Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahneus ja röyhkeys Tori. fi-ssä

Vierailija
09.09.2025 |

Miksi useimmat Tori.fi:n käyttäjät myyvät tavaroita lähes omakustannushinnalla, vaikka he itse tinkivät ja laskevat hintoja kolmanneksella tavaroista, jotka on jo valmiiksi puoleen alennettu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaupankäynnissä myyjällä on vapaus hinnoitella romunsa ja ostajalla päätös jättää ne ostamatta tai ostaa. Turha siitä on valittaa, ne joko menevät kaupaksi tai eivät.

Vierailija
2/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan sen joka maksaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihinnat on tappaneet käytetyn tavaran kaupan jo vuosikausia sitten. Mitä järkeä on ostaa vaikka 300e televisio viiden vuoden käytön jälkeen kahdella sadalla? Vanhaa tekniikkaa ja saattaa hajota kuukauden käytön jälkeen. No ostakoot kuka haluaa, itse ostan tuossa tilanteessa sen uuden.

Vierailija
4/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanonta: kohtele ihmisiä niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Tässäkään viisaampaa myydä tuotetta hinnalla, jonka itse olisit valmis ostamaan, jos olisit ostaja.

Vierailija
5/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytää saa mitä haluaa ja ostaa ei ole pakko.

Vierailija
6/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kaupankäynnissä 1000v perässä eurooppalaisia. Ei mitään tapoja. Tori.fi varmaan historian ensimmäinen alusta, missä kansalaiset opettelee kaupankäynnin perusteita. Hyvät tavat vielä opettelussa ja paljon ihan huijareitakin. Alkeellista menoa. 

Vierailija
7/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen hinnan mitä aikoo tarjota, sen voisi KERTOA HETI, eikä niin, että ensin kysytään 20 kysymystä ja pyydetään lisäkuvia ja ottamaan mittooja ja painoja ja vaikka mitä ja sitten ilmoitetaan tarjoan 10e tästä 350e arvoisesta tuotteesta, jos tuot sen tänne 150 km päähän.

Vierailija
8/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytää saa mitä haluaa ja ostaa ei ole pakko.

Saa omaa persettäkin kaivaa ja laittaa sormet sitten suuhun. Se että kauppapaikka on pullollaan ylihinnoiteltua tuotetta estää oikein hinnoiteltujen tuotteiden myyntiä koska asiakaskunta ei ala seulomaan neulaa heinäsuovasta. Sama koskee mm kirppispöytiä. Mikäli eka tuote johon asiakkaan käsi pöydällä koskee on ylihinnoiteltu, niin asiakas ei vilkaisekaan enää loppuja tuotteita vaan siirtyy seuraavaan pöytään.

Vierailija
9/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yrität sanoa? Miksi myyvät omakustannushinnalla, mutta silti puoleen hintaan ja siitäkin vielä laskevat kolmanneksella? 

Varmaan siksi, että ovat jättäneet alunalkaenkin paljon tinkivaraa. 

Vierailija
10/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tori.fi tai kirppari ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö. Siellä jokainen saa asettaa sellaiset hinnat kuin haluaa. Myyjä päättää hinnan ja ostaja taas tekee ostopäätöksen. Itse olen kirpparilla myynyt halvalla paljon hyvälaatuista tavaraa ja kaikki on mennyt, iitos lmuille ylihintaisille pöydille avusta. 

Vierailija
11/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen enemmänkin sitä, että kun ilmoitan, etten tingi, niin alkaa viestittey, että et saa tuota ikinä kaupaksi tuohon hintaan. En vastaa näille patistelijoille ja siitäkö kimmastutaan, että et taida oikeasti edes olla myymässä.

Vierailija
12/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen enemmänkin sitä, että kun ilmoitan, etten tingi, niin alkaa viestittey, että et saa tuota ikinä kaupaksi tuohon hintaan. En vastaa näille patistelijoille ja siitäkö kimmastutaan, että et taida oikeasti edes olla myymässä.

Nämä ovat päivittäin haukkana hakuvahtien kanssa jos jotain halpaa sattuu kohdalle. Sittenkin vielä paikan päällä tinkivät. Muutama tällainen on lähtenyt meiltä tyhjinkäsin. Ja kas kummaa seuraava ostaja pyydetyn summan kanssa löytyi heti.

Vierailija
13/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat kaupankäynnissä 1000v perässä eurooppalaisia. Ei mitään tapoja. Tori.fi varmaan historian ensimmäinen alusta, missä kansalaiset opettelee kaupankäynnin perusteita. Hyvät tavat vielä opettelussa ja paljon ihan huijareitakin. Alkeellista menoa. 

Suomalaiset ovat aiemmin osanneet käydä torikauppaa ilman mitään ongelmia.

Vasta nämä nuoremmat sukupolvet ovat sellaisissa harhoissa että "myyjä sanelee hinnan" ja ostaja maksaa tai itkee ja maksaa. Myyntihinta ei ole suinkaan myyjän ja ostajan hyvässä hengessä käymän neuvottelun tulos.

Tämä kuvitelma syntyi aivan liian pitkään paisuneen asuntokuplan aikana ja laajeni nopeasti kattamaan myös kaiken sen roskikseen kuuluvan romun jota torissa kaupataan.

Vierailija
14/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ahneutta ei ole mitään järkeä puolustella.

On olemassa sellainen asia kuin omatunto.

Ok, jos tingit, niin tinkii, mutta ole niin ystävällinen, että ainakin myyt tavarat itse samoilla alhaisilla hinnoilla, joita pyydät muilta.

Vierailija
15/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kas kummaa seuraava ostaja pyydetyn summan kanssa löytyi heti.

Ihmeellistä miten torikauppiaat avaavat päivittäin ketjuja joissa haukutaan persaukiset ostajat jotka eivät suostu maksamaan enää mistään mitään vaikka näillä on jonoksi saakka "seuraavia ostajia jotka maksavat pyydetyn summan heti".

Luulisi ettei torikauppiailla ole aikaa kirjoitella tänne yhtään viestiä kun kaikki viedään käsistä ihan myyjän sanelemaan hintaan.

Vierailija
16/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kauppa kannata, jos joutuu itse myymään samalla hinnalla kuin ostaa sisään. Itse teen pientä sivubisnestä (n. 1 000 € viivan alle per kk) niche-tavaroilla, joita ostan Torista ja myyn Torin lisäksi myös omassa verkkokaupassani. 

Vierailija
17/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän ne alunperinkään ole vissiin olleet maksaneet vähän UUTENA, vai mitä ? Tuskin. Itse ostan täysin uusia vaatteita, kenkiä yms Ani harvoin, alesta korkeintaan. Ei aina tarvitse olla samoja kamppeita, vaatteita yms roinaa, mitä muilla on ! Ite inhoon eniten tori.fi:ssä sitä NS uutuutta toridiiliä !!!!!! Se on ihan täysin järjetön !!!!!!! Ja jos sitä ei jostakin oo, no sen myyjiä tavaroita yms ei osteta. Miksi ?????? Itse suosin ainakin sitä, et hinnoista sovitaan kunnolla. Eli, et myyjä/ostaja asuu mahdollisimman lähellä, että pääsee hakemaan tuotteen autolla, bussilla, junalla......vaikka kävellen..... En tykkää lähetellä kallista pientä pakettia minnekään ! Se kuuluu hakea itse ! Asukoot missä päin Suomea tahansa ! 

Vierailija
18/18 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kaupankäynnissä myyjällä on vapaus hinnoitella romunsa ja ostajalla päätös jättää ne ostamatta tai ostaa. Turha siitä on valittaa, ne joko menevät kaupaksi tai eivät.

Yleensä ne oikein hinnoitellut tuotteet menevät kaupaksi pyyntihintaan. Myin käytettyä ihan suhteellisen hyvässä kunnossa olevaa tavaraa todella edulliseen hintaan. Tuotetta myydään myös uutena kaupoissa, tosin ei juuri samana väriversiona ja hintapyyntöni oli n. 15% tarjoushintaisen uuden hinnasta. Heti kun ilmoitus oli julkaistu sain monen monta aivan naurettavaa tarjousta. Meni kuitenkin jonkin päivän kuluttua kaupaksi siihen pyytämääni hintaan ja ostaja oli tyytyväinen ostokseensa, hänhän säästi paljon ostamalla käytetyn uuden sijaan. Uskon hänen saavan rahansa takaisin, jos myy tuon jatkossa eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä