinulta ei kysytty mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jatkanut. Sitähän käytetään siksi että aiempi lääkitys ei tehoa/riitä.
Minullakin on 3 lääkettä käytössä. Raskausaikana oli insuliini ja metformiini ja silloinkin oli vaikeaa
Että en kyllä ole keksinyt, miten tätä ruualla hoitaisi.
Ne jotka jankuttavat että diabetes paranee ruokavaliolla, eivät tiedä asiasta mitään. Minulla 2 tyypin diabetes, ja on vaikeaoireinen. Ja hyvin vaikea saada tasapainoon, siitä huolimatta että olen tosi tarkka syömisistäni
Itsellä korjaantu täysin kaikki sokeriarvot ozempicillä jotka oli aiemmin suht korkeat ja maksa-arvot myös laski kolminkertaisista normaaleiksi. Hyvä lääke.
Se on itsepäinen sairaus! Joskus jopa aggressiivinen, on pidettävä ruokavalio, muistettava lääkitys, ja mikä tärkeintä, liikunta!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jatkanut. Sitähän käytetään siksi että aiempi lääkitys ei tehoa/riitä.
Minullakin on 3 lääkettä käytössä. Raskausaikana oli insuliini ja metformiini ja silloinkin oli vaikeaa
Ne jotka jankuttavat että diabetes paranee ruokavaliolla, eivät tiedä asiasta mitään. Minulla 2 tyypin diabetes, ja on vaikeaoireinen. Ja hyvin vaikea saada tasapainoon, siitä huolimatta että olen tosi tarkka syömisistäni
Jätä pois kaikki sokerit, viljat ja perunat ja muut tärkkelystä sisältävät kasvit.
Testaa verensokeri aina syötyäsi ja jos se nousee liikaa, söit jotain joka kannattaa jatkossa jättää syömättä.
Kun olet jonkin aikaa seurannut verensokeriasi aina ruokailun jälkeen, tiedät mitä voit syödä turvallisesti.
Haluat ilmeisesti amputoida jalkasi, päätyä dialyysiin ja tulla sokeaksi, kun et viitsi soittaa lääkäriin. Nyt se puhelin kouraan ja soittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä juurikin he, jotka sanovat ruokavalion auttavan, tietävät paljonkin asiasta.
Se, että olet "tarkka" syömisistäsi ei takaa, että syöt siten kuin 2tyypin diabetekseen hoitoon on hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on itsepäinen sairaus! Joskus jopa aggressiivinen, on pidettävä ruokavalio, muistettava lääkitys, ja mikä tärkeintä, liikunta!
Ravinto on kuitenkin se tärkein.
Soitan kyllä kunhan ajattelin eka kysästä ennenku lähen siihen soittorumbaan ettei oo turha soitto. Tässä vähän muutakin hoidettavana. Kunhan heitin kysymyksen ei tarvii hermostua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten edes vastaat. Sinulta ei kysytty mitään.
Olet ilkeä,kiukkuinen selkärangaton koululääketieteen kannattaja
Ohis
Pillerit on ollu samalla. Ja nyt paino tippunut liikunnalla ja ruokavaliolla. Lääkitystä alettu hiljakseen vähentämään kun kaikki arvot ollut normaalit jo useamman kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Pillerit on ollu samalla. Ja nyt paino tippunut liikunnalla ja ruokavaliolla. Lääkitystä alettu hiljakseen vähentämään kun kaikki arvot ollut normaalit jo useamman kuukauden.
Minkälaisella ruokavaliolla olet laihtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä pois kaikki sokerit, viljat ja perunat ja muut tärkkelystä sisältävät kasvit.
Testaa verensokeri aina syötyäsi ja jos se nousee liikaa, söit jotain joka kannattaa jatkossa jättää syömättä.
Kun olet jonkin aikaa seurannut verensokeriasi aina ruokailun jälkeen, tiedät mitä voit syödä turvallisesti.
