Auttakaa, pitäisi säästää, mutta jotenkin en saa kiinni koko hommasta
Keksikää, mistä saisin motivaatiota säästämiseen. Olen pienituloinen ja kuukausittain puhutaan ehkä kympeistä, maksimissaan parista satasesta, minkä voisin saada säästöön. Mutta ei ole yhtään kiinnostusta. Ostelen kaikkea pientä ja hupsis, kaikki rahat on menneet ja tiedostan kyllä joka kerta, että metsään menee, mutta teen sen silti.
En tarvitse vinkkejä säästämiseen sinällään, tiedän kyllä miten se tehdään ja olen onnistunutkin jossain elämänvaiheessa kerryttämään säästöjä, mutta nyt tuntuu siltä, että en saa "juonesta kiinni".
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja onnistuin säästämään 2000 euroa viime vuonna mutta niistä meni tonnin kun telkkari ja läppäri hajosi.. Aion säästää ensi vuodeksi 1500 euroa eli 150 euroa kk. Ensinnäkin kalastan paljon joten ei tarvii ostaa ruokaa kaupasta niin paljon joten siinä voin säästää. Kulut nimimiin pitää vaan vältellä ostamista ja ostaa vain tarpeellinen.
Hienosti oot onnistunut ja aattele, sait hankittua uudet laitteet hajonneiden tilalle ongelmitta, vaikka ymmärtäähän sen, että saattaa harmittaakin.
Toinen vanhempi ei pysty avustamaan omasta tilanteestaan johtuen, isovanhempia on elossa yksi, pienellä eläkkeellä hänkin ja sukulaiset tarvitsevat itse omat rahansa.