Autottomuus on kyllä mukavaa.
Me muutettiin alueelle jossa emme enää tarvi autoa, ja onpa vain ihanaa. Onko muita autottomuudesta nauttivia?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Yksityisautoilu maksaa enemmän euroja, mutta kuluttaa vähemmän aikaa. Yksilön omista liikkumisista sitten riippuu miten paljon rahaa ja aikaa vaakakupissa on. Itsellä työmatka julkisilla oli tunti ja vartti - tunti 30min. Yksityisautolla sama reissu menee 30-35 minuutissa ja voin lähteä kun itseäni huvittaa. Treeneihin pääsen 10-15 minuutissa yksityisautolla ja julkisilla sama matka veisi 20-30 minuuttia.
Sanoisin että autottomuus on itse asiassa kalliimpaa. Jos haluaa olla hyvien kulkuyhteyksien lähellä niin se asunto maksaa sitten reilusti enemmän. Asunto Kaartinkaupungista miljoonan, kun saman kokoisen saa jostain landelta 250 000€...
Vapaaehtoisesti autottomat asunevat niillä kalliilla alueilla, eivät he muuten vapaaehtoisesti autottomia olisi...
En haluaisi pitää auto, mutta koska metsästän, hiihdän, laskettelen, mökkeilen, yms. on auto oikeastaan aivan pakollinen oltava.
Autollisuus se vasta ihanaa onkin.
Meillä on kummallakin auto, emmekä aio niistä luopua.
Kyllä asunnottomuus on vielä mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi nauttia kun ei täältä pääse mihinkään ilman omaa autoa.
Miksi sitten asut hevon persiissä?
Talo on aika hankala siirtää
eri-
Luopuisin autosta heti jos voisin. Autot ovat ehkäpä tylsin asia jonka keksin, mieluummin tuijottaisin maalin kuivumista kuin tekisin autoon liittyviä asioita...
On autottomuudessa tietty puolensa. Ei tarvitse laskea illalla juomiaan, eikä pohtia milloin on turvallista lähteä ajamaan, eikä poliisikaan juuri hätyyttele.
Toisaalta kun ei ole julkisia paljoa käytettävissä, niin maailma on kutistunut noin alta pariinkymmeneen neliökilometriin, kun autonomistajana saattoi vain aamulla päättää, että nyt tankki täyteen ja moottoritielle ja auton keula jonnekin päin ja katsoa minne päivän aikana päätyi.
Kyllä on mukavaa kävellä päivittäin sateessa, kylmässä tai paahteessa 100 kilometriä.
Onko muita?
Autosta luopuminen vaatisi aika paljon enemmän rahaa... Nyt pakko asua täällä kaukana ja auto on täällä pakollinen...
Ehkä eläkkeellä sitten voin luopua...
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos mulle, en halua pk-seudulle julkisten yhteyksien rajoihin rajoittunutta elämää. Mökki Turun saaristossa ja sinne ei julkisilla kuljeta.
Me mennään taksilla mökille. Tai vuokrataan auto, jos ollaan pidempään ja kauppaan on välissä päästävä.
Mutta jokainen juuri kuten haluaa tietysti. Auton omistaminen ei kuitenkaan ole välttämätöntä missään tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on mukavaa kävellä päivittäin sateessa, kylmässä tai paahteessa 100 kilometriä.
Onko muita?
Nautit sinäkin autottomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä asunnottomuus on vielä mukavampaa.
Mä olin vapaaehtoisesti asunnoton reilun vuoden, oli sekin hauskaa! Tosin silloin mulla oli matkailupaku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri-
Ei ole pakko siirtää taloa jos muuttaa. Voi vain siirtää itsensä ja kamansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos mulle, en halua pk-seudulle julkisten yhteyksien rajoihin rajoittunutta elämää. Mökki Turun saaristossa ja sinne ei julkisilla kuljeta.
Autohan ei rajoita elämääsi yhtään. Ei varsinkaan saaristossa.
Kermaperse asuu ydinkeskustassa pienessä betonikennistossa. Mitä hän tekee vapaa-ajat? Vetää käteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri-
Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Kermaperse asuu ydinkeskustassa pienessä betonikennistossa. Mitä hän tekee vapaa-ajat? Vetää käteen?
150m2 on ihan riittävä minulle, en isompaa haluaisi vaikka asuisin kauempanakin. Kahdelle sopiva.
Eipä tulisi mieleenkään kavereiden autoilla ajella. Vuokraamot ovat sitä varten, tosin taitaa olla vuosia kun olen senkään vertaa Suomessa autoa tarvinut. Lomareissuilla tulee välillä ajeltua katselemaan jotain vuoristokyliä.