Paitsi että se ei toimi niin. Minulle käy usein niin, että syön tismalleen samoin useana päivänä, mutta vaikka joku päivä menee hyvin, toinen on katastrofi, vaikka ruuat on samat. Minulla on myös suolistosairaus, joka rajoittaa tosi monia ruoka-aineita.
Mutta se esimerkki. Syön kahtena peräkkäisenä päivänä täsmälleen samat ruuat, samaan aikaan. Ensimmäisenä päivänä siis kaikki menee hyvin, sokerit on hyvät jne. Ajattelen, kuten sinä, että nyt löyty hyvät syömiset. Seuraava päivä menee pilkulleen samoin. Paitsi että sokerit on taivaissa. Mitään eroa ei ollut siihen edelliseen päivään,olin todella huolellinen ja koska olin töissä, ei eroa ollut esim liikunnassakaan. Ja ne sokerit oli taivaissa jo ruokatunnilla. Eikä ole mikään yksittäinen kerta, vaan oikeastaan jatkuvaa.
Kyse ei todellakaan ole pelkästä syömisestä, olisihan se helppo hoitaa, jos niin olisi. On outo kuvitelma, että joku ei käyttäisi sitä ruokavaliota, mikä parantaa niin paljon elämänlaatua ja vie liitännäisoireita pois, jos se olisi niin helppoa. Hyvä että sinulle on toiminut, mutta meille monille muille se ei vain valitettavasti toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä juurikin he, jotka sanovat ruokavalion auttavan, tietävät paljonkin asiasta.
Se, että olet "tarkka" syömisistäsi ei takaa, että syöt siten kuin 2tyypin diabetekseen hoitoon on hyväksi.
Pidätkö yleisesti muita ihmisiä idiootteina?
Miten sinun ja kaltaistesi on niin vaikea uskoa, että kaikille se pelkkä ruokavalio ei riitä.
Kuten kerroin, olen ollut myös insuliinilla. Laskin hiilareita ja mietin tarkkaan syömiseni. Silti oli vaikeaa. Mulla kyse ei ole pelkästä sokerista, sittenhän se olisi helppoa, vaan monista liitännäisoireista, kuten neuropatiakivut, näön äkillinen heikkeneminen, nopea verensokerin heittely ja rajut suolistovaivat. Muun muassa.
En tiedä saako tänne vastata kun en vielä käytä Ozempicia. Mutta minulla on tulossa se käyttöön noin kuukauden päästä. Sen annostusta nostetaan hiljalleen ja samalla muita lääkkeitä vähennetään. Kun ozempic-annostus on täysi, niin sitten verensokereiden pohjalta katsotaan säilytetäänkö muita, välttämättä ei. Eli ei sinulle vielä ole yksiselitteistä vastausta olemassa.
Mulla metformiini ollut käytössä muutaman vuoden, ja tänä vuonna sain ozempic-määräyksen. Kysyin heti, käytetäänkö sitä entisten lisäksi vai niiden sijaan, vastaus selkeä: lisäksi. Eli jatkat myös entisten lääkkeiden käyttöä, kunnes toisin todetaan.
Ozempic on toiminut mulle todella hyvin, jatkuva nälänhiuko on poissa, ja siitä seuraa tietysti, että myös painoa on lähtenyt jo parisenkymmentä kiloa. En ole sokereitani itse mittaillut, mutta menen myöhemmin syksyllä labrakokeisiin, niin nähdään, onko tilanne kohentunut - erittäin todennäköisesti on, mutta kuinka paljon - joko voi alkaa haaveilla lääkkeistä luopumisesta, kokonaan tai osittain...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että mulla on verensokerimittarin lisäksi ollut libresensori käytössä, eli näen sokerin miltei reaaliajassa. Edes se ei ole auttanut löytämään kuvaamaasi parantavaa ruokavaliota. Kuten sanoin diabeteksiä, myös kakkostyyppiä on eriasteisia. Osa on vaikeasti saatavissa tasapainoon. On niin helppo neuvoa, jos oma sairaus on tottelevampaa sorttia.
Vierailija kirjoitti:
siinä toinen tollo vastaamassa, ettekö ymmärtäneet kysymystä!