Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako enää edes hakea töitä

Vierailija
09.09.2025 |

Työnantajilla on nykyisin niin tolkuttomat vaatimukset, että eihän niitä pysty mitenkään täyttämään. Alkaen jo siitä, että pitäisi osata lukea ajatuksia, jotta osaisi antaa hakemuksessa ja haastattelussa juuri ne vastaukset joita juuri tämä työnantaja taikka rekrytoija haluaa kuulla.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos ei saa heti haluamaansa paikkaa, ei tehdä mitään. En tiedä, kuinka ihmiset ovat tottuneet että kaikki tulee kuin Manulle illallinen, mutta kyllä minä olen joutunut tekemään sitä työtä, mitä on saanut, ja sillä palkalla, mitä on maksettu.

Minulle pomo sanoi joskus kehuna että sinä et kieltäydy tekemästä sitä mitä sinulta pyydetään. Kiittelin kyllä mutta jäin miettimään että oikeastiko joillakin työkavereilla on sitten ollut varaa tehdä niin. Joka tapauksessa olen edelleen töissä vaikka alalla työttömyys on viime vuosina noussut. En tiedä johtuuko sitten sattumasta vai minusta itsestäni?

Toivottavasti sinut siirretään seuraavaksi lajittelemaan klemmareita, kun sinullahan ei ole varaa kieltäytyä mistään. 

Vierailija
62/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työt saadaan suhteilla eikä hakemalla.

Työnantaja tietää jonkun hyvän työntekijän ja palkkaatämän tai kyselee tuntemiltaan ihmisiltä josko nämä tietäisivät jonkun.

Miten niitä suhteita saa?

Verkostoitumalla golf-klubilla, purjehduskerhossa, vapaamuurareissa, ja Porsche-jäsentapahtumissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP,

Voisitko kertoa esimerkkejä, mitä nämä tolkuttomat vaatimukset ovat?

Jos katson työpaikkailmoituksia, niin ei ne nyt mitään ihan käsittämättömiä ole.

Esim. automyyjä: työtä 5 päivää viikossa, sopimuksen mukaan ilta- ja viikonlopputyötä, josta maksetaan lisät. Palkka 3500-8000€.

Huoltoteknikko: perus officen käyttö, matkustusvalmius sekä suomen ja englannin kielitaito.

Ravintola-alan ammattilainen sesonkiin: työnantaja järjestää tarvittaessa asunnon. Kokin tai tarjoilijan tehtävät. Vapaa-ajalla pääset nauttimaan upeista henkilöstöeduista, kuten hissilipuista, välinevuokrauksesta ja muista tunturielämän iloista.

En ihan ymmärrä, mikä noista on niin tolkuttoman vaativaa?

Näihin on sitten ihan tuhottomasti hakijoita. Mä hain tommosta huoltopaikkaa, niin hakijoita oli 450.

Vierailija
64/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden hakeminen kannattaa sen verran että saa työttömyyskorvauksen. Jos ei hae töitä niin työttömyyskorvaus katkaistaan. Pakkohakeminen aiheutti sen ettei avoimia paikkoja laiteta julkiseen hakuun. V.tun huonot poliitikot eivät saa huonoa systeemiä muutettua kun työttömiä pitää kyykyttää kaikilla keinoilla.

Vierailija
65/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömällä ei ole Suomessa mitään arvoa, kukaan ei arvosta. 

Mitä arvostamista siinä edes on??

Vierailija
66/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ei Suomesta. Norjasta, Ruotsista ja Sveitsistä. Sveitsissä siivooja saa 6000€/kk. 

Vierailija
67/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työt saadaan suhteilla eikä hakemalla.

Työnantaja tietää jonkun hyvän työntekijän ja palkkaatämän tai kyselee tuntemiltaan ihmisiltä josko nämä tietäisivät jonkun.

Miten niitä suhteita saa?

Verkostoitumalla golf-klubilla, purjehduskerhossa, vapaamuurareissa, ja Porsche-jäsentapahtumissa.

Ihan skeidaa tuo. Täyttää hakemukset Norjaan ja Sveitsiin sellaisiin töihin, mikä itseä kiinnostaa. Tuo golffailu ja mitä sikaria poltat ei tuo yhtään mitään järkevää työpaikkaa. 

Vierailija
68/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50-vuotiaiden ei enää kannata. Se on vain ajan hukkaa.

Vierailija
69/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja saa 200-400 hakemusta/ paikka on häviävän pieni mahdollisuus päästä työpaikkahaastatteluun.

Vierailija
70/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömällä ei ole Suomessa mitään arvoa, kukaan ei arvosta. 

Mitä arvostamista siinä edes on??

Ihminen ihmisenä noin esimerkiksi? Vai onko ihmisarvo sidottu yhdentekeviin ulkoisiin tekijöihin?

Vierailija
71/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50-vuotiaiden ei enää kannata. Se on vain ajan hukkaa.

50 vuotias elää ihan kivaa elämää Sveitsin alpeilla siivoojana. Työtahti ihan eriä mitä Suomessa. Viikonloppuina voi ajella omalla autolla Italiaan lomaileen. 

Vierailija
72/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja saa 200-400 hakemusta/ paikka on häviävän pieni mahdollisuus päästä työpaikkahaastatteluun.

Siksi pitääkin hakea Norjaan ja Sveitsiin. Nostaa elintasoa ja asumista siinä samalla. Töitä on, mutta ei Suomessa. 

Vierailija
73/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tämän nykyisen asiantuntijatyöni hakemalla. Itse asiassa kuukausi myöhemmin soitettiin toisesta hakemastani paikasta, josko olisin vielä kiinnostunut. Eikä ollut kumpaankaan firmaan mitään suhteita.

Mikä ala on kyseessä? 

Vierailija
74/74 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tämän nykyisen asiantuntijatyöni hakemalla. Itse asiassa kuukausi myöhemmin soitettiin toisesta hakemastani paikasta, josko olisin vielä kiinnostunut. Eikä ollut kumpaankaan firmaan mitään suhteita.

Toki jos on joku harvinainen huippuasiantuntija (esim. lääkäri) niin silloin töitä voikin saada hakemalla.

Rahoitusala 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi