Mistä huimaus johtuu?
Hei,
Alussa mennään rv6 ja huimannut on viikon joskus ihan pyörryksiin asti!
Mistä voi johtua? ja voiko mitenkään " ennalta ehkäistä" ?
Muutama km takana ja kaksi lasta mutta tämä on aika uusi oire.
Voiko esim. johtua alhaisesta verenpaineesta? Millä sitä voi nostaa, salmiakki, lakritsi?
Niitä ei kyllä tee yhtään mieli..
Kiitokset vastauksista.
Kommentit (3)
mutta helppohan toi on selvittää mittaamalla/mittauttamalla. Ei sitä millään voi nostaa, eikä ole vaarallista. Koko elämäni ollut alhainen ja edelleen raskauden aikana jatkuu (rv 30) alhaisena. Ei huimaus ole vaarallista jos se johtuu alhaisesta verenpaineesta, kannattaa vaan varoa muksahtelua. Heti kun huimaa vettä ja istumaan/pää polviin.
mulla ainaki taitaa johtua verenpaineesta, se kun on niin kovin alhainen ollu aina. saunassa ei meinaa pystyä käymään kun taju meinaa mennä. viimeks mies joutu auttaa pois kun aloin olemaan tajunnan rajamailla, vaikka siis en oo mikään himosaunoja vaan ihan alle 80 oli lämpöä (vähennettiin sitä just huimailun takia) ja olin ollu max. 5min vasta. mittasin paineet ja alapaine olikin 53. yläpaine puolestaan todella korkea, varsinkin minun paineekseni siis, muistaakseni 131. ihmetyttää toi iso ero ylä ja alapaineen välillä. toinen tosi matala ja toinen tosi korkea.
kokeile näitä: syö rautaa, niskahartiahieronta, pidä salmiakkia aina mukana taskussa(itse ostin apteekin salmiakkiaskeja ja tarpeentullen laitoin suuhun), nouse varovasti aina ylös sängystä.