Mieheni koko olemassaolo on yksi loputon ääntelyn viidakko!! En jaksa!!
Ukko tulee kotiin. Ovi SLÄMPAM. Kengät ähkien jalasta HNNGG-UH-SCHLOP. Mies menee keittiöön. Lättäjalat SLÄP-TÖP. Keittiön kaapinovet BOM-BOM. Mehun kaato KLOGKLOGKLOG ja mies juo GLYÖGLYÖ-ÄÄHHMMMNNN!
Sitten mies syö KRAK-NJÄÄM-MH-NJÄÄM. Aterimet SKRIIK-VIIKVIIK-KLÄNG. Nenänniisto HRÖÖT-HRÖÖT-ÄHMNN. Mahanrapsutus SKRAAT-SKRAAT, röyhtäys GRYÖÖÖÖÖT. Sohvalle, lättäjalat SLÄP-TÖP, iskeytyminen sohvaan FLÖRT. Pieru FFFFFFRRRRTTTTTT-GRAAAAAT!
Naurua telkkarille HNÄHÄHÄHÄ. Lättäjalat SLÄP-TÖP sängyn luo. Iskeytyminen sänkyyn PUMFF. Mahanraavinta SKRAAT-SKRAAT, pieru GRÄÄÄÄÄT-FT! Naurua Tiktok-videoille HNÄHÄ-HÖHÖ. Lopulta kuorsaus GÖRNÄÄÄÄ-HAG-GÖRNÄÄÄÄ-HAG! Miljoona pierua GLORT-FFFFT, minä isken avarilla persaukselle SLÄT ja ukko havahtuu sekunniksi NÖF.
Ja huomenna sama helevetti alusta. Miten ihmeessä tätä jaksaa?? Päivästä toiseen?? Jos pyydän lopettamaan metelöinnin, niin tsemppaa ehkä päivän ja sitten alkaa taas. Miten te muut naiset jaksatte tällaista?
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Tuo on eron ensikaikua kun toisen olemus ja läsnäolo alkaa ärsyttää. Teillä ei ole hirveästi rakkautta jäljellä jos kumppanistasi on ekana mielessä miten sen jokainen äännähdys saa sinut raivon partaalle.
Vertailun vuoksi: oma kissani höpöttää ja häslää taukoamatta mutta sen jutteluu tekee mieli vain vastata tai seurata mitä se suloinen pörröpää on taas keksinyt. Juttelen sille vain takaisin, weh-weh-weehhh tai prrrrt tai selostan sen tekemisiä tyyliin ihanaa että nuolet sälekaihtimet, muuten ei kukaan tässä huushollissa hoitaisi tuota. Jos en tykkäisi kissasta niin tietysti sen jokainen ääni ja toimi v.tuttaisi.
Ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Mun 19 vuotiaana kuollut maailmankaikkeuden rakkain kissa ärsytti mua tosi usein tekemisillään. Samoin omat lapseni. Rakkauden puutteesta ei voi puhua edes samana vuonna. Todellakin äänistä stressaantuvaa ja ärsyyntyvää ihmistä rasittaa, ilmeisesti keski ikään tulleen? miehen äännähtelyt ja mökä myös.
Vaihdevuodetin voivat muuttaa omaa suhtautumista ääniin. Ja tehdä muutakin temppua. Mulla esim hiukset ja ripset kihartuivat esivaihdevuosissa n 43 vuotiaana.
Me nukutaan mieheni kanssa eri huoneissa koska hänennkuorsaus häiritsee minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset ovat tosiaan mölytoosia - kaikki tehdään suurilla eleillä ja paukkeella. Omituisia oman elämänsä lavatähtiä.
Kyllä. Ihmettelen välillä miten oven avaamisestakin voi saada rysäyksen aikaan. Kaikki pitää tehdä vauhdilla suurella energialla.
Se onkin jännä! Jääkaappi pitää riuhtaists auki niin että vesi lentää vesikannusta pitkin poikin. Ylin laatikko jossa on se leivonta alusta tai mikä lie puinen taso, jonka päällä meillä on leikkuulautoja pitää repäistä niin että leikkuulaudat tipahtelevat laatikoston taakse.
Rasittavinta on kuitenkin se kytkimen paukautus joka kerta kun päästää kytkimen. Ihan joka kerta. Pauk pam pams!! Tästä syystä vaadin itse ajaa aina.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa ap:n tilanteesta, mutta ex-miesystävälläni oli misofonia, joka todettiin vasta eromme jälkeen. Häntä ärsytti suunnaattomasti isäsä syömisäänet eikä siksi koskaan syönyt vanhempiensa luona. Kun itse sain nuhan, hän oli aivan raivoissaan niistämisestäni, jolle en luonnollisesti voinut mitään. Myös huokailuni ilmeisesti otti pannuun, ja intiimit hetket päättyivät hänen ärtyneisyyteensä. Ei vain silloin osannut pukea asiaa sanoiksi ja olin luonnollisesti aivan ihmeissäni.
Mä olen itse misofoonikko. Ap:n tekstistä en kuitenkaan tunnista itseäni, koska vain tietyt äänet herättävät minussa raivoa - erityisesti ryystäminen ja hörppiminen. En varmaan voisi olla miehen kanssa, joka hörppisi kahvinsa tyyliin HHHJÖÖÖRP-KLUNK. Ap taas vaikuttaa ärsyyntyvän miehen äänimaailmasta kokonaisvaltaisesti, joten ongelmana saattaa olla äänten lisäksi niiden lähde.
Vierailija kirjoitti:
No sen voin sanoa, että rakkaan kumppanin äänet ei pitäisi ärsyttää. Jos sitten on jotain omia ongelmia, niin kannattaa vaikka ottaa vähän hajurakoa ja tehdä itsenäinen reissu jonnekin rentoutumaan.
Tässä ehkä eniten ärsyttää se, että aikaisemmin seesteisen kodin äänimaailma on muuttunut. Nyt on koko ajan se öhinä ja paiskominen. Sekä tietysti huoli siitä, että hänellä ei selvästikään ole kaikki ihan kunnossa terveyden suhteen, mutta mitään sille ei voi tehdä.
Olisiko sitten hienoa, jos olisitte molemmat aina hipi hiljaa, et edes tietäisi oletko yksin.
Ähinä voi liittyä keski-ikään, itsekin ähkäisen istuessani, vaikka olen hoikka. Onko mies lihava?
"Ja sinä selkeästi olet se mulkku täällä. Miksi piti vastata ilkeästi vastauseen joka ei mitenkään ollut ilkeä?"
Se on ilkeä mulkkuja kohtaan. Jos koet sen ilkeänä, eikö se tee sinusta sitten mulkun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko parempi, jos mies kotiin tullessaan kiroilisi, sitten kaatuisi umpikännissä eteiseen, ja siitä herättyään mätkisi sinua turpaan? Miehesi ei vaikuta pahalta ihmiseltä, ärsyttävältä kyllä. Jos et kestä, puhukaa, menkää terapiaan, tai erotkaa.
Miten tulee edes mieleen moinen vertaus? Toivottavasti kukaan ei vietä sekuntiakaan parisuhteessa väkivaltaisen alkoholistin kanssa. Mies ei ole mikään pakollinen asia elämässä ja on paljon parempi olla ilman miestä kuin huonon kanssa.
Ap:n teksti vaikuttaa niin liioitetulta, hän voisi miettiä onko mies todella niin kauhea kuin hän antaa ymmärtää. Uskon että nuo äänet ärsyttävät, mutta jos ne tuntuvat ylivoimaisilta, kannattaa tehdä jonkinlainen muutos elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko parempi, jos mies kotiin tullessaan kiroilisi, sitten kaatuisi umpikännissä eteiseen, ja siitä herättyään mätkisi sinua turpaan? Miehesi ei vaikuta pahalta ihmiseltä, ärsyttävältä kyllä. Jos et kestä, puhukaa, menkää terapiaan, tai erotkaa.
Miten tulee edes mieleen moinen vertaus? Toivottavasti kukaan ei vietä sekuntiakaan parisuhteessa väkivaltaisen alkoholistin kanssa. Mies ei ole mikään pakollinen asia elämässä ja on paljon parempi olla ilman miestä kuin huonon kanssa.
