Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako enää edes hakea töitä

Vierailija
09.09.2025 |

Työnantajilla on nykyisin niin tolkuttomat vaatimukset, että eihän niitä pysty mitenkään täyttämään. Alkaen jo siitä, että pitäisi osata lukea ajatuksia, jotta osaisi antaa hakemuksessa ja haastattelussa juuri ne vastaukset joita juuri tämä työnantaja taikka rekrytoija haluaa kuulla.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt saadaan suhteilla eikä hakemalla.

Työnantaja tietää jonkun hyvän työntekijän ja palkkaatämän tai kyselee tuntemiltaan ihmisiltä josko nämä tietäisivät jonkun.

Vierailija
2/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä syy olla hakematta töitä. Tv. Suomen pitkäaikaistyöttömät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tyytyisin olemaan työttömänä ja olemaan onnellinen. Haastatteluissa kävisin tietenkin ettei rahat katkea.

Vierailija
4/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tämän nykyisen asiantuntijatyöni hakemalla. Itse asiassa kuukausi myöhemmin soitettiin toisesta hakemastani paikasta, josko olisin vielä kiinnostunut. Eikä ollut kumpaankaan firmaan mitään suhteita.

Vierailija
5/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömällä ei ole Suomessa mitään arvoa, kukaan ei arvosta. 

Vierailija
6/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, jos siitä riippuu tuet. Tai jos valehteleminen ei haittaa, ei tarvitse hakea vaan ainoastaan väittää tekevänsä niin. 

Vierailija
7/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja tietää jonkun hyvän työntekijän ja palkkaatämän tai kyselee tuntemiltaan ihmisiltä josko nämä tietäisivät jonkun.

Miten niitä suhteita saa?

Vierailija
8/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tämän nykyisen asiantuntijatyöni hakemalla. Itse asiassa kuukausi myöhemmin soitettiin toisesta hakemastani paikasta, josko olisin vielä kiinnostunut. Eikä ollut kumpaankaan firmaan mitään suhteita.

Toki jos on joku harvinainen huippuasiantuntija (esim. lääkäri) niin silloin töitä voikin saada hakemalla.

Vierailija
9/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan, työn vastaanottaminen kannattaa nyt. 

Vierailija
10/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuurilla. Sitä joko on tai ei ole. Yhteiskuntamme ei ole tasa-arvoinen, vaan tasa-arvo on pelkkä illuusio.

Vierailija
11/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkostoitumalla.

Ei ole mitään virastoa mikä jakaisi suhteita työttömille sosiaalisin perustein. Niin epäoikeudenmukaiselta kuin mitä se joidenkin mielestä ehkä kuulostaakin...

Vierailija
12/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan, työn vastaanottaminen kannattaa nyt. 

Osta köyttä ja hoida loput.

Vierailija
13/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemalla ihmisiä opiskeluista, harrastuksista, aikaisemmista työpaikoista. Mistä tahansa jossa joku muu on huomannut että sinuun voi luottaa.

Vierailija
14/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakematta ei saa mutta ei kyllä hakemallakaan. Nyt pitäisi lisäksi osata arvata piilotyöpaikat, eli siihen suuntaan mikä ei anna vinkkiä avoimesta työpaikasta julkisesti. 

Minun on kyllä myös haettava jotta saan rahaa, mutta ensisijaisesti haluaisin sen työpaikan. Kun työttömiä työnhakijoita ei kuitenkaan huomioida hauissa, niin laitanko sitten vaan jonkun 'Moi, töitä kyselen ' - hakemuksen noihin julkisiin hakuihin ja alan lähettämään tosihakemuksia ihan randomilla firmoihin?

Vai tuleeko siitäkin vaan paha ja lannistunut mieli..?

Vierailija
15/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkostoitumalla.

Ei ole mitään virastoa mikä jakaisi suhteita työttömille sosiaalisin perustein. Niin epäoikeudenmukaiselta kuin mitä se joidenkin mielestä ehkä kuulostaakin...

No epäoikeudenmukainenhan tämä järjestelmä on, vaikka sitä yritetään verhota johonkin "tasa-arvon" kaapuun.

Vierailija
16/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on mahdotonta uskoa, että pitkäaikaistyöttömyys johtuisi työpaikkojen puutteesta. Ainoa todellinen syy on pitkäaikaistyötön itse.

Vierailija
17/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkostoitumalla.

No epäoikeudenmukainenhan tämä järjestelmä on, vaikka sitä yritetään verhota johonkin "tasa-arvon" kaapuun.

Kommunistisissa maissa valtio osoittaa jokaiselle työpaikan. Siellä ei ole työttömyyttä.

Vierailija
18/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja alan lähettämään tosihakemuksia ihan randomilla firmoihin?

Ei todellakaan randomilla vaan sellaisiin firmoihin jotka sinua kiinnostaa ja joista olet ottanut selvää. Aloita vaikka siitä että kysyt kavereiltasi missä ne ovat töissä (vai ovatko....?). Hae netistä kaikki oman alueen firmat joissa on koulutustasi ja kokemustasi ja kiinnostustasi vastaavia hommia. Etsi sieltä henkilö joka oikeasti hoitaa rekrytointeja ja esittele itsesi. Mieti valmiiksi miksi haluat olla juuri siellä töissä ja mitä hyötyä juuri sinusta on heille. Jos näyttää siltä että tarvitset lisäkoulutusta, hanki sitä.  

Vierailija
19/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katsoin avoimet työpaikat läpi. Yksi avoin työpaikka löytyi johon on edes jotain mahdollisuuksia päästä ja olen koulutukseltani insinööri. Vaatimukset ovat kyllä aivan sairaita nykyään. Pitäisi olla kymmeniä eri sertifikaatteja ja osata kaikki mahdollinen. Pakko myöntää ettei minun osaaminen riitä nykyajan työmarkkinoille vaikka työkokemusta on.

Vierailija
20/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkosto ei tarkoita mitään golfkenttiä tai herrakerhoja. Ihan jokaisella on se oma verkosto vaikka netin kommenttipalstoilla.

Mitäs jos oikeasti käytettäisiin tätäkin palstaa hyväksi sen sijaan että kannustetaan toinen toistamme marisemaan oletetuista vääryyksistä ja epäkohdista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi