"Helsingin päiväkotien ja puistojen työntekijät eivät saa ulkovaatteita"
"Helsingin päiväkotien ja leikkipuistojen työntekijät eivät saa kaupungin kustantamia ulkovaatteita."
"Ulkovaatteiden ostaminen olisi maksanut lautakunnan laskelmien mukaan kaupungille yli 800 000 euroa."
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011483521.html
Ihan vertailu vuoksi olisi kiva kuulla, paljonko Helsinki kuluttaa vuosittain rahaa esim. kaikenlaisiin turhiin monikulttuurisuushankkeisiin ja keinotekoisen kaksikielisyyden tukemiseen?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai missään saa? 😅 Kai kaikilla ny pihavaatteet on joka tapauksessa?
Onko sellaiset jossa voi seistä -10:ssä palelematta?
Jos on päikyssä töissä, ni olettaisin, että joo 😃
Mä en varmaan edes kelpuuttaisi jotain kaupungin valkkaamia kutjuja 😅
Mutta muille ulkotyöntekijöille pitää työnantajan vaatteet korvata? Miksi näille ei?
Jaa-a, enpä oo koskaan osannu edes olla vailla 😄
Kiva, että tämä on sulle niin hauska asia että yhtä työntekijäryhmää kohdellaan huonommin kuin muita.
Hauskaa siinä on se, että oon itte sitä ryhmää 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä oon aina puhunut, että käsittämätöntä! Vakassa kuitenkin ulkoillaan päivittäin kesät talvet. Ja tämä siis jokapuolella suomea. Itse olen siistissä sisätyössä työssä, mutta ystäväni on vakassa töissä. Missä tahansa muussa työssä kuuluisi vaatetus.
Kaikissa muissa ulkotöissä tehdään ulkona töitä, siis tehdään jotain. Varhaiskasvatuksessa aikuiset seisovat pihalla ja tuijottavat puhelinta, jossa on tietoja lapsista ja noutoajoista jne. (niin ainakin on kerrottu), joten millainen olisi sopiva työnantajan kustantama vaatetus pelkkään seisoskeluun?
Lämmin! Liikkuessa pysyy lämpimänä, mutta paikallaan valvoessa tulee kylmä.
Oranssit pilkkihaalarit olisi hyvä vaihtoehto, mutta voi olla, että varhaiskasvattajat ei niitä suostuisi päälleen pukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on sun oma päätös ja häviö jos et kelpuuttaisi mutta miksi olet sitä mieltä että juuri nämä työntekijät ei vaatteita tai vaaterahaa tarvitse kun muut ne saa?
Kuulun itse kyseiseen ryhmään, ja kuten jo sanoin, en oo koskaan edes ajatellu, että jonkun muun pitäis ostaa mun vaatteet 😅
No oletko sitten sitä mieltä ettei kellekään muullekaan pitäisi kustantaa? Osa kunnan työntekijöistä on vähemmän ulkona mutta silti saavat ulkovaatteet.
Oulussa hehkutettiin työasuista mitkä eivät läpäise puukoniskuja ja puremisia, kenenhän idea se oli, on vaipunut unholaan koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta muille ulkotyöntekijöille pitää työnantajan vaatteet korvata? Miksi näille ei?
Jaa-a, enpä oo koskaan osannu edes olla vailla 😄
Kiva, että tämä on sulle niin hauska asia että yhtä työntekijäryhmää kohdellaan huonommin kuin mu
No miksi on mielestäsi suorastaan hilpeä asia että sinä et saa vaatteita tai vaaterahaa kun muut työntekijäryhmät saa?
Mistä itsekukin tykkää. Minulla on ulkoiluvaatteita vaikka muille jakaa. Kun haluan uudet, niin vanhat otan työvaatteiksi. Ei ole lisännyt kustannuksia. Kovalla pakkasella tai rankassa sateessa ei olla ulkona lainkaan. Kirppikseltäkin saa edullisesti vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä oon aina puhunut, että käsittämätöntä! Vakassa kuitenkin ulkoillaan päivittäin kesät talvet. Ja tämä siis jokapuolella suomea. Itse olen siistissä sisätyössä työssä, mutta ystäväni on vakassa töissä. Missä tahansa muussa työssä kuuluisi vaatetus.