Ap:n teksti vaikuttaa niin liioitetulta, hän voisi miettiä onko mies todella niin kauhea kuin hän antaa ymmärtää. Uskon että nuo äänet ärsyttävät, mutta jos ne tuntuvat ylivoimaisilta, kannattaa tehdä jonkinlainen muutos elämään.
AP:n teksti on keksitty...
Hänestä on hauskaa valittaa netissä mistä milloinkin.
Lapsellista touhua
Minunkin mieheni on alkanut vanhemmiten pitää kaikenlaista ääntä. Maiskuttelee suutaan ihan muuten vaan, pitää sellaista suhinaa ikäänkuin yrittäisi viheltää ja syö äänekkäästi. Ylipäätään koko ajan täytyy tehdä suullaan jonkinlaista ääntä silloin, kun ei puhu. Ei ollut tuollainen vielä muutama vuosi sitten.
Todellakin alkaa ärsyttää.
Viihdyttävin ketju pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mieheni on alkanut vanhemmiten pitää kaikenlaista ääntä. Maiskuttelee suutaan ihan muuten vaan, pitää sellaista suhinaa ikäänkuin yrittäisi viheltää ja syö äänekkäästi. Ylipäätään koko ajan täytyy tehdä suullaan jonkinlaista ääntä silloin, kun ei puhu. Ei ollut tuollainen vielä muutama vuosi sitten.
Todellakin alkaa ärsyttää.
Tähän lisäyksenä vielä tarina. Tulin äsken töistä kotiin vähän tavanomaista aikaisemmin. Mies oli ulkona ja poika oli meillä käymässä, teki jotakin keittiössä. Tuli eteiseen katsomaan - sanoi luulleensa että tuli varas, kun ovi kävi mutta eteisestä ei kuulunut suhinaa. Eli tuon jatkuvan ääntelyn on hänkin pannut merkille.
Teksti on kuin runo. Laita tuo johonkin runokilpailuun niin voitto on varma.
Lopulta kuorsaus GÖRNÄÄÄÄ-HAG-GÖRNÄÄÄÄ-HAG! Miljoona pierua GLORT-FFFFT, minä isken avarilla persaukselle SLÄT ja ukko havahtuu sekunniksi NÖF.
Kuolen nauruun 😂😂😂
Mutta ei minulla vastausta ole. Se on hirveää eikä sitä kestä. Miehistä pitäminen ei ole valinta.
Tulipa mieleeni Jaakko Saariluoman stand up keikka keski-ikäisistä miehistä.
Kuvaa tätä aihetta hyvin miehen itsensä kertomana 😁
Vierailija kirjoitti:
Tuo on eron ensikaikua kun toisen olemus ja läsnäolo alkaa ärsyttää. Teillä ei ole hirveästi rakkautta jäljellä jos kumppanistasi on ekana mielessä miten sen jokainen äännähdys saa sinut raivon partaalle.
Vertailun vuoksi: oma kissani höpöttää ja häslää taukoamatta mutta sen jutteluu tekee mieli vain vastata tai seurata mitä se suloinen pörröpää on taas keksinyt. Juttelen sille vain takaisin, weh-weh-weehhh tai prrrrt tai selostan sen tekemisiä tyyliin ihanaa että nuolet sälekaihtimet, muuten ei kukaan tässä huushollissa hoitaisi tuota. Jos en tykkäisi kissasta niin tietysti sen jokainen ääni ja toimi v.tuttaisi.
Ja taas paskaa. Minä rakastin kissaani yli kaiken, mutta joskus sen elämöinti kävi hermoille ja nukutin sen päikkäreille, että saisin hetken hiljaisuutta.
sheivaa se alapääsi viidakko tottahan toki mies ähkii kun karva viidakossa seikkailee hajut ja maku jo kyrköttelää oikeat kokeneet miehet
Olet itse kuvottava. Miesparka ansaitsisi parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet itse kuvottava. Miesparka ansaitsisi parempaa.
Jep, kuuron naisen.