Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tämä pikkutyttömäinen puhetyyli

Vierailija
10.09.2025 |

Mitä naiset ovat alkaneet käyttämään? Oli sitten mikä haastattelu tai reels somessa, sössötetään sellaisella pikkutytön söpöstelyäänellä. Miksi?! Aikuiset naiset, haloo

Kommentit (175)

Vierailija
81/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt jo pitkään, kai se on naisen toiveissa aina säilyä "sisäisenä pikkutyttönä"? Tai sitten vain "onnellisuuden" tavoittelu ajaa tälläiseen hattarapilveen?

Vierailija
82/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavilla naisilla on matala miesmäinen ääni ja heitä tietysti ärsyttää, kun kaikki eivät ole lihottaneet itseään. Yliopistossa eräiden alojen naisopiskelijoiden "piti" alkaa puhumaan narisevalla äänellä tietyssä vaiheessa opintoja.

Minkä alojen? Kuka käski? Mitä tällä tavoiteltiin?

Ystäviä menestystä vaikutusvaltaa 🎶

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko se mitään tahallista? Olen ajatellut, että se on ihan luontainen tapa ja ääni. Itsellänikin on turhan lapsekas ääni ikäisekseni. Muutenkin olen liian nuoreksi luultu, eikä tämä ääni ainakaan paranna sitä luuloa.

Vierailija
84/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä feminiiniä energiaa.

Voisivat nämä "feminiinienergian" puolestapuhujat sitten miettiä, minkä takia haluavat rinnastaa feminiinisyyden lapsekkuuteen ja lapsenomaisuuteen. Harva aikuinen (suomalais)nainen haluaa lähteä pienentämään itseään siksi, että olisi heidän määrittelemällään tavalla "feminiininen". 

Aikuisen naisen puheääni on ihana, on se sitten matalampi tai heleämpi. Tekopirteä lässytys sopii sarjakuvahahmoille, ei naisille.

t. nainen

Ei kaikkien puhe vaan kuulosta epätekopirteältä jonkun toisen mielestä. Olisi teeskentelyä heiltä yrittää olla joku muu. Kuin Punahilkka yrittäisi olla isäkarhu. Ja vain, koska sinä haluat!

Vierailija
85/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt jo pitkään, kai se on naisen toiveissa aina säilyä "sisäisenä pikkutyttönä"? Tai sitten vain "onnellisuuden" tavoittelu ajaa tälläiseen hattarapilveen?

Etkö ota huomioon sitä mahdollisuutta, että joidenkin äänihuulet pysyvät nuorempina ja kimmoisampina pidempään? Ihan kuten ihokin voi olla kimmoisampaa. Kaikille ei tule raskaysarpiakaan, eikä tyhjää ryppyistä pussia mahan kodalle, kun on synnyttänyt.

Vierailija
86/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansku Bergströmin ääni on niin kammottavaa että sanattomaks vetää

Vierailija
87/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko se mitään tahallista? Olen ajatellut, että se on ihan luontainen tapa ja ääni. Itsellänikin on turhan lapsekas ääni ikäisekseni. Muutenkin olen liian nuoreksi luultu, eikä tämä ääni ainakaan paranna sitä luuloa.

Tämä. Ja kun se ääni vielä tulee ylipainoisesta kehosta, se voi olla aika ärsyttävääkin. Mutta tahatonta.

Vierailija
88/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Paris Hiltoninkin ääni oli sellainen lapsellinen ja kimeä mutta kuului vain sen roolin esittämiseen. Oikeasti hänen äänensä on tumma. Lapsekas naisen ääni liitetään nuoruuteen ja puhtauteen. 

Vierailija
89/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korea ja Japani ovat muodissa muutenkin - sieltä suunnasta löytyy tämä tapa puhua korkealta ja lapsekkaasti. Miehet kuulemma pitävät...

Ehkä sellaiset miehet pitävät, jotka ovat kallellaan alaikäisiin?

Vierailija
90/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansku Bergströmin ääni on niin kammottavaa että sanattomaks vetää

Totta. On kyllä inhottavan kuuloista :(

Vierailija
91/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yle hämeen mummo toimittajat huippu kamalaa piipitystä ja naurun kiherrystä. mummojen sössötys nyky teinitkään eivät ole noin lapsekkaita.

Vierailija
92/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiopiston sen tumman naispoliisin ääni :D

Vierailija
93/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Olen nainen ja mulla on naiseksi tosi matala ääni. Puhun ihan tällä omalla äänelläni, esittämättä söpöä.

Vierailija
94/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi tämmöinen töissä; miehille puhuu kuin pikkutyttö mutta muille naisille normaalilla, matalammalla äänellään. 

Annas kun arvaan. Tämä nainen on miesten suosiossa. Hän on iloinen ja positiivinen. 

Sepä onkin APn ongelma. Nainen saa miehiltä huomiota eikä ole kitkerän katkera.

Väität siis, että naisen onnellisuus on riippuvainen miehiltä saadusta huomiosta?

Vierailija
95/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korea ja Japani ovat muodissa muutenkin - sieltä suunnasta löytyy tämä tapa puhua korkealta ja lapsekkaasti. Miehet kuulemma pitävät...

Hmmm.creepyä,jos mieheen vetoaa pikkulapsimeininki imo

No tätä olin itse miehenä tulossa kommentoimaan! :D

Ei todellakaan ISKE ainakaan itseeni missään seksuaalis-romanttisessa mielessä, jos aikuinen nainen kimittää ja puhuu kuin pikkulapsi... Päinvastoin. Nainen vaikuttaa tällöin melko vähä-älyiseltä. Etsin kumppania, en mitään naislasta. Lapsia minulla jo on. 

M43

Vierailija
96/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole luonnollinen. Tulee siitä, kun "ei puhu kunnolla" (tarkoitan että ei esimerkiksi avaa suuta tai hengitysteitä niin, että se puhe tulisi normaalisti ulos - ääni tulee silloin liikaa nenän kautta vinkuen)

Taisi tulla Suomeen Nylon Beatin myötä

Vierailija
97/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa vanhoja kotimaisia elokuvia.

Ei niissä piipitetä niin kuin moni nuori nyt tekee. Sen aikuiset tallenteet eivät välttämättä anna oikeutta  todelliselle äänelle, ihan samoin se miesten ääni  vanhoilla tallenteilla on   erilainen

Nuorten naisten ääni vanhoissa kotimaisissa elokuvissa kyllä usein kuulostaa tekopirteältä ja korkeaääniseltä lirkuttelulta tyyliin mitäs herra pehtoori nyt tänään toivoo.

Vierailija
98/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ota huomioon sitä mahdollisuutta, että joidenkin äänihuulet pysyvät nuorempina ja kimmoisampina pidempään? Ihan kuten ihokin voi olla kimmoisampaa. Kaikille ei tule raskaysarpiakaan, eikä tyhjää ryppyistä pussia mahan kodalle, kun on synnyttänyt.

Taisin osua asian ytimeen.

Vierailija
99/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Se on oikeasti ihan luonnollinen puheääni monilla nuorilla naisilla. Ja etenkin tilanteissa, joissa on vähän hermostunut tai jännittynyt.

Vierailija
100/175 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta toi lapsellinen arvailu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi