Miksi Kokkikartano suosii ruuissaan riisiä eikä kotimaista perunaa?
Uutuudet karamellipossu ja basmatiriisi, sekä broileririsotto ja basilikapapu. Riisi ei ole lähiruokaa eikä suomalaista.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Tässä on perunaa https://www.saarioinen.fi/tuote/silakkalaatikko-350-g/
Tekeekö Kokkikartano Saarioisten äitien ruuat?
miksi --- broileririsotto ja basilikapapu
Kuulostaisiko broileriperunarisotto ja basilikaperuna sitten oikeammalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisi ei ole lähiruokaa eikä suomalaista.
Missä on määritelty, että Kokkikartanon pitäisi olla lähiruokaa tai suomalaista?
Mainostaa itseään sillain. Alussa olikin ihan hyvää pinaattikeittoa mutta nyt se on pelkkää litkua.
Vierailija kirjoitti:
Tee ruokasi itse niin ei tarvitse vauvapalstalla vinkua. Itse en halua mitään perunamössöjä vaan syön proteiinit mieluummin kasvisten kera, Kokkikartanon valmisruoat ovat kuitenkin parhaasta päästä, jos eineksia haluaa syödä.
Kasvi se perunakin on. Hyviä, monenlaisia ravinteita ja kuitua. Kaliumiakin ja c vitamiiniä, mitä ei monessa kasviksessa ole, pl hedelmät
Ehkä risottoa ei voi valmistaa perunasta, vaikka MTK miten traktorimarssii?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Eineksissä on suositusten mukainen määrä sitä lihaa tai kalaa, eli hädintuskin näkyvää määrää.
Joissakin ruoissa näyttää riittävän, että ruoka maistuu kalalle tai lihalle, vaikkei joukosta erottaisi kalaa eikä lihaa lainkaan. Esimerkiksi K-Menun hernekeitosta en ole löytänyt sianlihaa kuin purkin ulkoa ainesosaluettelosta.
Oletko edes katsonut, mitä Kokkikartano myy, ap?!
https://kokkikartano.fi/tuotekategoria/kiusaukset/
Noiden päälle löytyy paljon ruokia, joissa on esim. perunamuussia.
Ulkkikset syö riisiä eikä niiden tartte itse maksaa kela maksaa.
Eksoottisten makujen sekaan riisi sopii ehkä paremmin, ja sen valmistaminen on halvempaa kun ei tarvitse käsitellä kuten esim kuoria perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Peruna on pannassa nykyisen sukupolven ruokavaliossa ja tuottajat tietysti tekevät sitä, mikä menee kaupaksi parhaiten.
Nämä ovat niin aivopestyjä aasialaiseen ruokaan, että nämä raukat luulevat sen olevan maailman parasta ruokaa, vaikka se onkin yleensä mausteilla peitettyä epätasalaatuista proteiinia. Sitten ihmetellään ylipainoa, vaikka riisin vaihtaminen perunaan pudottaisi ne kilot lähes huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on määritelty, että Kokkikartanon pitäisi olla lähiruokaa tai suomalaista?
Mainostaa itseään sillain. Alussa olikin ihan hyvää pinaattikeittoa mutta nyt se on pelkkää litkua.
Pinaatti on kotoisin Keski-Aasiasta. Eikä perunakaan kyllä alunperin täältä päin ole, vaan Etelä-Amerikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Broileriperunarisotossa pitää olla molempia eli sekä riisiä että perunaa. Minulla se jäisi kauppaan, koska siinä olisi auttamattomasti liikaa hiilareita omaan terveydentilaani nähden.
Vierailija kirjoitti:
Ulkkikset syö riisiä eikä niiden tartte itse maksaa kela maksaa.
Katso, persukin löysi paikalle. Taitaa Kela maksaa sinunkin ruuat.
Kiinnostaisi todella tietää, miten perunasta saadaan risottoa.
Vierailija kirjoitti:
Eksoottisten makujen sekaan riisi sopii ehkä paremmin, ja sen valmistaminen on halvempaa kun ei tarvitse käsitellä kuten esim kuoria perunoita.
Kyllä se riisikin pitää kuoria
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi todella tietää, miten perunasta saadaan risottoa.
Vaikka saadaan sitä kyllä riisistäkin muusia, jos on joku mämmikoura asialla.
Vierailija kirjoitti:
Valmisruuissa on valtaosa riisillä. En halua syödä valkoista riisiä ja joskun pitää reissulta myöhään tullessa saada valmista ruokaa. Valita sitten useimmin on porokäristys muusilla, tai jauhelihapihvi kasviksilla, tosin niitä kasviksia on todella vähän siinä
No voi herran persaus taas. Tee ruokaa valmiina annoksina pakastimeen niin saat juuri sellaista kun haluat. Mikrossa menee ehkä kolme minuuttia pidempään jäisen ruuan lämmityksessä kuin eineksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaatti on kotoisin Keski-Aasiasta. Eikä perunakaan kyllä alunperin täältä päin ole, vaan Etelä-Amerikasta.
Ovat siis vieraslajikkeita. Milloin tulee käsky tuhota ne Suomesta? Riisi toki ensimmäisenä.
Onhan Kokkikartanolla kiusauksia. Ne tuli ensimmäisenä mieleen. Syy miksi pastaa ja riisiä löytyy niin paljon on varmaan asiakkaat. Eli kuluttajista niin moni haluaa riisiä ja pastaa.
Muistelen, että viimeiseen useampaan vuoteen en ole muuta einestä itse syönyt, kun kerran olen ostanut Kokkikartanon kirjolohikiusauksen.