Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako enää edes hakea töitä

Vierailija
09.09.2025 |

Työnantajilla on nykyisin niin tolkuttomat vaatimukset, että eihän niitä pysty mitenkään täyttämään. Alkaen jo siitä, että pitäisi osata lukea ajatuksia, jotta osaisi antaa hakemuksessa ja haastattelussa juuri ne vastaukset joita juuri tämä työnantaja taikka rekrytoija haluaa kuulla.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin työnantajalta kaikkea mutta ei se oikein vastannut mitään. Kyselin muun muassa firman tuloksesta mutta sanoi ettei vastaa. Nykyään ne henkilöstöfirmat ei kauheasti soittele perään edes joten miten töitä voi saada.

Vierailija
22/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos työnantaja on pska siis se, joka hakee hyvää työntekijää? Hyvää työntekijää hakevan työnantajan pitäisi itsekin olla hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla kymmeniä eri sertifikaatteja ja osata kaikki mahdollinen. Pakko myöntää ettei minun osaaminen riitä nykyajan työmarkkinoille vaikka työkokemusta on.

No sitten vaan hakemaan niitä serttejä. Toki se maksaa mutta paljon voi tehdä netissä ennakkoon. Työnantajan kanssa voi myös sopia että tekee ne perehdytyksen aikana (sopii varmaan lopulta niillekin jos kerran on niin mahdottomia ettei kellään ole niitä valmiiksi).

Vierailija
24/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla kymmeniä eri sertifikaatteja ja osata kaikki mahdollinen. Pakko myöntää ettei minun osaaminen riitä nykyajan työmarkkinoille vaikka työkokemusta on.

No sitten vaan hakemaan niitä serttejä. Toki se maksaa mutta paljon voi tehdä netissä ennakkoon. Työnantajan kanssa voi myös sopia että tekee ne perehdytyksen aikana (sopii varmaan lopulta niillekin jos kerran on niin mahdottomia ettei kellään ole niitä valmiiksi).

Ne sertifikaatit eivät ole tae työpaikasta kuten ei ole korkeakoulutuskaan. Järkevä luovuttaa ja säästää ne rahat itselleen. Suomi on kuoleva maa.

Vierailija
25/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tosiaan? Minut soitettiin töihin suoraan kotoa. "Pääsetkö jo maanantaina töihin?"

Vierailija
26/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan kannata. "Hakee" vaan ne pakolliset että korvaukset tulee. En jaksa enää yhtään panostaa, joku vanha hakemus kehiin vaan.

Vierailija
27/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pitäisi alkaa harrastamaan samaa kuin ennenvanhaan että kävelee sinne firman toimistoon kysymään töitä, kun ei kerran moni ilmoita avoimista työpaikoista tämän nerokkaan duunin pakkohakemisen vuoksi joka tuottaa vain turhia työhakemuksia.

Vierailija
28/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae, koska työttömyys ei ole minulle ongelma. Jää työt niille, joille työttömyys on kärsimystä. 

Vierailija
29/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin töiden hakemisesta töiden "hakemiseen" jo 3 vuotta sitten. Pääsisipä jo eläkkeelle tai tulisi 3. maailmansota. Ihan sama.

M56

Vierailija
30/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pitäisi alkaa harrastamaan samaa kuin ennenvanhaan että kävelee sinne firman toimistoon kysymään töitä, kun ei kerran moni ilmoita avoimista työpaikoista tämän nerokkaan duunin pakkohakemisen vuoksi joka tuottaa vain turhia työhakemuksia.

Toimistoissa on ovet lukossa. Sitä paitsi varsinkaan monissa teollisuustyöpaikoissa ei pääse edes firman pihalle jos ei ole alueella vaadittavia korttikoulutuksia suoritettuina.

Vierailija
31/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kiitos mielenkiinnostasi avointa työpaikkaamme kohtaan. Valinta ei tällä kertaa osunut kohdallesi. Saimme 89....312....68....149 hakemusta."

Vierailija
32/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ajatuksia tarvitse lukea kun kysyy lisää työpaikasta ja sen vaatimuksista siltä ihmiseltä jonka tiedot ilmoituksessa on. Sitä varten ne on siihen laitettu. Varmasti arvostavat enemmän sellaista hakijaa joka osaa ja uskaltaa itse kysyä verrattuna niihin ajatustenlukijoihin. Työelämässä yksi tärkeimmistä osaamisista on kommunikaatio...!

Vierailija
33/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole hakenut viiteen vuoteen. Miksi hakea, kun tuloksen tietää etukäteen? 

Hakekoon ne joilla on jotain annettavaa työmaailmalle ja jotain järkevää osaamista.

Vierailija
34/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä luovuttaa ja säästää ne rahat itselleen. Suomi on kuoleva maa.

Mistä päin kirjoittelet eli olet itse saanut sen työpaikan vähäisellä koulutuksella ja kokemuksella ilman että tunsit ketään paikallista? 

Kenties Ruotsista tai Norjasta? Virostako tai muualta Baltiasta. Vai ihanko Venäjältä...?

Vierailija
35/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä yksi tärkeimmistä osaamisista on kommunikaatio...!

Fakta on että pelkkä monistettu hakemus ei todellakaan riitä eikä edes tekoälyn tekemä. Ääni ja eleet puhuu paremmin kuin hyvä ansioluettelo, huonosta puhumattakaan.

Vierailija
36/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla hieman väärä käsitys siitä että haastattelussa olisi kyse jostain oikeista vastauksista joita pitää osata antaa. Ei se tilanne ole koskaan mikään ylioppilaskoe tai rasti-ruutuun- tehtävä. Tarkoitus on tutustua ihmiseen.

Vierailija
37/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysäpunttipojat ja sekoilevat tytöt yrittävät keksiä kaikenlaisia syitä, ettei tarvitsisi itse ottaa vastuuta elämästään.

Vierailija
38/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tämän nykyisen asiantuntijatyöni hakemalla. Itse asiassa kuukausi myöhemmin soitettiin toisesta hakemastani paikasta, josko olisin vielä kiinnostunut. Eikä ollut kumpaankaan firmaan mitään suhteita.

Sama homma. Valtiolle hain it-alan asiantuntijatehtäviin, eikä ole edes kyseisen alan koulutusta. Ja samaan aikaan olisin päässyt useampaan vastaavaan tehtävään.

Vierailija
39/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysäpunttipojat ja sekoilevat tytöt yrittävät keksiä kaikenlaisia syitä, ettei tarvitsisi itse ottaa vastuuta elämästään.

Eipä tainnut suurten ikäluokkien kauheasti ottaa itsestään vastuuta. Aina löytyi ammattiliitto, valtionvirasto tai puoluetoveri opastamaan kädestä pitäen mitä kuuluu sanoa tai ajatella ja sillä konstilla pääsi aina pysyvään ja hyvään työpaikkaan.

Vierailija
40/74 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tämän nykyisen asiantuntijatyöni hakemalla. Itse asiassa kuukausi myöhemmin soitettiin toisesta hakemastani paikasta, josko olisin vielä kiinnostunut. Eikä ollut kumpaankaan firmaan mitään suhteita.

Sama homma. Valtiolle hain it-alan asiantuntijatehtäviin, eikä ole edes kyseisen alan koulutusta. Ja samaan aikaan olisin päässyt useampaan vastaavaan tehtävään.

Taitaa teillä kummallakin olla kuitenkin oikeanlaista näyttöä osaamisesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi