Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin ihminen päätyy kuoleman jälkeen?

Vierailija
08.09.2025 |

Minua pelottaa, että joudun johonkin pahaan paikkaan kuoleman jälkeen.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen omat menevät Taivaaseen. 

Jokaisella on mahdollisuus saada syntinsä anteeksi ja päästä Taivaaseen ottamalla vastaan syntien sovitus ja antamalla elämänsä Jeesukselle.

https://jeesus-on-herra.com/miten-paaset-taivaaseen/

Tähän just esim kaikki meksikolaiset huumejengiläiset luottaa. Käyvät kerran viikossa ripittäytymässä ja sitten voi taas elää miten lystää. 

Ei se niin toimi. Ihmisen täytyy aidosti katua syntejään ja tehdä niistä parannus. Ihminen, joka todella on ymmärtänyt Jumalan valtavan rakkauden ja armon, myös tahtoo tehdä näin.

Ei se toimi niin että viikot eletään synnissä ja sunnuntaina homma kuitataan ja taas sama homma jatkuu. 

Luterilaisuud

Uskonkäsityksiä on yhtä monta kuin on uskojaakin. 

Ei katolinenkaan kirkko kuitenkaan kannusta tuohon kuvattuun huumeparonien elämäntapaan. Jotkut yksilöt ovat sitten tulkinneet rippioppia noin. Käsitykseni mukaan siinäkin on kuitenkin aidosti tavoite että ripittäytyjä tekee vastaisuudessa parannusta synneistään.

Raamattua tulee lukea kokonaisuutena. Ydinsanoma on se, että jokainen ihminen on syntinen, ja Jeesus astui maan päälle tullakseen sovittamaan kaikkien ihmisten synnit verellään, kuolemalla ristillä. Näin tapahtui. Pelastuminen tapahtuu synnit tunnustamalla ja anteeksipyytämällä tämä Jeesuksen sovitustyö uskossa vastaanottamalla. Tämä sovitustyö ja pelastus on tarkoitettu kaikille.

Vierailija
42/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä oikeesti kukaan usko sielun olemassaoloon? Surullista.

Minä uskon ja tiedän että se on olemassa.

Kyllä. Aineettoman todellisuuden todistaminen ei vain ole fysiikan kautta mahdollista, koska ei kerran ole fyysistä. Uskon myös ihmisoikeuksien olemassaoloon ennen kuin niitä oli kirjoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttava tieteellinen & Jumalallinen fakta on se, että atomimme ovat olleet täällä aina ja tulevat olemaankin AINA

Vierailija
45/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne samaan paikkaan, jossa olimme ennen syntymää?

Vierailija
46/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman jälkeen ei ole mitään, se on aivan varmaa. Kaikki kirkot ja lahkot huijaa hyväuskoisia. Raamattu on suoraan  sanottuna satukirja, täynnä muinaisia satuja, joita uskovaisille kerrotaan täytenä totena. Kuinka moni uskoo Kalevalan kertomuksiin, tuskin kukaan, mutta kumpikin kirja on täynnä menneisyyden satuja.

Vierailija
47/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman jälkeen ei ole mitään, se on aivan varmaa. Kaikki kirkot ja lahkot huijaa hyväuskoisia. Raamattu on suoraan  sanottuna satukirja, täynnä muinaisia satuja, joita uskovaisille kerrotaan täytenä totena. Kuinka moni uskoo Kalevalan kertomuksiin, tuskin kukaan, mutta kumpikin kirja on täynnä menneisyyden satuja.

Raamattu on Jumalan Sana.

Vierailija
48/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman Jeesusta joudut kadotukseen. 

Ei se pelkästään riitä. Ilmestyskirjassa sanotaan myös näin:

"Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."

Mä en ole edes kristitty, mutta jos tuo kohta Uudessa Testamentissa pitää paikkans,a mä menen heittämällä taivaaseen. Tosin en edes halua sinne, jos siellä  on kaikki viimeisinä elinpäivinään Jeesusta huutaneet sarjamurhaajatkin. 

Yksin uskosta ja armosta. 

Vierailija
49/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astraalikeho päätyy ensin sinne minne ajattelet päätyväsi. Luo itse todellisuuden kuten unissa. Siellä parannutaan elämän kolhuista ja arvioidaan kulunut elämä ja opittiinko oppitunnit. Siitä matka jatkuu sitten eteenpäin sen perusteella mitä seuraavaksi haluaa kokea ja oppia vai haluaako jäädä sinne taajuuksille.

Ei kyllä mene ihan noin. 

50/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."

Mä en ole edes kristitty, mutta jos tuo kohta Uudessa Testamentissa pitää paikkans,a mä menen heittämällä taivaaseen. Tosin en edes halua sinne, jos siellä  on kaikki viimeisinä elinpäivinään Jeesusta huutaneet sarjamurhaajatkin. 

Tähänhän just latinomaiden katolilaisuus perustuu. Kunhan uskoo, voi perseillä miten haluaa. Mä olen lukenut Raamatun kannesta kanteen 4 kertaa. Ensin ihan uteliaisuuttani. Sitten toisen kerran ajatuksen kanssa alleviivaten kaikki mua askarruttamaan jääneet kohdat. Kolmannen kerran, kun mulle kerrottiin, että Uusi Testamentti on kumonnut Vanhan Testamentin ja etsin sitten en Uuden Testamentin kohdat, jotka kumosivat jotain Vanhasta Testamentista. Neljännen kerran sitten ajatuksen kanssa vielä Uuden Testamentin. Ja sen jälkeen luovuin kristinuskosta. Kävin jopa Hämeenlinnan Katumajärvessä pesemässä kasteeni pois. 

Vierailija
51/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänhän just latinomaiden katolilaisuus perustuu. Kunh

Yksin armosta ja yksin uskosta ei tarkoita että "voi p*rseillä miten haluaa". 

Synnit on annettu anteeksi.

Kristitty tiedostaa toki kuitenkin että synti on huono asia ja välttää sitä. Tässä yhdenlaista pohdintaa

https://www.kotimaa.fi/blogit/armon-vaarin-kayttaminen-ja-vaara-kristit…

Vierailija
52/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolaan.

Vierailija
53/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narniaan.

Vierailija
54/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miksei Jumala näyttäydy meille"

https://youtube.com/shorts/9esfQ8ewonk

Vierailija
55/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikusuusvaihtoehdot ovat taivas tai helvetti.

Ne, jotka pääsevät täältä kuoltuaan taivaaseen eli Jumalan luokse, perivät lopulta myös uuden maan, jossa ei enää ole mitään pahuutta eikä syntiä, eikä myöskään kuolemaa.

Pelastumattomat sen sijaan tuomitaan lopulta helvetin tulijärveen.

Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.

Vierailija
56/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumis päätyy maahan, tietysti. Mutta minne henki tai sielu tai mikä lie päätyy? 

Vierailija
57/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruumis päätyy maahan, tietysti. Mutta minne henki tai sielu tai mikä lie päätyy? 

Hengen tasolle.

Vierailija
58/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä oikeesti kukaan usko sielun olemassaoloon? Surullista.

Minä uskon ja tiedän että se on olemassa.

Kyllä. Aineettoman todellisuuden todistaminen ei vain ole fysiikan kautta mahdollista, koska ei kerran ole fyysistä. Uskon myös ihmisoikeuksien olemassaoloon ennen kuin niitä oli kirjoitettu.

Kiitos hyvästä näppärästä kommentistasi. Minä kuulen ja siitä tiedän asian varmaksi. 

Vierailija
59/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne samaan paikkaan, jossa olimme ennen syntymää?

Emme ole olleet olemassa ennen syntymää mutta elämämme jatkuu kuoleman jälkeen tietoisuutemme osalta.

Vierailija
60/77 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen omat menevät Taivaaseen. 

Jokaisella on mahdollisuus saada syntinsä anteeksi ja päästä Taivaaseen ottamalla vastaan syntien sovitus ja antamalla elämänsä Jeesukselle.

https://jeesus-on-herra.com/miten-paaset-taivaaseen/

Mutta jos syntyy uudelleen niin eikö taivaskäynti jää nk. väliin? Lisäki jos osa sukulaisista on uudelleen syntynyt, niin hekin puuttuvat sieltä eikö?