Autottomuus on kyllä mukavaa.
Me muutettiin alueelle jossa emme enää tarvi autoa, ja onpa vain ihanaa. Onko muita autottomuudesta nauttivia?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
On autottomuudessa tietty puolensa. Ei tarvitse laskea illalla juomiaan, eikä pohtia milloin on turvallista lähteä ajamaan, eikä poliisikaan juuri hätyyttele.
Toisaalta kun ei ole julkisia paljoa käytettävissä, niin maailma on kutistunut noin alta pariinkymmeneen neliökilometriin, kun autonomistajana saattoi vain aamulla päättää, että nyt tankki täyteen ja moottoritielle ja auton keula jonnekin päin ja katsoa minne päivän aikana päätyi.
95 % raittiilla ei tuota ongelmaa ole juomien suhteen
Aika harvalla kaverilla enää on autoa... Ollaan kaikki jotenkin päädytty keskustan lähistölle asumaan nyt tässä iässä...
Mihinpä sitä tarvisi kun on valtavasti tekemistä lähistöllä... Välillä vuokrataan mökkiä kesäisin, silloin pitää vuokrata auto, omaa en ehtisi hoitamaan kun tekemistä on muutenkin.
Vapaaehtoinen autottomuus on rikkaille... Mulla ei sellaiseen varaa olet...
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoinen autottomuus on rikkaille... Mulla ei sellaiseen varaa olet...
Taitaa tosiaan olla nykyään statussymboli tuo autottomuus, lähinnä rikkaat etätyöläiset voivat luopua autoistaan. 🙄
Mä juuri ostin taas auton meni muutama vuosi autottomana. Ostimme mökin niin halusimme sinne kulkupelin.
Mä en tarvitsisi autoa ollenkaan. Pääsen töihin fillarilla tai kävellen, samalla voi käydä kaupassa. Ja ratikka kulkee ihan vierestä kaupunkiin.
Mutta...kesäisin pitää päästä vaellusreissuille Lappiin, luontoretkeilemään kansallispuistoihin, marja-ja sienimetsään. Vielä en siis halua autosta luopua. Liikenteestäpoistoon voisin kyllä laittaa ainakin osaksi talvea.,
Kyllä olen jo useamman vuoden ollut autottomana. Täällä kulkee paikallisliikennen niin hyvin, ettei autoa tartte. Myös kaupat on lyhyen kävelymatkan päässä.