Kaikissa muissa ulkotöissä tehdään ulkona töitä, siis tehdään jotain. Varhaiskasvatuksessa aikuiset seisovat pihalla ja tuijottavat puhelinta, jossa on tietoja lapsista ja noutoajoista jne. (niin ainakin on kerrottu), joten millainen olisi sopiva työnantajan kustantama vaatetus pelkkään seisoskeluun?
Oranssit pilkkihaalarit olisi hyvä vaihtoehto, mutta voi olla, että
Minä ainakin suostuisin, ja olen pilkkihaalareita ehdottanutkin, vaan eipä tule.
T: koulunkäynninohjaaja
Jos mulle ei maksettaisi työvaatteita niin yhtään kuraista pentua en ottaisi syliin vaikka kuinka itkisi! Sitä saa mitä tilaa. En ole ko alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oranssit pilkkihaalarit olisi hyvä vaihtoehto, mutta voi olla, että
Miksei suostuisi? Meidän päiväkodissa on samanlaiset toppahaalarit kuin puistotyössä yms. työskentelevillä. Ei ne kyllä oranssit ole vaan pääväritys on vihreä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä itsekukin tykkää. Minulla on ulkoiluvaatteita vaikka muille jakaa. Kun haluan uudet, niin vanhat otan työvaatteiksi. Ei ole lisännyt kustannuksia. Kovalla pakkasella tai rankassa sateessa ei olla ulkona lainkaan. Kirppikseltäkin saa edullisesti vaatteita.
No eikö kaikki muutkin ulkona töitä tekevät voisi vaan mennä kipparille? Haloo!
Vaatteiden hankinta on isompi juttu kuin luulisi, pienellä palkalla heti alkuun kustannat asut ja jalkineet eri vuodenaikoihin sopiviksi. Asut likaantuvat ennenaikaisesti, kengät saavat osumia ja kulutus näkyy niissä nopeasti. Siihen pesulakulut, korjauskulut...
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi kevytkin sade niin se ulkoiluaika on pitkä ja vaatii kunnolla vettä pitävät varusteet.
"Hauskaa siinä on se, että oon itte sitä ryhmää 😎"
Hauskaa on korkeintaan sun tyhmyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin minä pidän omia vaatteitani kuin kaupungin maksamaa rumaa uniformua. Kiitos ei: oranssille lämpöhaalarille!
Miksi niiden oranssit pitäisi olla? Meidän kunnassa on siniset toppavaatteet ja sadevarusteet.
Eivät ole yhtään kauniimpia sinisenäkään.
Hilpeää siinä on se, että muut vinkuu mun puolesta asiaa, jota en oo vailla 😄
Vierailija kirjoitti:
Työllistetyt ovat ja vaatekulut omakustanteiset.
Vierailija kirjoitti:
"Hauskaa siinä on se, että oon itte sitä ryhmää 😎"
Hauskaa on korkeintaan sun tyhmyys.
😂🤪
Minua vituttaa jo sekin, että on pakko käyttää omia kännyköitä työasioihin. Ja noin kahdellekymmenelle on käytössä peräti yksi läppäri, joka on jumalattoman hidas, ja jonka käytöstä esihenkilö huomauttelee, että eikö ole parempaa tekemistä - kuin työasiat, siis!!!
Joo, en hoida työasioita vapaa-ajallani kotona. Olenpa hankala.
T: koulunkäynninohjaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pakkasessa seisoskelu erityisen lämpimät vaatteet vaatiikin verrattuna esimerkiksi siihen että saa liikkua koko ajan. Tosin aika paljon ne näyttävät kyllä käyvän retkilläkin, metsässä, pulkkamäessä, luistelemassa yms.
Käyköhän varhaiskasvattajilla koskaan mielessä, että ulkoilu voisi olla liikunnallista? Että puhelimen sijaan voisivat tehdä yhdessä kaikenlaista ihan siellä pihalla eikä niin, että elämä on aina jossain muualla kuten risuista siivotussa metsikössä.
No pakkasessa seisoskelu erityisen lämpimät vaatteet vaatiikin verrattuna esimerkiksi siihen että saa liikkua koko ajan. Tosin aika paljon ne näyttävät kyllä käyvän retkilläkin, metsässä, pulkkamäessä, luistelemassa yms.