Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten h*llä kihomadoista eroon?!

Vierailija
22.09.2008 |

Olemme nyt kohta kaksi kuukautta tapelleet kihomatojen kera... Ne tulevat, vaikka olemme ottaneet toki Pyrviniä ja Vermoxia (vuoron perään), pesseet käsiämme niin, että lapsilla pitää kämmeniä jo rasvata joka kerta, koska niissä on paha ekseema; olen pessyt ja rassannut kämppää, desifioinut vessan jokaisen pisun ja kakan jälkeen, ostanut kynsiharjan, käytämme paperisia pyyhkeitä, olen pyyhkinyt valokatkaisimet, vetoketjut, napit, kaiteet jne. Pyykkiä - vuodevaatteita ja vaatteita - olen pessyt kuukauden aikana 26 koneellista!

Minullakin ne menevät sitten mukavasti joka koloon ja koko alapää on aivan tulehtunut...

Miten ihmeessä olette päässeet näistä iljetyksistä eroon? Kämppämme haisee jo sairaalalta... Ja minä olen kohta potilas!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei kauheasti siivoilut auta jos saa uusintatartunnan aina muualta.

kertomasi perusteella siivous on riittävä. Tiesithän kuitenkin, että munat kulkeutuvat elimistöön myös hengitysteitse. Eli kodin tekstiilit pitäisi käydä läpi.

Vierailija
2/6 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke tappaa kihot. Lääkkeen oton jälkeisenä päivänä pitää vaihtaa lakanat ja siivota hyvin. Kuuri uusitaan kahden viikon päästä ja samoin lakanoiden vaihto ja siivous. Tämän käsittelyn jälkeen kihoja ei ole, sillä siinäkin tapauksessa, että munia on jostain (oven kahvasta, kirjan kannesta, mistä tahansa) joutunut uudestaan kiertoon eli suun kautta elimistöösi, kestää 2 kuukautta ennen kuin otus etenee taas peräsuoleen munimaan. Eli vasta 2 kuukauden päästä hävitystoimista voit tietää varmasti, oletko päässyt niistä eroon. Valitettavasi munat elävät sitkeästi erilaisilla pinnoilla, joten tartunnan mahdollisuus on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke tappaa madot, ei toukka- tai munavaiheessa olevia. Eli elimistössä saattaa olla useassa eri vaiheessa olevia kihomatoja ja siksi niistä onkin vaikea päästä eroon.

Uusintalääkitys kahden viikon kuluttua ensimmäisestä lääkityksestä tehdään siksi, että kehityskaari elimistöön joutuvasta munasta madoksi kestää kaksi viikkoa, ei kuukautta kuten nro 3 virheellisesti kertoo.

Munat säilyvät elinkelpoisina ihmiskehon ulkopuolella tuon 2 kuukautta.

Juuri 3:n tapaisten luulojen vuoksi madoista on vaikea päästä eroon, koska joka tarharyhmästä löytyy 1 tai 2 lasta joiden vanhemmat uskovat ongelman olevan siinä kun madottaa ohjeen mukaisesti, siivoaa ja siinä se onkin. Todellisuudessa kun uusia, eläviä matoja saattaa olla jo 4 päivää madotuksen jälkeen ja ihan vain siksi, että madotuksen aikaan nuo olivat vielä toukkavaiheessa eikä lääke siksi niitä tappanut.

Vierailija
4/6 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alusvaatteet joka ilta ja aamu.

Vierailija
5/6 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pesen nelihenkisessä perheessä vähintään kaksi koneellista päivässä, yleensä keskimäärin kolme, joka siis tekee 90 koneellista kuussa.

Vähän pieneen takerruin, mut pisti silmään.

Mun ylpeys on laittaa perhe kulkeen puhtaissa vaatteissa. ikinä ei lähe lapset kouluun likasissa vaatteissa, hyi helvet** Yäk ja puistatus.

Alusvaatteet: alupaita, sukat ja sukkahousut vaihdetaan joka päivä. Lakanat vaihetaan joka viikko. käsipyyhkeet veskistä kolme kertaa viikossa ja isot pyyhkeet kerran viikossa joskus kakskin kertaa.

nytkin mulla pyörii kuudes koneellinen. Tietysti on mulle sanottu kun mulla on valkoset valkosia ja kaikissa pysyy värit ja kirkkaina pesusta toiseen. valkkaan tosi tosi tarkasti ettei mistään van lähe väriä toiseen

Vierailija
6/6 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös pessyt vähintään kolme koneellista päivässä viimeisen 10 vuoden ajan. Ehkä ap:n kannattaisi lisätä pyykkimäärää enemmän kuin ihmisten pesemistä. Toinen asia, jota ei ehkä tule ajatelleeksi on tosiaan se, että ne hennoimmatkin alusvaatteet pitää pestä 60 asteessa. Ehkä kannattaa jättää käyttämättä arimpia in´fektioiden ja syöpäläisten aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi